In SPITS van 27 maart wordt verwezen naar een onderzoek door het bureau GfK, in opdracht van het vakblad Textilia. Daaruit blijkt dat mannen meer kledingaankopen doen als ze worden geholpen door een aantrekkelijke verkoopster.

Hieruit blijkt dat “knapheid” een belangrijke verkoopfactor is. Dit geldt niet alleen in de kledingbranche.
Het gevolg van dit onderzoek zal zijn dat bij het aannemen van nieuwe verkoopsters dus wel op schoonheid gelet gaat worden. En ook de leeftijd van de sollicitante zal hierbij een rol spelen.
En dat lijkt me terecht voor een manager die maximale resultaten wil/moet behalen.

Maar dat is dan toch discriminatie? Reken maar dat zeker geen enkele winkelier het lelijkste meisje zal gaan aannemen. Positieve discriminatie werkt niet in het bedrijfsleven.
Hoe moet dat dan met al die discriminatiewetten die er zijn?
De eenvoudigste en beste oplossing is om al die wetten gewoon af te schaffen.

10 REACTIES

  1. Dan worden alle lelijkerds toch ambtenaar? Ik heb sterke vermoedens dat dit al lang gebeurt.
    Overigens kan een knappe verkoopster mij alleen over halen om meer te kopen als zij mij in een pashokje een ‘mindblowing’ demonstratie kan geven van haar talent op het gebied van fellatio. Die andere mannen laten zich bij de neus nemen… 8)

  2. En om die discriminatie tegen te gaan zal de overheid een wet maken die bedrijven verplicht een bepaald percentage lelijke werknemers te hebben. En er zal een extra controle-dienst worden opgezet om alle werknemers in Nederland op uiterlijk te keuren.

  3. [1] Je bij de neus laten nemen? Is "bij" in dit geval een plaatsbepaling? Hoe gaat eea in zijn werk?

  4. ‘Maar dat is dan toch discriminatie?’ Nee Hub, dat heet voorkeur! Net zoals je eens in de 4(?) jaar je voorkeur mag uitspreken voor een politieke partij. Dat is geen discriminatie van de overige partijen die je stem niet krijgen!

    ALS HET WEL DISCRIMINATIE IS DAN ZIJN ALLE VERKIEZINGEN IN FLAGRANTE STRIJD MET DE GRONDWET ART 1! 😈

  5. Bij de Aldi is de strategie om de kassa’s door lelijke, ongeïnteresseerde en onbehulpzame caissieres te bemannen. Dit werkt het gevoel van ‘voordelig uit zijn’ in de hand.

  6. potverdrie, wat leer ik nu weer van de Vrijspreker. En heeft onze overheid mij dus nooit beschermd tegen knappe verkoopsters, waardoor ik veel teveel geld heb uitgegeven, zeg maar uitgebuit ben?
    waar kan ik die schade claimen en waar is die gesubsidieerde belangenvereniging waar ik kan uithuilen en een trauma briefje kan halen?

  7. Onderzoeken hebben uitgewezen dat sollicitatiegesprekken net datinggesprekken zijn. Dus staan er uit eindelijk de knappe kandidaten van de eigenaar/eigenaressen in de winkel. 🙂 en zo word knap voor de ene, door anderen opgevat als knap lelijk. Ach heerlijk toch, dat schoonheid slechts bestaat in het oog van de aanschouwer.

    PS: de onderzoekers zijn een beetje dom, want ze moesten toch weten dat vrouwen de meeste aankopen doen en niet de heren. Maar nu weten jullie heren, meteen waarom wij vrouwen zo graag winkelen 😉 🙂

Comments are closed.