Het kan altijd nog gekker.
De leiding van elk bedrijf wordt steeds meer naar Den Haag toe getrokken. Directies krijgen hoe langer hoe minder vrijheid.
Hebt u er nog trek in om een eigen zaak op te bouwen?
Voorlopig mag u dan de verantwoordelijkheid nog houden en een groot deel van de opbrengsten betalen voor het algemeen belang!
Armin, wees ons op hetvolgende, waarvoor dank:
(Red:vet door ons)
“Het nieuwe kabinet wil dat werknemers vaker hun auto laten staan als zij naar hun werk reizen. Volgens ministers Eurlings (CDA) van Verkeer en Cramer (PvdA) van Milieu moeten bedrijven meer maatregelen te treffen om dit te bewerkstelligen.
De ministers willen dat bedrijven met meer dan 50 werknemers ‘milieupunten’ kunnen sparen. Bijvoorbeeld door thuiswerken te stimuleren, pendelbusjes in te zetten of ov-abonnementen te geven. Fietsen kan aantrekkelijker worden met een rijwiel van de zaak en goede kleedruimtes en douches in het bedrijfspand.
Boete
Met de meeste initiatieven zijn vijf punten te behalen. Bedrijven waar 50 tot 100 mensen werken, moeten in totaal 35 punten scoren, grotere werkgevers 45. Een speciale milieuambtenaar komt vervolgens regelmatig langs om de maatregelen te controleren. Als er te weinig gedaan is, kan een boete volgen.
Werkgeversorganisatie VNO-NCW reageert boos op de plannen die in 2008 moeten ingaan en stelt dat bedrijven vrijwillig al genoeg doen om fiets- en ov-gebruik te stimuleren. Maar het Kennisplatform Verkeer en Vervoer denkt dat het puntensysteem juist net dat ene zetje in de rug geeft. Daarbij hebben bedrijven er zelf ook baat bij, zegt het platform. “Ze besparen op parkeerkosten en krijgen gezondere werknemers die vaker de fiets pakken. Ook nemen de files wat af.”
5 maart 2007
© Monsterboard.nl (bron: AD)
Juist dat ene zetje in de rug, richting goedkope lonen landen !!
Een nieuwe groeisector wordt aan de advies- en concultancy markt toegevoegd: waar kunnen we als klein bedrijf het beste naar toe ? Jammer toch dat die markt een extra duwtje in de rug krijgt door die fantastische proleten in Den Haag..
[1] Je bent wel GEK als je in dit BANANENLAND nog een eigen bedrijf hebt !!!
Note to myself:
ik ben gek,
ik ben gek,
ik ben gek…
Ik heb een eenmanszaak, als ik mijzelf nu dwing om op de fiets naar mijn kantoor aan huis te gaan, krijg ik dan ook millieupunten?
Jaja, de bedrijven hebben er altijd "zelf ook baat bij". Als dat zo is, dan is dat toch al genoeg motivatie voor bedrijven om dit soort maatregelen in te voeren? Ik zie geen reden voor wetgeving.
Je zou bijna van recalcitrantie een Hummer aanschaffen voor de boodschapjes op de hoek.
De auto is HET symbool van de vrijheid.
Je stuurt in een auto zelf. Zelfbestuur.
Geen wonder dat de politiek, en onder hen de collectivistische het meest, de auto zo grondig haat.
Wij hebben de produktie al verplaatst naar China,nu alleen het kantoor nog en de belastingdienst heeft het nakijken.
"Een speciale milieuambtenaar komt vervolgens regelmatig langs om de maatregelen te controleren. Als er te weinig gedaan is, kan een boete volgen. "
Nu nog alleen in bedrijven, morgen bij U thuis!
Als een bedrijf te weinig doet, krijgt het een boete.
Dus je krijgt tegenwoordig ook al boetes voor niks.
Kost dat dan geld, meneer?
[8]
Yes, you’re screwed either way.
Keuze uit twee:
1. je betaalt
2. je betaalt
Wat zal het zijn? De vrije keuze is aan jou.
[7]
Wat ben jij een zwartkijker zeg. Ik zal toch zeker zelf mogen weten hoeveel pleepapier ik gebruik ??
Eerst als overheid een mobiliteitsprobleem creëren en in stand houden, en dan het bedrijfsleven de schuld geven. Arbeidsmobiliteit is goed voor de werkgelegenheid, economie en ontplooiing van werknemers, maar dan moet de staat wel de voorwaarden scheppen. Als je de huizenmarkt middels zinloze geldrondpompsystemen (HRA, subsidies, overdrachtsbelasting) dan zo opblaast is dat tot daaraan toe, maar faciliteer dan het woon-werkverkeer. Nee, de arbeiders en hun bazen hebben het gedaan. Hadden ze maar moeten fietsen. Of een uitkering moeten aanvragen.
Las laatst in de krant dat het falen van de 80-kilometerzone de schuld van de automobilist is, omdat hij zich ‘krampachtig aan de regels houdt’. Tsja. Wat hebben we misdaan om deze regering te verdienen?
[11]
"Las laatst in de krant dat het falen van de 80-kilometerzone de schuld van de automobilist is, omdat hij zich ‘krampachtig aan de regels houdt’. Tsja. Wat hebben we misdaan om deze regering te verdienen?"
Tuurlijk, kilometer te hard en Spee z’n Armee stuurt z’n onverkwikkelijke design-enveloppen met dito inhoud.
Als dát niet het failliet van de overheid aantoont, wat dan wel ? Helaas vrees ik dat de onschuldige burger (geen misdaad = geen schuld)eerder failliet zal zijn dan dat de overheid zichzelf opheft.
[11]
"Wat hebben we misdaan om deze regering te verdienen?"
Tsja, we hebben ons te krampachtig aan de regels gehouden.
"Een speciale milieuambtenaar komt vervolgens regelmatig langs om de maatregelen te controleren"
Op zijn ministerie werken ongetwijfeld meer dan 100 werknemers.
Als hij dus per auto bij me langs komt, zal hij het mogen uitleggen.
Uiteraard alles keurig geformuleerd door iemand die het niet begrijpt.
Zoiets van: "Ik begrijp het niet. Stel ik ben een organisatie en ik stel mensen te werk -zoals een ministerie- en die stuur ik op pad. Wat dan? Moet ik mijn buitendienst per fiets naar de klanten sturen? Leg eens uit."
over plee papier gesproken straks gaat het op de bon.of je hebt het alleen nog met een chip er in met tijdsaanduiding dan weten ze precies hoe vaak dat je kont er mee afveegt.
werknemers moeten de auto uit zodat de regering nog wat langer brandstof over houdt voor oorlogs voering en de chemtrails in de lucht te spuiten,
Comments are closed.