klimaatverlakkerij rond windturbines langs A16

Door op 17 november 2018 om 12:59 | 9 reacties |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Met toestemming overgenomen artikel. Volgens de Bredase PvdA-fractievoorzitter Arjen van Drunen en PvdA statenfractievoorzitter Stijn Smeulders zijn de geplande windturbines langs de A16 belangrijk in de strijd tegen de klimaatverandering en voor de energietransitie. Zo stelden zij dat althans in een opiniestuk in BN de Stem begin oktober [1]. Lees verder »

De cannabisindustrie en geld lenen

Door op 14 november 2018 om 09:00 | 1 reactie |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

De marihuana industrie in de Verenigde Staten is een booming markt. Er valt veel geld te verdienen met weed in de VS maar onzekerheid ligt altijd op de loer. Medicinale marihuana is nu in 31 staten legaal en in 9 staten ook voor recreationeel gebruik. In Nederland zijn de oververmoeide en te dikke agenten ondertussen nog erg druk met het oprollen van wietplantages. Maar ja, in Nederland gebeurt dan ook alles tien jaar later dan in de rest van de wereld. Lees verder »

Vroempoen? Niet doen!

Door op 12 november 2018 om 11:34 | 23 reacties |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Nadat Arjen Lubach in een uitzending terecht lyrisch was over kernenergie vloog hij gisteren uit de bocht met een pleidooi voor rekeningrijden, oftewel Vroempoen. Zogenaamd zou rekeningrijden de oplossing voor de file-problematiek zijn. Helaas, dat is dus niet het geval. En als het al zou helpen dan is het middel extreem veel erger dan de kwaal, zoals ik jaren geleden al in de tweede kamer betoogde in de hoorzitting over wat men toen ‘anders betalen voor mobiliteit’ noemde. Lees verder »

Communiceer een gevoel

Door op 12 november 2018 om 06:00 | 4 reacties |
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Vrijspreker: Laatst hoorde u een praatje over het overtuigen van mensen. Wat was de essentie? Opperdienaar: De spreekster benadrukte dat je een gevoel moet communiceren naar je publiek. Wat doet Nike met ‘Just do it’ of L’Oreal met ‘Because you are worth it’? Ze hebben het niet over hun product, maar ze communiceren een gevoel en dat is effectiever dan de kwaliteit of prijs van het product benadrukken. Wat is een sportschoen anders dan wat rubber en plastic in elkaar gezet in een sweatshop is Azië? Alsof één sportschoen veel beter is dan een andere. Of één crème beter dan een andere. Om nog maar te zwijgen over het product van McDonalds ‘I’m Lovin’ It’. Lees verder »