Alwaar mobiliteit overal belast wordt, is er een groep vrijgevochten personen die meent zich daaraan te kunnen onttrekken.
Ik doel hierbij natuurlijk op de schippers van de binnenvaart. Ze varen op ONZE rivieren. Ze hebben nee gezegd tegen ONZE uitkoopregeling. Ze zijn een bedreiging voor ONZE Betuwe route. Ze verpesten ONS landschap.

Door hun vrijgevochten mentaliteit en ondernemingszin zijn ze een bedreiging voor iedere vorm van gesubsidieerd transport. Door hun efficiƫntie houden ze ONZE ongewenste vervuilende haven in Rotterdam in leven.

Bij deze doe ik een dringend beroep op ONZE overheid om deze groep profiteurs zsm een rivierbelasting te doen opleggen. Betalen per kilometer zullen ze!
———————————
Ingezonden doorĀ Jaap

11 REACTIES

  1. Ik heb een voorstel: Als tussenvorm om naar een heel andere overheidsstruktuur over te gaan, lijkt het mij een goed begin als men voorlopig nog even verplicht blijft belasting te betalen, maar men krijgt wel de zeggenschap over wat er met dat belastinggeld gebeuren gaat. Dat is wel even genoeg om Nederland op z’n kop te zetten dacht ik zo!

  2. [2]
    Inderdaad. Je zult niet meteen belastingloos kunnen leven, want een hoop mensen hebben nog een pensioen te goed van de overheid. Een overgangsperiode is daarom wel nodig. Maar de belasting kan wel flink omlaag, naar misschien 5% nog maar, omdat de hoeveelheid belastinginkomsten via de indirecte belasting flink omhoog zal gaan als je de belasting verlaagd.

  3. [1] Zeker, de vijand leest mee. šŸ˜‰

    Wat dacht je van zon-belasting; met al die zonnepanelen? Schandalig: wel energie verkrijgen en daar geen belasting over betalen? En voetgangers en fietsers, waarom betalen die geen wegenbelasting? Maken ook gebruik van de infrastructuur.
    En het uitademen van CO2? Kan dat zomaar? Die joggers die ik elke zondag voorbij zie strompelen produceren veel meer CO2 dan ik die rustig op de bank hang.

  4. [4] Ah! je geeft het toe, je hangt op de bank, nu ben je d’r gleoiend bij hoor! Bankhangbelasting! Wwet je wel hoe slecht dat is voor zo’n bank om erop te hangen? daar gaat-ie an stuk ja! dat kost weer milieu om te vervangen of te repareren, dus belasting betalen! Er is een speciaal formulier voor te downloaden:
    http://www.belastingdienst….

  5. [5] Wat denk je van de (toekomstige) gezondheids(kosten) van die bank-inactiviteit?
    Dat gaat ONZE maatschappij kosten, wat ik je brom.

    Voor de zekerheid meld ik deze hele wantoestand… Uiteraard in ons aller belang. (En het kan geen kwaad om aan de autoriteiten te laten weten dat ik wat geljker ben dan anderen..)

    http://www.meldmisdaadanoni

  6. [7] You’ll never know…

    [5] Ok, ok, ik heb verzaakt mijn bank-hang-bijtelling op te geven. Ik hang stiekum ook wel eens op een bank van de zaak. Voor straf en compensatie zal ik enkele bomen laten planten in het bank-hang-bos. Shame om me!

  7. [7] Bud.
    Inderdaad cynisch bedoeld, maar er is toch een behoorlijke kans dat dit gaat gebeuren.

    Het zou ambtenaren goed uitkomen een pilot te houden mbt rekening rijden en die is tot op heden onder andere stukgelopen op discriminatiebeginsel. Hoe verlaag je bijvoorbeeld de wegenbelasting voor de getroffen forenzen en regio? Door een pilot bij de binnenvaart mbt rekening varen kan je de techniek, de wetgeving en de ambtelijke organisatie uittesten. De techniek zou dan gebruik maken van GPS ipv het nog te bouwen Europese systeem. Maar de rest kan allemaal getest worden. Er zullen proefprocessen van burgers komen. Dit betekent dat de eventuele gaten in de wetgeving voor het grote graaien als rekening rijden wordt ingevoerd gedicht zijn. De geautomatiseerde administratieve processen mbt het innen van de gelden kunnen zonder veel druk worden opgezet en uitgetest. De uitvoeringsorganisatie kan voorzichtig worden opgebouwd en ervaring op doen. Er is een alternatief als het Europese satellietnavigatiesysteem niet van de grond komt. De politieke weerstand om rekening rijden straks in te voeren wordt een stuk geringer als bewezen is dat er een beproefd systeem is met bewezen techniek. Want dat was ook een van de grote struikelblokken voor de politiek.

Comments are closed.