Het Bureau Verkeeshandhaving Openbaar Ministerie (BVOM) heeft om de een of andere mysterieuze reden de groep van 18 tot 24-jarige autobestuurders als risicogroep aangemerkt en houdt hun verkeersovertredingen apart bij. Deze chauffeurs krijgen per bewezen overtreding strafpunten en wie binnen 5 jaar 3 keer wordt geregistreerd raakt het rijbewijs kwijt en moet opnieuw rijexamen doen.

Het BVOM meldt nu triomfantelijk dat in de afgelopen 5 jaar 9000 automobilisten zijn bepunt en daarvan hebben enige tientallen opnieuw moeten afrijden.

Op de miljoenen automobilisten tussen de 18 en 24 jaar die dagelijks de weg op gaan zijn dit volledig verwaarloosbare aantallen zodat dit hele gedoe helemaal nutteloos lijkt, behalve in de ogen van Koos Spee en aanhang dan.

Volgens het BVOM zou angst voor deze registratie jongeren er toe bewegen om zich in het verkeer te gedragen en dat is een bewering die mij nogal moeilijk te onderbouwen lijkt tenzij men in twee parallelle universums heeft gemeten, één waarin verkeersovertreders van 18 tot 24 werden geregistreerd en één waar dat niet is gebeurd maar het lijkt mij dat zelfs de alwijze Koos Spee dit nog niet kan.

Verder wordt gemeld dat het drankgebruik van beginnende automobilisten de overheid zorgen baart, 20% van alle gepakte alcoholrijders zouden beginners zijn. Dat betekent dat 80%, 4 keer zoveel dus, ervaren rijders zijn zodat je zou zeggen dat juist die jonge chauffeurs het erg goed doen en dat de staat zich meer zorgen zou moeten maken om de oudere chauffeurs.

Hier blijkt weer eens dat de staat bestaat uit een verzameling volslagen idioten die zich voornamelijk bezighouden met het verplaatsen van gebakken lucht en het uitkramen van waanzin..

11 REACTIES

  1. Beste Wladimir

    Als je er over nadenkt, dan word je er moedeloos van. Waar bemoeien ze zich mee? Laat mensen met rust. De staat is niet de nieuwe de alwetende en alleskunnende verlosser, die mensen er van maken.

    Btw, niet alles wat de staat doet is natuurlijk slecht. Helaas grossieren we wel in de visieloze overheidsvergroters, die ons zowel linksom als rechtsom steeds afhankelijker willen maken.

    Het wordt tijd dat de minarchisten van zich laten horen.

  2. Helder verhaal behalve de vergelijking 20% vs 80%. 1 op de 5 met drank gepakte rijders is dus een beginneling in de leeftijd 18-24 jaar terwijl 4 op de 5 in de leeftijd 25-75 zit (en zelfs nog ouder).

    Dat betekend dat in een leeftijdsrange van 6 jaar er juist meer mensen worden gepakt dan in de range van 50 jaar. Dat betekend kortweg dat dubbel zo veel jongeren met drank worden gepakt dan ouderen….

    alhoewel dat allemaal weer relatief is want jongeren mogen met minder drank op rijden en controles worden toch vaak ’s nachts en zondagochtend gehouden als er meer jongeren dan ouderen op de weg zijn.

  3. [2] de gehanteerde indeling is beginnende rijders vs. ervaren rijders en dat 18 tot 24-jarigen als beginners worden gezien en alles ouder, met veronderstelde 6 jaar ervaring achter het stuur, als ervaren.

  4. [1] "Btw, niet alles wat de staat doet is natuurlijk slecht."
    Zijn er dingen die ze goed doen?
    Zelfs de dingen die je in een minarchie kunt accepteren (Politie en rechtspraak) doen ze nu niet eens goed.

  5. Quote "Hier blijkt weer eens dat de staat bestaat uit een verzameling volslagen idioten die zich voornamelijk bezighouden met het verplaatsen van gebakken lucht en het uitkramen van waanzin.." Unquote

    Hulde ! Een zeer goede omschrijving van de overheid, zowel centraal als lokaal.
    Het is zo jammer dat dit blijkt uit zowat álles waar ze mee komen. Alleen, wat ben je als je op ze gestemd hebt?

  6. [4] Verhofstadt heeft Sabena laten failliet gaan.
    (dat was dan ook het énige goede dat-ie gedaan heeft in 8 jaar.)

  7. Ik heb inmiddels ruzie met RDW en BVOM, en met J. Spee in het bijzonder. Hier voor mij ligt een brief waarin de heer Spee aangeeft dat hij verschoond wenst te blijven van mijn brieven met een kritische noot. Vandaar dat ik dit bericht op dit moment extra interessant vind.

    Het blijkt ook in dit geval weer de gaan om procenten van promilles. En zo worden er honderdduizenden jongeren extra in de gaten gehouden voor een score van welgeteld 8 (acht) die opnieuw rijexamen moesten doen. Volslagen imbeciel!!!

  8. Een wassen neus, dat punten-systeem.
    Als ervaren automobilist 50 km te hard rijden op een verlaten snelweg kost je al je rijbewijs, met minimaal een jaar voorwaardelijk. Je hebt dan geen ‘punt’, je bent wel de lul.

  9. [2] [3]

    Het schijnt dat jonge, beginnende automobilisten (18-24 jaar) vier keer zo vaak bij ongevallen zijn betrokken als oudere chauffeurs. Jonge mannen zelfs zes keer zo vaak.

    Die jongeren vormen echter ca. 10% van het totale aantal automobilisten. In absolute aantallen zijn het dus de oudere en meer ervaren automobilisten die de meeste ongevallen en de meeste schade veroorzaken. Zou je die grote groep niet meer laten rijden dan zou het aantal ongevallen veel sterker afnemen dan wanneer je alleen de jonge automobilisten toegang tot de openbare weg ontzegt.

    Ontzegging van de rijbevoegdheid is in de praktijk ook helemaal niet nodig. De vrije markt regelt zoiets immers vanzelf. Notoire brokkenmakers (jong dan wel oud) zullen slechts tegen zeer hoge premies, of in het geheel niet, verzekerbaar zijn. Het is dan beslist economischer om voorzichtiger en met minder drank op te gaan rijden. 😉

  10. en de waanzin gaat maar door: in de Metro stond vanmorgen dat een aantal provincies in een samenwerkingsverband cursussen organiseert voor jonge rijders om die bewust te maken van het feit dat de remweg voor 50 km/u langer is dan die voor 30 km/u, aldus de projectleider.

    De staat heeft duidelijk een ware obsessie met het mij willen bewustmaken van alles en nog wat.

    Toont weer eens aan dat wij geregeerd worden door volslagen idioten, dat de provincies een totaal overbodige bestuurslaag vormen en dat de staat volgens eigen zeggen jongeren een rijbewijs geeft en op ons loslaat die eigenlijk helemaal niet in staat zijn om auto te rijden.

  11. [4]

    De overheid heeft bij internationale maatstaven bijvoorbeeld een goed vaccinatiebeleid voor kinderen ontwikkeld en ook consultatiebureaus voorkomen veel problemen bij baby’s.

    Private organisaties kunnen dat natuurlijk even goed, maar toch vind ik dat erg goed.

Comments are closed.