Er klopt iets niet in het Islam debat. En ik ga het callen.

Het debat verloopt te ééndimensionaal.

Binair kruispunt. Afslag hart of hoofd.

Ik mis iemand die de uiteinden aan elkaar knoopt.

Ik mis iemand die zegt: Ja, de Islam in pure vorm is ernstig ****** up; Maar ik heb liefde voor het individu achter de Moslim.

Ik mis iemand die het dwangmatig-collectivistische karakter hard durft te veroordelen, maar zich tegelijkertijd met evenveel passie inzet voor de erkenning van de Unieke Mens achter de zwerm.

Excuse my French, maar ik mis iemand.

19 REACTIES

  1. Is geen woord Frans bij maat. Daarbij wordt er amper gescholden, dus je French hoef ik niet te excusen. Ik denk overigens dat Wilders met verloop van tijd die persoon wordt waar je naar zoekt, als de lijn zich zo doorzet. Wanneer de PVV eindelijk uit het verdomhoekje kan treden, zal Wilders z’n toon ook verder matigen. Daar ben ik van overtuigd.

  2. Ik denk dat Wilders fel als altijd gericht blijft op ieders vrijheid van onderdrukking.

    Ik stem PVV, niet stemmen is in deze tijden geen optie, stemmen op een andere partij zal kwaliteit van leven voor Nederlanders die er iets van willen maken in hun leven verder beknotten, homo’s en vrouwen zullen onder druk komen te staan, et cetera, et cetera.

    De overheid is er natuurlijk alleen voor om randvoorwaarden te scheppen, niets meer. Dat verveelde ambtenaren dingen gingen bedenken die ver buiten de oevers treed kan je hen niet kwalijk nemen natuurlijk, zij moeten ook gewoon een boterham verdienen.

    egor [5] reageerde op deze reactie.

  3. De ummah (islamitische geloofsgemeenschap) is een collectief. Daarin bestaat geen individuele verantwoordelijkheid. Vandaar de ontkenning en de vaak onvolwassen reacties. Ouderen kennen dat patroon wellicht nog van het communisme.
    Het ‘geheim’ van vrijheid is het individualisme. Maar bij alle collectivisten staat het individu bekent als de bonte hond! Het individu moet juist geofferd worden aan het collectief.
    De eenvoudige sleutel van de vrijheid ligt voor een ieder voor het oprapen en toch walst de hele wereld erover heen, want collectivisme en offeren is goed. De nieuwe dictaturen zijn al weer in de maak.
    Maar zoals katholieken weten: verwar de zondaar niet met de zonde. Individuen zijn misschien niet gelijk, maar wel in eerste instantie gelijkwaardig.

    Def [7] reageerde op deze reactie.

  4. @Def [7]: Inderdaad. En het effect van Plato’s Grot moet ook niet onderschat worden.
    http://www.youtube.com/watch?v=d2afuTvUzBQ
    Dat is het vermogen van mensen niet te willen zien, dat ze niet uitkomt, of dat hun bestaande ideeen niet bevestigt, of zelfs omver gooit.
    Via godsdienst, politieke filosofie of de ethiek van het stamverband krijgen we met de paplepel in, dat de groep belangrijker is dan het individu. Wederzijds vrijwillige samenwerking, of het geloof in de goedaardige effecten van gezond eigenbelang op de samenleving, is de meesten vreemd.

  5. Ik vind het moeilijk liefde te voelen voor iemand
    die mij lijkt te haten. De invloed van de islam op
    veel moslims, geeft als direct resultaat een afkeer
    voor mij, als vrije Nederlandse vrouw met tattoos.
    Hoe ik ook met open blik benader IRL, ik zie de
    afkeer in de ogen..

  6. @Jasper [4]:

    Dat denk ik ook. Hij is de enige politicus die werkelijk weet wat het is om onvrij te moeten leven.

    ===

    Als u ooit weer normaal kunt leven, wat gaat u dan als eerste doen? (Melanie Baas, Brussel) aug 2008

    ‘Plankgas geven op de Duitse snelweg in mijn Audi TT. Snelheid – in Duitsland krijg je geen bon voor te hard rijden –, weg zijn en buiten zijn zonder dat iemand het weet, dat is mijn droom. Met Bruce Springsteens Blood Brothers (‘And it’s a ride, ride, ride/ No one running by your side’) snoeihard uit de speakers. Zonder mensen achter me aan, zonder beveiligers om me heen.

    ‘Ik heb mijn hele leven in oude roestbakken gereden. Vijf jaar geleden kocht ik van al mijn spaargeld die Audi. Een jaar later werd ik beveiligd.

    ‘Ik rijd niet meer zelf – was het maar waar. Sinds de zomer van 2004 word ik rondgereden in zwaar gepantserde wagens. De Audi staat nu al vier jaar in de kelder van het pand waar ik verblijf. Ik had het ding al tien keer moeten verkopen, ik betaal elk jaar duizenden euro’s aan belasting en onderhoud. Maar ik kan het niet.

    ===
    http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1051065.ece/Geert_Wilders

    vrijeradikaal [14] reageerde op deze reactie.

  7. Het is aan de aanhangers van de islam zelf om de ogenen te openen voor de perversiteit van hun gedachtengoed. En dat hun gedachtengoed pervers is, al is het maar omdat het mensen niet in hun waarde laat maar die ontkent, dat is iets wat men zelf zal moeten uit vinden. Respect of andere pluimstrijkerij is onderwijl niet nodig, niet ten aanzien van de ideologie en ook niet ten aanzien van de aanhangers van die ideologie, althans niet verdergaand dan de wet ons dicteert te doen (en soms aanzienlijk minder ver).

    De mens is immers vooral ook mens door wat die denkt en doet, en als dat geen repsect afdwingt, dan zit er helaas niet anders op dan het maar zonder te doen.

  8. *Ik mis iemand die het dwangmatig-collectivistische karakter hard durft te veroordelen, maar zich tegelijkertijd met evenveel passie inzet voor de erkenning van de Unieke Mens achter de zwerm.*

    Die unieke mens achter de zwerm is dermate uniek (lees; zeldzaam) dat je je beleid zult moeten afstemmen op het dwangmatige collectivistische karakter als de vrijheid die we hier nog hebben je lief is.

    Dat is de praktijk; jammer maar helaas………..

  9. Toevallig paar aardige citaten van Winston Churchill en Snouck Hurgronje in een artikel van Andy McCarthy op NRO, getiteld “The OIC and the Caliphate”. McCarthy is DA in de berechting van de blinde sjeik voor de eerste aanslag op het WTC in New York. Hij is ook de auteur van het boek “The Grand Jihad”.

    “Individual Muslims,” Churchill wrote at the turn of the century, demonstrated many “splendid qualities.” That, however, did not mean Islam was splendid or that its principles were consonant with Western principles. To the contrary, Churchill opined, “No stronger retrograde force exists in the world.” Boxed in by rigid sharia, Islam could only “paralyse the social development of those who follow it.” Reason had evolved the West, but Islam had revoked reason’s license in the tenth century, closing its “gates of ijtihad” — its short-lived tradition of introspection. Yet, sharia’s rigidity did not render Islam “moribund.” Churchill recognized the power of the caliphate, of the hegemonic vision. “Mohammedanism,” he concluded, remained “a militant and proselytising faith.”

    As I recounted in The Grand Jihad, Churchill’s views were not eccentric. A modern scholar of Islam, Andrew Bostom, recalls the insights of C. Snouck Hurgronje, among the world’s leading scholars of Islam during World War I. In 1916, even in the dark hours of Ottoman defeat, he marveled at the grip the concept of Islamic hegemony continued to hold on the Muslim masses:

    It would be a gross mistake to imagine that the idea of universal conquest may be considered as obliterated. . . . The canonists and the vulgar still live in the illusion of the days of Islam’s greatness. The legists continue to ground their appreciation of every actual political condition on the law of the holy war, which war ought never be allowed to cease entirely until all mankind is reduced to the authority of Islam — the heathen by conversion, the adherents of acknowledged Scripture [i.e., Jews and Christians] by submission.

    Muslims, of course, understood the implausibility of achieving such dominance in the near term. Still, Hurgronje elaborated, the faithful were “comforted and encouraged by the recollection of the lengthy period of humiliation that the Prophet himself had to suffer before Allah bestowed victory upon his arms.” So even as the caliphate lay in ruins, the conviction that it would rise again remained a “fascinating influence” and “a central point of union against the unfaithful.”

    http://www.nationalreview.com/articles/260786/oic-and-caliphate-andrew-c-mccarthy?page=1

  10. @Peter de Jong [10]:

    ‘Plankgas geven op de Duitse snelweg in mijn Audi TT. Snelheid – in Duitsland krijg je geen bon voor te hard rijden –, weg zijn en buiten zijn zonder dat iemand het weet, dat is mijn droom. Met Bruce Springsteens Blood Brothers (‘And it’s a ride, ride, ride/ No one running by your side’) snoeihard uit de speakers. Zonder mensen achter me aan, zonder beveiligers om me heen.

    En dan komt ie een Nederlander tegen , die bezig is met een inhaal met 100km/h.

    Tja je weet toch wat de Duitsers altijd zeiden als ze weer eens een NL sticker ontwaarden…NUR LINKS.

  11. @Hoc Voluerunt [1]:

    Nee hoor, die mensen zal je doorgaans hier vinden vrees ik, en die stellen zich noch verkiesbaar noch stemmen ze.

    Ongevaarlijke lieden dus ?

  12. Ik zou zeggen bestudeer de islam in zijn puurste vorm. Zonder BIAS
    De religie is ok. Door Wilders worden bepaalde mensen juist nieuwsgierig naar de islam en als ze die bestuderen (niet via internet) komen ze erachter dat het best een ok religie is. Geen wonder dat het de snelst groeiende religie is. Het groeide nog sneller na 9/11. It’s just politics….Wilders is net een paradoxale booschapper hahhaah

Comments are closed.