Stel dat wij in Nederland een overheid zouden hebben, die bepaalde zaken gewoon doordrukt. Zonder dat wij er een stem in zouden hebben. Dan zouden die doorgedrukte zaken misschien weleens minder draagvlak kunnen krijgen. Maar gelukkig wonen wij in Nederland, daar gebeurt zoiets niet…
Of toch wel? Ja, natuurlijk gebeurt dat in onze fascistische, communistische, socialistische “democratie”. Daar zorgen die hypocriete politici en suffende, beleidmakende ambtenaartjes wel voor. Dit soort mensen heeft alleen eigenbelang als doel, hetzij om meer controle uit te kunnen oefenen, hetzij door middel van lastenverzwaring, waarmee hun eigen baantjes doorlopend gesponsored worden door met dwang afgenomen geld van écht productief werkende mensen.
Hier weer een voorbeeldje:
(BEGIN CITAAT)
ANP op 17 juni ’10, 11:43, bijgewerkt 17 juni ’10, 11:54
AMSTERDAM – De bekendheid van de ov-chipkaart neemt toe, maar de tevredenheid over de digitale reispas is tanende. Dat blijkt uit de Vervoersmonitor 2010 van Newcom Research & Consultancy die daarvoor onderzoek deed onder 1054 mensen. De resultaten werden donderdag bekendgemaakt.
Van de Nederlandse bevolking is volgens het onderzoek 93 procent op de hoogte van het bestaan van de kaart, in 2008 was dat 88 procent. Onder reizigers kent bijna iedereen (97 procent) de kaart. In 2008 was ruim de helft (54 procent) blij met de kaart en verklaarde dat deze het reizen gemakkelijker maakt. In de jongste peiling dacht nog 43 procent daar zo over. Ruim een kwart (28 procent) van de ondervraagden vond de ov-chipkaart een ‘eerlijk reis- en betaalsysteem’. Dat was in 2008 nog 37 procent.
De onderzoekers constateren dat de ov-chipkaart een imagoprobleem heeft. De onderzoeksorganisatie komt elk jaar met een monitor waarin het reisgedrag van de Nederlanders wordt gepeild.
(EINDE CITAAT)
43% van de reizigers vindt deze fascistische controlekaart het reizen vergemakkelijken, DUS 57% NIET !!!
28% vond deze fascistische controlekaart een “eerlijk reis- en betaalsysteem”, DUS 72% NIET !!!
En dat, beste mensen, is democratie. Overheid die idioterie door onze strot duwt waar de meerderheid NIET achter staat.
Had u nog gestemd op dit plebs? Gefeliciteerd dan en welterusten.
De ov-chipkaart maakt her reizen met het openbaar vervoer een stuk duurder. Of dit terecht is, valt te bezien, maar goed.
Het opstaptarief is flink verhoogt.
De overstaptijd is flink verlaagd.
Om de ov-chipkaart te promoten is hier een omgerekende prijsverhoging toegepast van 378% op het papieren kaartje.
Ook gaat er wel eens iets onterecht fout met de ov-chipkaart. Bedragen die ten onrechte worden afgeboekt. Tot nu toe is dat 2 keer gebeurt. 1 keer zelfs voordat de kaart was geactiveerd. De andere keer tijdens het voorbijlopen, gebruikte toen een strippenkaart. In beide gevallen €4 euro ten onrechte afgeboekt.
Wel pas ik het volgende toe. Ik gebruik een kleine video-camera waarmee ik zowel het in- en uitchecken opneem, alswel wat er op het display staat. Beetje omslachtig, maar aangezien de andere methodes veel meer tijd beslaan, zoals het opvragen van de gegevens via internet, wat weken kan duren, doe ik het liever zo. Vrijwel iedereen die ik de ov-chipkaart zie gebruiken, checken in- en uit zonder de gegevens te checken.
Verder is het volgens mij onwaar dat de ov-chipkaart in prijs ongeveer gelijk blijft t.o.v. het oude systeem. De prijsverlaging die ik heb berekent rondom een voormalige zonegrens komt op zo’n 66%. Daarentegen ben ik zelf maar of 10% goedkoper uit, of, tot nu toe 144% duurder uit.
Wat ik verder zie is dat er juist veel meer zwart wordt gereden. Men checkt in, en achter in de bus checkt men gelijk weer uit. Met de strippenkaart gebeurde dat dus niet.
Overigens wil ik wel eens weten hoe in een libertarische samenleving mensen, waarin mensen “vrijwillig” meebetalen aan iets wat men gebruikt, zoals een snelweg, men dit controleert.
Dus ook in een libertarische samenleving zal men iets moeten hebben om gebruikers van te controleren.
Paul Martens [4] reageerde op deze reactie.
Zo ver ik zie en hoor is die OV-chipkaart georganiseerde misdaad. Grootschalige oplichterij waar de ‘klant’ permanent de klos is als het mis gaat, en de dader vrijuit gaat. Dat de oplichterij juridisch is dichtgetimmerd door de overheid, maakt de misdaad niet minder erg.
Of je raakt je borg kwijt (afmelden lukt niet goed) wat kan oplopen tot 20 euro, en anders loop je kans op een strafblad als het aanmelden (intjekken) niet goed werkt. Als je de kaart namaakt kun je 6 jaar gevangenis of 70.000 euro boete krijgen. Omgekeerd, wanneer je bedrogen wordt door de OV-mafia, moet je het stelen maar accpeteren.
Een andere verbetering is dat je met losse enkeltje van de ene maatschappij niet kan overstappen op een voertuig van een andere maatschappij. Dit was in de afgelopen 30 jaar geen probleem.
Ik reis weinig per openbaar vervoer, maar binnenkort helemaal niet meer. Het is opmerkelijk dat je Consumentenbodn, Rover, Kassa, e.d. hier nauwelijks over hoort. Je moet ze tekeer horen gaan als een particulier bedrijf zich zo gedraagt.
@Rob ter Horst [2]: Heel simpel: Kleedt eerst de brandstofprijzen eens helemaal uit tot de echte kostprijs. Dus alle accijns en BTW er af.
Dan weten we wat dat spulletje kost.
Op basis van de huidige getallen kunnen we redelijk precies berekenen hoeveel kilometers we met zijn allen totaal per jaar rijden en/of hoeveel brandstof we met zijn allen per jaar totaal gebruiken. Ook weten we, wat het onderhoud/nieuwbouw van wegen per jaar kost.
Met een simpele berekening laat je die kosten van de wegen dus betalen met de nieuw te bepalen accijns op de brandstof.
Heel legitiem en moreel acceptabel (de “vervuiler”/gebruiker betaalt naar rato van het gebruik) en heel anoniem: geen controlepoortjes, geen NSB-kastje in je auto, niets, noppes, nada. Je kunt het zelfs (zo lang het nog gaat) contant betalen. Hoe anoniem wil je het hebben?
Dat kan zelfs zonder overheid als “inzamelaar” van de accijnsen van dit voorstel. Want waarom zouden de benzine-verkopende maatschappijen in Nederland niet dat beheer over de wegen kunnen uitvoeren? Een consortium van die bedrijven die als apart particulier bedrijf de wegen gaat bouwen en onderhouden. Dat betaal je als brandstofverbruikende consument eigenlijk geen accijns meer, maar eerder een abonnement op de wegen.
Dit laatste is een heel ruw en grof idee, maar dat zou ik best weleens uitgewerkt willen zien. Zoals het nu is (12-17 MILJARD euro per jaar van de automobilist stelen en hooguit 4,4 miljard teruggeven aan wegenbouw en onderhoud e.d.) is vele malen slechter, crimineler, duurder en immoreler. Maar ja, NU wordt het dan ook door politici en ambtenaartjes geregeld.
Is dit alternatief nu zo moeilijk te begrijpen voor de EERLIJKE politicus (als die bestaat)? Of past dit voorstel niet in hun straatje van “über-Kontrolle” en geld graaien voor andere hobbies? (zal het laatste wel zijn)
Tony [9] reageerde op deze reactie.
Rob ter Horst [24] reageerde op deze reactie.
In doublethink-logica:
De OV-chipkaart maakt reizen niet duurder (wel duurder)
De OV-chipkaart is klantvriendelijk (onhandig)
Alle data via OV-chipkaart wordt vertrouwelijk behandeld en gewist (datamining en permanente opslag)
De OV-chipkaart is een technische verbetering (een ramp)
Etc. etc.
Paul Martens [6] reageerde op deze reactie.
@Sen Huwa [5]: 😀 Inderdaad. Goed artikel van jou trouwens over die doublethink-logica.
Maar helaas is het stemvee daar schijnbaar blind of immuun voor. En onze huistrollen al helemaal. 😉
Sen Huwa [7] reageerde op deze reactie.
@Paul Martens [6]:
Thanks.
Het zijn helaas niet alleen de politici die lijden aan Doublethinking.
Ook het stemvee kan er wat van.
Ik wordt stelselmatig bedrogen, heet: besturen is een zware taak.
De politiek maakt er een chaos van, heet: er is economische tegenwind.
De politiek neemt mijn vrijheden af, heet: ze doen hun best mij te beschermen.
Verkiezingsbeloften worden direct na de uitslag verbroken, heet: coalitieonderhandelingen!
OV chipkaart, is een burgervolgkaart, OV chipkaart is alleen een schuilnaam.
SieS [13] reageerde op deze reactie.
@Paul Martens [4]:
Maar Paul, als ze dit soort goedkope en heldere oplossingen gaan toepassen, waar gaan ze dan het geld vandaan halen voor de publieke omroepen, voor de kunsten, voor de ontwikkelingshulp, voor de belangengroepen, voor de EU, voor de snoepreisjes naar tentoonstellingen in China, voor de …………………….
Een eerlijke politicus zou als eerste moeten toegeven dat belasting diefstal is.
En dat betekent weer dat ie moet toegeven dat ie onderdeel uitmaakt van een criminele organisatie.
Paul Martens [10] reageerde op deze reactie.
@Tony [9]: Klopt als een bus. Om het dan te zeggen volgens het doublethinking principe:
Belasting is geen diefstal: het is een solidaire herverdeling van rijkdom. (*sic*)
http://webwereld.nl/nieuws/66316/eerste-ov-chiphacker-opgepakt.html#source=news_overview
De fraudeur werd in de kraag gevat na analyse van zijn reisgedrag.
De 30-jarige man is aangegeven bij het Openbaar Ministerie (OM) door gegevensverwerker Trans Link Systems (TLS). “Met speciale apparatuur kopieerde de man (niet op naam gestelde) OV-chipkaarten zodat hij meermalen kon reizen op het saldo van de oorspronkelijke kaart”, bericht het OM.
Inlogscherm ANONIEME OV CHIPKAART Hahahahaha
https://klanten.ns.nl/psp/ps/CUSTOMER/CRM/c/NS_REGISTRATIE.NS_MIJNNS_AANMELD.GBL?languageCd=DUT&page_id=zonder
Persoonsgegevens
Man Vrouw
*Geslacht
*Voorletters
Tussenvoegsel
*Achternaam
*Land
*Postcode
*Huisnummer
Toevoeging
*Straat
*Plaats
Een datum kiezen (Alt+5)
*Geboortedatum
Telefoonnummer
*E-mailadres
@wim bierman [8]:
correct, Ik heb mijn NS korting kaart ook netjes ongeldig laten maken en de NS gevraagd Al mijn persoonlijke gegevens uit hun systemen te wissen, inclusief foto’s, vingerafdrukken, DNA gegevens en reisinformatie.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik een brief dat ze dat zouden doen.
…Alhoewel ik een week later weer een E-mail kreeg met als titel: “geachte klant”…
En daarom zal ook REKENINGRIJDEN door UW strot worden geduwd. Gaat er eindelijk een lampje branden?
DE OVERHEID VOLGT U OVERAL !
u BENT /OM ? … overal monitoorbaar
De overheid weet van u:
-Hoeveel geld u (wit) verdiend, waaraan u uw geld uitgeeft (bankpas)
-Wie u belt, welke websites u bezoekt
-Waar u heengaat en waar u bent
-Welke ziektes u heeft (EPD)
-Via indirecte gegevens uw politieke stroom achterhalen
-Wie uw vrienden en kennissen zijn
-Naar welke programma’s u kijkt
-Wat u zegt (U kunt afgeluisterd worden)
Als de overheid zou willen:
-Kunt u niet meer telefoneren of internetten
-Wordt uw elektriciteit afgesloten
-Kunt u zich niet meer vervoeren anders dan lopend of met de fiets
-Wordt u bankrekening geblokkeerd
-Wordt uw identiteit geblokkeerd
En kunt u helemaal niets meer.
Het wordt pas heel eng als ze dat voor een groot gedeelte van de bevolking tegelijkertijd gaan doen.
U bent misschien PVV stemmer?, Dat is gevaarlijk voor de politiek en u zult om landsbelang worden afgesloten !
http://webwereld.nl/nieuws/62350/cda-pleit-voor-verplichte-rfid-chip-op-fietsen.html
Straks op de fiets niet meer veilig…
Alhoewel het al een oud artikel is, vraag ik me af hoe lang het duurt voordat er een RFID ontvanger in iedere lantaarnpaal zit ? Wat zijn trouwens die zwarte kasten die aan lantaarnpalen zijn vastgemaakt, heeft u er ook een gezien, waar zijn die kasten toch voor ?
http://www.flitsservice.nl/phpBB/controles/zwart-kastje-in-lantaarnpaal-t14563.html
http://www.datacollect.eu/index.php?article_id=26&clang=0
http://www.datacollect.eu/files/kontakt_etube_small_2009-10-21.jpg
Aha, dus toch…Fahrraderfassung eingesetzt
Der aufklebbare ETube Sensor ist ein weiteres innovatives Produkt von DataCollect. Er wurde entwickelt, um einen kostengünstigen Sensor für Verkehrszählungen anbieten zu können. Das System wird heute in verschiedensten Applikationen, z. B. für die Fahrraderfassung eingesetzt.
Während einer Reifenüberfahrt sendet der Sensor per Datenfunk ein Protokoll über eine Distanz von bis zu 100 m. Durch Einsatz von Datenfunk und einer internen Energieversorgung werden für den Betrieb des Sensors keine externen Versorgungs- oder Datenleitungen benötigt.
Die einzelnen Datenprotokolle von bis zu 15 Sensoren können gleichzeitig von der ETube Receiver Station, welche an Lichtmasten o. ä. installiert werden kann, empfangen werden. Alle Informationen werden von der Receiver Station lokal gespeichert und können via SD-Karte bzw. einer GPRS-Verbindung ausgelesen werden. Die geringe Energieaufnahme der Receiver Station ermöglicht einen Ganzjahresbetrieb unter Einsatz von Solartechnik.
http://www.phone-blocker.com/PGJ0900-gsm-gps-gprs-blocker.html
Als we dit apparaat om die paal binden, hoe lang duurt het dan voordat de politie komt ?
Je kunt natuurlijk ook gewoon een stuk metaal om de kast plakken.. http://www.create4fun.nl/?menu=category&categoryID=523024
Hierbij neem ik de vrijheid om in het kader van “steeds minder draagvlak” een alleraardigste link te plaatsen:
http://www.metropoly.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=727:nederland-is-helemaal-klaar-met-anti-rokenclubs&catid=45:opinie
De OV chipkaart is er gekomen omdat de politiek (nuttige statistieken) en het OV dat wilde (makkelijker verdelen van inkomsten en voor de NS het kunnen bezuinigen op conducteurs).
De wens van de burger is nooit enige punt geweest, inclusief de privacy.
Het is typisch een staatsproject zoals we uit de jaren 60 kende.
EPD, HSL, Betuwlijn en het geplande verhogen van het water in het IJselmeer zijn nog meer van die projecten.
Net als met de politiek. Kiezer stuurt naar rechts, overheid gaat naar links.
Ze zorgen vooral goed voor zich zelf, wachtgeld, baantje, regeling. En wij mogen dokken en mond houden.
Armin [22] reageerde op deze reactie.
@wim bierman [21]: Nou ja, rechts heeft maar een zeer krappe meerderheid in Nederland. En enkel indien je CDA meetelt. Plus dat zelfde ‘rechts’ (CDA) heeft aangegeven een links kabinet te willen …
Tenslotte hebben veel PVV stemmers op Wilders gestemd ivm zijn links economische agenda.
Ik zag (helaas) geen ruk naar rechts!
Ik maak sinds de chipkaart gewoon geen gebruik meer van het ov. Ofwel ik bestel een taxi, ofwel een snorder, ofwel ik rijd zelf. Zo moeilijk is het volgens mij nu ook weer niet. Waarom al deze discussie? Als ik nog student was geweest zou ik gewoon wat meer gaan fietsen. Nu heb ik wat geld, en zo’n taxi is dan heel wat prettiger dan een tram, bus of metro.
.
@Paul Martens [4]: Vergeet dan ook niet de tussenhandel, speculanten, opkopers etc. Die maken de olie ook nog een stuk duurder.
Comments are closed.