avatar MMAPAch, ons geliefde “milieu”, daar hebben we zo veel geld voor over…, tenminste de mensen die de politieke partijen in het zadel houden die diezelfde mensen (én u en ik) zoveel geld afhandig maken, juist omdat we een auto hebben. Omdat dat “milieu” zo’n goede zaak is en men dacht dat lastenverzwaring het milieu zou helpen.

Maar helaas, dit artikeltje meldt iets geheel anders: die lastenverzwaringen hebben het milieu helemaal NIET geholpen.

De autobezitter is dus gewoon nog steeds een super-melkkoe voor de rovers in Den Haag, én gemeenten, want heeft u de parkeerkosten al eens bekeken in de grotere gemeenten?

En als u denkt “dan krijgen we dat geroofde geld zeker terug?” moet ik u teleurstellen; het roven houdt nog niet op. De voorgenomen verlaging van de motorrijtuigenbelasting wordt teruggedraaid en de aanschafbelasting (koopstraf?) gaat in 2015 gewoon omhoog. Zodat u en ik meer auto’s gaan kopen om de economie te steunen?

Wát een faal-land en wát een faal-politici hebben we toch.

16 REACTIES

  1. haha die heersers toch, wat doorzichtig allemaal. altijd dezelfde trucjes:

    – doe het voor milieu
    – lastenverlichtingen tegenover lastenverzwaringen stellen en de laatste meteen doorvoeren en de lastenverlichting later zodat je het kun afblazen.
    – eerst het zuur dan het zoet, hoe lang horen we dat al?
    – accijnzen verhogen zonder te kijken naar het buitenland en dan weer allerlei maatregelen moeten nemen (die geld kosten) om weglekken tegen te gaan.
    – aftrekbare reiskostenvergoeding decennialang op een prehistorisch prijsniveau houden, maar ambtenaren moeten natuurlijk wel een inflatie gecorrigeerd salaris.
    – tijdelijk kwartje van kok.

  2. wij hebben er diverse soorten niet bestaande dieren bijgekregen, dat is mooi meegenomen

  3. @Matthijs [3]:
    mensen zijn een melkkoe, niet auto’s.
    U valt zelf voor dezelfde valkuil als dat het zo gaan om milieu.
    Het gaat niet om milieu, auto’s, accijnzen, het gaat om geld afpakken van mensen op een manier zodat ze niet tegen je in opstand komen.


  4. Is het niet makkelijk voor de overheden om al het geld dat met werken in de private sector wordt verdient in zijn geheel direct te confisceren?
    Nadat de overheden hun uitgaven en leuke projectjes hebben gedaan zou er mogelijk iets kunnen overblijven voor de burger. In dat geval zou de overheid in al haar goedheid de burger iets kunnen toestoppen, maar uiteraard niet teveel…

    Is dit liberaal, neoliberaal, democratisch, communistisch, fascisme, socialisme of gewoon ordinaire criminaliteit?

    =0=

  5. @Hub Jongen [5]:

    Die zijn allemaal dubbel dom

    Ten eerste omdat ze door te stemmen legitimiteit geven aan het systeem

    Ten tweede (volgens de pvda althans) dat ze niet op de PVDA hebben gestemd, wat aantoont dat ze het weer eens niet begrepen zouden hebben.

  6. @Matthijs [3]: Reken even mee met mijn voorbeeld. Heb sinds 11 januari een nieuwe auto en ben DGA van een BV’tje:

    Prijs van de auto zelf is netto € 30.472,-. Voor dat bedrag zijn de garage en fabrikant al blij de auto te mogen verkopen, waarmee je rekening moet houden, dat er in het land van productie al tering veel belasting is betaald (hun loonbeasting, hun BTW, hun vergunningenstelsel om een fabriek te mogen bouwen, enz.)

    BPM over de auto € 7.719,- maakt de prijs vóór BTW € 38.191,-.

    Dan over dat geheel 21% BTW maakt het eindbedrag € 44.590,-.

    En die auto kost maar € 30.472,- dus hier zit al € 14.118,- Nederlandse staatsroverij op, ofwel 46,33%.
    Dan betaal ik nog 25% bijtelling, in mijn geval rond de €400 per maand en dat 5 jaar lang is € 24.000,-.

    Pak ‘m beet 175.000 km in 5 jaar tanken (accijns en BTW) en de andere belaste zaken (verzekering e.d.) zal ik u besparen.

    Begrijpt u dit? Dat ik over een auto van goed 30.000 euro in 5 jaar ruim 38.000 euro belasting afdraag, brandstofaccijns nog niet meegenomen?

    Moet ik nog verder rekenen? Of hebt u inmiddels ook al door, dat die auto, IN PROCENTEN, aardig meer belast is dan de loonbelasting of inkomstenbelasting, die met mijn miezerige uurtariefje rond de 50% ligt? Dus ik mag “blij” zijn, dat ik over een inkomen van bijvoorbeeld bruto 120k, tenminste nog geen 160k belasting moet betalen? Want zó is het met de auto wel gesteld. Veel erger dan uw loonbelasting, dus.

    Hierbij maakt het niet uit of een ondernemer die onterecht geroofde BTW kan terugvragen: het gaat om de roverij van de roverheid.

    Eerst rekenen, dan opmerkingen maken.

    Burnitall [9] reageerde op deze reactie.
    Onbezoldigd ruifvuller [10] reageerde op deze reactie.
    klaas [16] reageerde op deze reactie.

  7. @MMAP [8]: Tja… Je kan ook zeggen Fuck you overheid.. Ik koop gewoon een lekkere tweede hands van € 7000,– en ga daar drie jaar in rijden. Kom je volgens mij een stuk voordeliger uit. Maar waarschijnlijk staat dit niet chique genoeg, en tast het je status aan als DGA. Als jij 120K uit je bv’tje haalt mag je helemaal niet mopperen.. En van die 120K hou je zeker meer netto over dan ik. En ik kan nog rond komen, dus waarom zou jou dat niet lukken.

    MMAP [11] reageerde op deze reactie.

  8. @MMAP [8]: Als die auto 1 op 12 loopt gebruikt hij in die vijf jaar 14.500 liter. Een liter kost nu ongeveer € 1,65 waarvan € 1,- accijns en btw. In die overige € 0,65 zit inderdaad ook nog heel veel verborgen belasting en kosten door idiote regelgeving. Tel er dus nog maar ruwweg € 15.000,- bij op. Dan is er nog de MRB. Zullen we daar grofweg € 5.000,- voor rekenen? En BTW over het onderhoud, overbodige APK, flauwekul bonnetjes en wat dies meer zij???

    Het houdt niet op. Niet vanzelf…

    Ik heb mezelf onlangs een Engelse auto aangeschaft. Aldaar voor export aangemeld maar nooit geïmporteerd. Dat zouden meer mensen moeten doen!

  9. @Burnitall [9]: Zielige en jaloerse reactie. Het gaat niet om chique genoeg of om wat iemand verdient in vergelijking met een ander of waar jij van kunt rondkomen, dat dit dan ook maar genoeg moet zijn voor een ander. Verschrikkelijke denkwijze zeg, ga lekker op de site van de SP kwijlen. Het gaat om de roverheidsroof.

    Een erg socialistisch geluid laat u in uw reactie horen: “ik heb het slecht, dus een ander dan ook maar”.

    Of zit u toevallig in die “ontvangende hoek”, waar ik meer dan 50% van MIJN verdiensten voor moet afstaan?

    Burnitall [13] reageerde op deze reactie.

  10. “Wát een faal-land en wát een faal-politici hebben we toch.”

    Dat is jouw mening. Fijn dat je nu niet meer individuen onderuitschopt.

    Zacht op de man, hard op de zaak. Complimenten.

  11. @MMAP [11]: Ik wist dat deze reactie komen zou….Het enige wat ik wil zeggen is , je bent niet verplicht om een dure auto te leasen. En nee.. Het is geen zielige reactie.. Ik ben tevreden met wat ik heb. Jij schermt hier met je DGA van je bv’tje… Je speelt de roverheid precies in de kaart, door te doen wat ze willen. Wie maakt hier de zielige reacties. Ik neem aan dat je ook personeel in dienst heb.. Zeg eens eerlijk.. Hoeveel zitten zij boven het minimum loon.

    MMAP [14] reageerde op deze reactie.

  12. @Burnitall [13]: Sjongejonge, wat een aannames allemaal. Je weet dat “aannemen” in het Engels “assume” is? Weet je waarom? It makes an ASS of U and ME (ASS-U-ME). 😉

    Ik scherm niet met m’n BV, ik vertel een situatie. Als je het kopen van een duurdere auto ziet als “de overheid in de kaart spelen”, heb je de basisprincipes van vrijheid nooit begrepen. Lekker blijven conformeren naar de dwang die jou opgelegd wordt, ik doe daar niet aan mee. Ik wil juist met dit voorbeeld aantonen waar de meeste mensen al aan gewend zijn (geconditioneerd, zoals je zelf duidelijk laat zien).

    En nee, ik doe zeker niet mee aan jouw belachelijke poging om een sfeertje te creeëren (personeel, minimumloon, alsof ik een wrede uitbuiter ben?). Want ik heb geen personeel. En weet je waarom niet? Omdat de meeste loonslaven (nee, jullie die dit lezen natuurlijk niet) geen enkele verantwoordelijkheid kennen, weinig tot geen inzet tonen en, zoals jij al etaleert, totaal egoïstisch het belang van een bedrijf uit het oog verliezen en geen idee hebben welke beslissingen en risico’s een bedrijfs-eigenaar moet nemen om zijn bedrijf (en personeel) continuïteit te bieden.

    Maar, mocht je werk hebben, als loonslaaf bij een wrede baas, bedenk dan eens welke kosten die wrede baas nog over jouw ikomen betaalt. En denk dan eens na wat jij voor de firma kost, wat het bedrijf (en haar klanten want jouw bedrijf zal hopelijk winst maken, ook op jouw inspanningen) jouw werk eigenlijk waard vinden. EN kijk dan eens wat je daarvan netto overhoudt. Als je dat verschil, dat de roverheid van de vruchten van jouw arbeid af rooft, normaal vindt…, dan: “gefeliciteerd roverheid, weer een makke slaaf gevonden”.

    Burnitall [15] reageerde op deze reactie.

  13. @MMAP [14]: Tjonge jonge wat ben jij een heet gebakerd mannetje zeg.. Je lijkt wel op iemand die onlangs in het nieuws was.. Jij scheert alle werknemers in loondienst over een kam, als of het allemaal luie varkens zijn…Nee. Ik ben zzper…|En daarbij…
    Ik ben klaar met je..

    MMAP [16] reageerde op deze reactie.

  14. @Burnitall [15]: Nee hoor, ik tik die reacties gewoon rustig en relaxed met een glimlach. Je krijgt mij niet kwaad hoor. Vandaar de 🙂 in de vorige reactie. Maar ja, neutraal schrijven wordt door sommigen al gauw met een “sfeertje” gelezen, hè?

    Bovendien: ook GOED lezen. Ik schrijf “de meeste” en jij plempt terug dat ik “alle” loonslaven over één kam scheer?

    En als je met me klaar bent is dat prima hoor. Gewoon mijn artikeltjes niet meer lezen. 😉

Comments are closed.