Person_EurlingsCamiel Eurlings is de verantwoordelijke minister, en de NOS meldt nu dat:  

“Minister Eurlings van Verkeer wil van ProRail en de NS een evaluatie van de winterproblemen in de afgelopen dagen op het spoor. Daaruit kunnen dan lessen worden getrokken.”

Dus: “Alles sal reg kom!!”
 
Ik neem aan dat dit betekent dat de minister zegt: “Als je nu niet als de donder zorgt dat alles weer normaal soepel gaat lopen,”(en ook nog goede verklaringen hebt), dan wordt je meteen ontslagen.

De minister reageert hiermee op kritiek van onder meer Rover. Volgens de reizigersvereniging komt het verkeersinfarct op het spoor door bezuinigingen bij spoorwegbeheerder ProRail.

Gaat hij nu spijkers op de kop slaan? Of is dit maar “bla-bla-bla” ??

Of komt hij tot de conclusie dat de spoorwegen helemaal NIET geprivatiseerd zijn? Dat het allemaal schijn is wat gebeurd is. En dat de overheid dergelijke zaken niet aankan? En dat hij nu echt gaat privatiseren? Met een rol van NUL voor de overheid?

5 REACTIES

  1. Van een insider weet ik dat toen de NS “geprivationaliseerd” werd, er daarna flink bezuinigd werd op onder andere reservematerieel.
    Het is een grof schandaal dat een overheid die het openbaar vervoer bepleit tegelijk datzelfde openbaar vervoer ondermijnt!
    Enige deskundigheid zie ik echt niet meer bij dat stelletje…………..

    pcrs [5] reageerde op deze reactie.

  2. Ik denk dat Camiel het te druk heeft gehad om iedereen een spionagekastje in de auto op te dringen. Hij was de eerste dagen wel erg stil. Hetgeen licht laat schijnen over het nut van dat ministerie dat ook al druk bezig is om bij iedereen die OV-faalkaart op te dringen.

    Het hele zootje kan worden afgeschaft wegens bewezen overbodigheid en onkunde. Laat iemand anders die spoorwegen maar asfalteren, dan gebeurt er nog wat nuttigs mee.

  3. Gaat hij nu spijkers op de kop slaan? Of is dit maar “bla-bla-bla” ??

    Wat denk je zelf Hub? Was het niet deze zelfde schlemiel die eerder deze maand riep dat er nooit meer vertrouwd mag worden op onbewezen techniek bij de (jaren te late) openstelling van de Roermond-tunnels, die vrijwel meteen daarna al weer dicht moesten wegens technische problemen?

    Is het niet deze zelfde schlemiel die ons binnen twee dat GPS kastje, dat nog niet eens bestaat, laat staan ‘bewezen’ is, door de strot wil duwen?

    Ik hou het maar op bla-bla-bla. Was er niet eerder deze week een (overigens academische) vraag over op te heffen ministeries?

  4. Ach de overheid zegt gewoon waar overal op is bezuinigd bij prorail en zegt dan: “Zie je wel, kapitalisme / privatiseren werkt niet! laat ons maar dat werk opknappen. Anders zijn de vieze kapitalisten alleen maar uit op korte termijn winst”.

    Dus koopt de Nederlandse staat Europese Unie prorail op voor minimaal 10 keer het bedrag (exclusief oprot premies) waarmee de staat prorail verkocht heeft aan diezelfde mensen.

Comments are closed.