Hieronder een filmpje van ongeveer een kwartier waarbij eigenlijk de oorlog aan de UK wordt verklaard na de weigering van Cameron voor het ESF verdrag. Wel interessant voor de vrijspreker. Het is overigens ook een beetje een propaganda voor de UKIP party in Engeland; maar overzee wordt er nu zo gedacht over europa en ze willen (GB) uit de EU stappen !!.
Ingezonden door Dikke Leo
ANG
USD
Laatste redding Antilliaanse gulden
1 ANG
1.000 0.562 0.573 0,430 0.358
1 USD
1.780 1.000 1.019 0,765 0.638
1 CAD
1.746 0.981 1.000 0,751 0.626
1 EUR
2.326 1.307 1.332 1,000 0.834
1 GBP
2.791 1.568 1.598 1,200 1.000
als Engeland gaat volg de rest vanzelf hoera hoera.
leve Nederland
Aequitas [21] reageerde op deze reactie.
er springen er 16 in de sloot! wie is dan het slimst? Ijsland.
De Gaulle heeft zich altijd met hand en tand verzet tegen toetreding van UK, terecht zoals later is gebleken. Van mij mogen ze zo snel mogelijk ophoepelen, maar dat doen ze niet, omdat ze heel goed weten dat dan de Londense city gesloopt gaat worden.
Het zal me een zorg wezen, het is immers een leuk gezicht, dat gespartel van een vervelend landje, dat historisch gezien sinds 1918 nooit iets anders is geweest dan het vliegdekschip vd VS en de hoofdverantwoordelijke was voor de ondergang en opdeling van Europa tussen VS en USSR in 1945.
nederlands verzet [5] reageerde op deze reactie.
@Ron Paul Fan [4]:
——————-
bent u zo,n linkse eurofiel ?die denk aan de zo geliefde utopie van het links verraad. het nieuwe geloof is.
ik hoop dat Nederland snel Europa een schop onder zijn hol geeft en dan lekker Nederlands worden met een lekkere stevige stamppot met vlees van verdoofde dieren
Even beleefd [6] reageerde op deze reactie.
Ron Paul Fan [7] reageerde op deze reactie.
@nederlands verzet [5]:
Nou nou, ik reageer normaal gesproken nooit op de vrijspreker maar ik vond uw bericht toch wel iets te ongepast om het maar voorbij te laten gaan.
U verwijt een ander van het naleven naar het idee van zijn “links verraadde” utopie, maar ondertussen hoopt u wel op een Nederlandse utopie waarin iedereen maar leeft zoals u, etend van het bord met daarop onze stamppot.
Is een beetje erg tegen sprekend, vind u niet? Hiermee pleit ik uiteraard niet voor één groot politiek centraal geregeld Europa.
Maar met elkaar maar direct aan de oren te vliegen en te roepen “linkse eurofiel” en “links verraad” daar overtuig je ze nu ook weer niet mee.
@nederlands verzet [5]: Ik ben een tamelijk hard-rechtse Europa-voor-de-Europeanen aanhanger. Europa is de meest grootse beschaving onder de zon ooit, iets te groots om die te laten mollen door Anglos, Soviets of provinciale boerenkool etende Hollandertjes.
Even beleefd [8] reageerde op deze reactie.
nederlands verzet [9] reageerde op deze reactie.
@Ron Paul Fan [7]:
Wanneer je dus oprecht houd van Europa dan is het wel zo verstandig om ook kritisch te blijven kijken naar de gang van zaken, hoe de politici één Europa onmogelijk maken.
Ik ben hartstikke tevreden dat er vrijhandel is gekomen in Europa, maar het is echter nog wel maar een handelszone. Het liefste verspreiden we de vrijhandel tot over de hele wereld.
Maar ja, ik neem aan dat u dan nog wel pleit voor zoveel mogelijk decentralisatie binnen één Europa, gezien de “Ron Paul Fan” naam?
Ron Paul Fan [11] reageerde op deze reactie.
pcrs [16] reageerde op deze reactie.
@Ron Paul Fan [7]:
——————-
ik herkend hier de spraak van de nsb
Ron Paul Fan [10] reageerde op deze reactie.
@nederlands verzet [9]: Haha, iemand die zich ‘nederlands verzet’ noemt, anderen voor linkse eurofiel uitmaakt om bij een godwin te eindigen. Jij hebt grote moeite om de meest elementaire politieke begrippen op een rijtje te krijgen, nietwaar?
Wellicht dat je je concentreert op boerenkoolreceptjes?
@Even beleefd [8]: Nee, slechts 1 procent vh europese gbp loopt via Brussel, dat is voldoende en moet niet verder worden uitgebreid.
Ik ben o.a. Ron Paul Fan omdat hij de enige is die ww3 nog kan voorkomen.
nederlands verzet [12] reageerde op deze reactie.
@Ron Paul Fan [11]:
————————————————
u zegt ( omdat hij de enige is die ww3 nog kan voorkomen.)
wel voor mij mag de ww3 wel komen dan zullen wij weer Nederlands worden en ik zal de driekleur hijsen .
mijn buurman zal Henk heten en geen Ali.
Ron Paul Fan [13] reageerde op deze reactie.
Alex [14] reageerde op deze reactie.
@nederlands verzet [12]: Voordat je doordraaft, ik ben ook fel gekant tegen Ali’s als buurman. Ga gerust de driekleur hijsen en het Wilhelmus zingen en boerenkool eten, niets mis mee. Mijn zegen heb je.
Ik heb het over een Nederlands Nederland in een Europees Europa.
@nederlands verzet [12]:
Als de WW3 komt dan wordt het een nucleair gedoe. Er zal dan geen Holland meer zijn om de drie kleur te hijsen en de boerenkool zal misschien iets teveel gloeien om te eten.
Je grootste probleem zal niet je buurman Ali zijn, maar de Ivanovs en Wailungs die als eerste de dijken vernietigen.
Ron Paul Fan [15] reageerde op deze reactie.
@Alex [14]: Ik vind WW3 eigenlijk ook wel een lange omweg naar een bordje stamppot.
Maar nu kan het natuurlijk zijn dat een oorlog ‘beperkt’ blijft tussen de VS en China en dat de EU en Rusland rustig gaan kijken hoe dat afloopt. Zo lang China het grondgebied van de VS niet aanvallen hoeven wij geloof ik niet in actie te komen. We moesten per slot van rekening ook niet op safari naar Irak.
Ondertussen hebben de VS weer een gevoelige nederlaag geleden op het energiefront:
http://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/0,1518,806108,00.html
En weer is Europa verder in de armen van de Russen gedreven. Die afhankelijkheid van Rusland zal vrijwel 100% worden zodra de eerste bommen op Iran gaan vallen. De discussie woedt hevig in de VS:
voor:
http://deepjournal.nl/p/43/a/en/3038.html
tegen:
http://walt.foreignpolicy.com/posts/2011/12/27/why_attacking_iran_is_still_a_bad_idea
Als ze werkelijk zo dom zijn te beginnen betekent dat afsnijden olietoevoer van de golf naar Europa; dan ligt alles hier plat en zijn we dus voor vrijwel 100% afhankelijk van Rusland. Dat zal de populariteit van Amerika (en Israel!) niet ten goede komen. Heeft het potentieel om de westelijke alliantie te doen opbreken. Zijn we eindelijk af van de Amerikanen en dus de joden en dus de multikul. Win-win-situatie. Europa op het laatste moment gered.
@Even beleefd [8]: houd van europa ….
ik krijg visioenen van luid jammerende onderdanen bij het standbeeld van de euro. Kimjong il liefde voor een belastingboerderij.
Wij zijn koeien op de mooiste belastingboerderij van de heeeelee wereld.
Ron Paul Fan [17] reageerde op deze reactie.
@pcrs [16]: Pcrs denkt dat een Europeaan op hetzelfde niveau zijn dagen slijt als een Noord-Koreaan.
Typisch gevalletje ideologische verblinding.
Verder vergeet pcrs dat als er geen belasting meer wordt betaald er dus ook geen infrastructuur meer wordt aangelegd, c.q. onderhouden. Dat pcrs zijn twee werkeloze zussen nu zelf kan gaan onderhouden. Dat er niemand meer is om te bellen als er een inbraak bij hem wordt gepleegd. Dat hij zijn dementerende vader van 89 nu zelf mag gaan onderhouden en uit bed tillen en wassen. Dat hij zijn eigen branden mag blussen.
Even het interessante nieuws… Bij der Spiegel worden ze nu ook wakker. Volgens Iran is niet langer nodig dat Iran wordt aangevallen, nee sancties tegen Iran zijn al voldoende om de Golf af te sluiten. Gevolg: massief toenemende olieprijzen die elke recovery (if any) meteen afwurgt. Uiteraard zal Iran schepen met bestemming China wel doorlaten.
http://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/0,1518,806099,00.html
Wij gaan natuurlijk begrijpen dat onze Israel-verslaving wel heel erg duur wordt betaald. Een inzicht dat in combinatie met het internet kan uitgroeien tot tamelijk radicale politieke koerswijzigingen. Ik zet er op in dat in zo’n geval het Westen wordt opgeblazen en Europa eruit stapt.
Verder vergeet pcrs dat als er geen belasting meer wordt betaald er dus ook geen infrastructuur meer wordt aangelegd, c.q. onderhouden. Dat pcrs zijn twee werkeloze zussen nu zelf kan gaan onderhouden. Dat er niemand meer is om te bellen als er een inbraak bij hem wordt gepleegd. Dat hij zijn dementerende vader van 89 nu zelf mag gaan onderhouden en uit bed tillen en wassen. Dat hij zijn eigen branden mag blussen.
Een epic fail voor iemand die pretendeert libertariër te zijjn. Totaal gediskwalificeerd voor elke verdere discussie over vrijheid, eigendomsrecht, vrij zijn van dwang en agressie, souvereiniteit, moraal en al het andere waar libertarisme voor staat.
Voor een ieder die dit topic leest het vriendelijke verzoek: onthoud a.u.b. bovenstaande schuingedrukte quote wanneer u van deze reageerder elders op deze site nog eens een pleidooi tegenkomt. Hilarisch faal als libertariër. Heeft blijkbaar nog nooit van privé-initiatieven gehoord of is bang aangetast te worden in de comfortzone en zelf actie en verantwoording te moeten nemen. Neen, dan liever dergelijke voorbeelden regelen met afgedwongen geld.
Een reactie die hier op Vrijspreker absoluut onwaardig is.
Ron Paul Fan [20] reageerde op deze reactie.
@offthegrid [19]: Laat je eigen zin nog eens goed op je inwerken en ontdek de innerlijke tegenstrijdigheid:
Een reactie die hier op Vrijspreker absoluut onwaardig is.
Voor de goede orde, zoals zo vaak gezegd ik ben voor een nachtwakerstaat, maar geen anarchist. Wat mij hier bij tijd en wijle tegenstaat is dat er voortdurend met de ‘vrijheids’-poedersuikerbus wordt geschudt, maar dat zelden tot nooit wordt gezegd dat met grotere vrijheid tevens een grotere verantwoordelijkheid op je af komt. Het is voldoende de overheid omver te werpen en alreeds breekt het grote geluk uit, dat is de naieve boodschap. Maar de harde waarheid is dat die verantwoordelijkheid vele mensen niet aankunnen en bijgevolg ten onder zullen gaan. Daarom heeft libertarisme electoraal geen enkele kans, zoals door de adepten hier zelf al wordt toegegeven. Verder dan meetings op schimmige achterafjes met tientallen toehoorders komt het niet.
Libertarisme zal er desondanks toch komen, met dikke tranen, na de komende systeemcrisis en implosie van het westerse systeem. De herinnering aan de wegzinkende welvaartsstaat zal er een zijn van nostalgie en weemoed, als die welvaartsstaat heeft plaatsgemaakt voor de keiharde darwinistische werkelijkheid van het real existierende libertarismus. De welvaarts- en verzorgingsstaat zal verdwijnen, omdat ze niet meer te betalen is, omdat aan de voorwaarden voor een industrieele maatschappij, namelijk de beschikbaarheid van goedkope energie en grondstoffen, niet langer meer wordt voldaan in de zeer nabije toekomst.
Aequitas [22] reageerde op deze reactie.
@nederlands verzet [2]:
Goed zo ! Helemaal mee eens !
Ik neem overigens aan dat iedereen weet dat F.U. – behalve voor Fiscal Union – ook nog voor een andere engelse uitdrukking staat.
De ‘U’ is phonetisch gelijk aan ‘you’.
Drie keer raden waar de ‘F’ voor staat …
@Ron Paul Fan [20]:
Zodra we uit de Euro zijn en een munt hebben die overeenstemt met onze feitenlijke economische rijkdom en capaciteiten als land zullen we weer gewoon handel kunnen drijven met de rest van de wereld.
Ipv. dat de Europese Unie in Brussel deze rijkdommen verdeeld en daarmee de hele economie naar de bliksem helpt bij het toespelen van gunsten aan hun Europese-Euro-vriendjes.
Ron Paul Fan [23] reageerde op deze reactie.
@Aequitas [22]: Er is geen verschil tussen gulden, mark en euro. We hebben al een munt in overeenstemming met ons tamelijk degelijke noordse, spaarzame karakter (om het woord germaans maar te vermijden).
En voor de driehonderdste keer, we hebben al een vrije markt. Wat jullie willen is de vrije markt afbreken door te hernationaliseren. Maar goed, wat hebben libertariers in NL met vrije markt te maken! In een gerenationaliseerde wereld bestaat geen vrijhandel. In zo’n wereld worden weer tolmuren opgericht ten einde de eigen industrie te beschermen. Die zgn europese herverdeling is een arrangement om de zwakke landjes alsnog over te halen om hun grenzen te openen. De hele nederlandse industrie is pro-euro en pro-Europa. Maar goed, wat hebben libertariers nu met industrie en handel te maken. De echte libertarier heeft meer te maken met het verlangen om een hangmatje op te spannen tussen twee palmbomen in een 1 dollar per dag landje. Toch?
De meesten hier zijn anti-euro omdat hun geestelijke vaderland Amerika is. Ze wonen in Europa maar ze staan met de rug naar het continent waar toch alleen maar fascisten wonen. Libertariers zijn in werkelijkheid niet al te robuste progressivo’s die diep in hun hart geloven aan One World. Met Amerika aan de top. Zoals al eerder opgemerkt: de libertariers in diepste wezen zijn een bijwagen vd NWO. Ze zijn anti-racisten, de grenzen moeten onbeperkt open en de euro moet kapot, maar niet de dollar. Er worden anti-teutoonse cartoons geplaatst en, niet te geloven, en regelrechte oorlogshitser Newt Gingrich wordt opgevoerd als baken vd vrijheid.
Zo’n libertarier ben ik inderdaad niet. Ik verafschuw Amerika, dat hard op weg is de nieuwe Soviet-Unie aan het worden is. Ik woon net als jullie in Europa maar kijk naar het oosten. Naar Duitsland, ja zelfs naar Moskou, die nog grondstoffen heeft. Mijn wereldbeeld is conservatief, of old right, zoals ze in de VS zeggen. Ik geloof aan het oer-katholieke principe van subsidiariteit, maar ben niet anti-overheid, als die maar klein is.
Alex [25] reageerde op deze reactie.
Aequitas [27] reageerde op deze reactie.
Amerikaanse blik op Europa:
http://2.bp.blogspot.com/_Apm-9e3d4mo/TKeeyXpX_FI/AAAAAAAAAWk/zeu1iFe36V8/s1600/MapEuropeanStereotypes.jpg
@Ron Paul Fan [23]:
libertair: geïnspireerd door of blijk gevend van een streven naar vergaande of absolute individuele vrijheid.
Libertarisme: een op vrijheid gebaseerde filosofie.
Deze filosofie is erop gebaseerd dat iedereen de vrijheid heeft te doen en laten wat hij wil, zolang hij/ zij niemands persoon of eigendom aantast (behalve als verdediging tegen iemand die deze regel overtreedt). Het wordt ook wel geformuleerd als: niemand mag geweld initiëren. Geweld wordt in dit verband gedefinieerd als het beschikken over de persoon of het eigendom van een ander terwijl die ander daar bezwaar tegen heeft, of het dreigen hiermee.
Echt geen idee waar jij je definitie vandaan haalt, maar wat jij beschrijft klopt voor geen meter. Een vertekend beeld? Weinig kennis? Of opzet?
Offthegrid [26] reageerde op deze reactie.
@Alex [25]: Een vertekend beeld? Weinig kennis? Of opzet?
Alle drie??? 😉
@Ron Paul Fan [23]:
Er is helemaal geen sprake meer van een vrije markt, Ron, je leeft in een droomwereld. In de EU-lidstaten wordt de vrije markt beheerst door Brusselse tirannen die bepalen wat en door wie in de lidstaten aan handel mag worden gedreven.
De P.I.I.G.S. staten werden hun veeteelt, agrarische industrie en visvangst afgenomen. De afbraak van de schippersvloot werd gesubsideerd. Deze landen deden ALLES wat deze tirannen wensten en nu zijn ze aan de bedelstaf.
Voor de Euro hadden ze ten minste, brood, melk, kaas, vis en vlees. Wol, textiel, leer voor schoenen etc.
Dat hebben ze nu niet meer. Nu zijn er supermarkets, winkelketens en shoppingcenters.
Allemaal leeg, want de gemiddelde P.I.I.G.-ers heeft geen geld om eten te kopen.
Nu hebben ze EUROBONDS ! Nu kunnen de Eurobonds eten en doodgaan van de honger.
Omdat het VRIJE markt mechanisme door tirannen in Brussel wordt beheerst.
Dream on !
Je mag je droom van mij nog 400 miljoen keer herhalen, maar het veranderd niets aan de honger van deze mensen.
Je leeft een illussie.
But then, … blessed are the ignorant. Until they die of hunger …
Ron Paul Fan [28] reageerde op deze reactie.
@Aequitas [27]: Iedereen die beweert dat in Spanje of Italie massaal honger wordt geleden is niet goed bij zijn hoofd.
Peter [29] reageerde op deze reactie.
Aequitas [33] reageerde op deze reactie.
@Ron Paul Fan [28]:
“Iedereen die beweert dat in Spanje of Italie massaal honger wordt geleden is niet goed bij zijn hoofd.”
En iedereen die beweert dat er een vrije markt is in Europa, of dat dat bevordert wordt door de EU, leeft in een omgedraaide fantasiewereld ergens heel ver van het padje af. Hooguit een vrije markt voor rondtrekkende ramkrakende criminelen die dankzij de EU door niets en niemand worden tegengehouden. En wellicht ook nog een vrije markt voor asielshoppende derdewereld paupers die dankzij de EU met alle egards ontvangen worden en levenslang in de watten gelegd worden op kosten van EU slaven.
Aequitas [32] reageerde op deze reactie.
En iedereen die beweert dat er een vrije markt is in Europa, of dat dat bevordert wordt door de EU, leeft in een omgedraaide fantasiewereld ergens heel ver van het padje af.
Met vrije binnenmarkt wordt bedoeld dat Nederlandse ondernemers hun producten in de rest van de EU kunnen aanbieden zonder dat importheffingen op worden geheven. En dat consumenten overal spullen kunnen kopen zonder dat ze aan de grens accijnzen moeten betalen (melkkoe auto uitgezonderd).
En die is er gewoon.
Hooguit een vrije markt voor rondtrekkende ramkrakende criminelen die dankzij de EU door niets en niemand worden tegengehouden. En wellicht ook nog een vrije markt voor asielshoppende derdewereld paupers die dankzij de EU met alle egards ontvangen worden en levenslang in de watten gelegd worden op kosten van EU slaven.
Daar ben ik het mee eens, maar dat is de tijdgeest die ageert op alle niveau’s, op gemeenteniveau (gisteren die pvda-burgemeester en die uitgeprocedeerde Somalische asielzoekers), op landelijk niveau (Mauro) en dus op EU-niveau. Wat er wordt gezegd in het EU-parlement (wat ze van mij mogen afschaffen) en in Den Haag is precies hetzelfde. Linkse burgers krijgen linkse parlementen.
Offthegrid [31] reageerde op deze reactie.
Comments are closed.