en hoewel dat antwoord pretty close bij de waarheid zit is het toch ook een beetje retorische vraag, want let’s face it, groenlinksers hebben inderdaad niks beters te doen.
Ik heb blanco gestemd. Ik vind uiteraard niet dat de politiek zich daarmee moet bemoeien.
WEL vind ik dat een straateigenaar eisen mag stellen aan wie er wel en wie er niet mag parkeren, en wat daar voor betaald moet worden.
Als mijn straat zou behoren tot een vereniging van eigenaren zou ik Asobakken weren, die lui maken veel te veel lawaai en hebben hun rijbwewijs meetsal gekocht op saba. Ook opgevoerde brommers zou ik het liefst door een straatwachter laten afknallen 🙂
[2]
iedereen die wegenbelasting betaald is automatisch mede-eigenaar van elke straat.
de rooien zijn lekker bezig.
jaag al de productieve welvarende ‘aso’s’ maar het land uit joh, dan heb je geen ‘last’ meer van ze.
dit is alweer het zoveelste vertoon van de totale geschiftheid van alles wat gl is.
[3] Nope. De meeste straten zijn eigendom van de gemeente. Sommige straten zijn prive-bezit.
De wegenbelasting is een rijksbelasting, deze zou dus alleen gelden voor rijkswegen.
Maar goed, ik heb het dus over een situatie waarin straten enw egen geprivatiseerd zijn, en daar mag de eigenaar, de cooperatie of de aandeelhoudersvergadering natuurlijk gewoon eigen regels stellen. Wegenbelasting zou dan niet meer bestaan, wegen worden dan uit tolgelden of parkeergelden betaald.
Nu gaan de gemeenteraden, de provinciale staten en het ministerie van verkeer er over.
Klopt. Ik ben ondernemer. Net weer een bezoekje gehad van de roofridders die uit naam van de overheid me kwamen beroven van de vruchten van mijn arbeid. Maar mijn visum is bijna rond. Ik ben het zat om misbruikt te worden en ben straks weg. Zaak opdoeken, 35 man op straat. Het is gewoon de moeite niet meer waard in dit land.
SUV’s zijn niet echt mijn smaak; ik heb liever een stevig sedan. Toch zal ik misschien kan winkelen naar een Range Rover als ik linksen daarmee boos kan maken.
[4]
rijksbelasting?
ja, dat klopt maar er zit ook een zeer substantieel deel ‘provinciale opcenten’ bij hoor.
point is, that iedereen wie wegenbelasting betaald het recht heeft overal te rijden.
en daar waar dat niet kan of mag, al dan niet tijdelijk, geldt dat voor alle voertuigen en niet alleen voor ‘aso’ bakken. (hoewel gl er in dit geval geen been in ziet om te discrimineren. zouden ze ook die turken- en marokanenbusjes willen uitsluiten? daar hoor je ze merkwaardig genoeg niet over)
vandaar dat die psychotische gl’ers ook geen juridische poot hadden om op te staan.
bovendien, van wie ‘is’ het rijk, of gemeenten?
wie betaald bepaald. zo zou het althans volgens mij moeten zijn in dit geval. mezelf natuurlijk wel realiserende dat nederland allang gedegradeerd is tot een juridisch bananenstaatje.
Ik vind ze ontzettend mooi die SUV’s. Het heeft stijl en klasse. Anders dan die communisten van Leip Links. Die hebben geen stijl en geen klasse, alleen maar ordinaire dictatoriale regelneven.
De term aso-bak moet maar snel vervangen worden door de term Filantropen-kar.
Waarom maken de overheden geen bouwplannen voor machtige megaboulevards in de Grote Steden, waar alle SUVen overheen kunnen tuffen. Dan komen we eindelijk af van die ongure steegjes als de Kalverstraat, de PC Hooft en de Oude Gracht. Wordt al dat belastinggeld tenminste aan iets NUTTIGS uitgegeven. Of is dat dwaze gl-taal ? 🙂
[5] Bart,
Waar ga je heen ?
Groetz,
Cincinnatus.
nee, dan de in linxe kringen zo geliefde Trabant, het meesterlijke hoogtepunt van socialistische technologie.
[12] Wladi,
Inmiddels kost een Trabant ook al zo’n slordige 18.000 euro en de prijs van dit verzamelobject is stijgende.
Als het zo doorgaat, is een trabant enkel weggelegd voor rijke kapitalisten 🙂
Groetz,
Cincinnatus.
[13] kapitalisten en socialistische voormannen, die weten ook aardig binnen te lopen. Ik voorspel dat de sterfte aan handpalmkanker vanwege het overmatige graaien in die kringen epidemische vormen zal gaan aannemen.
Dat was ook de werkelijke oorzaak van het overlijden van Johan Stekelburg, en die heeft flink wat bij elkaar gegrist. Hij zat in iedere adviescommissie en raad die je maar kunt bedenken voor 200 EURO per uur terwijl hij al betaald werd als burgemeester.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat u ermee instemt.Ok
ja, ook ik heb op de middelste gestemd.
en hoewel dat antwoord pretty close bij de waarheid zit is het toch ook een beetje retorische vraag, want let’s face it, groenlinksers hebben inderdaad niks beters te doen.
Ik heb blanco gestemd. Ik vind uiteraard niet dat de politiek zich daarmee moet bemoeien.
WEL vind ik dat een straateigenaar eisen mag stellen aan wie er wel en wie er niet mag parkeren, en wat daar voor betaald moet worden.
Als mijn straat zou behoren tot een vereniging van eigenaren zou ik Asobakken weren, die lui maken veel te veel lawaai en hebben hun rijbwewijs meetsal gekocht op saba. Ook opgevoerde brommers zou ik het liefst door een straatwachter laten afknallen 🙂
[2]
iedereen die wegenbelasting betaald is automatisch mede-eigenaar van elke straat.
de rooien zijn lekker bezig.
jaag al de productieve welvarende ‘aso’s’ maar het land uit joh, dan heb je geen ‘last’ meer van ze.
dit is alweer het zoveelste vertoon van de totale geschiftheid van alles wat gl is.
[3]
Nope. De meeste straten zijn eigendom van de gemeente. Sommige straten zijn prive-bezit.
De wegenbelasting is een rijksbelasting, deze zou dus alleen gelden voor rijkswegen.
Maar goed, ik heb het dus over een situatie waarin straten enw egen geprivatiseerd zijn, en daar mag de eigenaar, de cooperatie of de aandeelhoudersvergadering natuurlijk gewoon eigen regels stellen. Wegenbelasting zou dan niet meer bestaan, wegen worden dan uit tolgelden of parkeergelden betaald.
Nu gaan de gemeenteraden, de provinciale staten en het ministerie van verkeer er over.
Klopt. Ik ben ondernemer. Net weer een bezoekje gehad van de roofridders die uit naam van de overheid me kwamen beroven van de vruchten van mijn arbeid. Maar mijn visum is bijna rond. Ik ben het zat om misbruikt te worden en ben straks weg. Zaak opdoeken, 35 man op straat. Het is gewoon de moeite niet meer waard in dit land.
SUV’s zijn niet echt mijn smaak; ik heb liever een stevig sedan. Toch zal ik misschien kan winkelen naar een Range Rover als ik linksen daarmee boos kan maken.
[4]
rijksbelasting?
ja, dat klopt maar er zit ook een zeer substantieel deel ‘provinciale opcenten’ bij hoor.
point is, that iedereen wie wegenbelasting betaald het recht heeft overal te rijden.
en daar waar dat niet kan of mag, al dan niet tijdelijk, geldt dat voor alle voertuigen en niet alleen voor ‘aso’ bakken. (hoewel gl er in dit geval geen been in ziet om te discrimineren. zouden ze ook die turken- en marokanenbusjes willen uitsluiten? daar hoor je ze merkwaardig genoeg niet over)
vandaar dat die psychotische gl’ers ook geen juridische poot hadden om op te staan.
bovendien, van wie ‘is’ het rijk, of gemeenten?
wie betaald bepaald. zo zou het althans volgens mij moeten zijn in dit geval. mezelf natuurlijk wel realiserende dat nederland allang gedegradeerd is tot een juridisch bananenstaatje.
Ik vind ze ontzettend mooi die SUV’s. Het heeft stijl en klasse. Anders dan die communisten van Leip Links. Die hebben geen stijl en geen klasse, alleen maar ordinaire dictatoriale regelneven.
Het is toch zo simpel.
Een beetje SUV kost al snel 40 mille. Daarvan is de helft BPM en BTW. Zo’n ding gebruikt benzine of Diesel, en daarvan gaat 80% naar de staat. En dan betaald de eigenaar ook nog flinke wegenbelasting, parkeergeld, snelheidsbelasting, btw over zijn garagerekening (waarbij de garage ook weer loonbelasting afdraagt aan de monteur, en de helft van zijn winst ook naar de belastingdienst mag brengen, nadat hij de gemeentelijke lasten heeft betaald natuurlijk). Al met al brengt één zo’n SUV de overheid genoeg geld in het laatje om twee gezinnen van bijstand te kunnen voorzien.
De term aso-bak moet maar snel vervangen worden door de term Filantropen-kar.
Waarom maken de overheden geen bouwplannen voor machtige megaboulevards in de Grote Steden, waar alle SUVen overheen kunnen tuffen. Dan komen we eindelijk af van die ongure steegjes als de Kalverstraat, de PC Hooft en de Oude Gracht. Wordt al dat belastinggeld tenminste aan iets NUTTIGS uitgegeven. Of is dat dwaze gl-taal ? 🙂
[5] Bart,
Waar ga je heen ?
Groetz,
Cincinnatus.
nee, dan de in linxe kringen zo geliefde Trabant, het meesterlijke hoogtepunt van socialistische technologie.
[12] Wladi,
Inmiddels kost een Trabant ook al zo’n
slordige 18.000 euro en de prijs van dit verzamelobject is stijgende.
Als het zo doorgaat, is een trabant
enkel weggelegd voor rijke kapitalisten 🙂
Groetz,
Cincinnatus.
[13] kapitalisten en socialistische voormannen, die weten ook aardig binnen te lopen. Ik voorspel dat de sterfte aan handpalmkanker vanwege het overmatige graaien in die kringen epidemische vormen zal gaan aannemen.
Dat was ook de werkelijke oorzaak van het overlijden van Johan Stekelburg, en die heeft flink wat bij elkaar gegrist. Hij zat in iedere adviescommissie en raad die je maar kunt bedenken voor 200 EURO per uur terwijl hij al betaald werd als burgemeester.
Comments are closed.