zaterdag, 3 januari 2009
Doorsturen Doorsturen   Printen Printen

De EU gebruikt uw belastinggeld weer goed

announcer2,25 miljard euro om reclame te maken voor zichzelf!

Dat doen ze dan zonder er een voldoend nuttig resultaat mee behalen. Nu weet ik nog lang niet of dit een nadeel of een voordeel is.
 
Bruno Waterfield laat in de EU Observer zien hoe slecht ook met deze belastingcenten weer wordt omgesprongen. Maar stel je eens voor dat dit budget, dat groter is dan het reclame/PR budget van Coca Cola over de hele wereld, goed en efficiënt gebruikt zo worden door die politiekers van de EU. Kijk eens hoe (bvb) het Nederlandse volk nu al is voorgelogen na hun duidelijk NEE tegen de grondwet. Balkenende en trawanten hebben die grondwet toen wat door elkaar geschoffeld, het liedje en het vlaggetje er naast gezet, en toen hadden ze het Verraad van Lissabon.

En de Tweede en Eerste Kamer deden mee aan het verraad. Het volk slaapt; daar hoeft niets van het reclamebudget voor gebruikt te worden.

 Wel gaan “leuke” reclame slogans door Europa, zoals:
“—– de EU is een opmerkelijk succesverhaal”
“—– de EU levert een beter leven voor iedereen”

 Dit zijn kreten waaraan getwijfeld kan worden. Ja, het is een succes voor de vele politici en ambtenaren die er een lekkere baan gevonden hebben. Maar hoe kun je weten wat er anders met al dat reclame budget gedaan had kunnen worden? En zeker met al dat geld van die salarissen e.d.

 Toegegeven dat het waar is dat: “… the single market is a winning formula.” Dat is ook HET punt waarop wij altijd voorstander geweest zijn, niet alleen van de gemeenschappelijke Europese markt, maar van de volledige vrije Wereldmarkt.

 Een hoopgevend punt dat blijkt uit een Eurobarometer opinion survey volgde is dat de belangstelling bij de kiezers voor het EU-parlement van aanstaande juni aan het “dalen” is. Het aantal, dat zeg dat ze gaan kiezen, is minder dan zes maanden geleden!

Zou dit ook een aanwijzing kunnen zijn dat steeds meer mensen gaan inzien dat ze niets te kiezen hebben en de politici toch doen wat zij zelf willen?

 
Waardering: 
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Door , topic: Belastingen, EU, Politiek
Reacties op dit artikel kunnen gevolgd worden op de RSS 2.0 feed.
Reacties
  1. Ivo Cerckel schreef op : 1

    Als de domme EU-ers nu eens zo slim waren als de Ijslanders …

    Bekijk het hier;

    500 Icelanders storm the PM cabinet on New Years eve
    www.goud.com

    Is government, then, useful and necessary? So is a doctor. But suppose the dear fellow claimed the right, every time he was called in to prescribe for a bellyache or a ringing in the ears, to raid the family silver, use the family tooth-brushes, and execute the droit de seigneur upon the housemaid? (H.L. Mencken)

    \

  2. jjvandinges schreef op : 2

    Ik ben verbaasd dat al die deftige reclamebureaus die o zo ‘goed’ zijn om eventjes een ‘merk in de markt te zetten’ het niet voor elkaar krijgen om de EU dinosaurus te promoten onder het plebs (klusje voor Fred Flintstone?).

    Ik durf hier zelfs een beetje marktwerking in te zien. Een product dat niet in een behoefte voorziet slaat niet aan, ook al adverteer je je helemaal blut. Het ‘product’ EU slaat alleen aan bij de parasieten die er een baan met belastingvrij salaris aan danken.

  3. Draconian schreef op : 3

    Ik schaam me diep voor de mensheid. Hoe heeft dit in godsnaam kunnen gebeuren. We worden allemaal makke lammetjes van het systeem. Waar is het toch fout gegaan. Vrijheid is een illusie.
    Wat zijn we toch in godsnaam voor een onderontwikkeld afhankelijk ras aan het worden.

    YaHozna [4] reageerde op deze reactie.

  4. YaHozna schreef op : 4

    @Draconian [3]:
    Je moet het natuurlijk altijd zelf maken.

    Vertrouw op je eigen werken en God, dan komt alles goed.
    En word je een vrij persoon.

  5. M. van den Heuvel schreef op : 5

    Eeen toepasselijk gezegde voor de vele slapende en besluitloze burgers onder ons:

    Veel beloven en weinig geven, doet vele gekken in vreugde leven.

    Helaas zijn er nogal wat mensen onder ons die zo blind zijn als een Mol, zodat er eerst iets ernstigs moet gebeuren zoals geld en bezittingen kwijtraken, voordat ze wakker worden.

    Maar ja, een gewaarschuwd mens telt voor twee.

    Hub Jongen [6] reageerde op deze reactie.

  6. Hub Jongen (auteur van dit artikel) schreef op : 6
    Hub Jongen

    @M. van den Heuvel [5]:
    “…….eerst iets ernstigs moet gebeuren…….”
    Ook daarin hebben de politici voorzien. De plannen om het zakenleven of het kapitalisme de schuld te geven, liggen klaar. Zie je wel bij bvb de kredietcrisis. (Waarmee natuurlijk niet gezegd is dat alle zakenmensen brandschoon zijn.)

    M. van den Heuvel [7] reageerde op deze reactie.

  7. M. van den Heuvel schreef op : 7

    @Hub Jongen [6]:

    Natuurlijk Hub, hebben de politici overal in voorzien zodat ze zelf (voorlopig) buiten schot blijven.

    Om terug te komen over zakenmensen, ik moet nog steeds een eerlijke tegen komen.
    Iemand die alleen maar geld ziet kan nooit eerlijk zijn en heefd maar een beperkt inzicht en ziet nooit het geheel.

    Eerlijkheid duurd het langst.
    Hub Jongen [8] reageerde op deze reactie.

  8. Hub Jongen (auteur van dit artikel) schreef op : 8
    Hub Jongen

    @M. van den Heuvel [7]:
    “Eerlijkheid duurd het langst.”
    Ik heb mijn (arme) moeder wel eens horen zeggen:”Ja, ook om rijk te worden”. (-:
    Maar:” …..zakenmensen, ik moet nog steeds een eerlijke tegen komen……” zal toch wel een erg overdreven uitspraak zijn, hoop ik.

    M. van den Heuvel [9] reageerde op deze reactie.

  9. Hub Jongen (auteur van dit artikel) schreef op : 10
    Hub Jongen

    @M. van den Heuvel [9]:
    “Een arbeider zit over het algemeen niet vol met doortrapte ideeën”
    1. Daarmee generaliseer je.
    2.Er zit de suggestie is dat zakenlieden in het algemeen wel “vol zitten met doortrapte ideeen”
    3. Moet ik me nu aangesproken voelen?
    4.Ik ken hele volksstammen arbeiders die precies weten hoe ze ze sociale wetten kunnen manipuleren met verlofregelingen, onwerkbaar weer, weekendziektes (vooral bij de carnaval) en nog veel meer bedrog. Alles ten koste van het “algemeen belang”!!!!

    M. van den Heuvel [12] reageerde op deze reactie.

  10. Peter schreef op : 11

    Het onverkoopbare goed verkoopbaar te maken kost veel geld. Daar heb je slimme marketeerders voor nodig.

    Maar, dat de EU wat ons niet verkocht wordt maar opgedrongen met enkele loze kreten zoals, goed voor de burger,
    een euro een wisselkoers,
    en de laatse tijdens de kredietcrisis:
    Als we de euro niet hadden gehad, nou,nou,nou???
    Ons zoveel geld kost is inderdaad een beetje van de bankiersmentaliteit.

    @M. van den Heuvel [9]:
    Het is de laatste tijd met een dalende moraal inderdaad noodzaak om goed uit te kijken met wie je zaken doet, maar vooral ook hoe je zaken doet.

    Met het laatste bedoel ik, dat jezelf beschermen bij aankoop nuttig kan zijn.
    Een voorbeeld, je koopt een nieuwe keuken 20.000 euro is daarvoor een heel bescheiden bedrag.
    De handelaar vraagt 75% vooruitbetaling (wat gebeurd, en grif wordt betaald) dan moet je jezelf toch echt gaan afvragen is dit reeel, en lees eens op internet daarover voor je betaald.

    (webmaster, ik heb linkproblemen op meerdere internet aansluitingen, en aan de hoeveelheid dubbele linken van reacties te zien ben ik niet de enige)

    M. van den Heuvel [13] reageerde op deze reactie.

  11. M. van den Heuvel schreef op : 12

    @Hub Jongen [10]:

    Hub, je hoefd je eigen niet aangesproken te voelen.
    Inderdaad overal is het hetzelfde (4)

  12. M. van den Heuvel schreef op : 13

    @Peter [11]:

    Je hebt gelijk.

    Het is wat de klant er mee doet en toe laat.