Het EU-Commissielid voor energie. Andris Piebalgs staat achter het (waan)idee van de International Energy Agency om de maximumsnelheid op de wegen in de EU terug te brengen tot maximaal 90 km/h.
Hogere snelheden gebruiken te veel energie volgens Andris.
De waanzin om dan maar de maximum snelheid te verlagen, is mede in zijn hoofd gekomen doordat de olieprijzen steeds hoger worden. Hij denk door de maximumsnelheid olie te besparen. Maar als de prijzen op de markt stijgen, zal het verbruik automatisch afnemen. Daar hoeft hij niets aan te doen.
Die hogere olieprijzen zullen ook de groei van de economie afremmen. En dat is natuurlijk niet zo goed voor het politieke Lissabonplan. Vandaar ook die rare kronkel.
Politici komen er domweg niet meer uit. Daarom moeten ze zich er maar beter helemaal niet mee bemoeien en de burgers op de vrije markt hun eigen keus laten doen.
Om hen eens wakker te schudden, is het belangrijk dat er bij het komend (?) referendum een heel duidelijk Nederlands NEE komt.
Werk hard aan het overtuigen van uw omgeving voor een EU-NEE.
Zie ook de nieuwe site: http://www.eunee.nl
Volgens Goldman Sach kan de olie prijs stijgen tot over de $100 voor een barrel
http://news.yahoo.com/news?…
"Based on our analysis of gasoline spending and the economy noted above, we estimate that U.S. gasoline prices may need to exceed $4 per gallon."
Dus, ook al daalt de dollar tot bv 1,5 euro, dannog zal een benzine prijs van 2 euro met gemak gehaald worden (belasting verhogingen niet meegerekend)
Vraag: wat is dan de max snelheid in de EU?
[1]
Dan schaffen ze binnen de EU gemotoriseerd verkeer af. Krijgen we:
1) Paard-en-Wagen, huifkarren
2) Os- en Ezelvervoer
3) Hondentractie
[2] de ossekar weer invoeren, dat geeff een hoop mogelijkheden tot regelgeving. Die beesten stoten van voren CO2 uit, broeikasgas en in tegenstelling tot de auto van achter metaan, nog broeikasgassiger, dat geeft een waar feest aan regelgeving.
Verder kan hier de EU-minimumsnelheid op worden losgelaten wat ook weer een hoop regelegeving met zich meebrengt.
[3] LOL!!!!
[3] Anderzijds gaan de groene jongens en meisjes dat niet zo leuk vinden, immers is het geen mishandeling zo’n dier te dwingen een kar te trekken ?
Groetz,
Cincinnatus
[5]
ja, alsof ze dan niet binnen no-time met een bindende ossen-cao op de proppen komen.
compleet met zoveel verplichte vakantiedagen, overwerktoeslagen en ‘kalfopvang’ voor de os.
nog los van de ossenwegenbelasting en jaarlijkse APK natuurlijk.
en als er teveel vervuilende ossen rondlopen is de volgende logische stap natuurlijk een ossenverbod en moeten we alles weer te voet doen. dan zijn we bijna weer back in the cave en raken de mogelijkheden voor de groene jongens en meisjes uitgeput om verder nog iets te verbieden. ja, een verbod op mensen misschien want ook mensen emiteren immers broeikasgassen middels ademen.
Ik zapte gisteren langs NOVA, leuk om te zien hoe Nieuw Rechts werd geridiculiseerd (enigzins terecht denk ik) maar op zo’n krampachtige progressieve manier dat ik bijna flashbacks kreeg over de tijd van Hans Janmaat. "Bent u tegen hakenkruizen op partijvergaderingen?" (terwijl shirtjes met cccp er op gewoon worden gevonden in progressief nederland)
Maar ontopic: Interview-NSS heeft onderzocht dat 65% van de Nederlanders niet gaat stemmen bij het referendum! Dit lijkt me vrij ernstig omdat er dan sowieso geen echte uitspraak van het Nederlandse volk de politiek bereikt. Of het nu voor of tegen is maakt dan niet uit, liever een openlijke Lemminguitspraak dan een stilzwijgende. De politiek kan in het geval van 35% opkomst sowieso haar eigen opportunistische interpretatie er op loslaten. Hopelijk stijgt de opkomstbereidheid nog… (of is dit juist wel goed?)
[3] [4] [5] [6]
Als ik jullie opmerkingen serieus moet nemen, koop ik (met investeringssubsidie) een slaaf uit Soedan voor mijn riksha en vraag vervolgens loonsubsidie van sociale zaken 🙂
Jullie hebben het allemaal verkeerd.
De WARE geheime agenda is GEEN verkeer.
GroenEU laat mensen slechts toe het hoogstnoodzakelijke te doen – en dat binnen de regels.
Comments are closed.