Reacties
  1. Peter de1e schreef op : 1

    Even iets anders om de aandacht op te vestigen.

    Ruzie tussen de ministers Bos en Eurlings.

    Eurlings wil vandaag zijn tarieven rekening rijden publiceren.
    Bos is bang dat mensen dan minder gaan rijden, waardoor hij significant minder inkomsten krijgt.

    Dit betekent dat de tarieven superhoog zijn dat mensen niet eens meer kunnen rijden.
    Door het minder rijden zou je zeggen worden de milieu doelstellingen eerder bereikt, maar dat is dus totaal niet de bedoeling van milieu maatregelen.

    Het gaat gewoon ordinair om geld. Meer geld, welke maatregel levert het meeste op in geld gemeten.

    Dit wilde ik snel even ergens kwijt.

    Liberty 5-3000 [2] reageerde op deze reactie.

  2. Ivor Biggun schreef op : 5

    In de kern waarheid.
    Maar er is ook nog zoiets als prijs prijs(in)elasticiteit, dus de curve vraag/aanbod kan lineair zijn, convex, concaaf of combinaties hiervan.
    En in een niet open markt kan het zelfs gebeuren dat een prijsverhoging leidt tot een toename van de vraag. Een historisch voorbeeld is de patato famine in Ierland.
    Maar vaak is het in argumentatie goed om zo snel mogelijk naar de kern te gaan, of om het probleem maximaal op te blazen. Bijv. : Wat gebeurt er als we allemaal ambtenaar zijn?