De laatste tijd zie ik bij de Google ads van de Vrijspreker nog wel ’s een advertentie van Verontruste ondernemers. Dat ondernemers verontrust zijn lijkt me een goed teken, dus vol verwachting klopt mijn hart.
Wat blijkt: “De ondernemers in Limburg maken zich ernstige zorgen over de plannen voor een experience park in Limburg.” Waarom dan? Nou, het is een “bom onder de samenleving” die gaat zorgen voor o.a. “spookcentra”, “criminaliteit” en “verslechtering van het milieu”.
Lees: we willen graag door de staat gevrijwaard worden van concurrentie.
Dat gaat zelfs zo ver dat men een stemadvies voor de SP afgeeft.
Als de angst voor concurrentie van de Verontruste ondernemers gegrond is gaan er straks dikke drommen naar dat experience park. Dan blijken dus veel mensen de voorkeur te geven aan het experience park boven de winkels van de Verontruste ondernemers. M.a.w., hoewel het experience park vervelend is voor de Verontruste ondernemers, is het voor veel andere mensen een vooruitgang.
Het kan natuurlijk ook dat het anders loopt en dat het experience park een grote flop wordt. Maar dan hebben de Verontruste ondernemers er ook geen last van.
Maar dat doet er voor de Verontruste ondernemers niet toe. Samen voor ons eigen, niet waar?
Zo zie je maar weer dat niet alleen vakbonden, milieuclubs, anti-discriminatie organisaties en andere als “links” bekend staande clubs graag naar de overheid rennen, sommige ondernemers kunnen er ook wat van…
En wat te denken van al die captains of industry die met de oliemaatschappijen voorop als een koeienscheet proberen een graantje van de milieu- en klimaathysterie mee te pikken !
Het lijkt er wel op dat het opleggen van vrijheid de grootste dwang vereist.
Dat komt omdat de meeste mensen zich liever met de sores van een ander bemoeien.
[1] En hoe meer koeienscheten, hoe meer hysterie. Tenslotte kun je voor elke koe 10 auto’s laten rijden, qua broeikasgas.
Ik heb ooit, als werknemer nog, ook zo’n waarschuwing moegen ontvangen: "Een concurrent heeft een grote klant van ons afgepakt, maar ze kunnen die klant helemaal niet bedienen. Het is geen serieuze club, en als je benaderd wordt moet je vooral niet reageren." Ik had nog nooit van die concurrent gehoord, maar ben daarna actief gaan zoeken, en ook overgestapt.
Wat let die winkeliers om zelf naar dat park te verkassen (of uit te breiden), als ze denken dat dat zoveel publiek gaat trekken? En als dat toch zo storm loopt, dan huur je toch wat extra krachten in voor je avond- en weekendrust? En wil je als kleine (familie-)zaak geen personeel, dan moet je je onderscheiden met zaken die die ‘massa’-markt niet biedt. Of je doekt de tent op, en gaat in dat park als werknemer aan de slag. Ben je gelijk van die verantwoordelijkheid af.
Keuzes, keuzes… Lastig toch, die vrije markt.
[4] R. Hartman,
En dan heb je het nog niet eens over de mogelijkheden die het Glazen Plafond allemaal biedt.
http://www.vrijspreker.nl/v…
Hoogste tijd dat die ondernemers een beetje leren netwerken, daar in Limbabwe. Die klagen alleen maar.
In de krant stond recentelijk nog zo’n voorbeeld waarbij ondernemers aankloppen bij de overheid.
http://www.limburger.nl/nie…
In mijn opinie verandert nederland steeds meer in een kleuterklasje, waar als iemand meer heeft als een andere er bij de juf net zo lang wordt gejengelt tot weer wordt verdeelt of simpelweg wordt afgepakt en niemand het meer heeft.
[6] Ron,
Inderdaad, waarbij die juf voortdurend bezig is de dreumesen tegen elkaar op te zetten om verwarring te stichten en de GROTE LEIDSTER te worden. Een typisch geval van het syndroom van Muenchhausen-by-proxy en buitengewoon schadelijk voor de ontwikkeling van het kind.
Comments are closed.