Het mogen “onderontwikkelde” landen zijn, maar de overheid jat daar in ieder geval niet je portemonnee leeg bij iedere tankbeurt….

Dit kost een liter brandstof in niet Europese landen:

Azerbeidzjan   Diesel EUR 0,31

Egypte     Diesel EUR  0,14

Ethiopië    Super EUR  0,24

Bahamas   Diesel EUR  0,25

Bolivië  Super EUR  0,25

Brazilië  Diesel EUR  0,54

China  Normal EUR  0,45

Ecuador  Normal EUR  0,24

Ghana   Normal EUR 0,09

Groenland  Super EUR 0,50

Guyana    Normal EUR  0,67

Hong Kong     Diesel EUR 0,84

India    Diesel EUR  0,62

Indonesië   Diesel EUR  0,32

Irak   Super EUR  0,60

Kazachstan Diesel EUR  0,44

Qatar  Super EUR  0,15

Kuweit  Super EUR  0,18

Cuba   Normal EUR 0,62

Libya   Diesel EUR 0,08

Maleisë   Super EUR 0,55

Mexico   Diesel EUR  0,41

Moldavië   Normal EUR  0,25

Oman  Super plus EUR  0,20

Peru  Diesel EUR  0,22

Filipijnen Diesel EUR  0,69

Rusland  Super EUR 0,64

Saudi Arabië Diesel EUR 0,07

Zuid Afrika     Diesel EUR  0,66

Swaziland   Super EUR 0,10

Syrië  Diesel EUR 0,10

Trinidad Super EUR 0,33

Thailand  Super EUR 0,65

Tunesië   Diesel EUR 0,49

USA    Diesel EUR  0,61

Venezuela Diesel EUR 0,07

VAR  Diesel EUR  0,18

Vietnam   Diesel EUR 0,55

Ukraine  Diesel EUR 0,51

Dit is niet te geloven, toch ? Wie zijn de echte schurken? De landen  van de Europese Unie en hun Ministers van Financiën houden de bevolking echt voor achterlijk. En dat zijn we ook!  Wie protesteert ?   Niemand toch?!  Stuur deze link door zodat de mensen weten hoe we  worden bedonderd en bestolen door de mensen op wie we hebben gestemd! Afgezien nog van al die andere uitkleedheffingen (achterlijk hoge bekeuringen*, administratiekosten, BPM,
assurantiebelasting, etc) , die de Hoge Heren van het Haagse Dorp in rekening brengen.

* Wist je, dat bijv. een bekeuring voor 15 km te hard buiten de bebouwde kom in NL bijna VIER keer zo hoog is als in Duitsland? En dat terwijl snelheidsovertredingen maar voor een heel klein deel  oorzaak zijn van de zwaarste  ongevallen. De meeste zware aanrijdingen worden veroorzaakt door afgeleide bestuurders, die bijv. voortdurend op de snelheidsmeter letten ipv op de weg of zich veilig voelen door lage snelheidslimieten
(60 km uur bijv.) en daarom andere dingen gaan doen dan geconcentreerd de auto besturen…In landelijke gebieden vallen veruit de meeste doden
en zwaar gewonden door eenzijdige ongevallen (auto tegenboom)  Maar dat verzwijgt de overheid….!

23 REACTIES

  1. @Roeland [1]:

    Verder veel landen zonder (of weinig) vrijheid, geen respect voor mensenrechten of waar je überhaupt je leven niet zeker bent..

    Wat bedoel je daarmee Roeland?

    Dat we zo verschrikkelijk veel heffingen op benzine moeten betalen voor het respect van de mensenrechten en vrijheid?

    Door wie?

  2. Het is ongelofelijk ja, de wereldmarkt prijs voor een vat olie ligt nu op 92,91 dollar. Een vat bevat 158,9 liter. 92,91/158,9 = 0,58 cent per liter (als we het importeren).

    In landen als Saoedi-Arabië hoeven ze echter niks te importeren en geven ze de olie voor een terechte prijs aan hun landgenoten. Een vat olie uit de grond van Saoedi-Arabië kost 2 dollar, dat is 0,0125 cent per liter

  3. De gaaicultuur op zijn best !! Toch wel handige jongens daar in Den Haag om er zo goed mee weg te komen.

  4. @Roeland [1]:

    “Maar waarom dan een doodshoofd met een Israelische vlag?”

    Vlag? Bedoel je dat bijna onzichtbare sterretje op de helm? Zie ik geen vlag in, maar mijn ogen zijn niet zo scherp. Het lijkt mij erg “gezocht”.

  5. UAE €0,30
    Nederland €1,70

    Er is weining verschil tussen de rovers in Somalie en in den Haag. Hoe lang blijven de nederlanders nog die absure belastingheffingen accepteren?

  6. Graag wil ik er op wijzen dat in sommige landen, ook petroleum exporterende landen als bijvoorbeeld Iran, benzine gesubsidieerd wordt. Bij sommige landen uit dit lijstje zal dit mogelijk het geval zijn.

    @Hub Jongen [5]:

    Wel degelijk een Israelische vlag. Maar ja, Israel wordt ook aangemerkt als ‘schurkenstaat’ in bepaalde (nationaal-)socialistische kringen…(dezelfde kringen die geen krimp geven als er een schoolbus met Israelische kinderen wordt opgeblazen door een of ander hamasstrijder).

  7. De van houderschapsbelasting vrijgestelde Volkswagen Polo Blue Motion moet er binnenkort ook aan geloven: de houderschapsbelasting gaat van nul naar bijna 900 euro per jaar.

  8. @ziggy [9]:

    Veel andere staten op de lijst zijn ook moeilijk schurkenstaat te noemen. Hoewel natuurlijk elke staat die zijn bevolking in mindere of meerdere mate onteigend een schurkenstaat is te noemen.

  9. Klopt de informatie wel?
    Ik ben een aantal jaren geleden in een paar van die landen geweest (zuid afrika, ethiopie) en het was daar echt niet zo goedkoop. Zuidafrika was een fractie voordeliger dan hier en Ethiopie iets goedkoper. Nigeria was toen veruit de allergoedkoopste met 30 ct, maar dan moest je wel de mazzel hebben een pomp te treffen die benzine had…
    Wat is de bron van die lijst?

    Oscar [13] reageerde op deze reactie.

  10. @P.rutser [11]:

    http://www.gtz.de/en/themen/29957.htm

    Volgens de informatie te vinden op bovenstaande website kostte in Ethiopie een liter benzine eind 2008 geen 24 eurocent, maar 92 dollarcent.

    In Ghana 90 dollarcent, in Nigeria 59 dollarcent, in Libie* 14 dollarcent, Egypte 49 dollarcent…

    * rood gekleurd op het kaartje, wat duidt op “very high fuel subsidies”
    Ook in Egypte, Algerije en Angola werd benzine gesubsidieerd.

    November 2008, prijs van 1 liter benzine:

    Nederland $ 1,68
    Malta $ 1,66
    Monaco $ 1,64
    Noorwegen $ 1,63
    Portugal $ 1,61
    Finland $ 1,57
    Italie $ 1,57
    Duitsland $ 1,56
    Frankrijk $ 1,52
    Verenigd Koninkrijk $ 1,44
    Polen $ 1,43
    Luxemburg $ 1,40
    Zweden $ 1,38
    Tsjechie $ 1,37
    Zwitserland $ 1,30
    Servie $ 1,29
    Cyprus $ 1,28
    Spanje $ 1,23
    Griekenland $ 1,23
    Slovenie $ 1,18
    Estland $ 1,18
    Roemenie $ 1,11
    Rusland $ 0,89
    Oekraine $ 0,88

    Nederland had in november 2008 dus de hoogste benzineprijzen van Europa!

    Gaan we nu naar Amerika!

    V.S. $ 0,56
    Mexico $ 0,74
    Barbados $ 1.-
    Brazilie $ 1,26
    Peru $ 1,42
    Cuba $ 1,67
    Guadeloupe $ 1,81
    Landen waar benzine sterk gesubsidieerd wordt:
    Venezuela, Ecuador

    Neem ik u allen mede naar Azie!

    Landen waar benzine gesubsidieerd wordt:
    Indonesie, Maleisie, Brunei, Myanmar, Oman, Jemen, Iran, Turkmenistan, Koeweit, Saoedi-Arabie

    In o.a. Jordanie, Syrie, Azerbadjan, Kazachstan, Vietnam,Taiwan, Pakistan en India bestaat de absurde situatie dat diesel gesubsidieerd wordt terwijl er belasting wordt geheven op benzine.

    Pdf alert!
    http://www.gtz.de/de/dokumente/gtz2009-en-ifp-part-1.pdf
    Oscar [14] reageerde op deze reactie.

  11. @Jantje [15]:

    U is niet goed geïnformeerd, want er wordt wel degelijk in heel veel landen benzine gesubsidieerd. Iran, waar de overheid een kleine opstand moest onderdrukken nadat er werd aangekondigd de subsidies op brandstoffen terug te brengen, is een berucht voorbeeld. In het pdf-document waarnaar ik gelinkt heb hebben deze landen een gele of rode kleur.

    Ook subsidie is een vorm van overheidsregulering en deze subsidies worden betaald uit de nationale schatkist die gevuld wordt met onvrijwillige bijdragen (belastingen). Benzine wordt overal ter wereld belast of gesubsidieerd en geen enkel land heeft er voor gekozen om benzine niet te belasten noch te subsidieren.

    De Amerikaanse belastingen op benzine vallen overigens heel erg mee. 4,8 dollarcent (minder dan 3,5 eurocent) federale belastingen per liter (de belasting wordt overigens niet per liter, maar per gallon berekend).
    En gemiddeld 7,5 dollarcent per liter van de deelstaat. Gemiddelde belasting per liter: 12,4 dollarcent (dat is 8,7 eurocent)

    Het maakt overigens erg veel uit in welke staat van de Verenigde Staten je woont. De inwoner van Californie betaald 17 dollarcent (12 eurocent) per liter benzine, terwijl de inwoner van Alaska enkel de federale belasting per liter van 4,8 dollarcent (minder dan 3,5 eurocent) per liter betaald.

  12. WAAROM GOEDKOOP ALS HET DUUR KAN? STEL JE VOOR DAT IEDEREEN HET GOED KRIJGT,DAT MAG NIET HIERTENZIJ….
    VUL MAAR ZELF IN.
    NU WILLEN ZE OOK NOG DAT ONS PENSIOEN GAAT BIJLEGGEN AAN GRIEKENLAND? MAKKELIJK BESLISSEN OVER EEN ANDERMANS GELD.DHR.DE JAGER DENK EENS NA,WAAROM STOPT U UW GELD NIET IN GRIEKENLAND MAAR WEL HET MIJNE ZONDER HET TE VRAGEN,
    PROBEER EENS ROND TE KOMEN MET 1400€ IN DE MAAND DAN WEET U WAAR U OVER PRAAT.
    PRATEN OVER DE NULLIJN?DAAR ZIT IK PERSOONLIJK AL 10 JAAR OP,DE MINISTERS OOK?
    NEE DUS DIE ZORGEN EERST VOOR ZICHZELF MET EEN HUIS T.W.V. CA 1.000.000 OOK VAN OA MIJN GELD
    U LEEFT MAKKELIJK MET HET GELD DOOR OA MIJ BETAALD.
    WAAROM EIGENLIJK GEEN REFERENDUM?BANG???
    MET HARTELIJKE GROET AL HOOR IK DAT NOOIT UIT DEN HAAG,

    jAN kOEDOOD

  13. Dat de overheden in de EU allemaal lid zijn van het dievengilde
    wisten we allang. Maar Nederland spant de kroon.
    Wanneer lopen de burgers nu eens eindelijk te hoop tegen deze
    uitbuiting? Niet alleen met vriendelijke demonstraties maar met
    grovere middelen!

  14. @Pteranodon [21]:

    Ja. Ik vind namelijk dat er overhaast geconcludeerd is dat een lage(re) benzineprijs automatisch ook minder regulering in het brandstofwezen zou betekenen, want gesubsidieerde benzineprijzen komen immers ook tot stand door middel van roof.

    Ik ben er trouwens ook benieuwd naar wat de werkelijke marktprijzen zullen zijn van al die geweldige voorzieningen die staat zo heel filantropisch aan de burgers schenkt in ruil voor een kleine ”gemeenschapsbijdrage”.

  15. Op het moment dat ik dit schrijf is hier an de pomp (de goedkoopste) de prijs voor een liter loodvrij precies 1 Euro. De prijs voor een liter Diesel is 92 Eurocent. ]
    Dat is in Campo Grande MS, Brasil

Comments are closed.