Om nog eens goed duidelijk te maken hoeveel u als automobilist betaalt door met een auto te rijden, heeft de ANWB een leuke check gemaakt: http://www.anwb.nl/auto/autobelastingenĀ Wanneer u het kenteken van uw auto invult en het aantal km krijgt u een duidelijk inzicht in wat u zo al bijdraagt aan de staatsfinanciĆ«n.
Het is nog niet zo dat ik gestopt ben met autorijden, maar verontwaardigd ben ik wel.
En dan hebben we het nog niet eens over de kosten en overheidsbijdragen die ik via de garage kosten (soc lasten, milieuheffingen, parkeergeld etc) bijdraag alsmede de mode om oudere autoās uit binnensteden te weren, terwijl er wel wegenbelasting voor betaald moet worden.
Misschien een idee om de link van dit artikel naar je auto vriendjes te sturen?
De ANWB site is ook interessant voor verdere achtergrond info.
Het is een feitelijke constatering van de ANWB. Ze doen er verder niks aan. Net zo min als ze iets doen aan het enorme verschil tussen verbruikscijfers volgens de fabrikant en de realiteit. Maar wat ontdek ik nu ? De ANWB verkoopt zelf nieuwe auto’s ! Geen wonder dat ze partij kiezen voor de autofabrikant. En dat noemt zich belangenbehartiger van de nederlandse automobilist. Maar niet heus !
Overnight [2] reageerde op deze reactie.
@Kor [1]: leg ff uit: het is een feitelijke constatering, maar ze kiezen voor de autofabrikant?
Ik dacht dat hun feitelijke constatering best wel correct is.
Overigens blijft het natuurlijk zo dat als je namens de automobilisten optreedt, je meer geneigd bent in hun belang dingen te doen. Ik heb die ANWB actie hier geplaatst omdat het inzicht geeft wat voor melkkoe de auto is en ik denk dat ANWB dat objectief en inzichtelijk weergeeft.
De ANWB heeft jaren lang, neen, decennia lang gezwegen. Het is geen geloofwaardige belangenbehartiger van de automobilist maar een onderdeel van het probleem. Door jarenlang, decennia lang als belangenbehartiger te zwijgen zijn ze mede schuldig aan de huidige ellende.
Het is net als de VVD die soms opeens iets liberaals roept maar intussen tot in de genen gewoon een collectivistische partij is. De ANWB is onderdeel van de grote nederlandse gespreks en belangen groepen carrousel waarbij de belangen van degenen die behartigd zouden moeten stelselmatig worden genegeerd om maar mee te kunnen praten. Een hele kudde belangengroepen behartigers praat met beleidsambtenaren, en zijn het allemaal met elkaar eens dat ze heel belangrijk zijn en houden de schijn op dat alles in dit land koek en ei is. Terwijl er dus niets gebeurt anders dan meer collectivisme en minder service. De ANWB heeft zo tot een grote organisatie kunnen uitgroeien die van alles doet behalve in de politiek opkomen voor de automobilist.
arvr [5] reageerde op deze reactie.
Auto ouder dan 12 jaar telt niet mee… kost ook niks denk ik…
Ć³f grijs kenteken, kunnen ze ook niks mee etc..
Blijft een naar clubje, jammer dat de Wegenwacht er aan gekoppeld is. WW=Top! ANWB=? Wie het weet mag het zeggen
Philosoof G&R Eigenwijs [6] reageerde op deze reactie.
@Ratio [3]:
Zie je wel vaker bij “Belangengroeperingen”. Na een paar decennia groei gaat een dergelijke organisatie meer waarde aan zichzelf hechten dan aan de oorspronkelijke doelen.
@samsaartje [4]:
Een voormalige wielrijdersbond.
Uit ge groeit tot een maatschappelijk instituut.
Dat gezien het ledental best wat meer invloed zou kunnen uit oefenen en dat ook wel eens hebben gedaan.
Echter daar na, door onze minister Netelenbos, direct zijn terug ge vloten, met betrekking tot plaatsen van padenstoelen.
En in een netelenbos is het toch al omzichtig werken.
Zodat er voor gekozen wordt, denk ik, om de politiek zoveel als mogelijk, te laten rusten op een peluwtje van mos.
Het wordt tijd om die politiekelui!
Zelf de wacht aan te zeggen, door ze niet meer te verkiezen.
Waar door het zelf beschikkingsrecht van de burger beter
tot uiting komt! EN, ALS JE KLAAGT BEN JE TE LAAT!!!
Comments are closed.