Reacties
  1. sjakie bonestakie schreef op : 1

    Ja er is veel veranderd door de tijden heen.

    Maareh stel dat de parasitaire klasse verdwijnt – wie faciliteert dan de ontwikkeling van -zeg- de HSL, Betuwelijn, JSF, Amsterdamse metro om maar een paar succesvolle projecten ten behoeve van het algemeen nut te noemen ?

    Hub Jongen [4] reageerde op deze reactie.

  2. matthijs schreef op : 2

    De mensen die het belangrijk genoeg vinden om er voor te betalen. Wie anders?

  3. Romee schreef op : 3

    Er is altijd wel een groep geweest die de baas speelde over iemand anders zijn leven.
    ——————————-
    Om op de titel terug te komen, de overheid kent juist geen evolutie.

    Een bedrijf moet zich aanpassen aan de markt om te overleven.
    Zijn ze te duur door bureaucratie, te hoge bonussen, extreme salarissen, onefficient, geen innovatie, etc,.. dan komt er vanzelf een andere bedrijf zonder deze dingen. M.a.w het bedrijf overleeft niet zonder evolutie.

    De overheid kent/duldt geen concurrentie en kan gewoon doorgaan met bureaucratie, te hoge bonussen, extreme salarissen, onefficient, geen innovatie, etc,..door eenvoudig de belastingen te verhogen. De overheid kent dus juist geen evolutie of marktwerking.

    Evolutie door democratie gaat ook niet op.

    1 Door gewoon niet democratisch te zijn (Eu)

    2 Door kiezersbedrog (NL)

    3 Hoge politieke drempels voor nieuwe partijen. (11.000e etc,..)

    4 Doordat de meerderheid ook geen totaaloverzicht heeft en zich laat lijden(leiden) via de media door huidige bestuurders.

    Geen evolutie kan dan revolutie worden.
    Geen langzame aanpassingen, maar snelle met de vele nadelen.

    Helaas kijkt de kieskudde niet altijd zover vooruit.

  4. Hub Jongen (auteur van dit artikel) schreef op : 4
    Hub Jongen

    @sjakie bonestakie [1]:
    “. . . wie faciliteert dan de ontwikkeling van -zeg- de HSL, Betuwelijn, JSF, Amsterdamse metro. . . . .”

    Dat kan gebeuren door dezelfde soort mensen die ook de auto, het vliegtuig, kunstmest, stoomboot, motoren, treinen, elektriciteit, gloeilamp, telefoon, wegen, (Romeinen bouwden ze al)

    Los daarvan vind ik niet dat je “. . de HSL, Betuwelijn, JSF, Amsterdamse metro om maar een paar succesvolle projecten.” wel “succesvolle projecten” kunt noemen. Ik zeg eerder het tegendeel als ik kijk naar de enorme kosten die productieve mensen er voor MOESTEN betalen.

    Philosoof G&R Eigenwijs [5] reageerde op deze reactie.

  5. Philosoof G&R Eigenwijs schreef op : 5

    @Hub Jongen [4]:

    Nano technologie gaat de wereld redden!

    www kennis link nl / nanotechnologie

  6. Pteranodon schreef op : 6

    De volgende stap in het plaatje is een robot die al dat werk doet van waarnemen, toetsen aan regels, en optreden.