Vanzelfsprekend kon iedere frequente lezer van de Vrijspreker bij de invoering van dit nieuwe kenteken dat al op voorhand voorspellen. Het ging bij het invoeren van dit nieuwe kenteken gewoon om het meer binnenhalen van bekeuringen (slachtofferloze misdaden). Heden is de gemiddelde 16-jarige dus ook toegevoegd in het roofgebied van de overheid.
DEN HAAG – Duizenden brommerrijders hebben dit jaar snelheidsbekeuringen gekregen omdat ze met hun kersverse nummerplaat werden geflitst. Het bromfietskenteken is sinds 1 januari verplicht. Oorspronkelijk was het doel van dit kenteken iets heel anders
Te hard rijdende brommers leverden de eerste vijf maanden van dit jaar 3651 boetes op, zo bevestigde een woordvoerder van het Bureau Verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie (BVOM) maandag een bericht uit het Nederlands Dagblad.
De snelheidsbekeuring kost al gauw 81 euro. “De flitspalen staan afgesteld om de maximum snelheid voor auto’s. Omdat we rekening houden met foutmarges in de bebouwde kom op ongeveer 57 kilometer per uur”, legt de woordvoerder uit.
Een bromfietser mag daar 30 kilometer per uur en rijdt dus als hij wordt geflitst meer dan 25 kilometer te snel.
Ook het ontbreken van een kenteken jaagt brommerrijders op kosten. De politie bekeurde tot en met mei 2389 brommerrijders zonder kenteken. Deze overtreding kost 140 euro.
Eurotjes ophalen bij die jongelui dus. Zo komt een volgende missie in Afghanistan qua financiering wel heel dicht bij!
Ik begrijp het punt dat het een slachtofferloze misdaad is. Maar, is het niet zo dat het bewezen is dat: hoe harder je gaat: hoe meer slachtoffers er vallen? Dus dat je ergens een grens moet stellen?
Of ben ik te veel geindoctrineerd door de socialistische heilstaat 😉
En dan hebben we het nog niet gehad over de, volgens Bovag en RDW, intussen al meer dan 6000 (!) gestolen kentekenplaten sinds de invoering.
Inderdaad, het kenteken dient alleen maar op Koos Spee’s zakken te vullen. Ik wordt echt ziek van die man.
Maar hier schuilt een gigantisch rechtsongelijhkheidsprobleem. De brommer krijgt een marge van ruim 25 Km/u voordat er een boete uitgeschreven wordt. Wij simpele automobilisten (en motorrijders) krijgen een marge van 0.00. Als Koos Spee een kerel was, maar dat is hij absoluut niet, dan zouden de auto’s ook pas een boete moeten krijgen bij een overschrijding van de maximum snelheid van 25 KM/u.
Ik ben benieuwd wanneer het eereste proces gaat lopen.
[1] Daar lijkt het zeker op.
Laat brommerrijders die te hard rijden maar lekker de orgaandonoren van morgen worden (mits vrijwillig aangemeld). Zo lang ze maar niemand anders meeslepen in hun val…
De politie(ke)staat is compleet aan het doordraaien. Heksenjacht tegen snelheidsovertreders op een wijze waar Stalin van afgunst weer voor uit zijn tombe kruipt. En zorgen voor veiligheid van de inwoners van het territorium onder beheer van deze mafia? Wie het weet mag het zeggen.
[4] "Zo lang ze maar niemand anders meeslepen in hun val…"
En dat is juist het probleem: je kan andere mensen levenslang schade berokkenen. Als alleen de auto te hard rijdt, ok. Maar als je daardoor iemand anders grote schade toebrengt?
[1] "hoe harder je gaat: hoe meer slachtoffers er vallen?"
Even concreet: op de snelweg (waar men het hardste rijdt) vallen er volgens deze logica meer slachtoffers dan binnen de bebouwde kom. Verassing: dat is dus niet zo. Zeker niet als je het ook nog eens afzet tegen het aantal afgelegde kilometers. Dan is de weg waar het snelste gereden wordt de meest veilige weg.
Snelheid is één van de vele factoren in verkeersveiligheid, maar zeker niet de belangrijkste. Wel de makkelijkst te controleren factor, dus qua kosten/boeteopbrengsten verhouding het meest optimaal.
Totdat mensen zich aan de snelheid gaan houden, dan moet het maximum omlaag. Zie ook alle 60-km zones die overal worden ingericht.
[6] "Zie ook alle 60-km zones die overal worden ingericht."
Praat me daar niet van! Ik woon in een buitengebied en ben omringd door 60 km-wegen. Dan ook nog eens verrijkt met de nodige hobbels en bobbels.
Maar een paar honderd meter verderop, in België, is het nog erger. Dan mag je op een lange, geasfalteerde landweg, waarop vroeger 80 km gereden mocht worden, nog maar 50 km rijden. Het uitzicht op die weg is prima en weinig bochten, en overig verkeer kun je al op grote afstand zien.
Wat dat voor nutteloze pesterijen zijn, ik snap het niet.
Afijn, haast niemand houdt zich dus daaraan.
[5]
"Je kan andere mensen levenslang schade berokkenen"
Klopt. Elke handeling van iemand kan iemand anders benadelen. De vraag is of het dat ook doet, en dat kun je feitelijk slechts ACHTERAF constateren, en niet VOORAF (voorzorgsbeginsel). Als je op basis van het laatste regels en wetten maakt, dan eindig je dus in een situatie waarin willekeur van de overheid normen stelt om slachtofferloze misdaden vast te stellen en vervolgens burgers (aka onderdanen) te beboeten. Ander voorbeeld is de boete die je krijgt op basis van "een registercontrole" voor een vehikel zonder APK.
"Maar als je daardoor iemand anders grote schade toebrengt?"
ALS je schade toebrengt aan iemands bezittingen DAN moet je het vergoeden. En niet eerder dan dat, zo zou het moeten zijn.
[7]
En dat laatste is nou precies wat ze willen bij de roverheid. Dit soort onnodige regels wekt onverschilligheid en zelf rebelse gevoelens in de hand, waardoor de "veiligheid" (volgens Goor Bruin (opvolger van Tonnie Blaar) de eerste prioriteit van de regering, de randdebiel) er eerder op achteruit gaat. Mede gezien het grote aantal nieuwe regels dat er bij verzonnen wordt door die klojo’s van de roverheid, ziet niemand door de bomen het bos nog. Behalve gure types zoals Kots Spe, die al zakkenvullend de moraalridder uithangen op de tv. Vroeger zouden ze hem opknopen aan de hoogste boom, en laten hangen als voorbeeld, die rat. Tegenwoordig krijg je een acceptgiro en die wordt doorgaans netjes betaald. Zum Kotzen, dat is het.
[8] "ALS je schade toebrengt aan iemands bezittingen DAN moet je het vergoeden. En niet eerder dan dat, zo zou het moeten zijn."
Hoeveel is een mensenleven waard??
Niet alle schade valt in geld uit te drukken. En dus kan je dat niet doen.
Mbt: een fietser ben ik het er volledig mee eens: zonder licht fietsen, is eigen verantwoordelijkheid, en je kan moeilijk iemand dood rijden met je fiets.
[9] Ik heb nog nooit een acceptgiro klakkeloos betaald, maar ben altijd in beroep gegaan. Zodoende heb ik al 5 bekeuringen teruggedraaid gekregen. Dit zou nooit zijn gebeurd als ik braaf had betaald.
Een zoveelste bewijs van het feit dat de poppenkast in Den Haag er een is van het aller-allerlaagste allooi!
Het argument voor de kentekens was brommerdiefstal tegengaan; een makkelijk te weerleggen kutsmoes! Ten eerste doet de politie sowieso niets met de aangifte van brommerdiefstal en ten tweede, als er iemand moet dokken is het de verzekeringsmaatschappij, dus wat is de overheidszorg?
Dat de bromfietsrijders er relatief "goedkoop" van af kwamen, dát was de doorn in het oog van de beroepsleugenaars en rasoplichters. Het kenteken was, gezien hun doel, een briljante oplossing. Het levert werk op (schouwen) met BTW inkomsten, inkomsten uit afgifte van kentekens, het overschrijven van kentekens, fabrikage en verkoop van kentekenplaten (werkverschaffing+BTW),niet alleen flitsen wordt mogelijk maar ook bekeuren voor andere "gedragingen", kentekens worden gekoppeld aan naam in computerbestanden en maken de invoering van wegenbelasting zeer eenvoudig (wordt vast al ergens genoemd) plus niet te vergeten het koppelen van bezittingen aan de aangifte inkomstenbelasting.
Brommerdiefstal tegengaan: hypocrieter en lager bij de grond is haast niet mogelijk!
Wie loopt er uiteraard weer voorop om dit te verdedigen? De grootste hypocriet en leugenaar van heel Nederland: Koos Spee.
Comments are closed.