dinsdag, 5 december 2017
Doorsturen Doorsturen   Printen Printen

Pakjesavond voor het CJIB –> update

5 december 5 minuten over 5. Screenshots van de site flitsservice. De sinterklaas files bedroegen maar liefst 375 kilometer. Allemaal mensen die hun kinderen en naasten niet in de steek wensten te laten. En ondanks dat ze soms al om 2 uur vertrokken in de file kwamen te staan. Wel. De overheid. En het CJIB. Die hebben aan hun gedacht. Niet door voldoende veilige snelwegen aan te leggen. Maar wel door een ongekend flits offensief in te zetten. Om zoveel mogelijk automobilisten een sinterklaas incasso formulier uit Leeuwarden te sturen. Zegt u zelf. Hoe diep kan een overheid en rechtssysteem zinken? Screenshots zonder goedkeuring overgenomen van flitsservice.nl.

UPDATE: Ons spamfiltertje is de afgelopen dagen wat te actief. Soms laat het te veel door. En soms is het zoals nu te actief en houdt het teveel tegen. Wellicht moeten we een ander spam filter kiezen. Het huidige filter laat soms reacties van alternatieve browsers niet door. Terwijl het doorbreken van de dominantie van de standaard browsers een goede zaak is. De komende weken heb ik helaas geen tijd hierin te duiken, ik zal de spambak wel in de gaten houden. En zal dan geblokkeerde reacties handmatig doorzetten. We zijn niet aan het modereren, het is helaas een samenspel van onze handmatige block lijst, en de applicaties Aksimet en hashcash.

 

 
Waardering: 
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Door , topic: Algemeen
Reacties op dit artikel kunnen gevolgd worden op de RSS 2.0 feed.
Reacties
  1. Maserati Teun schreef op : 1

    Diep triest dat pakjesavond zo verpest kan worden.

    [WORDPRESS HASHCASH] The poster sent us ‘0 which is not a hashcash value.

  2. Maserati Teun schreef op : 2

    Diep triest dat pakjesavond zo verpest kan worden.

  3. Scrutinizer schreef op : 3

    Misschien leuk idee voor een libertarische actie:
    Screenshots maken van je (node) lage snelheid wegens files.
    Nochtans is er op snelwegen ook een minimumsnelheid maar t.g.v. onvoldoende infrastructuur (ondanks de hoge belastingen voor de automobilist) is dit in de praktijk vaak niet mogelijk waardoor er mogelijkgevaarlijke situaties ontstaan (den aan kop-start botsingen). Kortom: je dashboard flitsen en opsturen aan het CJB en hen een boete opleggen met de zelfde tarieven per “onderschreden km”. Dat zouden we eens moeten doen. Stel dat er een grote actie komt en ze overspoeld worden met briefpost en … veel tamtam in de media natuurlijk.

    Bart [4] reageerde op deze reactie.

  4. Nico schreef op : 4

    Ik kan me nog herinneren dat ik op deze website een sinterklaas-kadootje (of een kadootje van de kerstman) voor het CJIB voorstelde:

    Aangezien het CJIB een boetemachine is, een instrument om te tiranniseren… is dit een schending van de gedachte bij de onafhankelijkheidsverklaring (Plakkaat van Verlating) die zich tegen tirannie keerde. Een beetje staatshoofd zou dan ook de noodtoestand afkondigen en de Luchtmacht verzoeken een pakketje bommen op de kantoren van het CJIB te deponeren.

    De geurige rook van deze Holocaust (vertaald: brandoffer) van gebouwen zal een lieflijke reuk voor de getiranniseerde bevolking zijn! 😀

    Maar daarmee is het nog niet klaar. Ook de rest van de wereldbevolking wordt op de één of andere manier getiranniseerd met bureaucratische of militaire terreur.

    [WORDPRESS HASHCASH] The poster sent us ‘259174293 which is not a hashcash value.

  5. Nico schreef op : 5

    Volgens de Quest geeft Sinterklaas pakketjes i.v.m. zijn sterfdag die, zoals bij heilige te doen gebruikelijk, is veroorzaakt door overmatig lijden.

    Aangezien het CJIB een boetemachine is, een instrument om te tiranniseren… is dit een schending van de gedachte bij de onafhankelijkheidsverklaring (Plakkaat van Verlating) die zich tegen tirannie keerde. Een beetje staatshoofd zou dan ook de noodtoestand afkondigen en de Luchtmacht verzoeken een pakketje bommen op de kantoren van het CJIB te deponeren.

    De geurige rook van deze Holocaust (vertaald: brandoffer) van gebouwen zal een lieflijke reuk voor de getiranniseerde bevolking zijn! 😀

    Maar daarmee is het nog niet klaar. Ook de rest van de wereldbevolking wordt op de één of andere manier getiranniseerd met bureaucratische of militaire terreur.

    [WORDPRESS HASHCASH] The poster sent us ‘259174293 which is not a hashcash value.

  6. Nico de Geit schreef op : 6

    Die snelheidscontroles zijn er om de veiligheid op de weg te verhogen. Zodat mensen thuis pakjesavond kunnen vieren en niet in het ziekenhuis terecht komen door een of andere malloot die zijn snelheid niet kan beheersen.

    Zelf rij ik nooit te hard vanwege cruise control. Ook geeft mijn tomtom vrijwel alle controles en flitskasten aan. Mensen die toch een boete krijgen – die zijn er blijkbaar – zijn toch een beetje, of zelfs behoorlijke prutsers.

    Mochten de wegen ooit geprivatiseerd worden dan wordt het erger: dan kom je niet weg door steeds een boete te betalen. Iemand die steeds boetes krijgt hoort niet thuis op de weg, is een gevaar voor anderen.

    Te verwachten valt dat op geprivatiseerde wegen de handhaving strenger zal zijn, net als in geprivatiseerde winkelcentra: op de openbare weg en in de openbare ruimte mag veel, in een geprivatiseerd winkelcentrum mag veel minder en wordt veel intensiever gehandhaafd.

    Maserati Teun [6] reageerde op deze reactie.
    Perspectief [9] reageerde op deze reactie.

  7. schreef op : 8

    @Bart [4]: Klopt, en is volgens mijn weten 70km/h.
    Maar goed dat die minimum snelheid is afgeschaft, het zou een nog een schatkist zijn voor de roverheid met al die files.

  8. schreef op : 10

    @Maserati Teun [6]: Ik rijd (bijna) altijd met 10km minder dan max., want effe niet op de teller geloerd en hoppa, daar gaan we weer.
    (Men wil dus eigenlijk dat je meer op je teller kijkt dan dat je op het verkeer let).
    Anyway, met als gevolg dat ik de mede weggebruikers achter me vaak frustreer, want de meesten hebben immer haast, hun gaspedaal intrappen, mij inhalen en soms dan een boete krijgen wegens te hard rijden etc.

    Het is een raar gedoe dat hard rijden, want je wint er eigenlijk niets mee.
    Ik reed eens een gebruikelijke afstand plank gas, aan het einde van de rit van 280km,was ik 5 minuten eerder aangekomen.
    Mijn tank was behoorlijk leger dan bij een gemiddelde van 120km/uur, mijn oliepeil was gedaald, en ik was kapotmoe van de inspanning want bij 160/170 gaat alles nu eenmaal wat sneller en dat vereist meer dus concentratie.

    Inderdaad, de meeste bekeuringen zijn te wijten aan effe niet opgelet, foute metingen, afwijking van de km teller etc.
    Peanuts want daarmee vorm je geen gevaar.

    Wie dat wel doen zijn bv die EU mongolen die met een politie escort op motoren de Belgische wegen onveilig maken door er met meer dan 160 overheen te sjeesen, hoezo minachting?
    Kan nog wel wat voorbeelden aanreiken, maar U begrijpt het zo wel denk ik.
    Iedereen schijnt het zo wel best te vinden, er is geen protest tegen het constant inperken van onze vrijheden, totdat er geen weg meer terug is……

    Mrbleusky [11] reageerde op deze reactie.
    Ratio [21] reageerde op deze reactie.

  9. Marcel schreef op : 11

    Het is ook niet zo dat harder rijden dan is toegestaan per definitie onveilig is. Als je dan een ongeval krijgt kunnen de gevolgen ernstiger zijn, dat wel. Kunnen.

    Verreweg de meeste ongevallen ontstaan doordat men met van alles en nog wat bezig is, behalve met autorijden. Smartphone met stip bovenaan. de radio of de tomtom instellen, iets van de achterbank willen pakken of uit het handschoenenvak, of simpelweg zo diep in gedachten verzonken zijn dat het adagium “kijk waar je rijdt” er kompleet bij inschiet.

    Knal eens met 80 km/uur op een boom. Zonder te remmen omdat je niet in de gaten hebt dat je van de weg aan het raken bent en pas als de auto begint te hobbelen omdat je met twee wielen in berm rijdt verschrikt denkt “wawat gebeurt er?” Veilig hoor. Ik hield me toch aan de snelheid ?

    Mrbleusky [10] reageerde op deze reactie.
    Ratio [20] reageerde op deze reactie.

  10. schreef op : 15

    Ik kende iemand die met 80 een frontale botsing had.
    Dan sta je ook in ene stil.
    Ze overleed doordat haar ribben door de ‘veiligheidsgordel’ haar longen perforeerde.
    Als we lopen, leggen we ca.4-5 km/uur af
    Als je 80 rijdt, ga je dus ca.20 keer zo hard.
    Dat houdt geen mens bij…

  11. schreef op : 16

    @Mrbleusky [11]:
    Ik rijdt een oude Benz, en dan is elke km een genot.
    Is reeds 12 x de wereld rond geweest, en gaat dat nog een keer doen.
    Hoezo is een elektrische auto dan nog duurzaam?
    En je zit nog veilig ook.

  12. Ernie schreef op : 17

    Maar mensen de snelheid controle zijn er voor (en nu komen de toverwoorden van de overheid) Milieu en veiligheid.

    Of zou het toch waar zijn wat de meeste mensen denken en zeggen dat de snelheidscontrole er alleen maar is om zo veel mogelijk geld binnen te harken voor de overheid.

    Zé [15] reageerde op deze reactie.

  13. schreef op : 18

    @Ernie [14]: Dus is het simpel Ernie, rijdt niet te snel en laat je geld niet afpakken.
    Tracht bewust met het bewuste zijn om te gaan.

  14. Ratio (auteur van dit artikel) schreef op : 19
    Ratio

    @Mrbleusky [14]: Je hebt het over een taboe. Licht aangeschoten rijden, en het voorportaal daarvan, rijden met 3 biertjes, is een doodzonde in dit land. Terwijl veel van de mensen die veroordeeld worden voor dronken rijden eigenlijk slechts een ongevalskans hadden die 2 of 3 keer zo hoog was als tijdens een nuchtere rit. Dus net zo hoog als iemand die wat vermoeid of gefrustreerd is. Een twee keer hogere ongevalskans klinkt ernstig, maar het is hetzelfde als je kiest voor een rit van 20 of 30 km ipv een rit van 10 km. Dan heb je ook een dubbele of meer dan dubbele kans op een ongeval.

    Drank en rijden is deels emotie. Echt dronken rijden is uiteraard uit den boze, er is een omslagpunt dat je niet meer normaal kan reageren en duidelijk niet op de weg thuis hoort. Maar het verketteren van de bestuurder met drie wijntjes op, dat is ongepast. Teveel mensen zijn hun rijbewijs en toekomst kwijt geraakt voor “drankmisbruik” in het verkeer. Dit geeft schijnveiligheid. De echte drankorgels horen niet op de weg thuis. Om een “beginnend bestuurder” die al een paar jaar een rijbewijs heeft met na een biertje te vervolgen is een verspilling van middelen.

  15. Ratio (auteur van dit artikel) schreef op : 20
    Ratio

    @Marcel [11]: eens, de eenzijdige focus op snelheid is disfunctioneel. Vooral de trajectcontroles op de veiligste wegen van het land (snelwegen) zijn een beleid dat cynisme bevordert. Het is misbruik van hogere normen (streven naar verkeersveiligheid), voor politieke doeleinden.

    Als de overheid echt met ons betrokken was dan zouden ze meer veilige snelwegen aanleggen, traject controles afschaffen en de video surveillance eenheden die zijn wegbezuinigd nieuw leven inblazen.

    En daarnaast investeren in agenten met communicatieve vaardigheden. Ik ben een keer door een agent aan de kant gezet, en zijn communicatieve vaardigheden waren zodanig dat ik inderdaad mijn gedrag (deels) veranderd heb. Had hij een boete gegeven, dan was dat contra productief geweest.

  16. Ratio (auteur van dit artikel) schreef op : 21
    Ratio

    @Zé [10]: Het is aan eenieder hoe snel hij rijdt. Ik moet soms 200 km enkele reis rijden naar een opdracht. Weken, maanden lang. Als 100 km of meer van die afstand snelweg is buiten de Randstad dan maakt snel rijden wel degelijk een verschil. Het maakt een kwartier uit per rit. Dan kan ik de andere 100 km op de drukke snelwegen in de randstad of de niet snelwegen rustig rijden. Een kwartier is dan veel tijd, per dag is dat een half uur, als je 10 uur werkt, en 4 uur in de auto zit, heb je naast de dagelijkse routines geen tijd. Je bent 14 uur onderweg en werkt, daarnaast enkele uren voor de dagelijkse routine. Rijd je te snel en spaar je een half uur uit, dan heb je tenminste een half uur die dag voor jezelf, rijd je volgens de bordjes dan heb je dat niet. (ik had ook een vak kunnen leren…..)

    De gevaarzetting van het snel rijden op snelwegen is minimaal als je de discipline hebt om af te remmen in potentieel gevaarlijke situaties, zoals auto’s die mogelijk gaan inhalen en dan naar de linker rijstrook bewegen zonder zich bewust te zijn van snelle auto’s. En dus niet goed kijken. Als snellere automobilist moet je dan afremmen. Anders is de veiligheidsmarge te klein.

    Een consultant die ik kende had het over ontspannen hard rijden, hij had een opdracht in het Roergebied en als hij na Arnhem de A3 in DLD op reed ging hij 200 km/uur rijden. De denkprocessen werden basaler en deze inspanning had een ontspannend effect op zijn hersenen die gewoonlijk op een ander niveau bezig waren. Dit herken ik.

    Veel consultants, flexwerkers en vertegenwoordigers staan dagelijks uren vast in de file. Een collega van mij heeft vandaag 2,5 uur gedaan om vanaf Hoofddorp naar Rotterdam te rijden. Donderdag, regen. A4. Ellende. Als je dan een keer een vrije snelweg hebt, dan rijden velen in zo’n situatie om hun geestelijke gezondheid in stand te houden veel te hard. Veel forensen moeten om half zeven of al om zes uur in de auto zitten. Dan wordt je cynisch. Zeker door de onzin boetes van traject controles.

    Ondanks hoge motorrijtuigen belasting, BPM achtige belastingen, en hoge accijns, sta je iedere werkdag van je leven in de file. De overheid laat je totaal in de steek. Het gevaarlijkste kwartiertje is een kwartier voor de standaard files beginnen, dan is het een slagveld. Dan probeert iedereen te gassen, om te voorkomen dat ze stilvallen in de file. Ziek. Maar voorspelbaar. Daarna beginnen de files zich te vormen. Je kijkt met dubbele gevoelens naar de motorrijders die zich door de file kunnen verplaatsen, ik maak altijd ruimte. Maar het is zo ziek. Je ziet keer op keer ambulances, anderhalve week geleden weer. Een motorrijder die me mogelijk 10 minuten eerder had gepasseerd, en die ik altijd ruim baan geef door opzij te gaan, werd geschept. Dan zie je in het donker een ambulance langs rijden en even later een verbogen motor wrak op de snelweg liggen dat wordt afgevoerd. Je kan slechts hopen dat de motorrijder niet teveel botten heeft gebroken.

    We worden in de steek gelaten en vervolgd, wij, de werkende forensen, de mensen die de belastingen betalen, die de samenleving draaiende houden, die vroeg opstaan en laat thuis komen, we worden verketterd, en onze rijbewijzen worden ingenomen als we een keer ons laten gaan. Hoe ziek kan een rechtsstaat zijn?

    Mrbleusky [23] reageerde op deze reactie.

  17. Nico schreef op : 22

    Ratio: Ik leef met je mee, herken je veel in je verhaal.

    De gang van zaken m.b.t. boetes riekt meer naar budget bijeen schrapen met de automobilist als melkkoe dan naar opvoedkundige methoden. Niet alleen dat, maar ook naar rigiditeit. Politie die op pad wordt gestuurd om op rigide wijze gedrag af te dwingen (is dat wijs?) en automobilisten die op rigide wijze dienen te rijden. Dergelijke geïnstitutionaliseerde rigiditeit kweekt frustratie zowel bij politie als burgers, waarna degenen die de boel zo geregeld hebben smalend lachen en zeggen dat mensen niet zo hysterisch moeten doen.

    Gedrag moet op individueel niveau afgestemd worden op omstandigheden, in dit geval verkeer, weer en het vervoermiddel zelf. Met vrijheid komt verantwoordelijkheid.
    Dat is heel wat anders dan rigide op een kilometerteller te moeten turen om verlies van poen en tijd te voorkomen.

    Video surveillance eenheden gecombineerd met een opvoedkundig praatje zou een stuk effectiever werken. Want daarmee wordt daadwerkelijk gevaarlijk en schadelijk weggedrag bestreden. Daar leren mensen van. Politie moet dan zodanig geïnstrueerd worden dat ze op een lege snelweg niet achter een eenzame auto aangaan waar het gaspedaal eens goed ingetrapt wordt. Want daarmee loopt het wel los. Het gaat erom dat mensen zichzelf en anderen niet concreet in gevaar brengen. Meer niet.

  18. Mrbleusky schreef op : 23

    @Ratio [21]: Ik ben dol op taboe’s. Je woont in een gebied met blijkbare overbevolking, ik ben gevlucht. Omdat het volgens mij waanzin veroorzaakt. Bij mij dan hé, ben ook maar een mens. Heb een aantal jaren 40 tonners door europa, en ik had geen haast, jointje erbij, 84 rijden en drie minuten na mijn collega’s aankomen op de na 4,5 uur verplichte rustplaats. Werkgever was erg blij met m’n lage brandstofverbruik. Voor mij gaat rijden over verantwoordelijkheid nemen. Geloof niet in een god die me beschermt of zo. Ik rij nu een enorme kanonskogel van 2500 kilo en ik hou van het leven en wil dus niet op mensen schieten. Heb een hoop aanrijdingen kunnen voorkomen omdat het verantwoordelijkheidgevoel erg groot is bij me. Heb oude dametjes nuchter aan de verkeerde kant van de weg zien rijden omdat ze elkaar aan wilden kijken om ook de gezichts-uitdrukking te kunnen lezen. Das onverantwoord. Wat ik raar vond in vernederland, als kind ging ik vaak met vader mee werken met z’n busje, helemaal in brabant. We woonden dicht bij amsterdam, en als ik niet mee werken ging maar in de stad rondliep zag ik wel eens ondernemers het zelfde werk doen als mijn vader. En dat waren allemaal brabanders! Wtf zeg ik dan. Wie wil dat nou, hoe kan dat nou, concureren met hoge reiskosten? Maar de olie-industrie schijnt aan het roer te staan. In de olie is altijd bezopen. Paar maanden terug een stukje gebubliceerd op facebook, welgemeend advies.

    Het is me al vier keer overkomen dat ik nee zij als zij me vroeg of we boodschappen gingen doen. Omdat ik te veel gedronken had. onveilig, promilage te hoog, zelfs naar het toilet gaan zou een gebroken bril op kunnen leveren. In acht jaar vier keer nee valt wel mee. Vind ik. Ik advizeer als ervaren en in de wijsheid van jaren pastis in de koffie. 1/5e deel, het maakt rond en haalt soms de chocolade-smaak naar boven. Das dan goeie koffie. Na vier bakkies van 2 dl ga je echt geen boodschappen meer doen. Morgen weer een dag. En sowieso de basis op voorraad.. Puur is schokerend, pijnlijk heet. Tis ook lekker met melk, anijsmelk. Warm nog lekkerder. Met water gaat ook wel. Na vier bakkies wel even spellingscontrole laten kijken voor je bubliceert..

    Zé [24] reageerde op deze reactie.

  19. schreef op : 24

    @Mrbleusky [23]: Heb hetzelfde meegemaakt, moesten naar Groningen toe, vanuit Brabant, om kabels te leggen.
    Tegelijkertijd legden Groningse electricïens kabels in Brabant, voor dezelfde opdrachtgever, S-hell.

    Op de boerderij hier in la France kwamen elekrtriekers uit West Frankrijk bij ons in het Oosten krachtstroom aanleggen.
    Die van hier werkten elders in Frankrijk.
    EDF Suez en Total delen hier de lakens uit.

    Een groot deel van de vrachtwagens rijden leeg over de grenzen, enkel om in- en export premies uit Brussel op te strijken.
    Een vriend van mij reed wekelijks vanuit Aalsmeer op Lissabon met 15 ton tomaten, heen en terug, elke week loste hij deze op het stort om daarna weer nieuwe te laden.
    Hij is daarmee gestopt toen hij zag hoe de hazen lopen in dat Europa.

    Decadentie, meerdere rijken gingen er aan ten onder.
    Thans is het slechts een kwestie van tijd.
    Zorg dat je genoeg te eten in huis hebt….

    Mrbleusky [27] reageerde op deze reactie.

  20. Mrbleusky schreef op : 26

    @Zé [25]: Ik ben geen groot-verbruiker, maar 1 meter 72,5, maar ik begrijp donders goed wat je bedoelt. De noodvoorraad voor een jaar ligt al jaren klaar, en das zonder pastis.
    Denk niet dak ooit zal sterven van de dorst, de put zit vol en das het grootste ingredient in pastis hé, water!

  21. Mrbleusky schreef op : 27

    @Zé [24]: Ik heb een tiental vrachten melkpoeder uit de oekraine naar frankrijk vervoerd om te vermengen met europees poeder om de radioactiviteit onder de norm te krijgen zodat het verkocht kon worden voor europese of chinese babytjes. Engelsen reden met vlees over de grens wat beschreven werd als hondevoer om daarna de papieren te veranderen naar menselijke consumtie. Raar leven, en doorwerken, de huur mot betaald. Werkgevers in transport hadden vaak juridische opleiding om de wet zodanig te kennen dat er optimaal geprofiteerd kon worden van subsidieregelingen. Rare wereld..

Reageer ook, maar check eerst de huisregels

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Reacties met meer dan vijf links worden gemodereerd voor ze worden weergegeven om SPAM tegen te gaan. Je kunt <a> <b> <i> tags gebruiken in je commentaar.
Ga naar Gravatar om je Avatar aan te passen.