Ik meldde twee weken geleden al dat ik uitkijk naar het nieuwe kabinet, en ik word op m’n wenken bediend. De nieuwe minister van milieu wil namelijk het rijden op diesel gaan verbieden. Ja, dit land kan zoveel beter…

(Voor degenen die denken dat het een grap is: volg het linkje, lees en huiver.)

16 REACTIES

  1. Dit land kan nog zo heel veel beter…

    Taartloze banketbakkers, chocoladeloze chocoladefabrieken, sigarettenloze tabakswinkels, vleesvrije restaurants, autoloze snelwegen, mayonaisevrije snackbars, alcoholvrije cafe’s, zendmastvrije TV zenders, arbeiderloze banen en premievrije ziektenkostenverzekeringen omdat uiteindelijk niemand meer ziek wordt in groen Nederland.

    Dit land kan nog zo heel, heel veel beter…

  2. Wat een cabaretière.
    Dan lease je toch gewoon een Luxemburgse diesel. Uiteraard laat je dan een paar keer per week een tankwagen met diesel uit Luxemburg overkomen.

  3. Ik lees: "Ze wil daarbij intensief samenwerken met het bedrijfsleven en milieuclubs."

    Inmiddels weten we wat intensief "samenwerken" met de overheid betekent: de overheid laat zich voorlichten door de milieutaliban en dicteert het bedrijfsleven wat er moet gebeuren. Zoniet dan wordt de wet- en regelgeving verandert.

  4. Ik zou zeggen monteer een roetfilter op de bek van de minister.

  5. Diesel IS de grote boosdoener in de luchtvervuiling. Veel meer dan benzine en oneindig meer dan LPG.
    Ik verwacht dan ook dat ze spoedig met pro-LPG maatregelen zal komen, maar ook benzine is al veel minder vervuilend.

    Maar wacht eens even….

    Hoe komt het eigenlijk dat we allemaal op diesel rijden?
    Accijns!
    De overheid is dus zelf de schuld. Mooi dat zo’n minister van milieu dat nu ook inziet.
    De oplossing is natuurlijk om de overheidsmaatregelen die geleid hebben tot een massale keuze voor diesel als brandstof, sito presto worden ongedaan gemaakt.

    Schaf dus alle accijnzen en taksen en het kwartje van kok op alle brandstoffen af.

    Kijk maar naar het buitenland: Buiten Europa is diesel nét iets duurder dan benzine en daarom wordt er eigenlijk enkel in Europa met diesel gereden.

    Een zoveelste voorbeeld van marktverstoring door de overheid, met in dit geval ernstige milieugevolgen.

  6. [5]
    Voor zover ik het weet zijn bij die overheidsproleten, in het verleden een pro diesel beleid ingevoerd omdat deze voertuigen altijd wat zuiniger in het gebruik waren dan de benzine modellen.
    Ik heb in een grijs verleden een heel artikel gelezen dat door dit beleid in de latere toekomst veel kanker gerelateerde doden zouden ontstaan omdat de uitlaatgassen van diesel verbranding erg kankerverwekkend is.
    Waarschijnlijk worden deze slachtoffers nu als rokers slachtoffers genoteerd.(en anders als meerokers)
    Hoe je met verkeerd beleid toch het volgende dwingend beleid kan introduceren.

  7. Laat Jacqueline Cramer eerst haar zegje maar eens doen over hoe zij dit aan wilpakken.
    Misschien is biogas wel een mooie optie en een pracht alternatief.
    De Zweden zijn haar voor.

    gr.loper

  8. [5] [7] Waar het om gaat is het fijnstof dat een dieselmotor produceert bij de verbranding. Als deze fijnstof diep doordringt in de longen kan dit schade veroorzaken dat zich kan ontwikkelen tot kanker. Hoe kleiner het deeltje is hoe dieper en makkelijker het kan doordringen in de long. Kortom hoe kleiner het deeltje hoe groter het gezondheidsrisico is.

    Niet alleen de dieselmotor produceert fijnstof ook de banden, remmen en het asfalt geeft fijnstof af als het slijt. Het fijnstof probleem van diesels is grotendeels op te lossen door gebruik te maken van roetfilters, niet de retro-fit filters waar de overheid reclame voor maakt. Dat is vooral leuk op papier de praktijk valt tegen. De nieuwe autos met een roetfilter zijn veel beter, omdat het motormanagement rekeninghoud met het filter en zo motor en filter in optimale conditie houd.

    Uit onderzoek is trouwens ook gebleken dat de moderne direct ingespoten benzinemotor ook kleine hoeveelheden fijnstof uitstoten. Deze kleine hoeveelheden hebben echter een groter gezondheidsrisico omdat ze een stuk kleiner zijn dan de fijnstofdeeltjes uit een dieselmotor.

    De meeste mensen hebben wel een strandwandeling gemaakt als er een flink briesje stond, het "uitwaaien". Dan adem je ook een hoop fijnstof in dat opwaait uit het zand en zeewater, dit is natuurlijk fijnstof. Dus zelfs de natuur produceert fijnstof.

    Mijn conclusie is dan ook dat dit proefballonnetje vooral een nieuwe stok in de hetze tegen de automobilist en met name de dieselende autorijder. Want de overheid heeft zelf dit beleid gevoerd.

  9. De milieu maffia gaat steeds verder met haar bijna religieuze strijd tegen de productieve mens. Deze maatregel is een regelrechte aanval op de vrije markt gebaseerd op subjectieve waarnemingen en leugenachtige wetenschappelijke onderbouwing. Ik raad iedereen aan de onderstaande 3 artikelen te lezen!

    Against Environmentalism
    http://www.aynrand.org/site

    Environmentalism vs. Human Life
    http://www.aynrand.org/site

    In Moral Defense of Forestry
    http://www.aynrand.org/site

  10. 1. diesel is meer vervuilend dan benzine
    2. De reden voor dit verhaal heeft natuurlijk helemaal niets met punt 1 te maken.

    Wat er aan de hand is, is dat diesel veel minder opbrengt in het laatje van Der Ueberheit. En aangezien er meer en meer en meer mensen diesel gaan rijden, ivm de hoge kosten van brandstof, dient er zich nu dus een probleem aan in de portemonnaie van diezelfde Ueberstuhrmbahnfueherheit. En om dat op te lossen liegt en bedriegt men, zoals gewoonlijk, een oplossing bij elkaar.

    Waar het wel op uit zal draaien is dat uit naam van de fundamentalistische natuurgelovigen, die allemaal blindelings achter de groen links rabbij/imam/dominee/pastoor aanlopen, de accijnsen op diesel flink omhoog gegooid worden, zonder natuurlijk de wegenbelasting omlaag. Oh en dan komt daarbij natuurlijk nog het rechnungfahren.

    En de naive blinde, die hierboven over LPG bevorderende maatregelen spraak, die moet maar weer lekker naar z’n warme bedje toe, want daar hoor je te slapen.

    Oh ja, en natuurlijk wel weer lekker gaan stemmen volgende keer, want dat helpt.

  11. [9]
    Met diens verstande dat de grond en zee voor 55% verantwoordelijk is de hoeveelheid fijnstof in Nederland.
    Zie hiervoor;
    http://www.richel.org/grk/d

    [11]
    Ik heb gelachen, je schrijft het mooi. 🙂

    Als je die idioten/apen van milieu defensie met hun eis voor schone lucht weer eens aan viaducten ziet hangen, schakel eens terug met je voertuig.
    Ik heb hele felle reacties gehad toen ik het gas van mijn, met racepijp opgetooide buikschuif model, motor open trok.

    Volgens mij maken 15 duizend vibraties per minuut veel los. Als ze een hele dag op deze manier demonstreren dan mogen ze van mij een week lang met uitkering thuis op de bank blijven liggen. Zijn ze eens echt moe.

  12. ik vraag mij af of diesel zoveel vuiler is dan benzine. Diesel is in principe grove aardolie zo uit de grond terwijl bvenzine uit aardolie gerafineerd moet worden en dat is een complex en duur proces waarbij allerlei onplezierige organische stoffen vrijkomen.

  13. [13]
    Zou best wel eens kunnen, maar denk jij nou werkelijk dat die olologen in het Haagse daar ook maar een moment bij stilstaan ? De enige kaas die ze ergens van gegeten hebben, is van mijn- en naar ik aanneem- ook van jouw boterham; van wetenschap en techniek boven het geitenwollensokken-niveau hebben ze het in ieder geval niet.

  14. ik vind dat diesel is heel belangrijk maar ook schadelijk voor ons,en voor het aarde.
    de laatste jaren zijn miljoenen autos gekocht en dat is niet alles er zijn mensen die drie of meer autos dus meer benzine gekocht en meer is het vervuilen op het aarde .we hebben ook vervuiling van fabrieken dat nog schadelijk is .
    reageert en meisje van 9 jaar uit aruba: vileyka .a.a

  15. [9] Mag ik daarbij opmerken dat ondertussen door verschillende universiteiten werd vastgesteld dat ook lpg fijnstof produceert, wat normaal is omdat het een fosiele brandstof is.
    Dit fijnstof is echter nog veel fijner dan wat benzine en diesel veroorzaakt, met als gevolg dat dit bij inademing zelfs door de longwanden dringt.
    Dit maakt dat het stof rechtstreeks in het bloed kan terecht komen, met kankervorming op de meest onmogelijke plekken, zoals in de haarvaten van de hersenen, het hart, de longen, de spieren…..
    En de belangrijkste milieuinvloeden worden trouwens weer "vergeten": de broeikasgassen, bij uitlaatgassen vooral CO2: die is nog steeds het laagst bij dieselmotoren.

Comments are closed.