Weer één van die geneugten om ondergeschikt aan Brussel te zijn!
Maar Camiel Eurlings (CDA) (Min.Verkeer) is niet bang!
De Volkskrant publiceert dat de NS op een aantal trajecten sneller wil gaan rijden (van 140 km/uur naar 160) voor het gemak en efficiency van 150.000 reizigers. Maar het nag niet van Brussel.
Het betreft de trajecten Amsterdam-Utrecht, Schiphol-Den Haag, Lelystad-Weesp en Boxtel-Eindhoven. Kosten aanpassen beveiliging 23 miljoen euro en uitvoerbaar voor 2011.
DE EU-Commissie wil dat niet, maar wil een ander beveiligingssysteem dat 220 miljoen euro gaat kosten en pas op zijn vroegst in 2020 kan worden gebruikt.
Het CDA Kamerlid Koopmans wil, zegt de Volkskrant, “met zijn kop door de Brusselse muur”.
Ik denk dat hij dan wel een harde kop moet hebben!
Cramer (ChristenUnie) wil eventueel contractbreuk plegen: ‘Als de overweging bestaat uit angst dat wij het Europese systeem afwijzen, dan moeten we ons daar niets van aantrekken.’
Wat een genoegen om ondergeschikt te zijn aan de EU.
En dan willen de politici via het verraad van Lissabon die Brusselse macht nog groter maken ook!
Moderne politici laten kennelijk geen middel onbenut om het de burger zo moeilijk mogelijk te maken: verdrag van Lissabon, BTW-verhoging , Klimaatbeleid, Milieubelasting, Antirookwet, etc., etc.
Je kunt niet gek worden wanneer je wilt.
Ik moet de eerste CDA’er nog tegen komen die een harde kop heeft. Jan Peter B. heeft dat in ieder geval niet. Zijn kop is net zo sterk als zijn ruggengraat die hij ook al niet heeft.
Als Brussel Nee zegt, bedoelen ze Nee, maar als het Nederlandse Volk NEE zegt denkt de regering dat het een Ja was. Zo hersenloos is onze regering.
Daarentegen, vangt die plaat die zij voor hun kop hebben, een hoop op!
hebben ze wel een kop ?
Comments are closed.