Heb je al eens over de duim geschat hoeveel van JÓÚW belastingcentjes gestopt zijn in zaken als

•windenergie

•gescheiden glas inzameling

•loodvrije benzine

•katalysator in je auto’s (meervoud)

en andere zaken die “het milieu zouden dienen”?

UPDATE 13 maart 14:30 uur.

De film waarnaar verwezen wordt is om (nog) onverklaarbare reden verdwenen. Hij is echter wel te zien bij:


www.youtube.com/watch?v=u6IPHmJWmDk

Eventueel in je browser plakken!!

Waarschijnlijk heb je in je leven bewust of onbewust al ettelijke tientallen uren gekeken/geluisterd naar wat politici, kranten TV etc daarover zeggen.
Politici kunnen vaak goed praten. Maar het zijn door de bank genomen geen wetenschappers, kunnen slecht rekenen (zie diverse regeerakkoorden van de afgelopen 100 jaar)

Angst zaaien kunnen ze WEL erg goed. Waarom? Om zich te profileren! Omdat het van een onbenulligheid is die elke beschrijving tart. En . . . . omdat je er belasting mee kan heffen. One way or the other.
Als je je mening wil toetsen aan wat “het andere kamp” erover te zeggen heeft, neem dan één uur van je tijd en bekijk via de link een film die zéér de moeite waard is.
Zelfs al zou slechts de helft maar enigszins waar zijn, dan is het een zéér nuttige investering in de vorming van je mening.

Zelf ben ik al 20 jaar zéér kritisch t.a.v de dreigende boodschappen van politiek en doorgeschoten wetenschappers.
Niet alleen door mammoets van ettelijke duizenden jaren geleden die men in Siberië aantrof (hallo, bent u er nog ??) maar ook doordat mijn specialiteit in de wiskunde (golfbewegingen) al geruime tijd geleden aantoonde dat er “lange bewegingen” in de beschikbare temperatuur gegevens te ontdekken zijn. Ander bewijs is zich aan het opstapelen, zoals de recent opgeboorde ijspegel van ettelijke kilometers lang, waarbij héél nauwkeurig kan worden GEMETEN wat er tot honderduizend jaar terug ECHT aan de hand was met onze global warming. Die data komen nu geleidelijk beschikbaar.

Als je nu weet (cijfers uit diverse tientallen bronnen) dat van alle CO2 slechts 4 tot 5% door mensen wordt veroorzaakt. En daarvan de auto wéér eens 4-5%, dan ga je toch wel eens achter je oor krabben, toch? 5% van 5% is 0,25%. Ofwel van elke 100 kilo CO2 komt slechts 250 gram uit de uitlaatpijp van onze auto.
De rest is moeder natuur aan het werk: vulkanen, ademende oceanen, bosbranden door onweer etc etc.
Na de idioterie van Al Gore’s film vloog bij mij de hoofdzekering eruit. Maar ook bij vele anderen die niet alles voor zoete koek slikken.
Mijn tip is: investeer een uur van je tijd en kijk naar de film die op onderstaande link te zien is.
Groet,
Jos
————————————————–
video.google.com/videoplay?…

4 REACTIES

  1. Vergeet niet alle indirecte kosten. Als werknemer zie je vaak niet half hoeveel verborgen kosten er zijn. Ik noem even de papierheffingen die fabrikantebn verplicht moeten betalen, én nu dit

    http://artikelen.hr.monster

    "Met de meeste initiatieven zijn vijf punten te behalen. Bedrijven waar 50 tot 100 mensen werken, moeten in totaal 35 punten scoren, grotere werkgevers 45. Een speciale milieuambtenaar komt vervolgens regelmatig langs om de maatregelen te controleren. Als er te weinig gedaan is, kan een boete volgen. "

  2. We hebben deze zeer onderhoudende documentaire gisteravond thuis bekeken. Eea is zeer goed beargumenteerd, zeker ten opzichte van "An Conviniant Lie"

    Ik vraag me af hoe een Balkenende op deze documentaire zou regeren?
    Ik vraag me af of hij weet dat Al Goor participeert een bedrijf dat CO2 quota verhandeld?

    Zelf geloof ik liever wetenschappers die hun nek durven uitsteken door een politiek incorrecte mening er op na te houden, dan dat ik een stel jaknikkende bezoekers van linkse lemmingkerk geloof.

    Maar het belangrijkste blijven de sterke punten waarmee in de The Great Global Warming Swindle vast komt te staan dat het niet zo is als men ons wil doen laten geloven..

  3. Kilometerheffing kost 5,4 miljard Euro tussen 2012 en 2020. Kilometerheffing zou voor 15% minder verkeer zorgen in NL t.o.v. referentiekader in 2020.

    De CO2 uitstoot van Nederland wordt door kilometerheffing vermindert met:
    5% van 5% en daar weer 15% van = 0,04% minder CO2 uitstoot.

    Zet dat eens naast elkaar:
    5,4 miljard euro operationele kosten van km-heffing.
    0,04% minder CO2 uitstoot in Nederland door deze maatregel.

  4. [3] En dan neem je al aan dat het minder verkeer oplevert! Bedenk eens het volgende: de wat beter verdienende burger zal gemiddeld later uit de auto stappen dan de kleiner verdienende. Misschien dat die ook meer mobiel is, dan gaat mijn redenatie iets minder op want is km-heffing enkel de zoveelste verkapte afgunstbelasting, maar wat als men de tarieven inderdaad zo hoog maakt dat mensen gaan afvallen ten gunste van een alternatief dat ze nu niet perferen (verhuizen=overdrachtsbelasting, OV=duurder, andere baan zoeken, etc). Stel dat de wegen inderdaad leger worden.

    De beter verdienende zal dan bovengemiddeld vaker overblijven op de weg.

    Denkt U dat de overheid dat zal toestaan?

    Of zal ze geconfronteerd met de boze stemmer die ontdekken dat hun autorijden werkelijk belemmerd wordt, compensatie gaan geven met als gevolg geen verminderde files?

    Overigens denk ik wel degelijk dat km-heffing minder CO2 zal opleveren. Immers km-heffing is onder de streep een vorm van belastingverhoging. Er gaat meer geld van de burger naar de staat. Meer belastingen is minder welvaartsgroei en dus minder geld voor andere zaken. Minder welvaart is minder CO2 …
    Maariets zegt me dat men het niet zo bedoeld 🙂

Comments are closed.