dinsdag, 12 januari 2016
Doorsturen Doorsturen   Printen Printen

Handtassen en religie

Sinds een mij bekend persoon de productie van handtassen geëntameerd heeft, heb ik mij wat meer in deze branche verdiept en ben tot de conclusie gekomen dat dit na de fascinerende religieuze branche misschien wel een van de bedrijfstakken is met de hoogste potentiële winstmarges.bad

Wanneer men een handtas ziet. is het onmogelijk te taxeren of het gaat om een tas van €50,00 of €40.000,00. Als experiment heb ik zelf een handtas die geprijsd stond voor 1500 euro laten namaken. De productiekosten op Bali bedroegen vier euro; als ik er 100 besteld had, had ik de kosten kunnen drukken tot twee euro en vijftig cent.

Factoren zoals de sfeer die een winkel uitstraalt, de omgeving van de winkel, de kleding van de verkoopster ( tas-adviseuse) en de aantrekkelijkheid van de etalages spelen een belangrijke rol bij het opvijzelen van de prijs.

De handtas is een slechte investering, maar wie geld genoeg heeft voor een eerste tas, ziet uit de naar de tweede en de derde. Uiteraard brengen op de secundaire markt brengen handtassen slechts een fractie op van het bedrag van aankoop.

Misschien is het bovenstaande voor sommigen onder ons aanleiding te overwegen of zij werkzaam zijn in de verkeerde branche. Zelf ben ik al lang geleden tot deze conclusie gekomen.

Hugo van Reijen

 
Waardering: 
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Door , topic: Algemeen
Reacties op dit artikel kunnen gevolgd worden op de RSS 2.0 feed.
Reacties
  1. peter schreef op : 2

    @Scrutinizer [1]: Nee…wel contrair gaan! Middels politiestaat afgedwongen eeuwig durende tasjes controle ala luchthaven schapenbaan!

  2. Michiel schreef op : 4

    testje

  3. hugovanreijen schreef op : 5
    Hugo J. van Reijen

    @John [3]:
    Ook de brilmonturenbranche is fascinerend.

  4. jhon schreef op : 7

    Gratis “goudmijn”
    www.youtube.com

  5. Philosoof G&R Eigenwijs schreef op : 8

    @anp rebel [6]:
    Soms; Kun je lachen!

  6. Marnix schreef op : 9
    Marnix

    @John [3]:
    Wat in het voordeel werkt van handtassen, kleding en schoenen, is dat de koper veelal op emotie kopen in plaats van ratio. Dat is iets minder het geval bij auto’s, huizen, electronica. Moglijk speelt het Y chromosoom hier een rol bij.