Het nieuwe kabinet is hard bezig met het realiseren van haar doelstellingen, zoals het omvormen van Nederland naar “kennisland”. Na een vakantie, excuses, aanhoorperiode van 100 dagen gaat zij los! De overijverige PvdA wil een commissie laten onderzoeken hoe haar eigen ideeen, de basisvorming tig jaar geleden, zo heeft kunnen floppen.

Doet me toch een beetje incest-achtig overkomen. Er zullen wel geen koppen gaan rollen aan de hand van dit onderzoek.

Maar dan nu, *tromgeroffel*, 2 speerpunten van het kabinet:

Nederland kennisland? Ongeacht het feit dat we al te weinig leraren hebben, voeren we gewoon een minimum uren norm in. Als kinderen langer op school zitten, zullen ze toch wel meer leren, toch, of niet? Hmmm, net waren er nog te weinig leraren, wat moeten die kinderen dan doen???

We geven 75.000 mensen een MBO diploma, dan zijn ze ook “opgeleid”… We laten ze natuurlijk geen examen doen, zoals iedere scholier, nee, we voeren gewoon een kleinschaligere test uit, anders lukt het natuurlijk niet…

En als dit niet lukt, dan geven we ze toch een HBO diploma? Tja, klinkt goed toch? Als we dan geen kennisland zijn meer weet ik het ook niet meer. Misschien moeten we iedereen bij z’n geboorte alvast een VWO diplomaatje geven…

En de oppositie? Die slikt alles, dat hebben we al gezien aan Depla-gate 😉

Prettig weekend!

5 REACTIES

  1. Als we die 75.000 nou een lerarendiploma geven is dat probleem ook direct opgelost (2 vliegen in 1 klap). 😉

  2. Ja geweldig idee SPY, niet alleen de mens, maar ook de economie is natuurlijk gewoon maakbaar in politiekertjesland.

  3. Ja, misschien kunnen we ze ook meteen een ambtenarenbaan geven, dan is het probleem van werkloosheid (na een waardeloos diploma) ook meteen opgelost.

  4. geef iedere Nederlander bij de geboorte naar keuze meteen de drs. of ir. titel.
    Aldus het gelijkheidsideaal verwezenlijkt hebbende, kan aan leerlingen vervolgens de leerstof worden aangeboden die ze past.
    Dus voor goede rekenaars in 1VWO meteen algebra en meetkunde.
    En geen overbodige theorie voor wie uitsluitend praktisch is ingesteld.
    Nu moet een gymnasiast wachten tot in de bovenbouw voor een eenvoudig stelseltje vergelijkingen kan worden opgelost.
    Nu zijn begrippen als ‘definitie’, ‘stelling’ en ‘bewijs’ geheel uit de leerboekjes verdwenen.
    Nu worden ‘zwakke’ leerlingen getreiterd met te theoretische leerstof.
    NL kennisland is lang geleden gesloopt door de gelijkheids(kwak) denkers.
    Onderwijs schept ongelijkheid en dat is ook precies de bedoeling.

  5. "Nu zijn begrippen als ‘definitie’, ‘stelling’ en ‘bewijs’ geheel uit de leerboekjes verdwenen."
    Is dat zo? wat is dat commie hersenspoel onderwijs toch eng. Dat ze gewoon op een bepaald niveau het denken willen beperken of aanpassen. (btw gewoon weglopen uit die communistische kut-scholen valt niks aan te hervormen)

Comments are closed.