De kabinetsplannen om de fiscale bijtelling voor privé-gebruik te verhogen zorgen voor een koopkrachtvernietiging van gemiddeld 0,9% of 283,50 euro voor ruim 700.000 werknemers met een leaseauto
(bron: De Unie).

Het leasetarief voor een auto is al veel te hoog door 45% BPM, 19% BTW en extreem hoge accijnzen. Het privé gebruik nog meer belasten door het verhogen van de bijtelling van 22% naar 25% is niet langer acceptabel.
De maatregel is zelfs improductief omdat veel mensen vanwege de hoge heffingen een tweede auto nemen voor privé-kilometers om de bijtelling te voorkomen. Zijn de politici blind en doof geworden voor de belangen van ruim 700.000 leaserijders en hun gezinnen?
Belastingbetalers willen een geïntegreerd plan voor de totale autolasten en een maximum aan heffingen op bezit en gebruik van auto’s.
———————————————————–
Wil jij dit ook?
Via de niet-politieke community Belastinglobby.nl kan iedereen Belastinglobbyist worden en wekelijkse acties tekenen.
www.belastinglobby.nl

7 REACTIES

  1. [1] Dank je Tjeerd.
    Ik zal het meer bekendheid geven door het op de voorpagina te zetten!

  2. The title is wrong. It is not "The war against Terror", but George W Bush’s war against himself.

    George W Bush himself is the Terror and it is very difficult to loss your own war.

  3. [4]
    Ze moeten beide onttroond worden. Met het verzoek aan Teun om minder benzinedampen van zijn Maserati te inhaleren..

  4. Ach, eerst verlagen ze de bijtelling in ruil voor afschaffing van aftrekmogelijkheden en nu verhogen ze hem gewoon weer zonder tegenprestatie. En het is niet de eerste keer dat de overheid zoiets doet. Ander voorbeeld is het spaarloon, ingevoerd in ruil voor (geen) salarisverhoging en later gewoon uitgekleed en afgeschaft. En ze gaan maar door, gelukkig lijkt het erop dat het volk nu langzaam wakker wordt. Moet ook wel nu veel mensen het water aan de lippen komt.

  5. Belachelijk die gigantische bijtellingen, en dan ook nog plannen deze te laten stijgen. De mensen die pro-verhoging zijn, zijn vaak de ambtenaren zelf, en dan uit afgunst dat onze overheid hen geen auto, maar slechts de trein ter beschikking stelt. Ik zie het als een onrechtvaardige vorm van meervoudige belasting-over-belasting. BPM -> BTW -> wegenbelasting -> vergeten heffingen en accijnzen en dan ook nog een extra bijtelling alleen maar omdat het bedrijf als extra verdienste de auto voor je betaalt? Dit is een cash cow van de eerste rang. Men vergeet vaak dat men om de bijtelling te ontlopen een tweede auto gaat bijkopen en dit heeft weer tot gevolg dat de drukte op de weg/milieulasten alleen maar toenemen.

Comments are closed.