http://www.kwartjevankokte…


leuke actie, die uw aandacht verdient.

7 REACTIES

  1. ik hoef dat kwartje niet, hou maar, toen de VVD de baas was kregen we ook niets van Zalm, alles werd toen juist duurder

  2. [2] Ooit gezien of daadwerkelijk vernomen dat je iets terug kreeg van de staatsrovers of beter gezegd; van de kwartje pooiers! Soms krijg je iets terug dat reeds eerder van jou was, maar dan moet je wel eerst aantonen dat het ooit van jou was en dat je recht hebt op teruggave.

  3. Hier een brief die misschien helpt….Ze zullen je maar werkelijk serieus nemen en erin trappen 😉

    Aan de belastingdienst
    Geachte Heer/Mevrouw,

    Hierbij wil ik U laten weten dat ik mijn abonnement op uw "Belastingdienst" op wil zeggen. Na een jarenlang lidmaatschap is mij gebleken dat de voordelen duidelijk niet opwegen tegen de nadelen. De kosten van het lidmaatschap zijn doorgaans erg onvoorspelbaar en eerlijk gezegd heb ik het meestal ook te druk om de door U toegestuurde lectuur, die veelal niet echt duidelijk is en bijzonder veel tijd en energie van de abonnee vergt, te lezen. Mede hierdoor lijkt een continuatie van een dergelijk abonnement in deze toch al dure tijden voor mij eigenlijk ook niet langer zinnig. Hierbij verzoek ik U dan ook vriendelijk mijn gegevens per direct uit Uw bestanden te verwijderen en mij niet langer te vervelen met uw duidelijk herkenbare enveloppen. Eventueel toch nog toegestuurde facturen voor de periode na 01-01-2008 zullen dan ook niet meer worden voldaan. Abonneenummer (door U ook wel Burger Service Nummer genoemd )

    Met Vriendelijke Groet,

  4. Tegeltjes wijheid:

    Er is niets zo definitief als een tijdelijke belastingverhoging.

  5. [4]

    Maar 4500 joh?

    Ten tijde van de invoering had ik te maken met het vervoer van goederen over de weg.

    Nu rekenent de politiek zich wel rijk, door het nog steeds stelen van het toenmalige tijdelijke kwartje, maar is dat wel zo?

    Zet eens een pand neer over de grens, hang een paar andere platen aan je wagenpark, schop de Nederlandse chauffeurs er af, en tank op je standplaats.

    Zo’n auto loopt een 1:3,2 zo ongeveer. Maakt een 3200 km per week. Is een 1000 kwartjes. Per week. Per auto. x de auto’s in je wagenpark. Daa stond een lullige, en wél tijdelijke (!!!) regeling van "paarse diesel" tegenover.

    Denk je het? Denk je het écht?? Dat er op die manier niet heel erg veel arbeidsplaatsen op die manier zijn "verdwenen"?

    Resultaat: Minder arbeidsplaatsen. Minder afdrachten van loonbelastingen en -heffingen. Minder houderschapsbelasting, en eurovignetten die het hele jaar door geldig zijn, niks heffingen op verkochte bedrijfswagens, niks onderhoud, reparatie en banden in Nederland, niks tanken in Nederland, niks verzekeren hier, wat je ook verzint: Helemaal niks!

    Dat is wel het voordeel van de EU: Je mag je vestigen waar je wilt, cabottage en dergelijke is vrij, en de voertuig-voorraden brandstof die je mee mag nemen zijn ook vrij. In het ergste geval moet je een ADR-bord voeren.

    Heb je je al eens afgevraagd wat de staatskas op die manier aan inkomsten is misgelopen?

    Iets met "overbeprijzing" of zo… 😉

Comments are closed.