Ik weet niet of de service bij andere banken in 2006 ook zo slecht geworden is, of dat ze allemaal zo bibberend angstig onder toezicht leven dat ze een klant niet eens meer 250 euro durven uit te betalen zonder een door hen “gekende” legitimatie.
Ik reis regelmatig via station Roosendaal en tank al jaren voor of na een reis wat geld uit de muur bij de automaat van het Grenswisselkantoor. Jarenlang nooit enig probleem.
Tot vandaag. Een groot papier op de automaat dat het ding defect is.
Omdat dit onder kantooruren was, dacht ik, niets aan de hand, ik vraag binnen wel wat geld, en ik ging samen met mijn vrouw, naar binnen.
Maar dat ging zo maar niet. De Creditcard signaleerde positief in het apparaat, maar de man achter het loket wilde ook een ID zien. Ook geen probleem, mijn Belgische identiteitskaart met foto.
Maar nee, zoiets had de man nog nooit gezien.
‘Hebt u geen rijbewijs?”Oh ja, dat kan ook. Maar laat dat nu een Belgisch rijbewijs zijn, ook met foto, en ook dat was voor de man die op het kantoor op de grens van Nederland/BelgiĂ« klanten bedienen moest, onbekend en niet voldoende.
Dit zegt ook wel iets over de samenwerking in de EU van landen die al sinds de BENELUX pretenderen dat samenwerking zo belangrijk is.
Het feit dat mijn vrouw ook over al deze identiteitsbevestigende stukken beschikte, was ook niet voldoende. Toen zij vroeg of ze dan wel geld van haar Postbankrekening kon pinnen, kon dat wel, maar dan moest ze daar een extra toeslag voor betalen!
Toen zijn we maar ergens anders geld gaan halen.
Is dit een uitzondering? Of ontwikkelt de dienstverlening in Nederland zich steeds verder onder het nulpunt? En wat is de oorzaak?
De regeldruk die steeds zwaarder gaat wegen? De angst voor verantwoordelijkheid? De angst voor fraudeurs? De angst voor terroristen? Iets anders?
In ieder geval is het een angstaanjagende ontwikkeling.
je moet natuurlijk nooit cash willen ophalen, Big Brother wil dat je pint en wil zo alles van je blijven volgen.
Begrijp je het nu?
Want het is ook niet jouw geld dat je op wilde halen, je mag het tijdelijk in bruikleen hebben, zodat je daar straks weer belasting mee kunt betalen.
Service bij banken is in Nederland altijd al van NS niveau geweest. Vandaar dat ik zo graag zaken doe met een vriendelijke automaat. Helaas is die soms wel eens kapot, maar het baliepersoneel heeft volgens mij permanent een storing.
Wens dat er snel een einde komt aan de kartelvorming van banken in Nederland. Je krijgt namelijk overal slechte service tegen te hoge kosten. Hoog tijd dat er een stel entrepreneurs in dit gat springen en de markt op zijn kop zetten.
Hub,
Niet vechten tegen kleingeestigheid, vriend. Je hebt wel wat beters te doen.
Service en Nederlanders zijn twee dingen die slecht combineren.
bedoel je dit ook??
124 Teletekst ma 07 aug
***************************************
Fraude na geldhervorming Zimbabwe
***************************************
` In Zimbabwe zijn in zeven dagen tijd
meer dan 2000 mensen opgepakt voor het
witwassen van geld.De witwaspraktijken
volgen op een grote hervorming van het
valutasysteem.
Om de enorme inflatie te beteugelen is
de Zimbabwaanse dollar geherwaardeerd.
Van alle biljetten zijn drie nullen
geschrapt.De burgers hebben drie weken
de tijd om oude biljetten te wisselen
voor nieuwe.Bij het wisselen van grote
bedragen moeten ze aangeven hoe ze aan
het geld zijn gekomen.
Sinds de regering-Mugabe enkele jaren
geleden het land van de blanke boeren
onteigende,is de economie ingestort.
" Sinds de regering-Mugabe enkele jaren
geleden het land van de blanke boeren
onteigende,is de economie ingestort."
Rara hoe zou dat komen? Serve’s ‘em right!
Comments are closed.