Mijn liefste kreeg een blauwe envelop met daarin een schrijven dat zij zorgtoeslag kreeg. Het bedrag leek mij wat aan de hoge kant. Dus … brave Hendrik die ik ben… Ik bel de belastingdienst om mij te laten helpen en informeren. Leest u even mee….
Welkom bij de belastingdienst. Houd uw burgerservicenummer bij de hand.
U krijgt een keuze menu.
Toets 1 voor X,
toets 2 voor Y,
toets 3 voor Z,
toets 4 voor zorgtoeslag
Bliep
Heeft u vragen over: X toets 1,
Y toets 2,
Z toets 3,
Zorgtoeslag, toets 4
Bliep
Al onze medewerkers zijn in gesprek, probeert u het later nog eens.
Dit gesprek wordt nu beëindigd……Tuut tuut tuut tuut
… En dan gaat bij mij dus het licht helemaal uit …
Het ergste is dat je die ambtenaren nodig hebt om dingen gedaan te krijgen dus je bent verplicht om weer te bellen en het zelfde riedeltje af te werken.
Zo frustrerend…
Ingezonden door Sybrand
Het kan nog erger hoor. Bij mij ging het licht uit toen de telefoon eens (onterecht) was afgesloten door UPC. Het heeft me 4 uur bellen gekost (mobiel) om hen:
A – Duidelijk te maken dat er een fout was
B – Duidelijk te maken dat het hun fout was
C – Duidelijk te maken dat ik wilde dat ze de fout herstelden
D – Duidelijk te maken dat ik de gemaakte belkosten vergoed wilde hebben.
Een week lang kwam ik in hetzelfde keuzemenu, waarna ik verplicht een minuut moest luisteren naar een vriendelijke vrouwenstem die vroeg of ik achteraf mee wilde werken aan een klanttevredenheidsonderzoek. Met wat geluk werd ik dan telkens binnen 20 minuten geholpen en had ik ABCD binnen 5 minuten uitgelegd 😀
De aanhouder wint overigens wel: ik heb 150 euro tegoed gekregen.
Ik moest half maart mijn belastingaangifte doen. Ik kwam niet voorbij scherm 1. Ik ben in 2009 getrouwd met een buitenlandse vrouw en die had geen sofinummer. Half augustus heb ik het eindelijk voor elkaar gekregen. Je wilt niet weten wat daar tussenligt.
Zé [5] reageerde op deze reactie.
Be-lasten, iemand ergens mee belasten, de ander het lastig maken…. Natuurlijk kan je het de ander dan niet meer leuker maken.
Zé.
Eens. Systemjam. En t wordt alleen maar erger…
@drnomad [2]: Nee liever niet, ik had een fijne dag, ik hoop jullie ook!
Zé.
Ik ben al lang gestopt met bellen. Hooguit stuur ik nog een aangetekende brief.
Niet bellen als ze geld terug willen reageren ze wel, maar ook heb je soms geluk dat ze het vergeten of zo.
Onlangs ontmoete ik iemand die € 15.000 op zijn rekenig gestort kreeg van de balasting dienst. Het was een te veel betaalde belasting van een B.V die failliet was waar hij totaal niets mee te maken had. Het geld is nooit opgevraagd, dus dat kan ook.
VOORBEELDBRIEF
Hierbij wil ik U laten weten dat ik mijn abonnement op uw “Belastingdienst” op wil zeggen. Na een jarenlang lidmaatschap is mij gebleken dat de voordelen duidelijk niet opwegen tegen de nadelen. De kosten van het lidmaatschap zijn doorgaans erg onberekenbaar en eerlijk gezegd heb ik het meestal ook te druk om de door U toegestuurde lectuur, die veelal niet echt duidelijk is en bijzonder veel tijd en energie van de abonnee vergt, te lezen. Mede hierdoor lijkt een continuatie van een dergelijk abonnement in deze toch al dure tijden voor mij eigenlijk ook niet langer zinnig. Hierbij verzoek ik U dan ook vriendelijk mijn gegevens per direct uit Uw bestanden te verwijderen en mij niet langer te vervelen met uw duidelijk herkenbare enveloppen. Eventueel toch nog toegestuurde facturen voor de periode na 1-1-201 zullen dan ook niet meer worden voldaan.
Abonneenummer ( door U ook wel nsb-/sofi-nummer genoemd ) 1234.56.789
Comments are closed.