Meestal valt de eerste kennismaking mee. De overheid deelt bij voorbeeld op kosten van de belastingbetaler aan kinderen koekjes uit op een plein.
Nadere kennismaking met de overheid valt echter meestal rauw op het dak.
Aanvankelijk gaat het misschien om een onschuldig uitziend formulier, invulling waarvan op straffe van opsluiting verplicht is. De voor invulling benodige tijd wordt men geacht gratis ter beschikking te stellen.
Met het invullen van het formulier gaat het echter om een een kritische drempel, bij het passeren waarvan men als overheidsslaaf geïnitieerd is. Daarna en vaak al daarvoor komen wij op een hellend vlak en is voor de meesten onder ons het hek van de dam:
-op scholen wordt door overheidsambtenaren vervalste geschiedenis gedoceerd en wordt men rijp gemaakt om zijn functie als slaaf zonder enig protest te vervullen.
Daarna:
-brengt men minimaal zestig procent tot zeventig procent van de arbeidstijd door als overheidsslaaf
-siddert iedere middenstander voor controlerende overheidsambtenaren, want iemand die alle regels volgt, kan beter meteen zijn intrek nemen in het armenhuis.
-is het voor velen onder ons noodzakelijk professionele formuliereninvullers in dienst te nemen teneinde de ziekelijke drang tot het inzamelen van formulieren te bevredigen.
Als bijzonder pijnlijk en immoreel wordt vaak het aanvragen van vergunningen ervaren, die men in handen moet zien te krijgen van parasieten die zelf wel werken, maar niets produceren en de productie ernstig belemmeren en vaak saboteren.
Het is jammer dat al deze mensen niet stante pede overgeheveld kunnen worden naar een ruimte waar zij iets kunnen produceren en arbeider kunnen worden in de wijngaard des Heeren.
Dit soort mensen beseft zelf vaak maar al te goed, hoe schadelijk zij zijn, maar dat verandert niets aan de middeleeuwse status quo. Vanuit hun optiek is een verordening, hoe schadelijk deze ook moge wezen, immers altijd beter is dan geen verordening.
Communistisch Koninkrijk der Nederlanden, gij zult waarschijnlijk nooit wijzer worden.
Hugo van Reijen
Maar wie zal de wegen bouwen??
Wie ben ik? [2] reageerde op deze reactie.
John [3] reageerde op deze reactie.
Timothy [8] reageerde op deze reactie.
@Heisenburg [1]:
wegenbouwers, straatmakers, hardwerkende mensen die veel en hard werken maar weinig verdienen. Die vaak klachten hebben op hun lichaam door het werk en vrij jong moeten stoppen en die kort kunnen genieten van hun pensioen.
Bedoel je die?
Verder klopt het precies wat Hugo zegt. Je kunt beter hier in Nederland een crimineel zijn die beschermd wordt door de overheid en hun vriendjes (banken, verkrachters, pedo’s etc) dan een eerlijke hardwerkende mens. Je wordt dan beloond door heel veel geld ‘vrijwillig’ te schenken aan de staat.
Heisenberg [4] reageerde op deze reactie.
@Heisenburg [1]:
Is dat een serieuze vraag?
Heisenberg [5] reageerde op deze reactie.
@Wie ben ik? [2]:
*zucht* Ja, want het zijn de “wegenbouwers, straatmakers, hardwerkende mensen die veel en hard werken maar weinig verdienen” die de boel financieren, hé?
Wie ben ik? [6] reageerde op deze reactie.
@John [3]:
Ik kan dezelfde vraag aan jou stellen…
http://dollarvigilante.com/blog/2013/7/17/if-one-more-person-asks-me-who-will-build-the-roads.html
@Heisenberg [4]:
Het zijn wij als belastingbetalers die de wegen financieren. Dus ook straatmakers die bij het groep hardwerkende mensen horen.
Als jouw eerste opmerking sarcastisch bedoelt was in de zin van: maar wie zou alles financieren als de overheid er niet was, dan klopt het helemaal. Want dat wordt vaak gebruikt als mensen niet kunnen snappen dat wij (als belastingbetalers) alles financieren en niet de overheid.
Heisenberg [7] reageerde op deze reactie.
@Wie ben ik? [6]:
Lees maar dat artikel in de link van reactie 5. Meer heb ik er niet over te zeggen…
@Heisenburg [1]:
Wie zegt dat we al die wegen nodig hebben?? Misschien was er in de vrije markt wel een betere oplossing gekomen dan al die wegen en sporen en ging het dan nu al door de lucht??
Wie kan het zeggen.
Verder kunnen wegen/spoor/infrastructuur ook prima gebouwd worden zonder overheid. Vroeger maakten mensen ook plannen met elkaar om infrastructuur te regelen en aangezien iedereen er baad bij had betaalde iedereen een deel op vrijwilige basis. Verder waren er vroeger in de arbeidsklasse participatie modellen. Hierin stopte dan iedereen geld om zogezegd verzekerd te zijn of bepaalde maatschappelijke zekerheden te verwezelijken (ook dit zonder de overheid en zonder dwang). In dit soort situaties zie je ook minder uitbuiting van zo’n systeem aangezien iedereen waarmee je dan participeert weet dat je de boel loopt te flessen, wat uiteraard met het huidige stelsel niet het geval is.
Heisenberg [9] reageerde op deze reactie.
@Timothy [8]:
Het is o zo lastig in het geschreven woord sarcasme (zoals bedoeld in post 1) over te brengen… 😉
Wie ben ik? [10] reageerde op deze reactie.
@Heisenberg [9]:
haha ja inderdaad. Ik zag eerst die link niet eronder. Leuke artikel. Want inderdaad wie zegt dat wij wegen nodig hebben. Dus we hebben aan de overheid te danken dat we nu geen vliegauto’s hebben he 😛
Klopt het is een ramp wanneer je vergunning nodig hebt. De medewerking van ambtenaren is ver te zoeken. Een stelletje arogante figuren, die je maar wat graag naar de wijngaard des heren wil sturen. Waar ze dit soort figuren weg gehaald hebben is miij een raadsel.
Comments are closed.