Mijn dochter van 13 zit in de tweede klas HAVO in Alkmaar en zij had gisteren een gezamenlijke kerstviering voor alle HAVO 2 klassen in de Vrijheidskerk in Alkmaar.
Gezellig, denk je dan, het kerstverhaal en allemaal tieners onder elkaar met een hoop drukte, gekrijs en joligheid dat moet wel goed zijn.
Ik moest haar met de auto ophalen en was een kwartier te vroeg. Ik loop de Vrijheidskerk binnen, met wat argwaan want kerkgebouwen met dit soort namen doen mij altijd denken aan de democratische volksrepublieken van weleer die alles behalve democratisch en volks waren. Je zult de dominees de kost moeten geven die sinds de jaren 60 het dwangsocialisme prediken en dat heeft zeer weinig met vrijheid te maken.
Maar goed, binnen staat een leraar achter de katheder met heldere stem en goede intonatie een verhaal voor te lezen en ik luister mee. Ik hoor de naam Yousouf en direct begint de argwaan bij mij op te komen: wat moet dat ? Wat doet Yousouf hier ? Kwam er dan een Yousouf voor in het kerstverhaal ? Dat was toch Jozef of heeft die in het kader van de multiculturele samenleving en uit respect voor de culturele verrijking die de Islam ons heeft gebracht heel politiek correct zijn naam in Yousouf veranderd ? En heet Maria nu Fatima en moet ze voortaan een burka dragen en gaat ze de drie ayatollah’s uit het oosten ontvangen ?
Nee, toch niet. Het verhaal blijkt over uitgeprocedeerde asielzoekers te gaan en hoe zielig zij wel niet zijn, ze kunnen uit angst voor razzia’s zelfs de straat niet op, sterker nog in hun eigen land hadden ze meer vrijheid dan hier. Waarom ze dan nog zoveel moeite doen om hier onderdrukt te blijven worden vermeldt het verhaal niet.
Ik zal u de rest besparen, het scenario was zeer voorspelbaar en je schrijft het zelf in 5 minuten. Samengevat zijn ze zielig en moeten een uitkering krijgen want ze hebben geen geld voor de huur en de snode op geld beluste blanke Hollandsche huisjesmekert dreigt ze gewetenloos op straat te zetten als ze niet direct betalen maar gelukkig is er nog hoop want met kerst zijn er geen uitzettingen.
Ik stond aardig te koken, zijn die kinderen dan nergens een moment veilig voor politiek correcte indoctrinatie ? Moeten ze echt doorlopend met dat gezeik worden geconfronteerd ?
Ik heb vanmorgen de mevrouw gebeld die over de HAVO 2 klassen gaat en haar verteld dat ik het zeer kwalijk vind dat de politiek niet buiten de klas wordt gehouden. Volgens haar probeert men de actualiteit van de dag te volgen en wordt zo’n kerstviering van verschillende kanten belicht, dus ook vanuit de vluchtelingen.
Jawel, zei ik maar wel erg eenzijdig want ik heb daar niemand horen tegenwerpen dat het allemaal oplichters zijn die 10 jaar door alle procedures zijn gegaan en al minstens drie keer door de rechter zijn afgewezen zodat er geen enkele reden is om ze niet meteen uit te zetten.
Ik zei verder dat het een typische eigenschap van socialistische dictaturen zoals nazi-Duitsland en de Sovjet Unie is om schoolkinderen doorlopend aan propaganda bloot te stellen.
Dit vond zij zozeer schokkend dat ze het gesprek wilde beëindigen, ik heb haar gelukkig er van kunnen overtuigen dat ik er niet vanuit ga dat men van slechte wil is maar zich er niet van bewust is dat men feitelijk onschuldige schoolkinderen een mening opdringt en dat dit niet op school thuis hoort.
Mij werd aangeraden om een klacht in te dienen bij het bestuur en verder gaf zij toe dat de school zich wellicht moet gaan bezinnen over dit soort zaken en dat ik de enige ben die geklaagd heeft.
Ik ga hier dus een mooie brief over schrijven aan het bestuur.
Wordt vervolgd
"….verder gaf zij toe dat de school zich wellicht moet gaan bezinnen over dit soort zaken en dat ik de enige ben die geklaagd heeft. "
Mooi, dat is al een eerste resultaatje. Al moet je je daar niet te veel van voorstellen, alleen al dat zij er over denkt, kan ook grotere resultaten meebrengen.
Laten we optimistisch blijven. Immers op den duur zullen de feiten en de moraliteit winnen!
goed werk wladimir.
het wordt zo langzamerhand toch echt ondraaglijk hier.
"Volgens haar probeert men de actualiteit van de dag te volgen en wordt zo’n kerstviering van verschillende kanten belicht, dus ook vanuit de vluchtelingen."
En, heb je je dochter nog gevraagd welke kanten er nog meer belicht werden? Denk het wel. Kan ik het antwoord raden? Denk het wel.
Het is toch te droevig voor woorden dat de hele onderwijsindustrie zich laat gebruiken als propaganda instrument. Kennelijk heb je kans gezien je in te houden en niet ter plekke een rel te trappen. Waarvoor hulde. Ik kan me dat ‘koken’ heel goed voorstellen.
Misschien moet er ook maar eens een brief naar de minister voor Onderwijs. Maar dat zal gewoontegetrouw wel weer iets opleveren als:
"Wij danken u voor uw brief en delen uw bezorgdheid. Wij kunnen ons echter niet bemoeien met handelwijzen van individuele scholen. Wij raden u aan contact te zoeken met de schoolleiding en wensen u veel succes."
Je merkt, ik heb al eens eerder geprobeerd iets aan te kaarten bij onze fijne overheid.
[3] "….ik heb al eens eerder geprobeerd iets aan te kaarten bij onze fijne overheid."
Ende despereert niet!!
Blijven volhouden René!
Vrijheidskerk, en we waren nieteens uitgenodigd? Pffff… 🙂
Wladi, wat doet een school ueberhaupt in een KERK? Dat lijkt mij een veel fundamentelere vraag. Is het soms een gristenlijke school?
[6] Yep, de Christelijke Scholengemeenschap Jan Arentz, wij zijn namelijk nogal (protestants) Christelijk thuis.
ik heb er smakelijk om gelachen !
[7]
Wladi,
Wat is daar zo vreemd aan ?
Als jouw dochter toch naar het bijzonder onderwijs op de "Christelijke Scholengemeenschap Jan Arentz" gaat, weet je tevoren, dat je de gesubsidieerde gristelijke indoctrinatie op de koop toeneemt (art. 23 Gw), toch ?
Of hou jij geen vinger aan de pols ?
[7] Na deze gristenlijke coming-out van Wladimir Iljietsj neem ik niets meer wat hij schrijft nog serieus.
P.S.
Op fare.tunes.org/articles/church-freedom.html vindt men een veel betere kerk.
Mooi verhaal, nog mooier de actie die Wladimir onderneemt.
Dit modernisme is echter al zeker ruim 30 jaar aan de gang in het protestants onderwijs.
Het evangelie werd verlink(s)t door het te interpreteren als iets dat speelt in een gevecht van ‘rijk’ tegen ‘arm’.
Zo hoorde ik eens een vrouwelijke predikant (brrr) op een ‘open’ zondag voor buitenkerkelijke zieltjes een uitleg geven over het avondmaal.
Zij wees op een fraaie schaal waarop wat armzalige stukjes bruin (beter voor de stoelgang!) brood lagen en begon uit te leggen dat dat brood bestemd was voor de armen.
Bestond er geen etiquette, zou men ter plekke die mevrouw een klap in het gezicht hebben verkocht.
Maar men zit erbij als bij een modern klassiek concert, waar de pianist ergens onder de vleugel met stokjes tegen het hout ligt te slaan: alsof het allemaal bijzonder interessant is en ‘vooruitstrevend’ volgens de nieuwste inzichten.
Dit socialistisch evangelie is intussen gemeengoed in tal van kerken.
Het is als bij het ‘Onze Vader’ , waarbij men die vader veranderde in onze ‘fuhrer’.
[10]
Kijk zo werkt dat bij sektariers: In 1 klap wordt alles wat iemand zegt, bij voorbaat en met terugwerkende kracht, al was of wordt het nog zo zinvol, domweg tot nulliteit verklaard.
Hoe verlicht blijken steeds die ‘verlichten’.
Maar ach, was het massaal, maar wel efficient, onthoofden niet reeds de eerste toepassing van hun verlichtend beginsel?
[17] En zo kon men op de klassieke zender vandaag een ‘environmental’ versie van het Kerstverhaal beluisteren.
Compleet met bekende kerstliederen en een zwaar overdreven en zeer gekunsteld sentimentele verteller.
Integreren van het evangelie is blijkbaar ook hier het leidend beginsel van deze wolven in hun schapevachtjes.
Zum kotzen.
Comments are closed.