Alweer die oude truc. Taxibedrijven en chauffeurs waren gereguleerd tot op het bot.
Maar het werkte niet, dus werden een paar eisen/ regels versoepeld.
Politici noemen dat “deregulatie”.
Waarschijnlijk met de vooropgezette bedoeling om straks te kunnen vertellen dat deregulatie niet werkt.
Want ook na hun politieke “deregulatie” moesten de bedrijven nog allerlei vergunningen hebben. Moesten de chauffeurs bepaalde diploma’s hebben. Moest elke uitgave tot op de cent bewezen worden en moest elke kilometer precies geregistreerd worden.
Als dat alles “deregulatie” is, is mijn tante mijn oom!
Omdat het natuurlijk niet werkt, wil de minister voor taxibedrijven, Tineke Huizinga, de gemeentes nieuwe bevoegdheden geven om weer meer dingen te regelen.
Wedden dat dit meer regelen ook niet werkt!
in Bangkok steek ik mijn hand op, pieppppp taxi stopt direkt,er zijn er genoeg, 35 bath instaptarrief, als de rit 250 bath wordt gaan we de halve stad door (van 16 miljoen inwoners), 250 bart = 5 euro, meestal blijft het rond de 125 bath steken qwa afstand per rit, toedeloe Nederland.
Als we de boel vrijgeven laat iedereen de auto thuis of zeker de helft, dat scheelt.
http://forum.annozijlstra.nl/viewtopic.php?t=7055
Zo ver ik kan nagaan is er op de Gaza strook in Amsterdam (de taxi standplaats bij het centraal station) weinig veranderd in de afgelopen jaren behalve dat er wat amtenaren met een slagboom spelen. Ik zal er nooit een taxi nemen, tenzij tarieven substantieel omlaag gaan en de service substantieel omhoog.
Als de gemeente Amsterdam iets nuttigs wil doen dan zou men alle geparkeerde fietsen op de bruggen moeten verwijderen. Die fietsen zorgen er voor dat de voetgangers op fietspad en trambaan moeten lopen en dat zorgt weer voor gevaarlijke situaties. De gemeente is eigenaar van die bruggen, maar ja, dan moet men iets nuttigs doen zonder dat het extra geld oplevert he?
Correctie: ….op de bruggen …. moet zijn ….op de bruggen bij het CS….
Hier in A’dam Zuid Oost (voorheen de bijlmer) zijn er al jaren zgn ‘snodders’.
Voor een kleine 2 EUR kun je lekker met de taxi alhier binnen Zuid Oost. Daarbuiten spreek je gewoon een bedrag af en is stukken goedkoper dan de echte Taxi.
Aardige mensen, geen problemen, ze weten vaak de route en het kost weinig.
Geen diploma, vergunning etc nodig. Er is vraag en aanbod, concurrentie en een goede prijs/kwaliteit want ja, ik hoef niet persee in een benz vervoert te worden.
Voor de prijzen die de ‘reguliere’ taxi’s rekenen wil ik wel degelijk in een (redelijk nieuwe) Benz vervoerd worden Maar ik heb ook al (al dan niet afgetrapte) Nissans Primera en Toyota’s Prius met zo’n taxi-bordje gezien. En met zo’n hondenhok zouden ze mij moeten betalen om te mogen vervoeren.
Snorders die tegen een ‘normale’ vergoeding voor vervoer zorgen zijn wat mij betreft inderdaad een andere zaak. Maar die zouden juist duurder moeten zijn dan de regulieren, want illegaal. En als iets illegaal is moet er betaald worden voor het risico. Toch zijn snorders goedkoper, zoals je aangeeft. De wereld op zijn kop. Maar als niet-gewoonte-gebruiker weet je nooit waar je mee te maken hebt.
Kortom: ik moet wel erg wanhopig zijn om ooit een taxi te nemen.
Je hebt gelijk, politici moesten zich hier niet mee bemoeien vanaf het begin.
Comments are closed.