woensdag, 7 december 2011
Doorsturen Doorsturen   Printen Printen

Alweer genaaid

Ik moet regelmatig met de trein naar werk maar niet regelmatig genoeg voor een abonnement dus heb ik al enige jaren een kortingskaart van de NS.

Deze kost 55 EURO per jaar en geeft 40% korting tijdens de daluren zodat een enkeltje heen voor de volle prijs en een enkeltje terug met 40% korting een paar EURO goedkoper is dan een dagretour.

Intussen heeft de NS allerlei nieuwe producten op de markt gebracht waaronder een kortingskaart die tijdens de spits 20% korting geeft en tijdens de daluren 40%. Kost wel wat meer dan het oude product ( EURO 180 tegen EURO 55 per jaar) maar in mijn geval kom ik er goed mee uit.

Ik dus blij totdat ik er achter kwam dat de NS de definitie van daluren even ietsjes had aangepast.

De spits viel namelijk sinds de Romeinen op werkdagen vóór 9 uur ’s morgens en was het daarna dal maar voortaan valt de spits op werkdagen van 6:30 uur tot 9:00 uur en van 16:00 uur tot 18:30 uur, net de uren waarin ik moet reizen zodat ik per saldo precies dezelfde korting krijg als met de oude kortingskaart maar wel voor 3 keer de prijs.

Uiteraard heeft de NS dit ergens keurig beschreven en had ik het kunnen weten als ik wat beter op de kleine lettertjes had gelet maar het laatste wat ik had verwacht was dat de NS de spits zou oprekken zodat ik daar niet op heb gelet.

Kortom, genaaid wordt je altijd wel.

 
Waardering: 
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Door , topic: Algemeen
Reacties op dit artikel kunnen gevolgd worden op de RSS 2.0 feed.
Reacties
  1. keuleniscool schreef op : 1

    Al die kortingen bewijzen dat de normale prijzen VEEL te hoog zijn !

  2. Ratio schreef op : 2
    Ratio

    Tsja, en een belastingbetaler als ik die bijna nooit van de NS of het OV gebruik maakt wordt dubbel genaaid want die is goed genoeg om de subsidie voor de NS op te brengen maar profiteert daar niet van.

    Het enige plezier dat ik van het OV heb is met mijn auto trams blokkeren. Het is een gekke kinderachtige hobby die ik tamelijk incidenteel beoefen. Maar ergens vind ik het wel leuk. Een middelvinger op te steken naar die staatsvervoerbedrijven.

  3. CB Interactive schreef op : 3

    Waar zouden we zijn zonder de trein 😉 😛

    Het openbaar vervoer zuigt gewoon aan alle kanten en je kunt het nog slechter treffen zoals ik.

    Waar ik werk rijdt er geen openbaar vervoer, de eerste de beste bushalte is geografisch gezien verder weg dan mijn huis op zo’n 40 minuten loopafstand, gemiddeld 20 minuten wachten, dan nog een busrit van 30 minuten, 5 minuten wachten op de metro, metroritje van 5 minuten, gemiddeld 15 minuten wachten op de bus voor een ritje van 10 minuten en nog 5 minuten lopen en dan ben ik pas thuis.
    Reistijd woon-werk met het ov: 130 minuten!!!

    Nou, dan zou je de auto kunnen pakken……maar dan moet je een eindje om en sta je vast in de file: Reistijd woon-werk Auto: 25 minuten. Dat scheelt al enorm….MAAR voor een afstand van 2,4 kilometer hemelbreed, want dat is afstand woon-werk waar het over gaat duurt 25 minuten nog schandalig lang, want als je gaat lopen, welliswaar binnendoor doe je er ook 25 minuten over!!!!

    Is nog erg lang, maar in verhouding wint de wandelaar het al van de automobilist al moet de wandelaar het uiteraard weer afleggen tegenover de fietser, want op de fiets doe ik er terwijl ik me nog aan het uitrekken ben nog geen 10 minuten over mits de brugwachter van de botlekbrug zich aan het z.g. spitsregime houdt en de brug netjes voor mij om laag houdt totdat IK gepasseerd ben.

    Maarja, je hebt spoorleed en je hebt fietsleed:

    Ik als fietser werd vandaag ook dubbel genaaid 😉
    Als eerste was mijn versnellingskabel afgebroken waardoor de fiets in zijn zwaarste versnelling bleef staan en er stond ook nog een stormpje tegen.

    Ben maar gaan lopen, tis maar 25 minuutjes @ 2,4km 😀
    Halve atv dag genomen en mijn fiets gerepareerd, kan ik het weer in 10 minuten.

    Ron Arends [4] reageerde op deze reactie.

  4. knowtoomuch schreef op : 5

    Wen er nou maar ‘gewoon’ aan vanaf nu : àlles wordt duurder / minder dienst voor het ‘zelfde’ geld …