maandag, 30 juni 2008
Doorsturen Doorsturen   Printen Printen

Overleg dieselprijs mislukt


Overleg tussen de transportsector en de politiek over de hoge dieselprijzen heeft niets opgeleverd. Er is dagenlang gesproken over compensatie voor de verhoging van de dieselaccijns.  De transportsector is wel toegezegd dat de dieselaccijns deze kabinetsperiode niet nog eens wordt verhoogd. De accijns gaat met 3 cent omhoog. De  accijns op LPG gaat met anderhalve cent omhoog. Vrachtwagenchauffeurs hebben weken tegen de verhoging geprotesteerd. Tot zover TT

Jawel, overleg?? Hoezo, er is toch zeker een democratisch gekozen regering? Die doet toch zeker wat goed voor ons is? En waarom zou een vrachtwagenvertegenwoordiger wel een luisterend oor krijgen en een fabrieksarbeider niet?

Het is toch zeker de OVERheid, die regeert OVER u?

En wat is die belofte van die overheid over geen verdere verhoging nog waard na het tijdelijke kwartje van Kok. En laten we  wel wezen die OVERheid staat toch zeker boven de wet? Wanneer de olieprijs straks zou dalen, bent u toch zeker al lang blij dat de accijnzen, die 70% van de benzineprijs uitmaken, slechts verhoogd worden met de daling van de olieprijs?

Ach en die milieuvriendelijke LPG, verhogen we ook maar meteen procentueel nog meer dan de diesel, want het gaat natuurlijk om het milieu.

Oh u twijfelt over deze maatregelen?  Ach u weet niet half wat goed voor u is, vadertje staat waakt het best over u, gaat u nu maar lekker op vakantie, tegen de tijd dat u terugkomt bent u al helemaal gewend aan deze salamipolitiek. Daarom was de ingangsdatum voor deze wat grotere prijsstijging, juist nu gepland.

 
Waardering: 
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Door , topic: Algemeen
Reacties op dit artikel kunnen gevolgd worden op de RSS 2.0 feed.
Reacties
  1. Johan schreef op : 1

    Ze hadden beter er een euro bovenopgedaan.. had de boel direct geklapt.
    Maar ze zijn heel sluw!

  2. drnomad schreef op : 2

    Je zou bijna denken dat alle maatschappelijke problemen worden veroorzaakt door lage belastingen.

  3. jjvandinges schreef op : 3

    Nederland is nog lang geen wereldkampioen hoge BTW (zo ver mij bekend). De volgende zet van Wouter Windvaan zal zijn: btw verhogen; eerst naar 20%, dan 21%, 25% en waarom niet naar 30%+ ? Het toptarief in de inkomstenbelasting is tenslotte ook 52%. Pyramidespel Nederland wordt steeds amusanter; hoe gaat men de komende jaren al die miljoenen uitkeringen en miljarden aan soepsidies betalen? De leegloop aan (jong) talent is al aan de gang, hun plaatsen worden ingenomen door handophouders. Wie doet straks het licht uit? Hervormingen lijken onwaarschijnlijk, die kosten immers stemmen bij de volgende verkiezingen.

  4. Hub Jongen schreef op : 4
    Hub Jongen

    “Hervormingen lijken onwaarschijnlijk, die kosten immers stemmen bij de volgende verkiezingen”
    Daarom is elke democratie waarin IEDEREEN over ALLES mag stemmen, en de regering zich met ALLES bemoeit, tot uiteindelijke ondergang gedoemd.

    Terug naar een stelsel waarin de overheid zich alleen met de veligheid van de burger mag bemoeien. En over andere dingen wordt dan ook niet gestemd!
    Dit hoort dan in een goede beperkende grondwet te komen.

  5. Kim schreef op : 5
    Kim Winkelaar

    Kleine correctie. Over die accijnsverhoging komt ook nog eens 19% BTW. Aftrekbaar voor het bedrijfsleven, niet aftrekbaar voor Jan met zijn 12 jaar oude dieseltje.
    De verhoging is dus voor diesel 3,6 cent. Klein verschil, maar toch.

  6. Frenkelfrank schreef op : 6

    Ik geef je helemaal gelijk hoor, maar wie houdt de meerderheid dan tegen als deze een “geniale” ingeving heeft, bijvoorbeeld om geld uit te delen aan arme mensen? De minderheid? En dan begint het hele circus weer opnieuw.
    Ik hoop dat de wal het schip keert, in plaats van de wal die het schip verplettert.

  7. Maserati Teun schreef op : 7

    Ik voorzie een warme zomer met erg veel en heel lange files. De vrachtwagenchauffeurs zullen de boel echt gaan platgooien; en gelijk hebben ze want dit land wordt veel te duur.

  8. Frenkelfrank schreef op : 8

    Maar “we” moeten al die idealen (kunst, ontwikkelingshulp, uitkeringen, “betaalbare” sportclubjes) toch érgens van betalen?
    Minder accijnzen op diesel betekend dat bijvoorbeeld de inkomstenbelasting omhoog gaat. Of de BTW. Of de introductie van zuurstofbelasting (je ademt tenslotte die kostbare zuurstof zomaar in dus dat kan best belast worden, natuurlijk voor het milieu). En uitadembelasting: dat gemene CO2 die je zomaar uitademt… De vervuiler betaalt hè?

  9. R. Hartman (NI) schreef op : 9
    R. Hartman

    “en gelijk hebben ze”
    Niks daarvan.

    Daar pakken ze alleen maar hun mede-slachtoffers mee, die dan vervolgens hun woede op de truckers richten, i.p.v. op Den Haag.

    Acties, best, maar dan wel gericht tegen hen die daar verantwoordelijk voor zijn. Dus rijdt al die trucks het Binnenhof maar op, of voor mijn part binnen. Maar hinder niet je mede-uitgepersten, die graag op tijd thuis bij de vrouw zijn in plaats van in een extra file waar Den Haag absoluut niet mee zit.

    Als je de massa kunt mobiliseren is deze onoverwinnelijk, zie ook de slotscènes van V for Vendetta. Met een honderdtal trucks kun je Den Haag behoorlijk vastzetten, en de Balkenbende intimideren. Zeker als daar een grote massa voetvolk bijkomt om ‘de gaatjes’ te vullen. Maar tegen die tijd zijn de ME, de waterkannonnen, de Tasers en de honden al in volle actie…

    Alleen een totale overmacht, met blokkades die die ME busjes en waterkannonen uit de buurt kunnen houden, heeft een kans van slagen. En dan nog valt te vrezen dat het leven daarna gewoon weer zijn normale, onderdrukte gang gaat.

    Maar onze toch al verstopte wegen blokkeren schaadt alleen de burger, de staat heeft er geen enkele last van. Sterker nog, de staat is zeer gebaat bij dit soort afleidingsmanoevres.

  10. Johan schreef op : 10

    Ja, hoe stom kun je zijn..

    De groten persen je af, en als protest ga je de kleintjes intimideren..
    Verdeel en heer!

  11. Pelgrim schreef op : 11
    Jager

    Accijns is bedoeld als “ontmoedigingsbeleid” Om er voor te zorgen dus dat je minder gebruik gaat maken van bijv. dieselbrandstof. Tegelijkertijd is het bedoeld om de staatskas te spekken. Is dit niet gewoon tegenstrijdig aan elkaar? Ik denk van wel. Bovendien in het geval van de dieselslurpers …. die kunnen helemaal niets anders. Al een commerciele vrachtwagen op waterstof gezien? Ik niet hoor, wel een keer een Volvo die al vrij ver kwam op dat spul, maar t was nog een tikkie toekomstmuziek om dat nu al in te voeren. Het dramagelul over CO2 krijg ik ook al geen harde plasser meer van. CO2 is er altijd geweest, en zal er ook altijd zijn. In dit verrotte landje wordt je aan alle kanten uigeknepen. En wat zie ik er voor terug? Geen ene rotmoer. Helemaal niets. Handophouders en ander subsidie tuig slurpt MIJN verdiende geld op en ze bedanken me er niet eens voor.
    Bah.

  12. Andre schreef op : 12
    Andre

    Jan met z’n ouwe diesel kan misschien beter terecht bij de Aldi. Slaolie tanken.

  13. beek schreef op : 13

    Die 3 cent, is inderdaad driemaal ‘bah’.
    Die socialistisch bevogen lieden kan het immers geen zier schelen dat de transportsector, en daarmee ELKE consument, moet bloeden!
    Dat zijn immers vuile ondernemers.
    Terwijl die 3 cent allang in het bestedingspatroon van de medemenselijke rovers is ingecalculeerd.
    Diezelfde rovers die zichzelf op de borst kloppen als ‘de’ economie floreert.
    Terwijl het hun grootste liefde is die aanjagers van die economie op alle mogelijke fronten te dwarsbomen en af te persen.
    Waarna de extra verkregen buit ook nog eens wordt gebruikt ter verhindering van de economische motoren.
    Socialistische democratie is de wankele balans tussen het afknijpen van de economische motoren, en het doden ervan.
    Slikken of stikken, in alledaags Nederlands.
    Waarbij men in de realiteit net zolang mag slikken, tot men uiteindelijk stikt.
    Het is aan de volharding en de vindingrijkheid van onafhankelijke individuen te danken dat de Nederlandse zaak tot heden nog niet volledig is gestikt.