Vandaag is de benzineprijs weer gestegen en is de € 2.00 per liter in zicht.
Bij een verbruik van 1 op 10 is dat dus 20 c per gereden kilometer!

Terwijl de roverheid van die steeds hogere benzineprijs steeds meer krijgt ( ca 75% van de prijs bestaat uit belastingen, accijnzen en BTW daar weer over), blijft de vergoeding die belastingvrij verstrekt mag worden ‘keurig’ op 19 c per liter staan.
Ondanks benzineprijsstijgingen, inflatie en extra benzine inkomsten van de overheid, blijft die maximale vergoeding 19 c.
En dat terwijl van die 19 c ook nog de (verhoogde) parkeergelden, afschrijving van de auto en wegenbelasting betaald moeten worden!

15 REACTIES

  1. En om het lijstje iets meer uit te breiden…
    BTW op de aanschaf, de onvolprezen BPM diefstal, de bijtelling van slechts 25%. Maar er is hoop. Staatssecretaris de jager heeft een plan om kleine K*Tautootjes een lagere bijtelling te geven. Dit is ca. 0,8% van het totale leasepark. Als ik Leaseplan mag geloven is dat ongeveer 300 auto’s die zij in beheer hebben.
    Afgezien van de volkomen nutteloosheid van deze actie zie ik het niet gebeuren dat iemand die gemiddeld 30.000 tot 50.000km per jaar voor zijn werk MOET rijden in een koekblik gaat zitten om daar een staatshernia in op te lopen. Alleen omdat de bijtelling dan "wel 5%" lager zal uitvallen. Als bestuurder KAN je wel tot 200 euro (!)besparen. Wat een gloeiendkranjorum idee van die nitwit.
    Overigens, maar dat geheel terzijde…. rekeningrijden gaat er komen. En let op mijn woorden. BPM wordt NIET afgeschaft. Mocht de BPM wordne afgeschaft gaat de bijtelling naar 35%. De schatkist moet gevuld woden. U wilt minder files? Is goed hoor, maar dan gaan we daar eerst even twintig jaar over praten. Om te huilen toch? 19ct per kilometer vergoeding? Daar gaan de blauwe enveloppen maffiosi ook nog wel iets op verzinnen.
    Fijne moederdag allemaal

  2. [1] Je vergeet nog te vermelden dat we toen we nog met echt geld betaalden de vergoeding op f0,60 stond. Dat werd ¤0,28, alras verlaagd naar ¤0,18. Daarna kregen we er een armzalig centje bij, en daat is het bij gebleven.

    Muriël Muyres heeft op HVV een aardig plannetje ontvouwd om NL weer op de rit te krijgen. Niet libertarisch, dat moet gezegd, mogelijk wel effectief, want geheel tegen de doctrine van de Franfurter Schule in. Eerste kandidaat is Kok, en dan niet om de eerste paal te slaan…

    Aardig om even te lezen: http://www.hetvrijevolk.com

  3. [2] Bijzonder aardig stukje inderdaad. Maar… de Duinen. Hartman… Is dat geen vervuiling van die duinen? Is het geen idee om ze een plekje te geven in de opslagruimten waar ze ook radioactief materiaal opslaan?

  4. [3] Ik denk dat er ook nog leeggegraven koolmijnen bestaan…dienen die ook terug voor iets. Kan hun dagtaak eruit bestaan hun woonplaats watervrij te houden…pompen of verzuipen. Houden ze zich gemotiveerd nuttig bezig.

  5. Ik betaal hier nu 3.98 $ voor een liter diesel, benzine is een paar cent meer. Een week geleden zijn de prijzen verhoogd met zo’n 3%.

    Rekeningrijden doen ze hier niet aan. BPM en zo ook niet.

  6. [6] "Ik betaal hier nu 3.98 $ voor een liter diesel, benzine is een paar cent meer. Een week geleden zijn de prijzen verhoogd met zo’n 3%.

    Rekeningrijden doen ze hier niet aan. BPM en zo ook niet."

    Aan zuinige auto’s trouwens ook niet. Of korte afstanden.

    Ik neem aan dat het over de VS gaat. Is Andre op stage bij Ron Paul?!

  7. [7]
    Gallon, sorry.

    [8]
    Nee (blij toe, VS is niet meer wat het was) en nee. Ik ben in wat soosjalisten een bananenrepubliek beschouwen. Dus ?

  8. beste mensen ,

    WE PIKKEN HET TOCH ALLEMAAL VAN DIE HAAGSE MAFFIA !!!!!

    gooi de boel nou eens met zijn allen dicht , doen de truckers ook in frankrijk , niet leuk ,maar de situatie schreeuwd er hier toch om.

    en bij de volgende verkiezingen stemt de hele kudde weer op de partij vd arbeid , dat hebben we ook gezien bij de laatste verkiezing [1]

  9. Ik dacht ook dat de roverheid zijn greep verstevigde, maar… De accijns is een vaststaand bedrag en stijgt dus niet procentueel mee met de benzineprijs. De BTW doet dat wel, maar aangezien de helft van de brandstof zakelijk verbruikt wordt (en de BTW dus afgetrokken) en voor de andere helft de eenvoudige economische wet geldt dat je een euro maar één keer uit kunt geven (en dus niet iets anders kunt kopen waar 19% BTW op zit als je tankt), schiet de roverheid er dus niets (extra’s) mee op. Behalve de koppeling van ons aardgas dan 🙂
    De grote winnaar zijn de oliemaatschappijen (aldus de Elsevier van deze week).

    Beangstigender is Peakoil: Shell pompte 6% minder op in het eerste kwartaal dan vorig jaar. ExxonMobil 10%. De vraag groeit, het aanbod daalt… Tiet veur de oliecrash!

  10. [12] De overheid versterkt wel degelijk zijn greep. Ze verhoogd namelijk jaarlijkse de accijnzen. Ook is het deel van de BTW dat aftrekbaar is, niet zo relevant, daar de kosten wel in de eindproducten en diensten – mét BTW – terugkomt.

    Maar de stijging van de olieprijzen is niet iets waar je onze regering op kunt aanspreken. De olie is zo hoog omdat het aanbod minder snel stijgt dan de vraag. Geen peak-oil, maar wel economische schaarste. En die zal doorzetten.

  11. Inderdaad kan de overheid er niks aan doen als de prijs van olie omhoog gaat. Wat onze stelende schurken in De Haag wel kunnen doen is ons het kwartje van Kok teruggeven. Het zou de overheid sieren. Maar het is een illusie te denken dat dit ooit zal gebeuren.
    Hier moeten we met zijn allen aan denken bij de volgende verkiezingen.Maar de burger heeft een kort geheugen wat resulteert in hetzelfde tuig dat aan de macht komt.
    Prettige dag verder,
    Fola

  12. Wil je echt onder het juk van de accijnzen uitkomen, kun je op individueel niveau omschakelen op plantaardige olie. Akkoord, geen lange termijn oplossing, maar voorlopig kost mij 1 liter nu 55cent, hier in NL. Geen accijnzen, geen BTW, zwart gekocht van een visrestaurant. Op dit moment begin ik een project om ook mijn motorfiets om te bouwen naar plantaardige olie, met een geschat verbruik van 1 op 50. Om er een bos voor te kappen is natuurlijk waanzin, maar het recyclen kan op kleine schaal veel beter.

Comments are closed.