EU1Met een voordeel bedoelen we een situatie die te danken is aan Nederland ondergeschikt te maken aan Brussel, en dat zonder dit lidmaatschap niet mogelijk zou zijn.

Misschien zijn die er wel, en is is het verstandig ook die objectief te bekijken. Als u er meer weet, kunt u er ook meer insturen,

Mogelijk kunnen we concreter zijn dan de meeste politici die constant staan te beweren dat de EU “ons zoveel goeds heeft gebracht”. En eerlijk ik weet er geen één!

Maar we gaan eens objectief trachten te analyseren!

 

 

67 REACTIES

  1. @arvr [29]:

    U heeft gelijk.

    http://www.iex.nl/Nieuws/ANP_ANP-110613-113/Schuble-ECB-beleid-binnen-mandaat.aspx

    De ECB heeft direct staatsschulden gefinancierd van zwakke EU landen. Wel onder voorbehoud van strenge bezuinigingen, maar de stok achter de deur is toch weggevallen daarmee.

    De Duitse rechtbank heeft dit goedgekeurd omdat de ECB als mandaat het waarborgen van de stabiliteit van de euro heeft.

    Some PIGGS are more equal than other pigs…

    Goed nieuws voor de goudbezitter dus. Na de goudrevaluatie een nog hogere goudprijs in euro’s… Daarom hebben centrale banken binnen de EU goud op de balans. Waarde van de euro omlaag is waarde van goud omhoog.

    Ziet u nu nog niet omdat de goudprijs nu nog word bepaalt door papiergoud tot China voldoende fysiek goud in bezit heeft.

    Dat de EU anders in het monetaire systeem staat dan de FED leest u in onderstaand artikel.

    erg informatief

    http://www.ingoldwetrust.ch/gold-and-the-monetary-system-potential-us-eu-conflict-1974

    arvr [32] reageerde op deze reactie.

  2. @Hugo [31]:
    Quote:
    “Dat de EU anders in het monetaire systeem staat dan de FED leest u in onderstaand artikel.”

    Euh, .. nee. De werking van het monetaire systeem is grotendeels gelijk. Het enige wat het artikel aantoont is dat men in Europa wat nerveus is aan het worden en probeert door het vrijgeven va de goudprijs wat extra “winst” te maken.

    Het komt een beetje over als een alcoholist die na sluitingstijd tegen een lege koelkast aankijkt en vervolgens het hele huis overhoop haalt om dat ene flesje bier te vinden wat ie al zolang kwijt is.

    Overigens, voor zover na te gaan, ligt een fors deel van het Nederlandse goud bij de FED NY. Dito voor het Duitse goud. En aangezien het startkapitaal van de ECB ingebracht is door de nationale banken van de lidstaten is dat dus het “Europese goud”. Ja inderdaad volslagen papiergoud. Waarbij zelfs audits van de fysieke voorraad persistent geweigerd worden. Waarom ligt zoveel van “ons” goud daar?

    Iets met Nixon rond 1970.

    ============================================

    Ik heb sowieso iets tegen “Geloven in goud” om exact dezelfde reden als “Geloven in bitcoins” en het geloof in een “Vrij libertarisch eiland”. Het is vluchten. Bitcoins, mjah, daar hebben we het al over gehad. Aan goud heb je weinig als de wereld om je heen aan het instorten is en succes met je eiland. Als de collectivisten het echt benauwd krijgen gaan ze gewoon lekker roven, met een slap zelfverzonnen excuus (Het is allemaal de schuld van de Hugo’s die al het goud voor zich zelf houden terwijl wij niets hebben) of zelfs gewoon zonder.

    Wij als libertariers hebben feitelijk maar een kans: We zullen moeten doordringen tot hetgeen het hele systeem in stand houd. En dat is een geïndoctrineerde, in valse waarheden en verderfelijke moraliteit gelovende bevolking wakker te krijgen.

    Misschien moeten we wel daarvoor de interne stammenstrijd (er zijn bijna net zo veel libertarische (sub)stromingen als libertariers) begraven en gaan samenwerken. Of ga ik nu te ver? 😉

    Hugo [34] reageerde op deze reactie.

  3. Tsjonge, jonge, jonge, wat een discussie hier. Bij deze maar afgemeld.

  4. @arvr [32]:

    Nee, eurosysteem is compleet anders dan het dollarsysteem, de argumenten heb ik reeds gegeven.

    Waar ons goud ligt doet niet terzake, de euro wordt immers niet gedekt door goud maar door onze krimpende economie.

    Zolang de EU meer goederen en diensten exporteert dan importeert hoeven wij geen goud te verkopen.

    U hoeft niet te geloven in goud of de euro, ik leg het eurosysteem uit en de richting die we opgaan. En aangezien u het systeem niet begrijpt bent u klaarblijkelijk nog niet wakker genoeg.

    Ik ben net als u tegen een grote overheid maar kies voor een geleidelijke afbouw ipv de Mad Max situatie die u verwacht. U bent kwaad op zaken waar u niets aan kunt doen en dat geeft machteloosheid.

    De wereld kentert altijd aan het einde van een economische cyclus en normaliter gaat dat gepaart met oorlogen. Hoe vreselijk ik de EU bureaucratie ook vind, ik heb het 100 x liever dan oorlogen met onze buurlanden waar alleen de eigenaars van centrale banken voordeel van hebben.

  5. Beste Hub en mede Europeanen,

    Er is echt wel één geweldig positief punt aan deze hele EU-ellende. Maar dat is dan ook echt mega mooi, let op.

    Door de enorme schulden last en zijn ondemocratische houding, zal het hele euro project inclusief de Euro munt in elkaar storten.
    Ja u leest het goed, ineen storten, en afsterven.

    Alle (staats) schulden zullen verdwenen zijn (er zijn immers geen Euro’s meer) en individuele lidstaten zullen een nationale “volks” bank op moeten richten die zelf weer een eigen “volks valuta” uit gaat geven.

    Deze nieuwe volks Gulden/Mark/Lire is vrij van rente en elk lid is in 1 klap zonder staats schulden. Bij uitgifte is de koers 1 op 1. Dus 1 Drachme/Dmark/Gulden voor elke Euro, de dag daarna kan elke lidstaat naar wens zijn valuta een keer per jaar vast stellen. Hierdoor kunnen ze weer concurrerend worden en economische groei creëren

    Waarom rente aan privé bankiers betalen en staats schulden aangaan, als je het geld zelf gratis kunt maken?

    Nooit meer inflatie (nooit meer prijs stijgingen) en als de politiek dat wil, nooit meer speculatie (einde van het “geld maakt geld” tijdperk) en een spaak in het wiel van de privé bankiers, en die 0.0001% “elite”.

    Maar misschien nog wel belangrijker.

    Een einde aan hun ongelimiteerde macht en hun kwalijke activiteiten, die wereldwijd al zoveel schade, schande, verdriet en tragedies hebben aangericht. Het is tijd dat dit tot een einde komt.

    En dat mijn beste vrienden is het enige maar zeer belangrijke voordeel wat we overhouden aan al deze EURO ellende.

    Weer welvarend, schulden vrij, volop werk, soeverein, een eigen valuta en weer baas binnen eigen grenzen en einde “Brussel” en deze hele crisis. YES!

    Ik kan haast niet wachten tot het zover is dat we af kunnen rekenen met die privé bankiers en NWO elite, en onze macht én rijkdommen weer terug hebben.

    Lang Leve EUROPA, dus tegen de EU.

    Adam Onesto vanuit een zonnig en warm Cambodja,al gevlucht voor de Euro kanker in 2006.

    Hugo [36] reageerde op deze reactie.
    Wie ben ik? [39] reageerde op deze reactie.

  6. @Adam Onesto [35]:

    -Waarom rente aan privé bankiers betalen en staats schulden aangaan, als je het geld zelf gratis kunt maken?

    Wat een briljant idee, dat daar nog niemand eerder op gekomen is!

    Dus als we de ING, ABN, SNS en Rabo nationaliseren dan betalen we rente aan ons zelf? Dit zijn immers de systeembanken die grotendeels onze staatsobligaties opkopen. De winst van deze banken gaat ook grotendeels naar het Nederlandse volk want wij zijn A grootaandeelhouder en B ze moeten belasting betalen.
    De andere grote koper van onze staatsobligaties zijn onze pensioenfondsen, dus we betalen rente aan onze pensioenfondsen, gekker moet het toch niet worden he?

    Maar u mag ook zelf onze staatsobligaties kopen, dan betaalt het Nedrlandse volk rente aan u daar in Cambodja

    Deze systeembanken lenen weer euro’s van de ECB en de ECB is weer deels eigendom van het Nederlandse volk. Deels, want de

    Uw wens is reeds in vervulling gegaan. Lang leve de EU

    en ter uwer informatie… banken maken geen geld. Banken fasciliteren de economie door leningen te verstrekken

    Burgers maken geld door een lening aan te gaan bij een bank.
    Bedrijven maken geld door een lening aan te gaan bij een bank.
    Overheden maken geld door een lening aan te gaan bij een bank.

    U bent dus kwaad op alle mensen die een lening zijn aangegaan..

  7. @Hugo [37]:

    Wat is dit voor onzin zeg. Burgers, bedrijven en overheid maken geld door een lening aan te gaan bij een bank?

    Gast, banken maken het geld uit het niets. Ze voeren wat in de computer en hopla weer 1 miljard erbij. Dan lenen ze het uit naar iedereen die daar rente over moet betalen en krijgen ze naast het gratis geld dat ze uit het niets hebben gecreëerd extra gratis geld terug.

    Gezien dit systeem op deze manier bestaat, hebben de mensen totaal geen keus dan lenen bij de banken. Als je zelf geen spaargeld hebt en je wilt een bedrijf beginnen dan moet je wel lenen. En gezien de banken de meeste macht hebben, bepalen ze ook dat de overheden bij hun moeten lenen. Als wij de mensen macht hadden dan hadden wij de macht en recht om geld te printen. Maar nee als wij het doen is het illegaal. Want hey dan zou iedereen het doen en zal er te veel geld zijn en flinke inflatie zijn. Oh wacht dat hebben we nu ook al.

    Alleen gaat het wat minder snel, en overheid blijft maar geld lenen en meer schulden maken. Het hele systeem is gebaseerd op schuld. Zo blijven we slaven van het systeem gezien wij hard moeten werken om de rente terug te kunnen betalen. Overheid moet dat ook waardoor ze het geld weer van de mensen moeten halen en dus moeten wij meer belastingen betalen. Zo werkt het. Banken hebben alle macht en die misbruiken ze dan ook.

    @Adam Onesto [35]:

    Ik ben totaal met je eens dat EU een grote voordeel heeft. En dat is dat ze zichzelf kapot zullen maken. Hoe meer ze domme dingen doen, hoe meer mensen wakker en boos worden. Hoe meer vrijheden ze afpakken hoe meer mensen zich verzetten en proberen EU tegen te werken. En zo gaat het altijd met groot machten. Kijk naar de Grieken, Romeinen etc. VS oftewel de grote macht blok verliest elke jaar zijn macht en zal in elkaar storten net zoals Romeinse rijk en alle macht blokken die ooit zijn geweest. Wij zullen het mee maken dat AMERIKA en de EU kapot zullen gaan. En als wij niks leren van de geschiedenis zullen we hetzelfde fouten herhalen en op deze manier worden wij nooit wijzer.

    Een ding hebben wij wel beter dan paar duizend jaar geleden. Wij hebben technologie die steeds beter en sneller wordt. Als straks 3D-printers beter en goedkoper worden of we krijgen zoiets als Replicator uit Star Trek, dan zullen we veel meer vrijheid hebben en minder afhankelijk zijn van de overheid. Want als je zelf dingen kunt maken, produceren, kopiëren, recyclen etc, dan heb je de overheid niet meer nodig. En op deze manier zal het zijn macht steeds meer verliezen en we zullen een punt bereiken waarbij wij echt vrij zullen zijn.

    Misschien maken wij het mee, misschien onze kinderen, maar er komt een tijd waar wij allemaal volgens de NAP zullen gaan leven. Vol met vrijheid, vrede, liefde en compassie. Tot die tijd is het onze plicht om een betere wereld te maken voor onszelf en onze nageslacht.

    LOVE AND PEACE PEOPLE.

    Hugo [40] reageerde op deze reactie.

  8. @Wie ben ik? [39]:

    Daar gaan we weer.

    U hoeft geen geld bij een bank te lenen, u kunt ook op zoek gaan naar een business angel of kapitaal vrijkrijgen door aandelen in uw bedrijf te verkopen.

    Over fiatgeld moet rente worden betaald, want de rente bepaalt de waarde van fiatgeld dat opzichzelf geen intrinsieke waarde heeft.

    U heeft al de macht over geldcreatie. Als u een lening bij de bank aangaat dan creeert u geld. Zodra u deze lening aflost verdwijnt dat geld weer uit de roulatie

    Wat is uw probleem met fiatgeld?

    Wie ben ik? [41] reageerde op deze reactie.

  9. @Hugo [40]:

    Mij lijkt het nogal moeilijk om aandelen in een eigen bedrijf te verkopen als je een bedrijf moet oprichten.

    En mij probleem met fiat geld is dat het gebaseerd is op niks. Het heeft geen waarde, word niet gedekt door goud en is gewoon een waardeloze papier. Alleen omdat ‘wij’ met zen allen ‘afgesproken’ hebben dat het waarde heeft, kunnen we het gebruiken.

    Er wordt nu ook geld bij geprint, waardoor waarde van het geld daalt en koopkracht wordt minder. Maar wij krijgen niet meer geld.

    Vroeger kreeg je een papiergeld als waardebon voor het goud dat in de banken lag. Kwam je je goud ophalen dan leverde je het papiertje in en kreeg je je goud terug. De banken besloten om meer papiertjes te geven dan dat er goud in de kluis lag. Sinds de oprichting van de Federal Reserve Bank en afschaffing van de Gold standard zijn de papiertjes geen fuck meer waard.

    Wat ik niet snap is dat JIJ niet tegen FIAT geld bent. Als jij zo libertarisch bent, waarom vind je FIAT geld ok?

    Hugo [43] reageerde op deze reactie.

  10. Ik kan er eigenlijk niet eentje bedenken. Behalve dan dat we in de EU geen geld meer hoeven om te wisselen met vakanties. Alhoewel dat nou voor de burger geen zoden aan de dijk zet.

    Voor de rest is er alleen voordeel voor grote bedrijven, de export die ervan geprofiteerd heeft, politici (Volgens mij krijgen zij smeergeld) en rijke eliten.

    Voor de gewone burger heeft het alleen maar gekost en in de lidstaten voor gewone burgers meer armoede veroorzaakt.

  11. @Wie ben ik? [41]:

    -En mij probleem met fiat geld is dat het gebaseerd is op niks. Het heeft geen waarde, word niet gedekt door goud en is gewoon een waardeloze papier. Alleen omdat ‘wij’ met zen allen ‘afgesproken’ hebben dat het waarde heeft, kunnen we het gebruiken.—–

    Fiat betekent per definitie dat je aan geld waarde toekent die hoger is dan de intrinsieke waarde. Papier heeft wel degelijk intrinsieke waarde al is het niet veel.

    De intrinsieke waarde van goud is zo’n $ 1.200,- Alle centrale banken hebben maar 30.000 ton goud dus daar kun je de geldhoeveelheid bij lange na niet mee dekken. Zelfs met de totale bovengrondse voorraad van 170.000 ton kom je niet in de buurt.

    U zult goud dus moeten overwaarderen waardoor goud weer een fiatmunt wordt en daar was u op tegen nietwaar?

    Hugo Utrecht [50] reageerde op deze reactie.

  12. Als iemand denkt of de indruk heeft te weten hoe ik denk, en dat ik voor EU zou kunnen zijn , maar ik moet menig een teleurstellen, ik denk aan mijn “Vaderland” wat ik hoog in het vaandel heb, en behoor niet tot de mensen die in het verleden verraad gepleegd hebben, maar sluit mij aan bij de generatie, die net als mijn vader, het verzet gesteund hebben. Daarom wil ik graag in een vrij Nederland blijven wonen. Dus kom ik voor mijn volledige vrijheid op en steun geen zakkenvullers die ons alleen maar in een onderdanige positie, als dienaren van machtsbeluste mensen willen plaatsen om zichzelf te kunnen verrijken over onze rug..

  13. Sorry ; een voorbeeld is dat er veel gestoorde mensen naar Brussel vertrokken zijn. Jammer dat er steeds nieuwe gestoorden opstaan, maar daar hebben we het ( nog ) niet over !

  14. IK vraag mij hardop af wanneer deze zaken kabinetten van plan zijn om het belang van de burger weer voor op te stellen na de lagere en midden klasse decennia lang voorgelogen misbruikt en uitgebuit te hebben als een stelletje achterlijke slaven.

    En ondertussen gaat dat stelletje huichelaars en criminelen dat zich politici noemen gewoon door met het roven en hun zakken vullen ten koste van de gewone burger waar dit land altijd op heeft gesteunt.

    Halbe Zijlstra staat ook een goed betaalde baan te wachten bij een grote en erkende financiele instelling nadat hij voor zijn eigen zelf verrijking de huidige generaties en de toekomstige generaties onder de bus heeft gegooid.

  15. Iedere europiaan zuid of west kan zich maar vestigen waar de uitkering en andere sociale voorzieningen het hoogst zijn.
    Goed voor hun natuurlijk Oost en zuid trekken de uitvreters massaal naar het economische hoogstandje of te wel het westen.
    Ze komen net als kakkerlakken onder hun steen vandaan gekropen zo regel recht het walhalla in.Dat ze daarmee onze cultuur en economie en criminaliteit de strot dicht knijpen en hoogtij vieren en wij zo zelf aan de bedelstaf moeten intreseert ze geen reet. maar ik zie licht aan het eind van de tunnel er is steeds meer ophef over de toestroom die kwa cultuur niets hier te zoeken heeft.en voor zie zoals de geschiedenis zich dikwijls heeft uit gewezen weer over een misschien aantal jaren weer 1 of andere burger oorlog ontstaan ik denk dan dat alle remmen los gaan alle frustratie alle boosheid komt er dan uit .Nu hebben hun het goed voor hun is de multiculturele samenleving prima geregeld. Maar ik voorzie een goeie toekomst voor ons de origine bewoners in west Europa en ook voor de Scandinavische landen.

  16. 1 voordeel van de EU: vrijhandel
    Wat weer onmiddellijk wordt opgeheven door de nadelen van een buitentarief

  17. @Hugo [43]:

    Leuk om te zien dat een andere Hugo het freegold concept ook tot zich heeft genomen. Ik ben het met je eens dat dat freegold een uitstekende oplossing is voor een aantal monetaire problemen. Echter wat ik observeer is dat de EU er veel, zoniet alles, aan doet om er weer onderuit te komen en de Dollar te steunen. Een lijstje voorbeelden (niet uitputtend)

    – Het leasen van CB goud. Ondanks dat dit is ”verboden” in diverse deals (ook informeel) zijn landen er weer mee begonnen.
    – De EU doet er alles aan om betaling in Euro door olie te voorkomen. De meest duidelijke voorbeelden zijn Irak en nu recent Iran. Er zijn er meer.
    – Het steeds moeilijker maken van aankoop van fysiek en zelfs het vervolgen van instellingen die dat wel doen (zie bijvoorbeeld glasblazers pensioenfonds door DNB). Dit naast ontmoediging in de pers.
    – Het voordeel van de EUro (decentrale besluitvorming) totaal ondermijnen door middel van centralisatie.
    – Het steunen van USA banken/schulden middels opkopen van gigantische hoeveelheden USA schuld welke het EU systeem heeft opgeblazen. De EU kocht geen staatobligaties meer maar persoonlijke USA schulden. Had de EU dat niet gedaan had de Chinese support niets uitgemaakt.
    – De huidige bewegingen richten een groot handelsverdrag met de USA
    – Saudi Arabie welke meer richting China beweegt dan de EU.
    – Het laten overleven van de papiergoud markt na +-1998.

    Daarnaast heeft de EU het nagelaten om zeer relevante zaken te regelen zoals een fysieke beurs op te zetten. Of eigen credit rating bedrijven/instellingen op te zetten. Om maar wat te noemen.

    Begrijp me niet verkeerd, ik vind freegold een top concept. Ik zie alleen grote tegenwerking ipv meewerking van de EU. Het verval begon na het vertrek van Duisenberg en heeft een nieuw dieptepunt bereikt onder dhr. Draghi.

    Een aantal freegold denkers is voor een reden overgestapt op het concept freefiat….. (ik heb me daar niet in verdiept)

    Ik ben oprecht benieuwd naar hoe jij bovengenoemde ontwikkelingen ziet.

    groeten Hugo (smile)

    Hugo [51] reageerde op deze reactie.

  18. @Hugo Utrecht [50]:

    Hi Hugo,

    De route naar freegold is ingezet toen Europese landen een groot gedeelte van hun goudvoorraad hebben verkocht en dit is onomkeerbaar. Hiermee hebben ze de BRICS fiches gegeven voor het nieuwe monetaire spelletje waarbij goud het centrale punt zal zijn.

    De bankensector en politiek hebben een hekel aan freegold en zullen dit zo lang mogelijk uit willen stellen.

    Politieke beslissingen hebben geen vat meer op het onvermijdelijke, de radaren draaien.

    De papierprijs van goud wordt niet meer ondersteund en dat zou u eigenlijk voldoende moeten zeggen.

    Draghi is een freegold man pur sang. Hij zal de euro met alle mogelijkheden steunen en tot die mogelijkheden behoort de nucleaire optie van instant goudrevaluatie.

    Iran krijgt gewoon euro’s voor z’n olie hoor!

    http://newindianexpress.com/business/news/India-set-to-pay-in-Euro-for-Iran-oil-with-a-rider/2013/11/26/article1911007.ece

    Hugo Utrecht [52] reageerde op deze reactie.

  19. @Hugo [51]:

    ”De route naar freegold is ingezet toen Europese landen een groot gedeelte van hun goudvoorraad hebben verkocht en dit is onomkeerbaar.”

    In mijn interpretatie van freegold hebben de EU landen toen hun goud verkocht om ”clean te komen” van hun leasing activiteiten vanwege het het overeind moeten houden van de $IM. Het was accepteren van leasing verliezen ipv nieuwe verkopen zoals u schetst. Another stelde in de trant van ”the EU showed that when all else fails gold will be paid”. Ze zijn (forse) nieuwe leases aan te gaan na het (deels?) ”clean komen’. Waarom? Zo zijn er in mijn rijtje vragen wel meerdere vragen opgeworpen.

    ”Hiermee hebben ze de BRICS fiches gegeven voor het nieuwe monetaire spelletje waarbij goud het centrale punt zal zijn.”

    De BRICS hebben hun eigen goud (deels in de grond), allemaal. De I uit de BRICS, India, heeft zelfs de grootste hoeveelheid fysiek bovengronds ter wereld. Ik ben bekend met het ”centrale punt” idee. Hangt samen met het uw volgende punt

    ”De bankensector en politiek hebben een hekel aan freegold en zullen dit zo lang mogelijk uit willen stellen. ”
    Volgens mij is de EUro een concept en creatie van top bankiers (inc BIS) en top politici. U hint meerdere keren in dit draadje aan dat u dat ook denkt. Ik snap dit punt ook niet, waarom al deze moeite doen en dan eea zo moeilijk om eea mogelijk maken.

    ”De papierprijs van goud wordt niet meer ondersteund en dat zou u eigenlijk voldoende moeten zeggen.”

    Volgens mij stelde Another al dat de papierprijs viel omdat er zoveel fysiek en niet papier kochten. Ik ben niet zo zeker van de zekere stelling dat papier niet meer ondersteund wordt. Het ziet er wat mij betreft naar uit dat papier met veel metaal wordt gestut tot nu toe.

    Ik ben benieuwd waar u uw vertrouwen in dhr Drahi vandaan haalt.

    De door u geposte link dat Iran olie (weer) in Euro wordt betaald is niets meer dan een zgn ”snap shot”. Het was de EU welke meehielp (actief) olie NIET in Euro geprijst te krijgen. Iran was er 1 van en die landen. Iran en betalen voor olie is een apart verhaal. Uit sluiten van het SWIFT systeem (locatie Belgie) en daarna andere vormen van betalen. . ZO azie pikte dat niet en hebben nu een eigen goedkope oliestroom (deels betaald in fysiek goud, zie de ”mules”).

    1 ding is zeker, de olie, fiat, goud en geo politiek conflicten zullen nog wel even voortduren (smile of huil).

  20. De geschiedenis herhaald zich. 1815 kreeg banker Rothschild door list en bedrog de toestemming om geld te mogen maken, dit na de slag om Waterloo.
    Hier zijn investoren in oorlogsaandelen bedrogen omdat England volgens Nathan Rothschild melde, dat de Fransen gewonnen hadden, waardoor de aandelen niets meer waard waren.
    En hij deze heeft opgekocht tegen een zeer laag bedrag.
    In 1913 weer een streek op 24 december wordt tijdens het kerstreces van de Amerikaanse senaat een wet ingediend en gelijk goed gekeurd, door afwezigheid van senatoren. zo is de FED ontstaan en in handen van particulieren personen en instellingen.
    Nu is het spel met de Euro en banken dat na honderd jaar zijn intreden doet.
    Ik vertrouw de EP bestuurders niet, want zij handelen in de interesse van de Wallstreet elite.
    Wij als EU burgers kunnen de EU missen als buikpijn.
    De grootste tegenstander van de EU is de EU en zijn EP, dat de burgers hun niet geloven is te danken aan hun wanprestatie waar ze heel royaal voor betaald worden, vertrouwen komt te voet, maar gaat te paard.
    Nul openheid zonder aantoonbare positieve meldingen van behaalde resultaten, alleen maar een slagveld van vernieling, dat is aangericht door hun, IMF, en ECB.
    De gewone burger is niet dom en ziet wat er aan het gebeuren is.

  21. Je krijgt er geen koppijn van, want dat heb je al van het proberen financieel rond te komen.!!!!

  22. WIE KAN ÉÉN VOORBEELD NOEMEN VAN EEN VOORDEEL VAN DE EU ??,……….

    Ik heb tijd nodig, om 1 EU-voordeel voor burgers & bedrijven te VERZINNEN ,..Echter ik heb nog meer tijd nodig ;om de vele EU-VOORDELEN v. Subsidiesponzen , Ambtenaren ,Graaiers -en (EU)Politici allemaal te benoemen ,want dat kost teveel zinnen.

  23. WIE KAN ÉÉN VOORBEELD NOEMEN VAN EEN VOORDEEL VAN DE EU ??,………. voor wie niet? /voor wie wel ?

    Aangezien er voor burgers & bedrijfsleven geen voordeel bij EU aanwezig is, ,zou de titel eigenlijk mogelijk moeten luiden ;

    WIE KAN ÉÉN VOORBEELD – verzinnen- van een VOORDEEL VAN DE EU voor burgers & bedrijfsleven ?

  24. @Patrick [7]: Vrij verkeer v personen & goederen. Dat is nou precies de mantra’s waar ze ons mee beliegen c.q. hypnotiseren.

    Bulgaren, Roemenen, de Polen zijn er al , fijn hoor ga lekekr zo door..

  25. Vandaag, 9 dec. 2013 vraagt Barroso openlijk om steun van pro EU burgers; “ze moeten meer actief worden om de EU te promoten. de anti EU krachten worden te sterk”

    Ik ben blij dat het anti EU kamp steeds sterker wordt. Aan de EU dictatuur hebben we geen behoefte.
    En daarom stem ik op 22 mei 2014 anti EU. Hopelijk een omkeer ten goede en weg van de EU dictatuur.

  26. Het zet mensen aan tot reageren en dus, aan het denken!!

  27. Wat een inkoppertje, deze vraagstelling, op deze notoir anti-Europese site (crypto-Amerikaanse vijfde colonne?).

    Gaat ’tie…

    Allereerst moet je je afvragen waar ‘Europa’ ook al weer vandaan komt. Antwoord: rechtstreeks van de lijkenbergen van WO1 en WO2. Die laatste oorlog is al weer 68 jaar geleden en dan heb je gelijk het hoofdvoordeel bij de kladden te pakken:

    1. Geen oorlog (en dat in het nucleaire tijdperk!)

    WO1 is het gevolg van het Brits-Franse resentiment tegen het ontstaan van Duitsland, out of the blue in 1871, een land dat qua bevolking even groot was als F en UK samen en dat er binnen 20 jaar in was geslaagd om beide landen te overvleugelen op de wereldmarkten met zijn magische ‘made in Germany’. Dat vonden UK en F niet zo leuk en sloten een bondgenootschap met Rusland met als geheim doel Duitsland te vernietigen, en dat gebeurde dan ook in Versailles, met hulp van de Amerikanen. Duitsland werd in de houdgreep genomen, probeerde zich daar in de jaren dertig aan te ontworstelen. Nieuwe grootmachten op afroep, USA en USSR, zagen met genoegen het inter-Europese gekibbel aan en hun kans schoon om dat conflict voor eigen doelen te gebruiken. Voor de oorlog uitbrak over de stad Danzig, zaten Roosevelt en Stalin al op een lijn. Bovendien had Roosevelt de beschikking over de betaalde agent Churchill, die was aangesteld om Engeland in oorlog te krijgen met Duitsland. Het spelletje dat gespeeld werd was dat de Polen werd voorgespiegeld dat ze konden doen wat ze wilden, de geallieerden zouden hun toch wel te hulp snellen, hetgeen een leugen was, maar de Ppolen slikten het en begonnen behalve op Danzig, eveneens te azen op Oost-Pruisen (wat na 1945 geheel ethnisch werd gezuiverd door de Polen, maar wat er in 1939 al zat aan te komen). Hoe dan ook, na 1945 werd Europa, dat de wereld had gedomineerd vanaf de dagen van Columbus tot aan 1945, opgedeeld en naar het derde plan teruggedrongen. Nu weet ik ook wel dat libertariers geatomiseerde economie-beestjes zijn met maar een roeping in het leven, nmlk zo weinig mogelijk belasting afdragen aan de roverheid, maar het over-over grote deel van de bevolking bestaat uit niet-libertariers en dat gaat ook zo blijven. Er zijn er echter ook conservatief ingestelde figuren die het eigenlijk wel leuk vinden dat de oude rol van Europa mogelijk hersteld gaat worden, nu de USSR morsdood is en de USA bijna.

    2. Europa wordt weer het centrum van de wereld, net als vroeger

    Voor mensen zoals ik, die een ongecompliceerde houding t.a.v. macht hebben (hoe meer hoe beter), is dit een prettig vooruitzicht.

    3. De euro doorkruist de hegemonie van de VS, die is gebaseerd op de status van de dollar als reserve currency

    Da’s mooi en is natuurlijk sterk gecorrelleerd met voordeel 3.

    4. De euro is goed voor de intra-Europese handel en dus goed voor het inkomen van de burgers

    De tijden dat we 30 spaarpotjes moesten bijhouden voor 30 Europese landen waar we onze goederen heensturen is nu toch gelukkig echt voorbij. Zou de euro er niet zijn dan zou vrijwel automatisch de handel in dollar of D-mark plaatsvinden en zouden wij weer achter de feiten aanlopen.

    5. Europa maakt allerlei grande projets mogelijk

    Dankzij Europa hebben we nu EADS, waarmee Europa nummer een is in de vliegtuigbouw en ruimtevaart. Dan is er Galileo. Dit genereert hoogwaardige industrie en dito werkgelegenheid. Da’s positief en dat we de Amerikanen inmiddels industrieel inmiddels allang zijn voorbijgestreefd is gewoon hardstikke leuk. En dat was zonder een Europees industriebeleid niet gebeurd.

    Zijn er nadelen? Zeker… elke rechts-gerichte persoon moet zich zorgen maken over het onnodige uithollen van de nationale identiteiten als gevolg van overijverige Eurocraten, die geen concurrenten naast zich dulden. En dan is er het geflirt met de Derde Wereld, die kan worden gebruikt voor massa-immigratie om die identiteiten verder uit te hollen, al stemmen de laatste berichten over het grondig afsluiten van de buitengrenzen buitengewoon positief. Eigenlijk is de Europese integratie wel zo’n beetje af. Met Fortuyn ben ik van mening dat dat Euro-parlement afgeschaft kan worden en dat de Raad en Commissie voldoende instituten zijn om de Europese samenwerking gestalte te geven.

    Maar de EU afschaffen?

    NO WAY

    Seneca [61] reageerde op deze reactie.

Comments are closed.