Vandaag vieren een stelletje overheidsfiguren dat ze u voor minstens € 4,7 miljard hebben afgezet en om u dat niet te laten vergeten mag u jaarlijks ook nog zeker 100 miljoen aan het exploitatie tekort bijdragen.
Met groot ceremonieel vertoon wordt er gevierd dat er 160 km spoor van Rotterdam naar geen aansluiting met Duitsland gaat. Ik denk ook niet dat er veel buitenlanders bij aanwezig zijn, want het is bij een lokaal lijntje gebleven. Het spoor is bijster.

Maar dan heb je ook wat!
Een Betuwelijn om het milieu vanwege vrachtverkeer te sparen.
Helaas is het vracht verkeer inmiddels veel schoner geworden en gaan er over de Betuweroute hoofdzakelijk dieseltreinen, die even vervuilend zijn per afgelegde ton/km als een vrachtauto. Er schijnt iets raars met de elektriciteit aan de hand te zijn, sluit niet aan op de treinen en Duitsland.
Never mind dat de veiligheidsvoorzieningen nog niet in orde zijn. De Koningin zal vandaag niet met vieze of gevaarlijke vracht geconfronteerd worden, dat is voor de bewoners per volgende week.
En dat u het niet in uw hoofd moet halen om een onverlicht nooduithangbordje in uw zaak te hebben, is iets heel anders dan een onveilige Betuweroute, dat moet u groot zien. Maar het illustreert wel mooi het verschil tussen burger en overheid.
Op Vrijspreker.nl hebben we nog talloze andere argumenten aangedragen, click maar even op de zoekbutton rechtsboven, maar de project trein rijdt gewoon door. Daarom zal de verlenging missie Afghanistan er ook wel komen, de opbouw dan natuurlijk! Niet de oorlog.
De inperking van uw burgerrechten, de aanname van de EU grondwet, sorry HET verdrag, de CO2 carrousel etc etc. of u het nu wilt of niet, of het flauwekul Betuwelijn argumenten zijn of niet, ze blijven bezig.
Wordt nou niet moedeloos, maar help mee deze blog verder te promoten en blijf relaties er mee bestoken, want al houden we in de toekomst slechts één bureaucratische olifant tegen, dan scheelt u dat direct al duizenden Euro’s, dus mail deze url vaker en meer door!

9 REACTIES

  1. oja, dat vergat ik nog: NS Cargo is voor een habbekrats verkocht aan de Deutsche Baan. Dus al zou er winst op de Betuweroute komen, wat ik niet verwacht, dan gaat die dus ergens anders heen.

  2. 104 Teletekst za 16 jun
    ***************************************
    Activisten blokkeren Betuwelijn

    ***************************************
    ` De feesttrein van de Betuwelijn rijdt
    vanmiddag niet verder dan de tunnel bij
    Kijfhoek in Barendrecht.De trein kan
    niet verder dan enkele honderden meters
    rijden omdat het spoor aan de andere
    kant van de tunnel is geblokkeerd met
    een betonblok.

    Het is een actie van GroenFront!Volgens
    de verkeersleiding hebben activisten
    zich vastgeketend bij Oud-Alblas,
    Meteren en Elst.

    De Betuwelijn is volgens Groenfront!
    "bij uitstek een megalomaan,doelloos en
    natuurvernietigend prestigeproject",
    dat de bevolking bovendien "door de
    strot is geduwd".
    ***************************************
    volgende nieuws financieel sport

  3. [4] Ik ben het zelden met links-extremisten eens, maar deze typering is wel erg treffend:

    bij uitstek een megalomaan, doelloos en natuurvernietigend prestigeproject", dat de bevolking bovendien "door de strot is geduwd".

  4. [2] Nee, die zijn voor ons, immers de DB huurt het spoor. De aankoopkosten (en daarmee terugverdienrisico) zijn voor ons. Omdat de runningcosts als zo hoog zijn is de verwachting dat de huur vrijwel volledig daar aan op gaat en het project nooit terugverdient wordt.

    Maken ‘wij’ de huur hoger, zeggen zij gewoon het contract op.

  5. [4] het groen front neemt de kop van mijn artikel wel erg letterlijk.
    Maar jongens en meisjes: ga vooral zo door.
    Het spul mag ook gekraakt worden hoor: net als die leegstaande kraakwoningen, is een lege lijn niet veel anders.

  6. Op het Hournaal: Eigenlijk was ie te duur, maar door veel subsidie werden toch klanten aangetrokken…

Comments are closed.