Misschien een beetje overdreven als onderwerp, maar blijkbaar is dit pure logica voor Siim Kallas. Hoe langer de afstand hoe onpraktischer het vervoersmiddel. Allemaal voor uw bestwil natuurlijk.

Boven de 300 Kilometer niet met vliegtuig maar met de trein, dus whats next, bij 3000 kilometer fietsen?

Leest u even mee met DIT bericht?

De Europese Unie heeft een plan gelanceerd dat ervoor moet zorgen dat auto’s geen al te zuinige brandstoffen gebruiken. Diesel en gas moeten over 40 jaar uit het stadsbeeld verdwenen zijn, zo vindt Brussel.

In het plan, dat gisteren door de Estse Eurocommissaris Siim Kallas werd gepresenteerd, wordt bovendien de doelstelling gesteld dat de helft van alle reizen van boven de 300 kilometer met de trein moet worden afgelegd. Dat moet ten koste gaan van het vliegverkeer.

De EU wil de doelstellingen bereiken door onder meer hogere belastingen te heffen over vliegtickets, diesel en gas, zo weet The Telegraph. Het plan wordt door belangenorganisaties afgedaan als “geschift”. Het moet nog wel aangenomen worden door het Europees Parlement.

En als die vliegmaatschappij nou eens gewoon niet mee gaat doen, met de opgelegde extra kosten die op niets gebaseerd zijn?

Stelt u zich eens voor dat een IT’er voortaan dubbel zo duur gemaakt wordt door belastingen en daardoor zijn baan kwijt raakt of productiviteit? Dat de slager zijn vlees verplicht duurder moet verkopen en daardoor kan sluiten?

Ik ben benieuwd wat het gaat doen, maar het is wederom een gevalletje “onbedoelde consequenties”. Want wat gebeurt er met bedrijven waarvan het personeel veel moet reizen? Of vliegmaatschappijen zelf, of mensen die met vakantie willen. Het brengt wederom alom schade toe, en voegt helemaal niets toe aan de welvaart maar kalft het weer af. Dat in een Europa waar de inflatie toren hoog is geworden en de economie als een baksteen in een zwart gat valt.

Nog even en de EUSSR is werkelijkheid.

Ga maar vast een paard en wagen halen….


5 REACTIES

  1. Kan natuurlijk allemaal gebeuren, want het geld moet ergens vandaan komen en is men nu aan het sleutelen gegaan om te onderzoeken hoe nieuwe, Europese belastingen kunnen worden geïntroduceerd.

    Maar wat als vliegtuigen niet meer vliegen en men met een overschot zit aan diesel en gas, wat gaat men dan doen? Heel simpel, subsidie geven op vliegen, diesel en gas en meer heffen op treinreizen en benzine. De ene heffing zal de andere heffing in het leven roepen, en daarom is dit hele verkankerde systeem en zakken vullen gedoemd om te mislukken, want de heren en dames in Brussel leven er als een papieren god in Frankrijk van.

    http://www.nu.nl/economie/2268222/antwerpen-heeft-overschot-benzine.html

  2. …van zakken vullen…

    Alle heffingen en belastingen, regels en wetten zijn levensvatbaar, omdat, en men weet dat drommels goed, de burgers slaafs alles ondergaan. Zouden we helemaal niet meer vliegen, zouden we helemaal niets meer doen of kopen, zouden we massaal het geld van de bank halen, dan was het snel over met de heren in Brussel.

  3. Ongelofelijk die lui, gewoon niet te volgen..waarom vervoers middellen afdwingen..

    Als dat de doelstelling is?

    Misschien kunnen die lui zich beter gaan focussen op de acceptatie van kernenergie als energie opwekker en waterstof + elektriciteit als dragers..

    Maar nee, dat moet enerzeids tegen gewerkt worden…bijvoorbeeld door exta heffingen zoals hier al wordt geopperd..

    Ze willen van alles, alleen een realistische manier om het te bewerkstelligen wordt tegen gewerkt..

    waar gaat het dan wel over? Wat is het werkelijke doel van die structurele tegenwerking, maar wel regel opwerping?

    En waarom financierd de eu dan toch onderzoek naar deze technologieen?
    Natuurlijk, om zelf de patenten in de zak te kunnen stoppen, zodat wij straks ‘groen’ uitgeknepen worden door aangestelde bedrijven die ze dan ook weer de schuld kunnen geven als er wat mis gaat..

    Waarom moet de EU eigen onderzoeks centra’s bouwen?
    waarom worden er geen challanges uitgezet bijvoorbeeld als ze echt iets willen bereiken?

    Nou goed, de zoveelste niet te volgen gedachte kronkel van het gepeupel uit Brussel.

  4. 1. De EU mag plannen wat ze wil. Die crasht toch binnenkort. En 2. De nazistaat laat nu echt zien wat ze als eindpunt zien, totale controle. En 3. Indien die waanzin niet ophoudt komt er toch een burgeroorlog.

    De genoemde maatregel geldt natuurlijk dan niet voor hen. Zij zijn dan de boven ons gestelden. Alleen voor de sheeple geldt dit soort idiote regeltjes.

  5. Het plan wordt door belangenorganisaties afgedaan als “geschift”. Het moet nog wel aangenomen worden door het Europees Parlement.

    Ooooh, als het geschift is, gaat het zeker aangenomen worden. Dan past het idee namelijk geheel met de intellectuele vermogens van die EU-ambtenaartjes

Comments are closed.