Op Vrijspreker waarschuwen we vaak voor de schadelijke invloeden van de overheid op de economie. Het wordt echter echt persoonlijk als de staat meent zich met de opvoeding van je kinderen te mogen benoemen. Een tweetal ouders hebben hun eigen denkbeelden over de opvoeding en worden thans door het systeem vermorzelt. Er komt op maandag 27 mei een rechtszaak waarin de ene staatsdienaar (rechter) de andere staatsdienaar beoordeelt en beslist over de toekomst van een tweetal kinderen. Een noodkreet van de ouders heb ik hieronder geplakt.
27 mei staan wij, Ton Grimminck en Edwin de Bree voor de rechter. We hebben de educatie van onze kinderen in eigen hand genomen. Omdat het reguliere onderwijs voor onze kinderen tekort schiet. Wij willen goed onderwijs waarbij het ontwikkelen van eigen kwaliteiten en eigen verantwoordelijkheid voorop staat. Bovenal zijn wij tegen de staatsinbreuk op de vrije onderwijskeuze van ouders.
Onze kinderen gaan naar een Sudburyschool omdat de pedagogische visie aansluit bij de onze. Sudburyonderwijs is een onderwijsvernieuwing die al 45 jaar bestaat. Met bewezen resultaten o.a. in landen als Duitsland, VS, Japan, Israël, België, Denemarken én Nederland. Alleen past Sudbury onderwijs in Nederland niet in de standaard mal van de inspectie.
Onze kinderen leren aantoonbaar elke dag immens veel op hun school en voelen zich er blij en veilig. Maar door de gestandaardiseerde werkwijze van de inspectie zou de pedagogische visie van deze school niet aan de leerplicht voldoen. Daarom staan we nu voor de strafrechter.
Zie jij ook dat de wereld snel verandert, er veel uitdagingen zijn en dat het onderwijs hierin achterblijft? Ben jij voor diversiteit en keuzevrijheid in onderwijs? Ben jij tegen staatsinbreuk op de vrije onderwijskeuze voor ouders? Vind jij dat ouders verantwoordelijkheid moeten kunnen nemen voor de keuzes in opvoeding en educatie van hun kinderen?
Kom dan jouw stem laten horen!
Omdat onderwijs anders kan.
En voor sommige kinderen anders moet.
En bovenal omdat ouders het recht hebben het onderwijs voor hun kinderen te kiezen!
Als je komt maak dan ajb zichtbaar dat je TEGEN STAATSINBREUK bent en VOOR VRIJE ONDERWIJSKEUZE DOOR OUDERS.
U bent uitgenodigd voor de zitting maandag de 27-ste te rechtbank Haarlem. Voor meer details volg de link naar het facebook event
De staat zal alles doen om het beïnvloeden van de kinderen aan zich te trekken.
Naar zo’n rechtspraak komen meestal weinig mensen. Tijd!
Hebben de ouders al een petitie lopen? In ieder geval krijg je daar meer handtekeningen dat bezoekers bij de rechtspraak.
Ik zal tekenen!
Los van het feit dat het altijd irritant is dat de overheid weer eens in de weg loopt, zou de feitelijke discussie moeten gaan over de kinderen.
De vraag is of het sudbury onderwijs beter of gelijkwaardig is aan het staatsonderwijs.
Tot nu toe heb ik nog geen enkel bewijs kunnen vinden dat dat niet zo is.
Het gaat er niet om welk systeem beter is. Er is overigens zeker geen bewijs dat democratische scholen slechter zijn #omdenken. Het gaat eerder om de discussie of de staat het monopolie op het domein onderwijs heeft of dat je als ouders zelf kan bepalen wat goed is voor je kinderen. Een ding is zeker het huidige onderwijs gaat uit van gemiddelden terwijl de huidige tijd met al zijn dynamiek, verandering en ongekende mogelijkheden vraagt om diversiteit. Wens jullie veel succes maandag!
Kinderen worden in Nederland onder dwang gescheiden van hun ouders – ruim 1000 lesuren per jaar.
Niet deelnemen aan gedwongen onderwijs kan leiden tot boetes, gevangenisstraf en uithuisplaatsing van kinderen.
Dat het staatspropaganda onderwijs te kort schiet laat zich duidelijk zien aan het grote aantal gedresseerde en dociele medeburgers die in afnemende mate in staat zijn de scheefgroei in de samenleving te herkennen, gehersenspoeld als ze zijn.
Victor [6] reageerde op deze reactie.
@Victor [5]:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=o3tPZhXTF4o#!
Deze voortreffelijke Duitse wetenschapper legt precies de vinger op de zere plek waar het gaat om de verkeerde programmering van de jeugd binnen de huidige opvattingen van wat ‘onder’wijs heet te zijn. Daarnaast de mogelijkheden voor maximale ontplooiing versus de agenda van de staatsroverheid.
Comments are closed.