Wie na een aantal vluchten op Europese of de nog slechtere Amerikaanse maatschappijen vliegt met Emirates, verliest vermoedelijk zijn hart en gaat meer vliegen met deze maatschappij.
Ofschoon thuisbasis Dubai even in een gevoelige depressie verkeert, gaat de bloei en groei van Emirates onvervaard door.
Hierbij spelen de volgende factoren een rol:
01. De service is goed , het interieur van de vliegtuigen overtuigend en de prijzen zijn vaak concurrerend. Ik kocht een full fare C-klasse retour Istanbul- Dubai- Colombo- Singapore voor 1700 euro, alle toeslagen en belastingen inbegrepen
02. Y-klasse passsagiers mogen 30 kilo inchecken
03. alle C- and F klasse passagiers worden per limousine door het gehele land gratis afgehaald en gebracht op een aantal bestemmingen, waaronder Dubai en Singapore.
04. de faciliteiten op de thuishaven Dubai zijn superbe: in een lounge zo groot als een klein dorp bestaat voor C- en F-klasse passagiers gelegenheid, uitgebreid te ontbijten, te lunchen en te dineren. De keuze is overweldigend.
05. vanuit het visumloze Dubai kan men alle richtingen uitvliegen: non-stop of met een stop naar bestemmingen in de USA, Europa, Azie en Australie.
06. een frequent flyer programma met royale en soepele beloningen
Het doorslaand succes is voor een deel gebaseerd op relatief lage salarissen, zeer lage of geen belastingen en lage brandstofkosten.
Te verwachten valt, dat binnen korte tijd Dubai zal uitgroeien tot een van de grootste luchthavens ter wereld.
Hugo van Reijen
Drs. J. Poot sr.
http://schipholwanbeleid.nl/
Op de luchthaven Dubai kun je nergens naar buiten. Geen frisse lucht dus. Dat is een minpuntje. Het stikt er van de burka’s. Gratis internet op diverse plaatsen, er zijn zelfs stopcontacten (Amerikaans model) om je laptop op te laden. Verder zijn er volop winkeltjes en restaurants.
De service aan boord is goed, meestal heb je een lcd-schermpje voor je waarop je spelletjes kunt spelen, films kunt kijken en muziek kunt luisteren. In de stoel voor je zit vaak een stopcontact (Amerikaans model) zodat je je laptop blijvend van stroom kunt voorzien. De beenruimte was in ieder vliegtuig waar ik in zat ruim.
Aan de 30kg toegestane bagage heb je niets als je daarna verder moet vliegen met maximaal 20kg bagage. Of je moet daarvoor bijbetalen.
Voor mensen die een tussenlanding prefereren is Emirates een prima keuze.
hugo van reijen [3] reageerde op deze reactie.
@Nico de Geit [2]:
Ik wist niet, dat je op Schiphol wel naar buiten kon.
Hugo van Reijen
Jerom [4] reageerde op deze reactie.
Nico de Geit [5] reageerde op deze reactie.
@hugo van reijen [3]:
Toen ik op dubai op mijn volgende vlucht moest wachten ben ik gewoon naar het strand gegaan voor 3 uurtjes.. De taxi kost daar namelijk ook bijna niets…
@hugo van reijen [3]:
“Ik wist niet, dat je op Schiphol wel naar buiten kon.”
Ik kom nooit op Schiphol. Maar even ergens frisse lucht happen vind ik na een lange vlucht wel lekker.
Naast vluchtinformatie in het vliegtuig komt er ook om de zoveel tijd een afbeelding van het vliegtuig met een pijl richting Mekka. Handig voor moslims.
hugo van reijen [6] reageerde op deze reactie.
@Nico de Geit [5]:
Dat is een interessant punt. Deze pijl geeft niet alleen de richting aan, maar ook de afstand tot Mekka.
De pijl is voor hen die onderweg contact met Allah wensen te entameren van belang, omdat gebeden dient te worden in de richting van Mekka.
Dezelfde pijl valt in Azie en in Afrika eveneens te vinden in veel hotelkamers, waar de pijl doorgaans op de vloer staat.
Op de luchthaven van Dubai kan men zich een kompas aanschaffen dat de betreffende richting feilloos aangeeft: een must voor hen die er zeker van willen zijn, dat steeds de juiste richting aangehouden wordt bij het bidden.
Hugo van Reijen
Comments are closed.