Foei, wat een generalisatie!
Sorry, zo klinkt het ook, maar toch lijkt die stelling steeds weer opnieuw bewezen te worden. Zelfs de NOS moet toegeven dat het een puinhoop is bij de veel besproken politie-opleiding door Nederlandse militairen in Afghanistan! Ā
De controversiƫle missie politietraining is iets waar zowat iedereen tegen is. Met uitzondering van een aantal politici zoals Mark Rutte.
Als ze dat dan toch doorpersen (ondanks alle noodzakelijke bezuinigingen) dan denk je toch dat dat ze dat foutloos gaan organiseren.
Maar lees het NOS bericht dat vandaag verscheen, en terk je eigen conclusie:
—————————————————————-
Missie Kunduz logistieke puinhoop
KUNDUZ – Militairen die in juli begonnen zijn aan de politietrainingsmissie in Kunduz hebben het over een “logistieke puinhoop”. De militairen missen nog veel essentieel materieel en de trainingen van de Afghaanse politieagenten zijn ook nog niet begonnen.
De frustratie onder de militairen neemt door de puinhoop toe. Er zijn ook te weinig tolken. “Na zes weken mag alles toch wel eens op orde zijn, ’t was nou ook weer niet een plots opkomende missie”, schrijft een militair.
Het enige dat de militairen kunnen doen, is toekijken bij de trainingen die de Amerikanen en Duitsers geven. De trainingen overnemen is er voorlopig nog niet bij.
Volgens het ministerie van Defensie hoort dit bij een nieuwe missie en verloopt alles volgens plan.
Het internationale politieke rendement is het voornaamste. De nieuwe regering heeft zich bewezen als bondgenoot. Die winst is binnen. Weinigen in Den Haag die het verder boeit of er ook maar 1 agent wordt opgeleid. Als het echt om opleiden agenten ging, dat kon veel goedkoper hier in NL gebeuren. Hoeven we daar niet met militairen en F16-s te gaan zitten.
Verder politiek rendement is te behalen als er enkele nederlandse doden vallen en we daar toch blijven zitten.
“Volgens het ministerie van Defensie hoort dit bij een nieuwe missie en verloopt alles volgens plan.”
Ik denk dat dat klopt. Het zal de minister een zorg zijn wat er met de opleidingen gebeurt. De ware motieven van de missie zijn met zekerheid nooit naar buiten gekomen. En die worden waarschijnlijk best wel gehaald.
Als er iets gaande is dat oogenschijnlijk verkeerd gaat, en er wordt niets ondernomen om de uitkomst te veranderen, dan loopt alles volgens plan. Maar dat plan is waarschijnlijk een andere dan aan de buitenwereld is gepresenteerd.
Alles wat “deze” overheid doet gaat zeker fout.
Hoe komt het dan, dat de NS zo’n zooitje is? is de overheid dat opeens gaan doen of is ze juist gestopt? Zonder overheidsingrijpen zou de samenleving een janboel worden.
Offthegrid [6] reageerde op deze reactie.
Afghanistan anno 1999: 20.000Ha Papaver velden.
Afghanistan anno 2011: 200.000Ha Papaver velden.
Need i say more?
Denkt u soms dat de van Amsbergjes ooit gestopt zijn met hun meest lucratieve handel sind midden 1800 al gaande?
Ophangen die hap!
@Vilseledd [4]: Omdat de NS overheid is, net zoals veel gezondheidszorg, de post en de energiemarkt.
In naam en op papier zogenaamd geprivatiseerd, met een machtspositie verkregen uit honderden jaren overheidsmonopolie en nog steeds met mensen in dienst die nog dezelfde ambtenaren-mindset hebben. Dus: lui en (kosten-)inefficiƫnt.
Al eens uitgezocht hoeveel belastinggeld naar NS en Prorail gaan? Nee, want anders had je zulke vragen niet gesteld.
Eerst informeren en feiten zoeken, dan pas reageren.
“Omdat de NS overheid is, net zoals veel gezondheidszorg, de post en de energiemarkt.”
Allemaal geprivatiseerd, verzelfstandigd, ZBO, niet meer onder de verantwoordelijkheid van de minister.
Offthegrid [8] reageerde op deze reactie.
@Vilseledd [7]: Pardon? Kun je niet lezen? Hoeveel bemoeienis heeft de staat met NS, ProRail, gezondheidszorg en posterijen?
Bekijk alleen de begroting eens op de website van de overheid. De ogen sluiten voor feiten, geeft geen vrijbrief voor een verkeerde mening. Alleen feiten tellen, meningen niet.
Meningen zijn als een anus: iedereen heeft er eentje en iedereen vindt die van alle anderen het meeste stinken.
Vilseledd [9] reageerde op deze reactie.
@Offthegrid [8]:
Als mensen het niet met je eens zijn, wil dat niet zeggen, dat ze niet kunnen lezen.
De overheid heeft er weliswaar nog enige bemoeienis mee, maar is er niet meer ten volle voor verantwoordelijk. Voor collectieve goederen, zoals openbaar vervoer, wordt dat een janboel.
“Bekijk alleen de begroting eens op de website van de overheid.”
Het leven is nu eenmaal duur, dat is voor de overheid niet anders. Al die bussen moeten gebouwd worden; ze drinken benzine. Er zitten chauffeurs in met gezinnen met schoolgaande kinderen. Dat wordt allemaal betaald uit je kaartje en inderdaad, uit ons belastinggeld.
“Alleen feiten tellen, meningen niet.”
Dan kunnen we Vrijspreker net zo goed sluiten.
Offthegrid [10] reageerde op deze reactie.
@Vilseledd [9]: De roverheid bepaalt de vervoersprijzen, de energieprijzen, de vergunningen, wat werknemers maximaal mogen en minimaal moeten verdienen, de eisen en verplichtingen. De roverheid financiert het grotendeels door gestolen belastinggeld. De roverheid stuurt dergelijke middelen, die in een vrije markt óf goedkoper zouden zijn óf niet rendabel, dus overbodig/niet gewild.
Of er nu organisatorisch wel of geen minister verantwoordelijk voor is, maakt het niet meteen 100% geprivatiseerd. Dit wordt aangetoond door feiten, zoals op Vrijspreker doorgaans feiten genoemd worden.
Als jij dan schrijft “dan kunnen we Vrijspreker net zo goed sluiten”, geeft al aan, dat je niet kunt lezen. Want het staat hier bol van de feiten. Wie is trouwens “we”, heb jij enig aandeel in Vrijspreker waarmee jij mee beslist of het gesloten zou moeten worden? Of ben je geconditioneerd in het “we”-cultuurtje van de overheid? (“dat moeten “we” niet willen” en dergelijke teringuitspraken?)
Collectieve goederen een janboel? GEDWONGEN collectieve goederen zijn inderdaad een janboel. Omdat de roverheid daar met zijn vingers tot diep in de anus in zit. Wat bovenstaande artikel dan ook beweert.
Maar misschien heb je een overheidsbril op. En daar zitten doorgaans zeer slechte, en vooral selectieve, glazen in. š
leest u even mee :
N.V. Nederlandse Spoorwegen (NS) is het nationale spoorwegbedrijf van Nederland. In 1995 werd NS verzelfstandigd. Het verloor eigendom en beheer van de railinfrastructuur en het alleenrecht op vervoerdiensten per spoor. In 2002 is de infrastructuur formeel overgedragen aan het Ministerie van Verkeer en Waterstaat.
De belangrijkste activiteiten van NS op dit moment zijn reizigersvervoer per spoor en exploitatie van stations. NS is een naamloze vennootschap met als enig aandeelhouder de Nederlandse Staat. De aandelen worden sinds 1 januari 2005 beheerd door het Ministerie van Financiƫn (voordien door het Ministerie van Verkeer en Waterstaat).
zowel NS als de infrastructuur dus 100% staatseigendom ..
goh, wat zijn zijn we verbaast. dat hadden we niet verwacht na het vakkundig wegkrijgen van bladeren op de rail in de herfst en de serie uitvallen in de winter.
Het in 1968 ingevoerde logo van de NS staat voor:
() heen en terug; en (= midden) het spoor
ik zou het willen wijzigen in < = ?
lol
Comments are closed.