Grandioos!Met de complimenten aan Elke. Prent(let op de woordspeling)briefkaarten van maken en massaal verzenden naar Camiel Eurlings en Jaqueline Cramer.
Vooral het argument van de "1000 doden per jaar" dat het flitsfascisme moet rechtvaardigen is amusant want niet bewijsbaar. Als de harmoniumheld werkelijk zo begaan is met het redden van mensenlevens dan kan hij zich beter richten op de medische sector waar veel meer doden vallen door niet houden aan voorschriften, blunders e.d.
[2]
Die (vermijdbaar) fouten in de medische wereld valt wel mee. Daar is vaak wat technisch vermijdbaar mag heten praktisch, economisch en rationeel gezien een rest-risico. Overigens is voor dat probleem de overheid niet de oplossing. Die denkt in uniformering, standardizering en protocollering, terwijl juist bij deze problematiek vele kleine maatoplossing nodig zijn. Zie maar de tegenspraak tussen gemeenschap c.s. (IGZ, OMS, AVVZ, NFU) en de praktijk (ziekenhuispersoneel) tijdens het congres van twee weken geleden.
Wat je (hopelijk) bedoeld is dat de gemeenschap / collectiviteit zich enkel moet richten op haar kerntaken en dan ook alleen voor zover dat echt nodig is.
Juist de regulering van het verkeer en de gezondheidszorg laat zien dat de gemeenschap altijd op zoek is om zich meer met anderen te bemoeien op kosten van de productieven.
(Ik spreek van gemeenschap in plaats van overheid / onderheid, omdat die termen miskennen dat het altijd om een groep burgers vs. het individu gaat, waarbij deze groep om welke reden dan ook heel veel economische, maatschappelijke en politieke macht op dat individu kan uitoefenen, met als gevolg dat er geen echte alternatieven en daarmee vrijheid voor het individu overblijft. Het maakt niet uit of dat kerk, buurt, gemeente, provincie etc. is. De term overheid wekt de indruk dat het a. een individu is (de staat tegen mij) en b.) dat alleen deze vorm van collectiviteit schadelijk is. Dat is m.i. onwenselijk, we moeten ons blijven realizeren dat de verdeling van politieke, maatschappelijke en economische macht over zo veel mogelijk mensen de enige echte waarborg voor vrijheid is. Groepen zoals de overheid zul je nodig hebben (geschillenbeslechting, regelinterpretatie en aanpassing, publieke goederen), maar het is en blijft een noodzakelijk kwaad.
[3] NvdB,
Goed punt. Per slot van rekening is er geen essentieel verschil tussen een overheidsmonopolie of een monopolie van een andere organisatie of persoon. Beiden kunnen dwang uitoefenen over een individu en zijn\haar keuzes beperken.
Deze man heeft nog NIMMER een rechtvaardiging kunnen geven voor de schandalig uit de hand gelopen flits- en laserterreur!! Het enige wat er uiteindelijk van deze fatsoensextremist komt is "het mag niet", doelend op het overtreden van zijn overspannen regeltjes!! De linkse malafide rechtspraak haakt daar met even schandalige consequent zijn op in door mensen te veroordelen omdat "50 is geen 53": úitgeluld !!
Spee was in de eerste instantie al ábsoluut ongeschikt om aan deze "klus" te beginnen want hij is extreem hypocriet en extreem demagogisch. Eenmaal in het zadel is hij tot elke prijs bereid zijn onder valse voorwendselen verworven "toko" genadeloos en met hand en tand te verdedigen tegen aanvallen. Frank Jacobs van de TufTuf club werd tot "het gaatje" vervolgd omdat die Spee op zijn website had afgebeeld als struikrover; helaas voor Spee zonder succes want de aanklachten rammelden keer op keer aan alle kanten.
Tegenwoordig moet "Blik op de Weg" het ontgelden omdat die niet langer bereid waren Spee zijn demagogie kritiekloos te slikken. Prompt verschijnt Spee in het meest miserabele TV programma aller tijden "Wegmisbruikers" om in elke aflevering zijn vergezochte, overspannen en op waanzin beruste praatjes te houden, ondertussen alle politiecorpsen opdragend de medewerking aan "Blik op de Weg" te stoppen!
Het is een schande dat deze man nog steeds met zijn terroristische praktijken door kan gaan en ze zelfs kan uitbreiden. Mensen worden gedupeerd door botte inbeslagname van rijbewijzen bij een overschreiding van de snelheidslimieten met 50 of meer km/u zónder enige relatie met gevaar en/of risico’s; ook weer zo’n wetje wat uit de koker van Spee is gekomen. Aangezien snelheidslimieten in het gehele land drastisch zijn verlaagd zonder aanleiding, is de kans hierop alleen maar groter geworden.
Woorden schieten te kort om de schande over deze praktijken uit te spreken! Als er ooit een treffend voorbeeld was van het spreekwoord "het middel is erger dan de kwaal" dan is dit het wel!
Spee is het stadium van naar een zijspoor rangeren middels "promotie" reeds lang gepasseerd; hij is ondertussen rijp om in een dwangbuis te worden afgevoerd en te worden opgesloten in een gecapitioneerde cel!
[5] Sterker nog, deze professionele randdebiel wordt vroeg of laat het slachtoffer van een lynchmob, bestaande uit zwaar gefrustreerde- en door de roverheid financieel uitgeklede slachtoffers van de slachtofferloze "misdaden" die zij op hun "misdadige" geweten hebben.
De dag dat dat gebeurt, gaat bij mij de vlag uit.
Als je je gewoon aan de snelheid houdt, dan krijg je ook geen boetes. Maar de automobilist is gewoon een melkkoe. Ze willen je in Den-Haag echt niet uit de auto hebben, scheelt ze 25 miljard per jaar. Trouwens de hele economie stort in, openbaar vervoer kan dit nooit verwerken, als wij de auto ook maar een dag laten staan.
[7] Gizmo,
Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd.
Ik heb zelf geen rijbewijs, maar als ik het zou hebben zou ik denk ik uit financiële overwegingen me precies aan de maximumsnelheid houden. Als iedereen dat zou doen, zouden ze dan de snelheid net zo lang omlaag schroeven tot er weer "voldoende" boetes uitgeschreven kunnen worden? Ze kunnen de snelheden niet lager maken dan de snelheid van openbaar vervoer zoals bussen of taxi’s. Hoogstens zou de trein nog veel sneller gaan, maar dan zit je nog vast aan aansluitend vervoer met bussen of taxi’s (of fietsen). Het blijft dus vrijwel altijd handiger en sneller om auto te rijden.
Of zouden ze dan trots melden dat hun maatregelen "werken"?
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat u ermee instemt.Ok
Grandioos!Met de complimenten aan Elke.
Prent(let op de woordspeling)briefkaarten van maken en massaal verzenden naar Camiel Eurlings en Jaqueline Cramer.
Vooral het argument van de "1000 doden per jaar" dat het flitsfascisme moet rechtvaardigen is amusant want niet bewijsbaar. Als de harmoniumheld werkelijk zo begaan is met het redden van mensenlevens dan kan hij zich beter richten op de medische sector waar veel meer doden vallen door niet houden aan voorschriften, blunders e.d.
[2]
Die (vermijdbaar) fouten in de medische wereld valt wel mee. Daar is vaak wat technisch vermijdbaar mag heten praktisch, economisch en rationeel gezien een rest-risico.
Overigens is voor dat probleem de overheid niet de oplossing. Die denkt in uniformering, standardizering en protocollering, terwijl juist bij deze problematiek vele kleine maatoplossing nodig zijn. Zie maar de tegenspraak tussen gemeenschap c.s. (IGZ, OMS, AVVZ, NFU) en de praktijk (ziekenhuispersoneel) tijdens het congres van twee weken geleden.
Wat je (hopelijk) bedoeld is dat de gemeenschap / collectiviteit zich enkel moet richten op haar kerntaken en dan ook alleen voor zover dat echt nodig is.
Juist de regulering van het verkeer en de gezondheidszorg laat zien dat de gemeenschap altijd op zoek is om zich meer met anderen te bemoeien op kosten van de productieven.
(Ik spreek van gemeenschap in plaats van overheid / onderheid, omdat die termen miskennen dat het altijd om een groep burgers vs. het individu gaat, waarbij deze groep om welke reden dan ook heel veel economische, maatschappelijke en politieke macht op dat individu kan uitoefenen, met als gevolg dat er geen echte alternatieven en daarmee vrijheid voor het individu overblijft. Het maakt niet uit of dat kerk, buurt, gemeente, provincie etc. is. De term overheid wekt de indruk dat het a. een individu is (de staat tegen mij) en b.) dat alleen deze vorm van collectiviteit schadelijk is. Dat is m.i. onwenselijk, we moeten ons blijven realizeren dat de verdeling van politieke, maatschappelijke en economische macht over zo veel mogelijk mensen de enige echte waarborg voor vrijheid is. Groepen zoals de overheid zul je nodig hebben (geschillenbeslechting, regelinterpretatie en aanpassing, publieke goederen), maar het is en blijft een noodzakelijk kwaad.
[3]
NvdB,
Goed punt. Per slot van rekening is er geen essentieel verschil tussen een overheidsmonopolie of een monopolie van een andere organisatie of persoon. Beiden kunnen dwang uitoefenen over een individu en zijn\haar keuzes beperken.
Het is on-voor-stel-baar dat zo iemand als Spee, die kans heeft gezien om de (veronderstelde) problematiek van het verkeer dérmate op te kloppen zodat het zijn eigen privé mini-ministerie rechtvaardigt (BVOM), praktisch carte-blanche krijgt om het Nederlandse verkeer te terroriseren!
Deze man heeft nog NIMMER een rechtvaardiging kunnen geven voor de schandalig uit de hand gelopen flits- en laserterreur!! Het enige wat er uiteindelijk van deze fatsoensextremist komt is "het mag niet", doelend op het overtreden van zijn overspannen regeltjes!! De linkse malafide rechtspraak haakt daar met even schandalige consequent zijn op in door mensen te veroordelen omdat "50 is geen 53": úitgeluld !!
Spee was in de eerste instantie al ábsoluut ongeschikt om aan deze "klus" te beginnen want hij is extreem hypocriet en extreem demagogisch. Eenmaal in het zadel is hij tot elke prijs bereid zijn onder valse voorwendselen verworven "toko" genadeloos en met hand en tand te verdedigen tegen aanvallen. Frank Jacobs van de TufTuf club werd tot "het gaatje" vervolgd omdat die Spee op zijn website had afgebeeld als struikrover; helaas voor Spee zonder succes want de aanklachten rammelden keer op keer aan alle kanten.
Tegenwoordig moet "Blik op de Weg" het ontgelden omdat die niet langer bereid waren Spee zijn demagogie kritiekloos te slikken. Prompt verschijnt Spee in het meest miserabele TV programma aller tijden "Wegmisbruikers" om in elke aflevering zijn vergezochte, overspannen en op waanzin beruste praatjes te houden, ondertussen alle politiecorpsen opdragend de medewerking aan "Blik op de Weg" te stoppen!
Het is een schande dat deze man nog steeds met zijn terroristische praktijken door kan gaan en ze zelfs kan uitbreiden. Mensen worden gedupeerd door botte inbeslagname van rijbewijzen bij een overschreiding van de snelheidslimieten met 50 of meer km/u zónder enige relatie met gevaar en/of risico’s; ook weer zo’n wetje wat uit de koker van Spee is gekomen. Aangezien snelheidslimieten in het gehele land drastisch zijn verlaagd zonder aanleiding, is de kans hierop alleen maar groter geworden.
Inmiddels lijdt Spee aan de meest ernstige vorm van beroepsdeformatie; hij heeft elk contact met de werkelijkheid verloren en gelooft nu als enige nog zijn eigen onzinnige geklets. In al zijn ijdelheid en misplaatste overtuiging van zijn eigen gelijk worden zijn praatjes immer meer vérgezocht en volkomen belachelijk.
Nederland is wérkelijk "gezegend" met een overheid die zo’n maniak laat gaan omdat hij de burgers zo lekker een extra 600 miljoen ¤ per jaar afperst !
Woorden schieten te kort om de schande over deze praktijken uit te spreken! Als er ooit een treffend voorbeeld was van het spreekwoord "het middel is erger dan de kwaal" dan is dit het wel!
Spee is het stadium van naar een zijspoor rangeren middels "promotie" reeds lang gepasseerd; hij is ondertussen rijp om in een dwangbuis te worden afgevoerd en te worden opgesloten in een gecapitioneerde cel!
[5]
Sterker nog, deze professionele randdebiel wordt vroeg of laat het slachtoffer van een lynchmob, bestaande uit zwaar gefrustreerde- en door de roverheid financieel uitgeklede slachtoffers van de slachtofferloze "misdaden" die zij op hun "misdadige" geweten hebben.
De dag dat dat gebeurt, gaat bij mij de vlag uit.
Als je je gewoon aan de snelheid houdt, dan krijg je ook geen boetes.
Maar de automobilist is gewoon een melkkoe. Ze willen je in Den-Haag echt niet uit de auto hebben, scheelt ze 25 miljard per jaar. Trouwens de hele economie stort in, openbaar vervoer kan dit nooit verwerken, als wij de auto ook maar een dag laten staan.
[7]
Gizmo,
Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd.
Ik heb zelf geen rijbewijs, maar als ik het zou hebben zou ik denk ik uit financiële overwegingen me precies aan de maximumsnelheid houden. Als iedereen dat zou doen, zouden ze dan de snelheid net zo lang omlaag schroeven tot er weer "voldoende" boetes uitgeschreven kunnen worden? Ze kunnen de snelheden niet lager maken dan de snelheid van openbaar vervoer zoals bussen of taxi’s. Hoogstens zou de trein nog veel sneller gaan, maar dan zit je nog vast aan aansluitend vervoer met bussen of taxi’s (of fietsen). Het blijft dus vrijwel altijd handiger en sneller om auto te rijden.
Of zouden ze dan trots melden dat hun maatregelen "werken"?
Comments are closed.