zaterdag, 25 november 2017
Doorsturen Doorsturen   Printen Printen

Steeds groter tekort aan meesters en juffen op school.

Ook een manier om home-schooling te stimuleren.

vrijspreker.nlFlibje
Tips voor Flibje? Mail ze naar info@vrijspreker.nl
 
Waardering: 
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Door , topic: Algemeen
Reacties op dit artikel kunnen gevolgd worden op de RSS 2.0 feed.
Reacties
  1. Nico schreef op : 1

    Dat was precies wat ik dacht toen ik tijdens langslopen een krantenkop over dit onderwerp zag.

    Van nature zijn ouders degenen die hun kinderen alles leren, zo kleinschalig als je jezelf maar kunt bedenken. Maar als ouders ergens onderweg afleren om te leren… en hun kinderen niet leren om te leren… en hun kinderen niet leren om te onderwijzen… dan ontstaat afhankelijkheid, die vervolgens dankbaar misbruikt wordt om een discutabele agenda door te drijven.

    De wettelijke plicht om kinderen naar een school te sturen zit in de weg. Maar eigenlijk… is er een inhaalslag te maken. Ouders die weer moeten leren om te leren, moeten leren om te onderwijzen. Als je die vaardigheden wat onder de knie krijgt, wordt onderwijs ineens heel leuk!

  2. Nico de Geit schreef op : 3

    Meer dan de helft van de kinderen in de Nederlandse grote steden heeft minimaal één ouder die oorspronkelijk uit de derde wereld komt. Misschien heeft dat er iets mee te maken?

    ‘Ik heb geen zin om op een zwarte school te werken’ mag natuurlijk niet gezegd worden. En de idealist die wél op die zwarte school ging werken is al haar idealen kwijt en zit overspannen thuis.

    Ondertussen is in Duitsland de leerplicht verhoogd naar 25 jaar. Het idee is dat mensen ‘leeg’ geboren worden en dat alles is aangeleerd – het zal een onjuiste aanname blijken.

    De realiteit is dat het Westen miljoenen zwakbegaafden heeft geïmporteerd uit de derde wereld, een beetje afstand houden kan geen kwaad. Zowel Femke Halsema als Paul Rosenmöller haalden hun kinderen van een gemengde school omdat ze zagen dat het niet goed ging.

    Kortom: Red Jezelf.

    Nico [7] reageerde op deze reactie.

  3. schreef op : 4

    In het Westen worden kinderen door kinderen ‘opgevoed’.
    In de oude culturen door de ouderen daar deze de kennis van het leven bezaten, opgedaan door ervaring( beste leermeester, weet je wel?), zodat de ouders van de kinderen de tijd aan hun eigen ontwikkeling konden besteden.
    De oudere culturen bezaten de wijsheid zichzelf te kunnen zijn en de Moeder Aarde niet te vernietigen, maar te eren, zoals het een verstandig kind beaamt te doen.
    Te nemen met respect voor wat men nodig had en de rest voor het nageslacht te behoeden.
    Er zou een leerrecht moeten bestaan, op boven-wijs, en geen plicht op onder-wijs.
    De meeste kinderen willen helemaal niet naar school, maar geen hond die ze serieus neemt.

    Nico [7] reageerde op deze reactie.
    Nico de Geit [17] reageerde op deze reactie.

  4. schreef op : 5

    @johannes [2]: Hoe dat af gaat lopen?
    Simpel, verandering komt pas als het niet meer anders kan gaan.
    Want; zolang het gros vindt dat ze het zo goed hebben, dit in vergelijking met anderen die het nog slechter hebben, zal men niet opstaan uit het pluche bankstel.
    Helaas worden er weinig keuze’s vanuit het bewuste zijn gedaan, maar meestal uit nood-zaak.
    En dan is het meestal reeds te laat.
    Vandaar het gezegde, ‘zalig zijn de armen van geest’.

    Zé.

    Nico [7] reageerde op deze reactie.

  5. Nico schreef op : 6

    Een interessant aspect is dat de meesten geacht worden om levenslang als gehoorzame kleuter te functioneren, braaf doen wat de regering in de rol van kleuterjuf wenst en eist. Daar tegenover staan verhevenen in de rol van supermens die het zich niet verwaardigen om veronderstelde ‘hersenlozen’ en ‘kleuters’ wijzer te maken.

    Wanneer scholing dient om mensen dom te houden, net slim genoeg om de radertjes van het systeem draaiende te houden, afhankelijk en nog maar net zelfstandig genoeg voor een specifieke taak, maar beslist niet werkelijk zelfstandig… dan moet er niet geklaagd worden over gevolgen die immers zorgvuldig zijn gezaaid en gecultiveerd.

    Wat je zaait zul je oogsten.
    Zaai je gehoorzaamheid, hulpeloosheid en volgzaamheid, dan moet je niet klagen als de oogst onnadenkendheid en gebrek aan zelfstandigheid in denken en gedrag bevat.

    Zé [8] reageerde op deze reactie.

  6. Nico schreef op : 7

    @johannes [2]: Zielloos? Dekt misleid en mishandeld niet beter de lading?

    @Nico de Geit [3]: Afgeven op buitenlanders is een klassieke bliksemafleider. De outsiders, onaangepasten en wat dies meer zij hebben het altijd gedaan. De hand in eigen boezem is veelal een ‘brug te ver’, liever een zondebok misbruiken.

    @Zé [4]: Juist. Begeleiden, voeden en stimuleren, desnoods corrigeren, werkt beter dan africhten middels een systeem van beloning en straf.

    @Zé [5]: Als er een probleem ontstaat, is dat tegelijkertijd een uitstekende kans om het roer om te gooien! De probleemstelling mag dan wat steken, maar hoe meer het steekt hoe duidelijker het is dat er een andere koers gekozen moet worden.

    Zé [9] reageerde op deze reactie.
    Nico de Geit [17] reageerde op deze reactie.

  7. schreef op : 8

    @Nico [6]: “Zaai je gehoorzaamheid, hulpeloosheid en volgzaamheid, dan moet je niet klagen als de oogst onnadenkendheid en gebrek aan zelfstandigheid in denken en gedrag bevat.”

    Degenen die dat bedacht hebben klagen nergens over en degenen die het ondergaan hebben zijn te achterlijk gemaakt om er nog over te klagen;

    Nico [10] reageerde op deze reactie.

  8. Nico schreef op : 10

    @Zé [8]: De bedenkers van ‘scholing’ zijn allang ergens onder de grond gestopt.

    Er worden nog steeds inspanningen geleverd om scholing te verbeteren. In welke richting gaan die inspanningen? Wat zijn de doelstellingen? Als dat alleen maar is om brave loonslaven (werknemers) of loonslavenhouders (werkgevers) op de lopende band van de scholingsindustrie te produceren, dan gaat het er niet beter op worden.

    Onderwijs is iets anders dan scholing, hoewel er overlap zou kunnen zijn. In welke mate hangt af van wat toegelaten of geforceerd wordt.

    @Zé [9]: Vrijwel iedereen heeft een gezond stel hersens. De enige vraag is of die capaciteit gebruikt wordt en zo ja hoe. Het is een beetje als de motor van een vaar- of voertuig. Je kunt gas geven of niet. De boel stationair te laten draaien zet geen zoden aan de dijk.

    Uiteraard bestaan er geneeswijzen of reparatiemethoden. Hoewel ze niet altijd ingezet worden. Sterker, als ze tegen industriële belangen ingaan worden ze bestreden.

    Voorbeelden (op alfabetische volgorde): entertainment-, farmaceutische-, gezondsheids-, regeer-, scholings-, voedingsmiddelen- en zorgindustrie. Dat zijn gouden kalveren, cash cows die volgens regeringen kennelijk onaantastbaar dienen te zijn. Maar ja… regeringen slagen er zelfs niet in om een in de kern gezonde filosofie te ontwikkelen. Dan ontstaat al met al een industrie des doods met een pathologisch probleem dat op allerlei manieren zichtbaar is.

    Rien [14] reageerde op deze reactie.
    Nico de Geit [18] reageerde op deze reactie.

  9. schreef op : 11

    Ik weet er allemaal van Nico, doch bedankt voor jouw reactie.

    Ik had een poosje geleden één der uitvoerders van de Industrie des doods over de vloer.
    Een zielentrekker/knijper, psychiater, worden ze ook wel genoemd.
    Hij vertelde mij, uit vrije wil, dat hij alleen dan voor zijn consulten betaald werd als hij de DSM IV/V hanteerde en de daarin geadviseerde ‘medicijnen’*) toeschreef en verstrekte.

    Om de lezer uit de illusie te houden; op de laatste pagina van deze handleiding van de farmaceutische industrie staat beschreven dat als de zielentrekker geen passende mindkiller kan vinden, er een alternatief medicijn voorhanden is.

    M.a.w., elke bezoeker kreeg een pot pillen van die gek mee, want hij moest toch ook zijn maandelijkse rekeningen betalen?

    En zo werkt dat dus, in de ziekenhuizen staan specialisten ook onder deze protocollen en voorschriften ten ‘dienste’ van de mensheid, dus succes ermee !

    *) Er is een wezenlijk verschil tussen medicijnen en geneesmiddelen, nl. de eerste onderdrukken de symptomen, de tweede genezen de oorzaak.
    Planten en andere natuurlijke geneesmiddelen die onze zielenroerselen ten goede keren staan uiteraard niet vermeld in bovengenoemde handleiding.

    Nico [12] reageerde op deze reactie.

  10. schreef op : 13

    Ik heb die vent trouwens buitengeflikkerd en geadviseerd een psyciater te bezoeken, maar ja, dat doen ze natuurlijk juist niet, net zo min als dat ca.80% van de oncologen geen chemo willen als ze zelf de klos zijn.
    En dan sprak jij eerder over gezonde hersenen?
    (Ik kan nog wel even doorgaan, maar we begrijpen elkander al wel, zunne?)

  11. Rien schreef op : 14

    @Nico [10]: “Vrijwel iedereen heeft een gezond stel hersens.”

    Daar geloof ik niets meer van… al geloof ik ook niet dat medicijnen helpen.
    Tijdens je jeugd worden je hersenen dusdanig vorm gegeven dat dit de rest van je leven doorwerkt en er geen sprake meer kan zijn van ‘natuurlijk ontwikkelde’ hersenen. Maw, voor de meesten onder ons geldt dat het onderwijs (en onze ouders) ons voorgoed met een ‘defect’ brein heeft opgezadeld.

    Nico de Geit [19] reageerde op deze reactie.

  12. johannes schreef op : 15

    Engeland is het enigste land waar veel boeken over scholen, en leraren is geschreven !!!
    Mijn kinderen kwamen uit Amsterdam van de ASVO school, de juffrouw op tafel gezeten sigaretjes draaien, leren ho maar !
    Op de school in Wales, in Uniform, dicipline, s’morgens voor het begin, alle kinderen in een grote hall, de rector in zijn wijde zwarte mantel kwam binnen, opstaan good morning Sir, sit down please, na drie weken waren ze gewend en begonnen ze te leren, ze wisten waar ze aan toe waren, ze haalden met gemak hun examens, en het was een belevenis voor ze.
    Van een oude vriend in Amsterdam, die zei tegen me, je moet je kinderen de tafels van 10 tot 20 leren, en indien mogelijk ook die van 20 tot 30, ja die Joodse Amsterdammers laat ze maar schuiven !
    Van Wales naar Frankrijk, nou ja het land van na de revolutie, geen respect geen dicipliene, en over beleeftheid hoefde ze niet te denken.
    Ze hebben beide hun Bacaloréale eind examen gedaan, en gehaald,
    met behulp van goede leraren met inzet, en die met genoegen zagen hoe hard ze werkten
    Uiteraard bedankt met een mooi diner in een restaurant, kijk zo hoord dat, groet johannes

    Zé [16] reageerde op deze reactie.

  13. schreef op : 16

    @johannes [15]:
    De lagere scholen in la France doen niet onder van die in Korea of China, kindren worden erg gedrild, platgeslagen, vernederd en gebrainwashed voor ‘le patrimoine, La France !
    Daarna zijn ze geheel gehersenspoeld om het grote Frankrijk cvan De Gaulle te dienen.
    Dat er buiten Frankrijk nog meer landen op deze planeet bestaan komen ze soms later achter.
    Beetje ironisch wellicht, maar ik denk dat de boodschap wel overkomt.
    Eén voordeel, je mag ze zelf thuis onderwijs geven zonder gezeur aan je kop.

    Zé.

    johannes [23] reageerde op deze reactie.

  14. Nico de Geit schreef op : 17

    @Nico [7]:

    ‘Afgeven op buitenlanders is een klassieke bliksemafleider’

    Wie doet dat dan? Ik niet in ieder geval. En als je van mening bent dat ik dat wel doe dan kan je niet goed lezen of je probeert de boel te misleiden.

    Ik zie dat het fout loopt met de multiculturele samenleving, met de import uit de derde wereld. Het ergste is dat er geen oplossing voor het probleem is. Vandaar dat ik reeds lang geleden heb besloten dat als ik ergens te veel last van heb gewoon verderop ga wonen.

    Er lopen nogal wat mensen rond die de veroorzaakte problemen niet willen zien of menen dat er een oplossing mogelijk is. Ze schreeuwen dan ‘Afgeven op buitenlanders, bla bla’ dat soort onzin.

    Het is laag bij de grond en dom. Het is uiterst kwalijk, want die mensen uit de derde wereld, veelal zwakbegaafd, kunnen er ook niks aan doen. Hen is min of meer een gouden toekomst beloofd. Maar ik ben in ieder geval vastbesloten mijn goud mee te nemen en alles zoveel mogelijk leeg te trekken.

    Ik laat me niet aanpraten dat het mijn probleem is. Ik kan gaan en staan waar ik wil, desnoods met een paspoort van een ander land. Wat heb ik dan nog te maken met Nederlandse fout gelopen projecten?

    Nico [22] reageerde op deze reactie.

  15. Nico de Geit schreef op : 18

    @Zé [4]:

    ‘De meeste kinderen willen helemaal niet naar school’

    Absoluut. Er is in zekere zin sprake van stelselmatige en langdurige verkrachting. Als je niet mee werkt moet je naar de gevangenis.

    Pas nog een gevalletje voorbij zien komen van de familie Martens, een Duits groot gezin dat vast heeft besloten dat haar kinderen niet deel hoeven te nemen aan het seks-onderwijs op scholen.

    Staatsterreur volgde, de vader moest naar de gevangenis, enz. Ze zijn gevlucht naar Rusland maar krijgen daar geen staatshulp omdat ze geen Russisch staatsburger zijn.

    Ze hebben het huis verkocht in Duitsland en kopen binnenkort iets terug in Rusland.

    zaplog.nl

  16. Nico de Geit schreef op : 19

    @Nico [10]:

    ‘Uiteraard bestaan er geneeswijzen of reparatiemethoden’

    Dat heb ik je al eens eerder horen vertellen. Als ik me niet vergis ben/was je van mening dat zwakbegaafdheid, die eerder regel is dan uitzondering bij geïmporteerde mensen uit de derde wereld, te repareren is.

    Mensen uit laag-IQ-landen hebben gewoon een laag IQ. Niks mis mee, maar wel een probleem als je op hoog niveau wilt of moet functioneren, zoals in de westerse maatschappij.

    Nico [22] reageerde op deze reactie.

  17. Nico de Geit schreef op : 20

    @Rien [14]:

    ‘Tijdens je jeugd worden je hersenen dusdanig vorm gegeven dat dit de rest van je leven doorwerkt ‘

    Toch kan het geen kwaad om al die oude trauma’s naar voren te halen, nu, in een rustige omgeving met alle tijd.

    Het onderwijs is niet natuurlijk. Er moet een kwade kracht achter schuilgaan. Wat me opvalt is dat leraren vrijwel altijd erg dom zijn. Dat past ook binnen een systeem van dwang en geweld.

    School zoals we die nu kennen stamt rechtstreeks uit de tijd van de industrialisatie, toen er veel arbeiders klaargestoomd moesten worden en, niet onbelangrijk: het fascisme.

    Rien [20] reageerde op deze reactie.

  18. schreef op : 22

    @Rien [20]: Trauma’s kunnen zich uiteindelijk in het fysieke manifesteren, tracht ziektebeelden holistisch te aanschouwen.
    Men dient altijd naar de causa te gaan om een ziekte, aandoening te kunnen genezen.
    Voor de reguliere genees’kunst’ is een genezen patïent een verloren klant.
    Wellicht zet dit veel in een helderder daglicht….

    Zé.

    Zé.

    Rien [24] reageerde op deze reactie.

  19. Nico schreef op : 23

    @Nico de Geit [17] en @Nico de Geit [18]: De stelling dat mensen uit de Derde Wereld veelal zwakbegaafd zijn vind ik over de grens van het toelaatbare. Niet begaafdheid is het probleem, maar de aard en mate van informatie waaraan men is blootgesteld. Overigens hebben ‘hoger begaafden’ (lees; hoger IQ) met exact hetzelfde probleem te maken, blootgesteld aan misleidende denkwijzen.

    In een Sherlock Holmes boek werden hersenen vergeleken met een zolder waarin je rotzooi kunt opslaan of nuttige informatie. Ik stel vast dat velen gevoerd zijn met rotzooi, waardoor er geen plaats meer lijkt te zijn voor het nuttige. Dat maakt mij des duivels. Zijn figuren die allerlei misleidende informatie verspreiden en mensen tegen elkaar opzetten echt volledig van de pot gerukt?

    In alle nuchterheid zijn er maar twee soorten mensen; gezond en verziekt. Een deel van mensen die (mentaal en/of fysiek) verziekt zijn wil nog gezond worden, een ander deel niet. Wat betekent dat voor een deel goed onderwijs nodig is, voor een ander deel slopers. Goede ouders zijn overigens beide. Het gezonde cultiveren, het schadelijke wegslopen.

    Nico de Geit [25] reageerde op deze reactie.
    Nico de Geit [27] reageerde op deze reactie.
    Nico de Geit [49] reageerde op deze reactie.

  20. johannes schreef op : 24

    @Zé [16]: Mijn schoondochter is afgestuurdeerde Philosophe, van de Sorbonne universiteit, geeft les op de hogere scholen Toulouse en omgeving, de leerlingen zijn niet echt geinteresseerd op de uitzondering na, maar lijkt me logies, en fin het is de overheid die alles bemoeilijkt de inspectie dus, die overal hun stempel op willen drukken, nou ja gewone domme ambtenarij, en daar moeten de leerlingen cq studenten onder leiden, Groet Johannes

  21. Rien schreef op : 25

    @Zé [21]: “Men dient altijd naar de causa te gaan om een ziekte, aandoening te kunnen genezen.”

    Of het is onmogelijk. Bijvoorbeeld een te klein ontwikkelde amygdala kun je later niet meer vergroten. En dat geld voor meer delen van de hersenen. Mis je de ‘kritische tijd’ tijdens je eerste jaren, dan zit je voorgoed zonder.

  22. Nico de Geit schreef op : 26

    @Nico [22]:

    ‘De stelling dat mensen uit de Derde Wereld veelal zwakbegaafd zijn vind ik over de grens van het toelaatbare’

    Zoek maar even op Youtube naar ‘Stefan Molyneux en IQ’. Uren kijkplezier, maar geen goede boodschap, want het probleem van een laag IQ kan wel goedgepraat worden door fatsoensrakkers zoals jij, maar niet worden opgelost.

    De één signaleert een ernstig probleem, de fatsoensrakker begint dan ‘racisme en Hitler’ te roepen. Dom volk.

  23. Nico de Geit schreef op : 27

    @Rien [20]:

    ‘Wat is een ‘trauma’ fysiek gezien? En als het iets fysieks is kan het dan ongedaan gemaakt worden?’

    Om zoiets te doen heb je in ieder geval rust en tijd nodig. Je moet je niet druk hoeven te maken over je dagelijkse beslommeringen.

    Wat ik zelf doe is herinneringen terug halen en opschrijven. Later komen er dan vaak nog andere fragmenten bij. Langzaam, heel langzaam krijg je een beeld van wat er nou precies is gebeurd. Dat helpt bij de verwerking ervan.

    Die verwerking, het terughalen, reconstrueren en het vanuit een ander perspectief bekijken kan jaaaaaren duren. Sommige boeddhisten schijnen hun hele leven te besteden aan het verwerken van trauma’s, vooral uit voorgaande levens. Dus werk in overvloed.

  24. Nico de Geit schreef op : 28

    @Nico [22]:

    ‘De stelling dat mensen uit de Derde Wereld veelal zwakbegaafd zijn vind ik over de grens van het toelaatbare’

    Je meent het echt hè? En je ziet dus zelf niet in hoe fout je daarmee bent?! Aboriginals schijnen bijvoorbeeld een gemiddeld iq te hebben van rond de 60. Dat blijft, is niet of nauwelijks op te krikken. In hun natuurlijke omgeving is dat waarschijnlijk voldoende slim, om succesvol te functioneren in de westerse maatschappij moet je veel slimmer zijn. Die mensen moet je dus gewoon daar laten, laten leven zoals ze dat al heel erg veel generaties doen.

    In Nederland verwachten ze dus van de uit de derde wereld geïmporteerde mensen dat ze na een lange dwang-opleiding net zo zullen functioneren als Nederlanders eeuwen lang deden. Dat zal een foute aanname blijken.

    Mensen in en uit de immigratie-landen uit het Midden-Oosten en zo schijnen gemiddeld tussen de 70 en 90 te zitten qua IQ. In Nederland heet dat ‘zwak begaafd’. Dat ze daar hier nog niet achter zijn is knap stom.

    ‘Maar ik ken iemand uit een derde wereldland die wél slim is’ – dat weten we onderhand wel. Die slimme persoon uit het overwegend lage-IQ-land mag dan ook meteen op tv.

    Bekijk de vele filmpjes van Stefan Molyneux omtrent IQ zelf maar.

    Nomen Nescio [30] reageerde op deze reactie.
    Nico [31] reageerde op deze reactie.

  25. dr.kwas schreef op : 29

    Nico
    Er zal beslist geen rotzooi in je bovenkamer gegooid zijn en van de meeste reageerders hier ook niet. Het schrijven is me na mijn vijftigste pas een beetje bij gebracht. Het woordenboek wat mijn woorden vaak aanstreept om me te wijzen op een fout wordt per schrijfsel wel enkele malen aan getipt. Het Nederlands schrijven is en blijft voor mij een zeer moeilijke taal, laat staan een buitenlandse. Mijn bovenkamer zit boorden vol rotzooi, een klein beetje wordt nu over dekt door het nieuwe. Werd als jong kind al gouw alleen gelaten. Ben uit ’34 R’dam geboren. Het begon met de bombardement. Eerst nog hier en daar opgevangen met de familie. Daarna tehuizen naar pleegouders vandaar naar een te huis in R’dam R’Rottekade Padua. Op mijn vijftiende zat ik in de vijfde klas. Door een tekening werd ik halverwege de vijfde klas in de schilders wereld gegooid. Op mijn 17 tiende liep ik weg. Na een poos kwam Ik op een opleidingskamp voor de binnenvaart terecht in Losser. Duur van de opleiding 8 maanden. Vier in Losser en vier in Dieren. Slaagde en ondertussen had dienst zich gemeld. Hier kwam het feit van rotzooi in mijn bovenkamer weer van pas voor de bevelhebbers, alles bij elkaar 58 dagen in de bak. Wel weer massel geen burgerdienst. De vaart was ook een miskleun ook hier oorzaak bovenkamer. Kwam terug in het schildersvak. Na jaren als betweter van het vak eindelijk een opleiding voor aspirant gezel aan gegaan, door gestoomd naar gezel, Dan door naar het meesterschap ook hier voor slaagde ik. schrijven was geen noodzaak. Ondanks alles voel ik een gemis. Het is te wijnig wat ik weet. Geschiedenis, rekenen, het om gaan met mensen ik mis heel veel. Je kunt het je niet meer aan leren het boeit niet meer om het echt te weten, het leren moet je leren en daar voel ik me te oud voor. Het praten met anderen is mij niet gegeven kan geen kennissen maken of vrienden hebben. Ben intussen geen vloekbeest meer wat ik te horen kreeg in een ziekenhuis voor een maag perforatie, zelfs op de operatietafel vloekte ik de dokters uit dat ze spuit niet zo diep in mijn bovenhand moesten duwen maar mij onderzeil moesten brengen. Over rotzooi gesproken in je bovenkamer.

    Nico [32] reageerde op deze reactie.

  26. johannes schreef op : 30

    Ja een stevig IQ kan veel goedmaken, maar een goeie boeren slimheid is ook niet weg te vlakken, en dan tot overmaat van ramp hebben wij tijden gekent in Nederland, vooral Friesland Holland en de Zeeuwen, dat een goed IQ ook nog eens een boerenslim basis kreeg, vandaar de gouden eeuw, in mijn familie is het traditie om tot het getal dertig alle tafels uit je hoofd te kennen, werd en wordt gehonoreerd met cadeautjes, ik heb er altijd plezier van gehad.

    Ja beste Nico jij in 1934 en ik 1936 Rotterdam geboren, maar voor het bombardement woonden we weer in Amsterdam, mijn zusje heeft wel haar hele inboedel plus huis verloren, ach ik vind dat het nog wel mee valt in de bovenkamer van je, vriendelijke groet en hou je haaks Johannes

    Nico [33] reageerde op deze reactie.

Reageer ook, maar check eerst de huisregels

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Reacties met meer dan vijf links worden gemodereerd voor ze worden weergegeven om SPAM tegen te gaan. Je kunt <a> <b> <i> tags gebruiken in je commentaar.
Ga naar Gravatar om je Avatar aan te passen.