vrijdag, 19 augustus 2005
Doorsturen Doorsturen   Printen Printen

De heilige melkkoe

In januari werden 3300 fietsers bekeurd wegens rijden zonder achterlicht, maar kregen er prompt een extra boete van ¤ 50 bij wegens het niet kunnen tonen van de ID-kaart.

De identificatieplicht, die bedoeld is om terroristen op te sporen, blijkt door politie en justitie de eerste maand direct al misbruikt te worden om onschuldige fietsers/weggebruikers financieel te plukken. Idem voert de overheid valselijk met CJIB en flitsneuroot Jacobus Spee al jarenlang z.g. onder het mom van veiligheid en milieu een genadeloze heksenjacht op automobilisten. Sanctie op sanctie, boete op boete volgt als ’s nachts een paar km te hard is gereden, en bij niet betalen volgt inbeslagname van de auto, intrekken van rijbewijs, vervangende hechtenis dan wel gijzeling.

Boetes blijken met een opbrengst van ¤ 525.000.000 in 2004 (weer zo’n 15% meer dan in 2003!) verkapte snelheidsbelastingen te zijn. Justitie en politie maken misbruik van hun bevoegdheden en oneigenlijk gebruik van de wet, en er is sprake van een gelegenheidswetgeving. Genadeloos worden automobilisten voor flutboetes tot het bot vervolgd, terwijl ernstige delicten waarop gevangenisstraffen staan door justitie worden ‘gedoogd’.

Bron: www.onzinboetes.nl

bijdrage van Mike Madison

 
Waardering: 
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Door , topic: Belastingen
Reacties op dit artikel kunnen gevolgd worden op de RSS 2.0 feed.
Reacties
  1. Jodocus. schreef op : 1

    "Wie vrij wil zijn moet pijn lijden"

    De auto is, meer nog dan een eigen huis, een symbool van individuele bewegingsvrijheid. En dat mag blijkbaar niet pijnloos genoten worden.

    Van de 1.40 per liter benzine is 99 ct. ook al belasting (1 cent is de winst voor de oliemaatschappij). Daarnaast betalen we wegenbelasting, en BPM en BTW bij de aanschaf van een auto.

    En wie ooit het openbaar vervoer heeft geprobeerd, WEET dat dit geen alternatief is, en ook nooit zal kunnen zijn.

    Ook veel ‘armere’ mensen hebben de auto nodig, gewoon voor woon-werk verkeer, of omdat ze bijv. in een dorp wonen.

    En de regering maar zeuren over ‘de mensen aan de onderkant van de samenleving’ die ondersteund moeten worden.
    Als je al die belastingen en heffingen afschaft (en bijvoorbeeld een HSL-etje of betuwelijntje minder trekt), wordt het autobezit en autorijden mischien wel driekwart goedkoper.

    Niet het kwartje van Kok terug, maar AL ons eigen geld!

    Verkeersagent is tegenwoordig gewoon ook een (uit)melkerbaan 🙁

  2. Maverick. schreef op : 2

    Het openbaar vervoer is alleen nog interessant als je van het centrum van een grote stad naar het centrum van een andere moet. Uiteraard moet je niet zeuren als je onderweg wordt lastig gevallen door bedelaars, muzikanten, mentaal gestoorden en hangkoters.

    Over die boetes is al genoeg gezegd. Ik ben persoonlijk zeer benieuwd wat de overheid zou doen als iedereen zich hield aan de maximumsnelheid, licht op de fiets zou hebben, vuilnis op tijd buiten zet, niet door rood licht rijdt en altijd een ausweis op zak zou hebben.

    Dan loopt straatrover -pardon, Liberaal Politicus- Zalm dus 525M mis en zul je zien dat de polit(ic)ie er alles aan zullen doen om de burgers te terroriseren en nog ergens geld vandaan te zuigen.

    Ik kreeg onlangs een enquete formulier van de politie in de bus met het verzoek om die in te vullen. Het gaat vooral over misdaadbestrijding, vreemd genoeg is dat nou het onderwerp dat ze zelden in daden omzetten…

  3. Hub schreef op : 3
    Hub Jongen

    Zit het niet dieper dan bij de politie?
    De politie moet wetten handhaven. Als je een wet maakt, moet je hem ook (uiteraard met verstand) toepassen.
    De ellende ontstaat dan ook bij de wettenmaker.
    Die zou alleen wetten moeten maken die echt nodig zijn, en dan nog zo logisch dat iedereen begrijpt dat ze nuttig zijn.