Onderwerp: Er werd aangekondigd dat er een demonstratie is op 6 oktober bij congres PvdA om te demonstreren voor alsnog een referendum. Zie ookhttps://www.vrijspreker.nl/vs/item/2007/10/actie–wij-willen-referendum–bij-pvda-congres

Best belangrijk NIEUWS zou ik denken. Maar toch wordt zoiets van NUjij verwijderd uit de gewaardeerde artikelen

.

Een eigen fout was dat het artikel twee keer werd geplaatst. De tweede keer met een onmiddellijke melding en excuus.
Dat die tweede na 20 stemmen werd verwijderd, kunnen we bij eigen fout klasseren.

Maar dat later het eerste stuk ook werd verwijderd, gaat ons begrip te boven.

Omdat er reclame voor de demonstratie gemaakt is? Waar is de grens tussen reclame en aankondiging van nieuws?
Wat reclame betreft heb ik net even gekeken wat de laatste 20 plaatsingen waren..
Minstens 4 zouden als reclame beschouwd kunnen worden:
-aan sluiting Brabant op nachtnet
-info over computer hardware
-bestelling tickets voor een band,
-verhaal over BMW

Gaan die er allemaal af?
Of is bij NUjij alleen het streven naar persoonlijke vrijheid niet welgevallig?

4 REACTIES

  1. [1] Zou kunnen, maar ik had het als nieuws gezien.
    Maar hoe dan met die 4 (van de 20) berichten die ik opsm? Geldt dat voor die ook?
    Dat betekent wel dat we nog beter moeten oppassen met onze formuleringen.

  2. NuJIJ is toch een Nederlandse kopie van Digg?? ( http://www.digg.com )
    Die hebben ook algoritmes die bepalen wanneer iets als spam wordt aangemerkt.
    Verder heeft Digg een zgn. "Bury" knop waarmee gebruikers een voor hem of haar niet relevante item kunnen wegstemmen. Als er genoeg mensen zijn die een item onzin vinden (en dus op "Bury" klikken) wordt die uiteindelijk verwijderd. Een berucht fenomeen zij de zgn. "Bury brigades". Lees maar over Digg op Wikipedia.

    Ik zou maar de kleine lettertjes van NuJIJ nog eens doornemen.
    Mijn indruk is nl. dat het niet aan NuJIJ ligt maar aan de voornamelijk PvdA-vriendelijke gebruikers aldaar.

Comments are closed.