Het hoogste opperhoofd, de President van Europa, Herman van Rompuy heeft het zelf gezegd: “Nationale parlementen zijn instituten van de EU. Wij zijn de Unie!“.  

 

Op een bijeenkomst maandag (27 februari) van EU afgevaardigden zei  Rompuy:
“Misschien nog niet formeel, maar wel politiek zijn nu alle parlementen een onderdeel van de EU”.

Soevereiniteit: “Natuurlijk gaat dat ten koste van de eigen soevereiniteit. Nationale parlementen mogen hun budgettaire soevereiniteit houden, tenminste zo lang als het nationale beleid niet de financiële stabiliteit van het geheel in gevaar brengt.”

En natuurlijk moet dat door de EU in de gaten worden gehouden en gecontroleerd.

En natuurlijk geldt dat niet alleen voor budgettaire zaken, maar voor alle zaken die een invloed hebben op de rest van de unie. Zoals bvb maatregelen op de arbeidsmarkt.
De Commissie en andere staten moeten geconsulteerd worden voordat elke belangrijke fiscale of economische maatregel met mogelijk spill-over effect wordt uitgevoerd.
Het is de verantwoordelijkheid van nationale parlementen om zich aan deze situatie aan te passen.”

–Is het nog nodig om hier meer commentaar op te geven? Of maakt dit iedere lezer volledig duidelijk hoe het volk ondergeschikt is aan de opperste sovjet?

–Wilt u nog langer in deze EU blijven?

–Wat doet u om er uit te stappen?

Een kleinigheid die u wel kunt doen om deze ontwikkeling minstens af te remmen ligt bij de acceptatie van het European Stability Mechanism (ESM) verdrag.

Op Rutte-deJager en consorten hoeft u niet te rekenen. Die hebben het al goedgekeurd.

Maar om het in te voeren is wel de goedkeuring van het NL-Parlement nodig. Zonder hun goedkeuring zou het ESM verdrag niet door mogen gaan. (Blijft natuurlijk de vraag of kabinet en koningin er zich iets van aantrekken; zoals ze ook niet gedaan hebben bij het Verraad van Lissabon).

Probeer zoveel mogelijk parlementariërs moed in te spreken om NEEN te durven zeggen.

Want het moet wel een kwestie van durf zijn, het is immers onvoorstelbaar dat een denkend mens een dergelijke verklaring tot slaafse onderwerping vrijwillig ondertekent.

Meer gegevens en wegen tot actie vindt u in ons artikel:
Red uzelf en uw relaties van ESM“.

 

16 REACTIES

  1. … We are ze EUSSR. You are being assimilated. Résistance is futile!

    Heelllllpppp [piepstemmetje én uiteraard de petitie al ondertekend]

  2. Mijn vrees is dat de toekomst hierop zal uitdraaien. (euro’s) voor superrijken en “torekes” voor het slavenvolk.

    http://tegenlicht.vpro.nl/nieuws/2012/februari/VPRO-Gidsartikel-Geld.html

    UIT DE TEKST
    Een mooi voorbeeld daarvan, vertelt hij, kun je vinden in een wijk in Gent, waar de overwegend Turkse bevolking behoefte bleek te hebben aan een eigen tuintje. De lokale overheid stelde de grond beschikbaar, maar de bewoners moesten daarvoor betalen in zogenoemde torekes, een complementaire munt die ze konden verdienen door vrijwilligerswerk te doen. Het gevolg: al snel stonden veel mensen in de buurt hun eigen groente te verbouwen, werden de straten weer schoongehouden en maakten mensen hun tuin weer een beetje gezellig. En het kostte de gemeente slechts een fractie van wat het in euro’s zou hebben gekost.

  3. Wij zullen merken dat de banken…die in eigenbelang en uit verdienste teveel hebben uitgeleend aan landen en burgers ons nu gaan uitzuigen…Draghi heeft vandaag gezegd dat het sociale model in europa dood is….maak je borst maar nat…ze gaan ons allemaal zo arm maken dat we niks meer kunnen….let op mijn woorden.
    Koop van het beetje aan geld wat je nog hebt goud en zilver..het best in munten, zodat je nog wat te ruilen hebt binnenkort wanneer het geld helemaal devalueert…..

  4. Als de einde komt dan komt de einde. De EU klootzakken drammen het wel door, een petitie zal hun niet tegen houden. Dat wat hun wel kan tegen houden is wat de meesten niet willen en dat is opstand. (Opstand hoeft niet perse met geweld)

    Mensen gaan gedwee mee in het hele EU verhaal, ze zijn te druk of te lui om na te denken en de paar die het wel doen staan gemarkeerd als probleem gevallen bij de overheid. Zolang de meerderheid het wilt zullen we de verdoemenis ingaan.

    Het enige dat rest is jezelf zo goed mogelijk voorbereiden op wat zal komen.

  5. Ooit waren wij bang voor de Russen en vertrokken er veel mensen naar elders. Ga binnenkort een maand naar VS en sluit mij aan bij AMIS vermoed ik. Een van de drie klopt niet niet en u mag het raden.

  6. @keuleniscool [8]:

    @Dank zij de EU , is hier al meer dan 60 jaar geen oorlog .

    Beste Keuleniscool,

    Ik neem aan dat de nadruk moet gelegd worden op” HIER “, u bedoelt toch dat op het grondgebied van de EU geen oorlog meer is gevoerd zoals in de 1e en 2e wereldoorlog.
    Dit is feitelijk juist.

    Het neemt echter niet weg, dat de landen, of liever gezegd, regeringen van EU staten, WEL oorlogen hebben gevoerd in landen buiten het eigen grondgebied.

    Het tweede punt uw conclusie: “velen hebben liever oorlog”, is UW MENING en daarmee slechts één mening en is nergens op gebaseerd.
    U heeft immers de schrijvers en lezers van “Vrijspreker” niet naar hun mening gevraagd, u trekt de conclusie dat als men tegen de manier waarop de EU wordt bestuurd en het beleid met de Euro wordt gevoerd “men” liever oorlog heeft.

    En dan kom ik op uw derde punt: De Domme Opmerkingen.

    Helaas er bestaan geen Domme Opmerkingen.
    Het zijn de meningen van schrijvers, hun mening!
    Opmerkingen op een vrijsprekers site al deze zijn er om gedachten en meningen uit te wisselen, om van elkaar te leren.

    Wat niet zo handig en verstandig is, is je mening niet overdenken, vanuit meerdere standpunten te belichten, andermans mening te respecteren, op je mening terug komen, voortschrijdend inzicht tonen.

    mvg

    Amnis

    p.s. ik ben persoonlijk tegen oorlog voeren

  7. @keuleniscool [8]:

    “Dank zij de EU , is hier al meer dan 60 jaar geen oorlog .”

    Hier waar? Effe wikipedia raadplegen over oorlogen waar Nederland bij betrokken was(is)

    Indonesische Onafhankelijkheidsoorlog Nederland – Indonesië 1945-1949

    Koreaanse Oorlog Verenigde Naties waaronder Nederland, België en Luxemburg – Democratische Volksrepubliek Korea 1950-1953

    Golfoorlog Golfoorlogcoalitie waaronder Nederland en België – Irak 1990-1991

    Kosovo-oorlog 1996 – 1999 (in Europa)

    Irakoorlog Multinationale troepenmacht in Irak waaronder Nederland – Irak 2003-2005

    Oorlog in Afghanistan NAVO (ISAF) waaronder Nederland,
    België en Luxemburg – Taliban 2001-heden

    Oorlog in Libië Nationale Overgangsraad en NAVO waaronder Nederland en België – Libië 2011

    Of doel je op oorlogen op grondgebied?

    En nu wilt men graag nog effe oorlogje voeren met Syrie en Iran… en dat kan uiteindelijk tot gevolg hebben dat Rusland en China zich mee gaat bemoeien en dan zal je alsnog oorlogje krijgen op eigen grondgebied.

    keuleniscool [11] reageerde op deze reactie.

  8. @Alex [10]:

    “Dank zij de EU , is hier al meer dan 60 jaar geen oorlog .”
    Hier waar? Effe wikipedia raadplegen over oorlogen waar Nederland bij betrokken was(is)
    Ik begin over de EU ,
    en jij gaat meteen alles uit zijn verband te trekken , en over de Nederlandse politiek te bomen ….
    Is Nederlands zo moeilijk ?
    Rijs [12] reageerde op deze reactie.

  9. @keuleniscool [11]: Vertaling: ik heb geen argumenten en ik kan niet lezen, maar ik kan wel met poep gooien.

    Blijkbaar zijn de EU landen zeker wel betrokken geweest bij oorlogen de laatste 60 jaar. Dus om te zeggen dat de EU uitsluitend vrede heeft gebracht is gewoon niet waar.

  10. @keuleniscool [13]:

    Maar wel oh zo dom wat je beweert. Je kan niet eens antwoord geven op de ‘volgende (“Dank zij de EU , is hier al meer dan 60 jaar geen oorlog .”
    Hier waar”?)

    Want alsje bedoeld oorlog in Nederland… gevoerd op Nederlands grondgied, dan niet, maar daarbuiten wordt wel flink oorlog gevoert, dus hebben we wel oorlog.

    Als je doelde op onderling (EU landen) geen oorlog, dan moet je jezelf beter verwoorden want je was niet duidelijk.

  11. @keuleniscool [15]:

    Ten eerste. Ik kan niet bewijzen dat er geen oorlog zou zijn zonder de EU. Net zo min als jij niet kan bewijzen dat er geen zwarte zwanen bestaan. Misschien is de vrede wel te danken aan het feit dat kinderen minder mishandeld worden dan vroeger. We kunnen dat gewoon niet met zekerheid zeggen.

    Ten tweede. Technisch gezien heb je gelijk. Je zei idd “IN de EU”. Maar mijn punt is: maakt het uit of de EU niet in zijn eigen grondgebied bombardeert als zijn leden wel buiten dat gebied vrouwen en kinderen kapot schieten?

Comments are closed.