woensdag, 27 februari 2008
Doorsturen Doorsturen   Printen Printen

Topman Postbank grijpt in na fout met honderdduizenden overboekingen.

De 730.000 digitale overboekingen die afgelopen tijd bij de Postbank zijn ingediend, zijn door een fout in het computersysteem onbruikbaar geworden. Topman Wijngaarden heeft daarom besloten in te grijpen en het automatiseringscentrum van de bank te reorganiseren.


Brief
Mensen die in de afgelopen maanden via internetbankieren een overboeking hebben gedaan krijgen binnenkort een brief waarin hen wordt gevraagd opnieuw de overboeking in te voeren. De bank rekent erop dat de eerder ingestuurde overboeking nog op de computer van de rekeninghouder staat.

ICT-problemen
Het is niet voor het eerst dat de bank kampt met ict-problemen. Topman Wijngaarden wil nu dat er een afdeling ‘ict regie en architectuur’ komt die direct onder het gezag van het bestuur van de bank staat.
Daarnaast worden alle test- en implementatietrajecten herzien en worden extra veiligheidsmaatregelen genomen in het hele verwerkingstraject van de overboekingen.

Wereldnieuws nietwaar? Een bedrijf dat de boel zo verpest komt namelijk maar zelden tot nooit voor. Immers, wanneer dit gebeurd gaan er gelijk koppen rollen. Grote kans dat de Postbank aan rechtzaken failliet zal raken.
Dit zal echter nu niet gebeuren. Koppen zullen er ook niet rollen. Waarom? Omdat het hier eigelijk de Belastingdienst betrof.
Bron:
www.nu.nl

 
Waardering: 
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Door , topic: Humor
Reacties op dit artikel kunnen gevolgd worden op de RSS 2.0 feed.
Reacties
  1. Maserati Teun schreef op : 1

    Ik begrijp niet waarom het bedrijfsleven haar automatisering wel op peil kan hebben en houden en de Belastingdienst, onderdeel van de Roverheid, dit niet kan.

    Na uren zwoegen hebben 3/4 miljoen mensen hun aangifte Inkomstebelasting weer volgens de regeltjes van de Belastingdienst/Roverheid opgesteld en netjes digitaal verzonden naar de Belastingdienst.

    Nu krijgen 3/4 miljoen mensen binnenkort een brief dat al hun noeste arbeid echt voor niets geweest is. Dit is te gek om over na te denken.

    Ik stel voor dat de belastingdienst een schadevergoeding uitbetaald aan al de 3/4 miljoen belastingplichtigen die hun aangifte hebben ingediend en die door de stommiteiten van de belastingdienst niet bruikbaar zijn. Een vergoeding van ¤ 1,000 per aangifte lijkt mij niet meer dan billijk.

  2. Johnny schreef op : 2

    [1] Het is echt te gek voor woorden. Dus schijf ik verder ook maar niets, ik sta er versteld van.

  3. Piet schreef op : 3

    Doe effe normaal, dit is het bericht over de belasting aangifte, maar dan is het woord "belastingdienst" vervangen door "Postbank", en "aangifte" door "overboeking"… Sukkels

  4. Maserati Teun schreef op : 4

    [3] Wist ik. Ik lees en hoor ook het nieuws.

  5. Kiwi45 schreef op : 5
    Kim Winkelaar

    Belastingdienst? Dienstverlenend zijn ze niet, en ik heb nog nooit iemand gehoord die blij was met ze.
    Laten we dus democratisch doen, en die hele dienst afschaffen. De meerderheid wil dat wel, denk ik zo.
    Probleem opgelost.

  6. DiRadical schreef op : 6

    Bedrijven hebben hun automatisering helemaal niet op orde.
    Wat een onzin

  7. choas schreef op : 7

    Mooi artikel.

    Inderdaad, ik zit bij de Postbank, en als dit bericht echt was, had ik meteen een andere bank gezocht.

    Helaas kun je de belastingdienst niet opzeggen, die hebben we nodig om onze dijken te onderhouden.

  8. Wim schreef op : 8

    Uiteraard gaat het weer eens fout op het moment dat de aangifte moet worden gecontroleerd. Vreemd is dit niet want menig ambtenaar van de Belastingdienst is op dat moment namelijk actief op Hyves en Facebook

    webwereld.nl…
    www.bright.nl…

  9. Frenkelfrank schreef op : 9

    [1] Een organisatie die zoveel regeltjes moet volgen zal nooit helemaal verlost zijn van automatiseringsproblemen. Nu voelen zij ook eens waar het bedrijfsleven mee te maken heeft dankzij de overheid.