zaterdag, 17 mei 2008
Doorsturen Doorsturen   Printen Printen

Felle reacties tegen nieuwe CO2 belasting

Het kabinet is van plan de afschaffing van de autobelasting BPM niet alleen te koppelen aan de kilometerheffing maar ook aan een nieuwe CO2 belasting.

De ANWB, De RAI Vereniging en de Bovag zeggen dat zij daar fel tegen zijn. *)
Zij stellen zelfs dat de autobezitter dat niet zal pikken.

En daar zijn we nu zeer benieuwd naar. Wat bedoelen ze precies?

Terecht dat ze weer tegen nieuwe belastingen zijn. Welke dan ook. Maar deze CO2 belasting, waarover de politici nog steeds praten in het kader van “Global Warming” is nog extra onzin. Zoals in veel artikelen op deze site aangetoond, is menselijke invloed op het klimaat minuscuul.

Als het gaat om het milieu (is iets anders dan het klimaat) zouden ze eerst kunnen aantonen dat die CO2 daar schadelijk voor is. En die schade kan dan zo nodig hersteld worden uit de enorme bedragen aan accijnzen die de automobilist al betaalt.

Wat nu extra interessant is, is de bewering dat de autobezitter dat niet zou pikken.
Wat gaat de autobezitter dan DOEN?
Er zijn zoveel onrechtvaardigheden, wetten, voorschriften en betuttelingen die irriteren, maar elke keer weer worden geslikt.
Daarom is het zo interessant om nu eens te zien OF er iets gebeurt en zo ja WAT.

Het feit dat deze belasting direct bij iedereen voelbaar is, maakt het organiseren van een protest weliswaar makkelijker.
Maar het volk komt niet eens in beweging bij een veel groter gevaar:
Het Verraad van Lissabon waarbij de eigen soevereiniteit zo maar wordt verpatst aan de EU.

————————————-
*) Zie: www.telegraaf.nl

 
Waardering: 
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Door , topic: Algemeen
Reacties op dit artikel kunnen gevolgd worden op de RSS 2.0 feed.
Reacties
  1. Geert schreef op : 1
    Geert

    "Zoals in veel artikelen op deze site aangetoond, is menselijke invloed op het klimaat minuscuul."

    Dat lijkt me sterk. Wat deze site aantoont is dat er gerede twijfel bestaat bij AGW.

  2. jjvandinges schreef op : 2

    Voor zo ver ik kan zien pikt de autobezitter alles. Een en ander ligt in de lijn der verwachting. Nu klimaat-scepsis gelijkgeschakeld is aan holocaust ontkennen (alleen de strafvervolging ontbreekt nog), komen de belastingen die ‘rampspoed’ moeten voorkomen.

    Ik zou het wel grappig vinden als 10% van de automobilisten op demonstratieve wijze het openbaar vervoer zou nemen. Dan stort de hele mythe dat het OV een serieus alternatief zou zijn, als en kaartenhuis in elkaar. Ondanks alle miljarden die er in zijn gestoken zie ik weinig verbetering met pakweg 20 jaar geleden.

  3. pelgrim schreef op : 3
    Jager

    BPM wordt niet afgeschaft. Het brengt 3,2 mld in de schatkist. Welke onderneming zou afscheid nemen van een dergelijke cash cow? Er wordt alleen maar een andere vorm voor bedacht die makkelijker te verhogen is. En dan net als bij de EU grondwet gevewn ze er een andere naam aan en de KuBu is weer het slachtoffer. Weer een plakje salami…
    Hoe werkt dat eigenlijk… zo’n staatsgreep?

  4. Hub (auteur van dit artikel) schreef op : 4
    Hub Jongen

    [3] "Hoe werkt dat eigenlijk… zo’n staatsgreep?"

    Meestal weet een groepje lieden de heersende machthebbers al of niet op zachtzinnige wijze te verwijderen, zodat deze lieden zelf de nieuwe machthebbers kunnen worden.

    Eenvoudig maar duidelijk voorbeeld is bvb de vervanging van Batista door Castro in Cuba.

  5. Bep schreef op : 5

    [3] ‘Hoe werkt dat eigenlijk… zo’n staatsgreep?’

    Begin maar vanuit het idee dat een Staat in de hersens van de mensen in een Geografische gebied zit.
    Daarna, alleen denken in termen van (eigen)belangen, macht, allianties, geweld(dreiging).
    En, niet vergeten zéér regelmatig achterom te kijken 😉

    Succes, ik lees het wel in de krant, verder boeit het niet.

  6. Arend schreef op : 6
    Arend

    [3] "Hoe werkt dat eigenlijk… zo’n staatsgreep?"

    Persoonlijk zou ik voor de fluwelen revolutie gaan zoals in de Oekraïne en Georgië is gebeurd. Maar ik denk dat het lastdier van de vrije markt altijd genoeg zal opleveren dat ‘we’ in Nederland nooit de meest cruciale basisbehoeften hoeven te missen terwijl de afwezigheid daarvan juist zo’n revolutie mogelijk kan maken.

    Het is wachten op een internationale crisis. De Grote Depressie werd ook pas na 5 jaar echt voelbaar, dat ging heel geleidelijk. Er is hoop.

  7. vd velde schreef op : 7

    mensen de nederlandse aotomobilist is toch gewoon een dom kuddedier !!!! pikt gewoon alles , steeds meer betalen aan die haagse graai maffia , om langer in de file te staan , we hebben de op 4 na hoogste brandstof prijzen in de wereld ,iedereen klaagt ,maar doet niets , gooi eens een week of langer de zaak plat ,blokkeer de wegen ,maar nee hoor , klagen en klagen , en straks maar weer op de partij van de arbeid stemmen. dom volk !!!!!