Het wordt nog bizarder als we beseffen dat Hamas zich bewust verschuilt tussen de burgerbevolking van Gaza stad. En een oproep aan de inwoners van de Gaza strook doet uitgaan om als een menselijk schild te dienen zodat de body count van aanvallen van de IDF zo hoog mogelijk uitvalt. Zie hieronder Hamas propaganda om je als menselijk schild op te offeren.

Tegelijkertijd doet Hamas zijn best om met hun raketten zoveel mogelijk burgerslachtoffers in Israël te maken. De techneuten van Israël slagen er niet in de wapenwedloop met de raketbouwers in Gaza cq Iran te winnen. Ondanks al de raketten die de anti rakettechnologie weet neer te halen is de ijzeren koepel een vergiet. Er komen nog altijd teveel raketten doorheen.
Terrorisme lijkt een gift te zijn voor beleidsmakers in onze westerse democratie. Iedere bedreiging roept maar al te vaak buitenproportionele beleidsmaatregelen op die vooral onze vrijheden beperken.
Voor Israël geldt echter dat de dreiging te ernstig is. Het kan niet zo zijn dat de bevolking van Israël dagelijks wordt beschoten door raketten. In de keten van actie – reactie – tegenreactie betekent het afschieten van teveel raketten op Israël dat de burgers in Gaza opnieuw geconfronteerd worden met een grondoffensief. Deze voorspelbare reactie lijkt uit te komen.
Waar de Israëlische bevolking eerder met al dan niet van chemische koppen voorziene scud raketten werd aangevallen is het thans opnieuw raak. Dagelijks. Waar Israël tevens met vernietiging door Iran bedreigd wordt. De burgerbevolking als pion, als wisselgeld in de strijd. Een strategie die door de geallieerde bombardementen op Duitsland is geperfectioneerd en tot de standaard is verheven. Wie de luchtaanvallen van Hamas verwerpelijk vindt dient te beseffen dat deze strategie mede van onze bevrijders afkomstig is. Natuurlijk begonnen de Duitsers in de tweede wereldoorlog met de burgerbevolking te bombarderen. De geallieerden hebben het bombarderen van de burgerbevolking echter tot nieuwe hoogtes gebracht waar Hitler niet over durfde dromen. Hamas deze burgerdoden verwijten is selectieve verontwaardiging. Burgers zijn officieel nooit een oorlogsdoel maar in de praktijk juist wel.
Het conflict is een godsgeschenk voor “progressief” Nederland. Progressief Nederland dat een fixatie heeft op Israëlisch geweld. En maar al te vaak zwijgt in situaties waarin moslims moslims afslachten. En oorverdovend stil is als moslims joden afslachten. De minst dictatoriale en meest democratische staat in het Midden Oosten wordt niet als gidsland beschouwd maar verketterd.
Tegelijkertijd is het conflict een godsgeschenk voor de Amerikaanse politiek. Zolang het conflict voortduurt zullen joodse lobbygroepen grote sommen geld doneren en is de wapenindustrie in staat om de politieke partijen van levensbloed (geld) te voorzien. Zodra er duurzame vrede is in het Midden Oosten zal de Amerikaanse politiek grote sommen campagne geld moeten ontberen. Wie slacht de kip met de gouden eieren? Is het realistisch dat de Amerikaanse politiek nee zegt tegen grote sommen geld door haar invloed aan te wenden voor een duurzame vrede? De vraag stellen is deze beantwoorden.
Met dank aan de multi culturele samenleving en progressief Nederland komt dit conflict ook naar ons toe. Afgelopen weekend hebben duizenden mensen geprotesteerd in Den Haag. De Palestina sjaaltjes van voorheen zijn deels vervangen door terroristen vlaggen en protestborden met hakenkruisen. Veel meer weet de main stream media hier niet over te berichten. De bekende stellingen werden betrokken voor zover het protest al in de media werd behandeld. Hoe jammer. Zoals ik aantoon zitten er zoveel meer facetten aan deze strijd. Die helaas niet altijd voldoende belicht worden. Vandaar mijn opsomming van overwegingen aangaande dit conflict. Zonder zelfs maar een poging te doen het verder op te lossen.
Duizenden liepen leuzen als Allah Akbar roepend door onze hofstad. Een keerpunt in onze vaderlandse geschiedenis? Men zwijgt hierover. Is dit nu een bedreiging of een verrijking voor onze cultuur?
Terzijde, is de multiculturele samenleving een bewuste zet in een groter schaakspel? Is dit onderdeel van een bewuste verdeel en heers strategie?
Het concept brood en spelen voor het volk bereikte afgelopen weekend in Brazilië zijn zenith voor dit seizoen. Tegelijkertijd liepen de pionnen trouw over het veld en werden geofferd in Gaza stad. En liepen de pionnen door Den Haag en andere hoofdsteden.
Wie of wat gaat de Palestijnen beschermen tegen hun heersers?
Zolang er geen wederzijdse economische afhankelijkheden zijn zullen de militairen de luidste stem houden in het conflict. Zodra de Israëlische burgers weer met Palestijnen kunnen handelen ontstaat er een tegenwicht voor agressie.
We are change Rotterdam heeft een tweetal filmpjes gemaakt van deze demonstratie. In het eerste filmpje richt de verontwaardiging zich tegen de NOS en haar medewerkers. Het tweede filmpje vind ik interessanter maar is gezien zijn duur van bijna 50 minuten te lang. Vanaf minuut 21 een Arabische speech. Vanaf minuut 28 een gebedszanger eindigend met Allah is de grootste. Vanaf minuut 29 een ijdele jongeling ook eindigend met driewerf Allah Akbar. Een spreker die terecht opmerkt dat de inter Arabische solidariteit toch te wensen overlaat. Vanaf 44:30 loopt de route langs een Joods instituut, hetgeen de nodige reacties losmaakt. Wenst u meer inzicht in de complexiteit der huidige samenleving dan kan het nuttig zijn het hele filmpje te bekijken.
En hier het andere kortere filmpje, 4 minuten, waarin de NOS partijdigheid wordt verweten.
Ik heb niet het antwoord. Dat is ook niet het doel van dit schrijven. Dat is te wijzen op de diverse profiteurs van dit conflict. Er zijn mensen die bewust zorgen dat dit conflict een extra bloedig randje krijgt. Er zijn echter veel meer mensen die zich als pion laten gebruiken. Vaak zonder dat ze het zelf begrijpen,
Om demagogisch te eindigen. De kinderen van de rekening liggen thans onder het puin. Opgeofferd door volwassenen. Om de publieke opinie te winnen. In een strijd zwanger van wederzijds cynisme. Een strijd die nog wel even door zal gaan.
*****************************************************************************
NB: dit kan nog veel beter worden uitgewerkt, maar er is ook hier de factor beschikbare tijd. Ik hoop toch een aantal minder vaak naar voren gebrachte facetten van het conflict belicht te hebben.
Ik pak bij dit soort situaties altijd een kaart erbij, en in dit geval vraag ik mij dan af, maar moeten ze heen dan die Palestijnen?
Om als onafhankelijk land te functioneren hebben ze verbindingen nodig, een haven of luchthaven dus, in plaats daar van hebben ze 2 losse stukjes land die niet eens onderling verbonden zijn en respectievelijk grenzen aan Egypte en Jordanië.
Alle cultuur en religie even buiten beschouwing gelaten, wat zijn de opties voor iemand die toevallig in gaza is geboren? Je zit de-facto gevangen op je eigen minuscule stukjes land. Fight or Flight is nauwelijks een keuze te noemen als de mogelijkheden om te vluchten geblokkeerd zijn. Het bemachtigen van een reisdocument lijkt mij in die omstandigheden all een hele opgave, laat staan het daadwerkelijke vertrekken uit een dergelijk gebied.
Kortom er moet een alternatief zijn, Israeliers hebben die alternatieven wel en ondanks dat het aan de Israelische kant een stuk beter is gesteld als aan de Palasteinse kant zijn er genoeg Israeliers vertrokken omdat ze niet langer deel uit willen maken van een hopelijk en schijnbaar eeuwig durend conflict, Palasteinen zouden die mogelijkheid ook moeten hebben, daarna kunnen de overgebleven malloten elkaar fijn gekapotschieten over die oh zo bijzondere stukjes land.
Likoed Nederland [3] reageerde op deze reactie.
Overnight [8] reageerde op deze reactie.
Toen er jarenlang duizenden Palestijnen werden vermoord in Syrie, was er geen demonstratie.
Die heeft dus meer te maken met Jodenhaat dan met het leed van de Palestijnen.
mary [7] reageerde op deze reactie.
@igor [1]: Israel heeft de wapenblokkade ingesteld vanwege de raketten. Komt er een niet-terroristisch bewind in Gaza, dan wordt de wapenblokkade opgeheven.
De afspraak is dat personenverkeer – hoofdzakelijk – via Egypte zal verlopen. Maar dat is Hamas en Gaza ook meer dan zat, omdat het betrokken is bij de terreur tegen Egypte in de Sinai zit.
igor [19] reageerde op deze reactie.
Er is een oorzaak-gevolg keten.
– Ooit was er een volk genaamd Israël (iets anders dan de tegenwoordige religie Judaïsme of een hedendaagse Israëlische staatsburger).
– Dat volk maakt het zo bont, dat God hen strafte middels Assyrische ballingsschap. Daardoor raakten 10 van de 12 stammen uit beeld.
– De 2 overgebleven stammen, Juda en Benjamin, maakten het zo bont, dat God hen strafte middels Babylonische ballingsschap.
– Na terugkeer werden ze alsnog door de Romeinen aangepakt en betekende dat het einde van het volk. Het werd versnipperd en verstrooid over de wereld. Het verwerd tot een religieus systeem, genaamd Judaïsme.
– Een aantal mensen, waaronder de Joods-Duitse bankiersfamilie Rothschild, vond dat het oorspronkelijke Israël hersteld moest worden. En dus werd in 1948 de staat Israël opgericht. Volgens de propaganda een thuisland voor de afstammelingen van het vroegere volk Israël, maar in werkelijkheid is het maar zeer de vraag of daar genetisch gezien sprake van is. Bovendien zijn nu ook bijv. Arabische moslims gewoon Israëlisch staatsburger.
De stichting van de staat Israël ging gepaard met gevechten. De wannabee bewoners die lebensraum wilden verdreven de mensen van hun stukjes land. Die actie is goed voor reacties, generaties lang. Media berichten nogal subjectief over dit conflct. Beide zijden maken zich schuldig aan oorlogsmisdaden, ook Israël. Kijk maar eens op internet. De lijst gaat maar door.
Zonder nu teveel op details in te gaan, stel ik vast dat bepaalde mensen die over krankzinnig veel kapitaal en/of politiekt macht beschikken hun zin doordrijven. Ze creëeren middels PR technieken een mooi verhaal. Ondertussen betaalt de gewone mens daarvoor een prijs. Joden die omgepraat worden om naar Israël te emigreren vinden daar geen onderling gelijkwaardige samenleving, maar een kastensysteem. Arabieren krijgen te maken met grof Israëlisch geweld, wat mogelijk gemaakt wordt door geldstromen vanuit Amerika. De EU financieert Palestijnen. De bevolking van Israël en het tegenwoordige Palestina betaalt de prijs.
Getver, wat een beerput.
Ditzelfde spel wordt overal ter wereld gespeeld. Mensen met geld en macht hebben plannetjes, voeren die met militair geweld uit en de bevolkingen betalen de prijs. Best interessant, hoe een zeer beperkt aantal mensen het leven van de grote groep van de totale wereldbevolking zuur kunnen maken. En ook dat die grote groep geen grens trekt en zegt; nu is het afgelopen. God schiep de mens, en daarmee gezinnen, families, stammen en volkeren. Naties zijn uitvindingen van mensen, tegennatuurlijk en een bron van ellende. Me dunkt dat de mensheid maar eens een einde moet maken aan dat verschijnsel. De mogelijkheid is er, nu nog de wil en daadkracht.
Ratio [11] reageerde op deze reactie.
Voor zover bezoekers van deze website het niet in de gaten hebben: Likoed Nederland is een politieke pro-Israël groepering. Wanneer er ergens op het internet een bericht verschijnt over Israël hebben zij de neiging er direct op te duiken om mee te doen in de propagandastrijd. Bijdragen van hen zijn niet objectief, maar bedoeld om de publieke opinie strategisch te sturen, niets meer of minder dan dat.
Bezoekers van deze website zijn voor zover ik heb gezien niet geïnteresseerd in menselijkheid, maar in politiek. Daarom op die golflengte wat interessante informatie:
Het Romeinse rijk ging ten onder en werd na een pauze voortgezet door het Heilige Roomse rijk. Na weer een pauze en de reformatie kwam een nieuwe wereldorde in de vorm van de VN.
Is het iemand opgevallen dat:
– Italië in haar wapen nog steeds de keizerlijke lauwerkrans heeft,
– de VN diezelfde krans in haar wapen heeft
– de EU 12 sterren heeft, een getal wat toevalligerwijs hetzelfde is als de vroegere 12 stammen van Israël
– de meest invloedrijke Europese koningshuizen, die o.a. aan de wieg van de EU stonden, een leeuw (de leeuw van Juda?) in hun wapen hebben
– het wapen van het Vaticaan steeds sleutels bevat, de sleutel tot de ‘hemelse gewesten’ oftewel de sleutel tot posities van macht
– het Vaticaan een bijzondere zetel heeft in de VN
– leden van veel koningshuizen als ‘vaste prik’ op audientie gaan bij de paus
Wie heeft het nu eigenlijk echt voor het zeggen op het wereldtoneel?
Zijn dat families zoals de Joods-Duitse Rothschilds? Of misschien de koningshuizen die een schijn van democratie hebben gecreëerd maar ondertussen achter de schermen van het toneel nog steeds de scripts schrijven voor de acteurs op het politieke toneel en de vruchten van de arbeidsinspanningen van bevolkingen via omwegen blijven binnenhalen??
Ik vond dit best interessant om te ontdekken. Toeval? Of een patroon en een gevolg van strategie?
@Likoed Nederland [2]: Bullshit zionisten lobby zoals gewoonlijk iedereen is schuldig behalve de joden
Ratio [13] reageerde op deze reactie.
@igor [1]: Waar moeten ze dan heen?? Vergelijk eens de grootte van HongKong: 1104 km2, Singapore 707km2 met de grootte van het Palestijns gebied (gegevens Wikipedia: Palestinian territories (post-1967): 6,220 km2 (2,400 sq mi); The West Bank (including East Jerusalem) is (5,860 km2 (2,260 sq mi) and the Gaza Strip is 360 km2.
Zou je daar maar een deel van gebruiken om een vrijere markt op te ztten, waren de meeste problemen voorbij. Maar nee hoor ‘wij’ gaan de status quo steunen.
igor [19] reageerde op deze reactie.
Hoeveel slachtoffers hebben de raketten van “hamas”gemaakt?
Hoeveel Palestijnen vooral kinderen zijn vermoord?
Wanneer slachten moslims joden af?
israhell democratisch? “checkpoint Charley” de muur? democratie voor de joden daar, ja. Afrikaanse joden worden er uit geknikkerd.
70 jaar zionisten lobby heeft ook deze vrijspreker gehersenspoeld
gezien de meeuw bovenaan de pagina zal er wel een PVVer onder schuil gaan
MMAP [10] reageerde op deze reactie.
Ratio [12] reageerde op deze reactie.
@mary [9]: De tekst, linksboven van de meeuwenkop, bovenaan de pagina, al eens gelezen? Ken uw klassiekers en u weet waar Jonathan Livingstone Seagull voor staat.
Maar ja, als een populistische PPV’er alleen maar de plaatjes bekijken, is blijkbaar het maximaal haalbare bij u?
Zo, dat is geen leuke reactie, hè? Maar dat is een reactie van hetzelfde niveau als waar u zich van bedient: kortzichtig, niet berustend op waarheid en op de man spelend. Dus denk volgende keer beter na voordat u reageert in een topic waar u het niet mee eens bent.
mary [14] reageerde op deze reactie.
@Schrijver [4]: Ditzelfde spel wordt overal ter wereld gespeeld. ……. Naties zijn uitvindingen van mensen, tegennatuurlijk en een bron van ellende. Me dunkt dat de mensheid maar eens een einde moet maken aan dat verschijnsel. De mogelijkheid is er, nu nog de wil en daadkracht.
Eens. Men moet eerst inzien dat de staat niet echt zaligmakend is. Dat besef is helaas in beperkte mate aanwezig en het vergt veel tijd en overredingskracht om die perceptie te veranderen.
Zolang het besef niet in voldoende mate doorbreekt zullen mensen zoals ik in het artikel beschrijf pionnen blijven. Slechts bewustwording dat men vaak misbruikt is als pion kan zaken veranderen. Wij hier, de demonstranten, de Palestijnen, maar ook de Joden en Amerikanen zullen pionnen blijven op het schaakbord als we onze percepties niet veranderen.
@mary [9]: Probeer svp het artikel beter te lezen alvorens te reageren. Discussies zijn pas zinvol als u begrijpend kunt lezen.
@mary [7]: Maar het is wel een feit dat progressief Nederland maar al te vaak wegkijkt als moslims Palestijnen doden. De opmerking van Likoed afdoen als bullshit is te gemakkelijk en bewijst uw selectieve perceptie in dit conflict.
hendrik j. [23] reageerde op deze reactie.
@MMAP [10]: Ik had geen andere reactie verwacht want het hele stuk is doordrenkt van pro- israel sympathie en ik pvver? echt hilarisch.
Schrijver [15] reageerde op deze reactie.
@mary [14]:
Je communicatiestijl kan best wel verbeterd worden 😉
Over de meeuw; google er eens op. De meeuw staat symbool voor vrijheid etc. Het is ook een besmet symbool, omdat de NSB de meeuw ook gebruikte. De PVV tegenwoordig ook. Het symbool wordt dus ingezet voor demagogie. Er wordt mensen vrijheid voorgespiegeld, maar in werkelijkheid zit er een heel andere agenda achter.
Ook vrijspreker gebruikt de meeuw. Wat heeft dit te betekenen? Zit er een pure, oorspronkelijke gedachte achter, of is er net als bij de NSB en PVV sprake van demagogie? De tijd zal het leren.
Over Israël heb ik in de comment 4 wat kanttekeningen gezet. Maar dat is alleen maar een stukje van de puzzel, wees je daarvan bewust. Het plaatje is groter. Zie comment 6. In de kern is het probleem volgens mij dat kwaadaardige mensen (vaak wolven in schaapskleren) goedaardige mensen de wet voorschrijven en met militair geweld hun doelen wensen te bereiken. Organisaties – kuntsmatige entiteiten die een eigen leven leiden onafhankelijk van de bestuurders of werknemers van het moment – van allerlei aard spelen in dit soort strategiën een sleutelrol. Organisaties beschikken namelijk over geld, invloed, macht, etc. Voorbeelden van organisaties zijn staten, VN, EU, etc.
mary [18] reageerde op deze reactie.
Mocht je ooit in discussie raken met een Moslim, of het nou een radicale of gematigde is, in geval van oorlog zullen ze niet aarzelen om (geheel overeenkomstig wat er in de Koran staat) de boel neer te zetten vanuit het oogpunt van Hamas. Dus m.a.w. Israël doet met zijn luchtaanvallen hele gemene dingen, en alleen dat is de (halve) waarheid. Ze hebben geen antwoord op een statement dat oorlog alleen rechtvaardig is als God/Allah het zelf beveelt, via een heuse profeet. Zo’n profeet lijkt er op dit moment niet te zijn, noch aan de Israëlische kant, noch aan die van de Hamas. Het zijn aan beide kanten tenminste voor de informatie die ik nu heb, mensen die op eigen houtje oorlog zijn gaan voeren. Het benadrukken van het feit dat dit géén godsdienstoorlog kán zijn, en ook het afkeuren van elk geweld door wie ook, daar heb ik gemerkt dat Moslims daar niks op terug te zeggen hebben.
De Islam heeft wel altijd een antwoord op een oorlog waarbij Moslims betrokken zijn, zo van je hoort ze niet in de steek te laten, of geen oorlog te voeren tegen mede-Moslims, maar ze kunnen niet vaststellen of iets een echt heilige oorlog is, die door Allah is bevolen. En dat durven ze ook niet omdat je daarvoor een échte profeet hier en nu moet hebben, die dat duidelijk voor hun is. Eentje die zegt van en NU is het het sein om oorlog te voeren want Allah heeft me dat direct bevolen. Een echte profeet onderscheidt zich eerst door allerlei dingen te zeggen die tot in alle details uitkomen, zonder enige abracadabra (dus met details over plaats en tijd en soort gebeurtenis zonder enig koeterwaals en symboliek, dus geen “Nostradamus” zeg maar).
Deze mensen zijn er niet in de Islam, en zo ja dan hebben ze nog geen seintje tot oorlogvoeren gegeven. Hamas kan dus ook gewoon binnen de Moslimwereld worden veroordeeld om wat het doet, het beschieten van burgers en kerncentrales. Jammer dat die onwetenden die demonstreren zo slecht op de hoogte zijn van wat een profeet is, en wat een godsdienstoorlog is.
@Schrijver [15]: Bedankt voor je antwoord.
Mijn communicatiestijl is voor verbetering vatbaar, klopt, 🙂
Ook heb ik even boven naar de meeuw gekeken en ja ik was voorbarig. Het frappante is dat ik het boekje van Bach in mijn boekenkast heb staan. Jaren geleden heb ik het gelezen.
Richard Bach was/is een boeddhist, daarom begrijp ik niet dat het stuk hier zo vol leugens staat en comment 4 en 6 veranderen dat niet. Ik kan pagina’s doorgaan maar alles is op internet te vinden, google en men vindt heel veel goede en eerlijke informatie met bronvermelding ook veel bagger maar met ’n beetje gezond verstand is het verschil duidelijk.
mary [21] reageerde op deze reactie.
mary [22] reageerde op deze reactie.
@Likoed Nederland [3]:
Dat snap ik allemaal maar dat veranderd er niks aan dat een minderheid van “normale” palastijnen dus gewoon gevangen zit.
Wat moet je precies doen als je een gebied woont waar de meerderheid de terroristische overheid steunt? Lijkt mij dat je moet maken dat je daar wegkomt, maar terwijl papa op zoek is naar een vluchtweg wordt per ongeluk zijn huis platgebombardeerd, nou wil ie ook vechten i.p.v. vluchten.
Dus ja naarmate deze situatie langer duurt zal de normale minderheid steeds verder afnemen en uiteindelijk verdwijnen.
Maar goed, ben je hier om discussie te voeren of verdoe ik mijn tijd en is het enkel maar standaard antwoorden van een lobby clubje?
@Overnight [8]:
Ja dat is een goed idee, alleen dat moeten er wel internationale verbindingen zijn; lucht-zee havens bijvoorbeeld.
En dan gaan ze dus never nooit niet accepteren in israel, wat wel te begrijpen valt want dit gaat natuurlijk mede gebruikt worden voor het invoeren van meer wapens.
Probleem is niet zozeer de grote van het land als de locatie en het feit dat een fors deel van de bevolking geen interesse heeft in een vreedzaam leven elders. Helaas zal het voor de mensen daar die wel een vreedzaam leven “waar dan ook” willen haast onmogelijk zijn om zich aan deze situatie te onttrekken.
Likoed Nederland [20] reageerde op deze reactie.
@igor [19]: @19
U moet niet vergeten dat een meerderheid van de Palestijnen – in Gaza een ruime meerderheid – op Hamas heeft gestemd.
Hamas dat maar een doel heeft: Israel vernietigen.
Ze wisten dus dat ze daarmee voor geweld en ellende kozen. Natuurlijk is het vreselijk voor de minderheid die geen geweld wil.
Zo gaat dat helaas. Bij de Duitsers stemde slechts een minderheid op Hitler, maar werd ook het hele land meegesleurd.
Maar dat is toch echt de verantwoordelijkheid van de Palestijnen zelf.
@mary [18]:
Dit wil ik nog toevoegen: http://youtu.be/Y58njT2oXfE
@mary [18]:
En deze is heel belangrijk:http://youtu.be/BAV-3-AqP9M
@Ratio [13]: progressief NL, kijkt wel vaker weg, kijk bv maar eens, hoe weinig er te lezen valt over de aangetroffen raketten in een VN school.
de wegkijkers van joop hebben het zelfs tot nu toe genegeerd en de msm besteedt er nagenoeg geen aandacht aan.
typische link(s)michels he? mary.
Het Palestijns-Israelische conflict is veel minder complex dan allerlei belanghebbenden steeds beweren. Als je het bekijkt vanuit het oogpunt van landrechten is het zelfs uiterst simpel: de Joden hebben geen recht op de grond en de Palestijnen wel.
Dat komt, omdat de Joden (althans hun Hebreeuwse voorouders) oorspronkelijk afkomstig zijn uit Mesopotamië (het huidige Irak). Als invasievolk hebben zij de Kanaänieten hun grond afgenomen. Die woonden al in het gebied dat nu Palestina/Israel is. Vervolgens zijn er nog tal van gewelddadige overdrachten van dat stukje woestijngrond geweest. Vier eeuwen lang is het ook onderdeel van het Ottomaanse Rijk geweest. Dat eindigde pas in 1917 tegen het eind van de Eerste Wereldoorlog. De Britten hebben toen de huidige rotzooi veroorzaakt door eerst aan de Arabieren te vragen of zij in ruil voor onafhankelijkheid (ook van Palestina) wilden meevechten tegen de Turken, wat de Arabieren met grote inzet gedaan hebben (o.a. onder Lawrence of Arabia), en vervolgens de Arabieren te belazeren door achter hun rug de grond in het Midden-Oosten weg te geven aan de Europese grootmachten (Sykes-Picot verdrag) en de (Britse) Joden (Balfour Declaration).
De eerste officiële volkstelling in Palestina was in 1922. Die liet zien, dat er van de bijna 760.000 inwoners er slechts 11% Joods waren. Tweederde daarvan waren bovendien Europese immigranten en die woonden vnl. rond Jerusalem-Jaffa. Als je nu kijkt naar de verhoudingen kan je niet anders zeggen dan dat de Joden het land van de Arabieren hebben overgenomen.
Belangrijke gebeurtenissen uit het conflict zijn:
1. de afspraak tussen de Britten en de Arabieren (1915-1916)
2. het Sykes-Picot verdrag (1916)
3. de Balfour verklaring (1917)
4. de afwijzing door de Palestijnen van de Balfour verklaring (1919)
5. het feit, dat de eerste hoge commissaris (Sir Herbert Samuel) een verklaarde zionist was die de Joodse immigratie met alle middelen bevorderde (1920)
6. de Joodse claim op de al-Aqsa moskee in Jerusalem (1929)
7. de algemene proteststaking van 6 maanden door de Palestijnen (1936)
8. de conclusie van de commissie Peel, dat het mandaat onwerkbaar was en dat Joden en Arabieren nooit samen in 1 land zouden kunnen wonen (1937)
9. het uitroepen van de staat Israel zonder vastliggende grenzen, feitelijk een oorlogsverklaring aan de buurlanden (1948)
10. de Israelische Absentee Property Act en de gevolgen daarvan, zoals de deportaties en de verwoestingen van het bezit van Palestijnse vluchtelingen (vanaf 1950)
De 2-staten oplossing van de VN werd door de Joden slechts onder voorbehoud geaccepteerd, want Ben Goerion was het niet eens met de opdeling van Israel in 3 delen. En Jordanië was oorspronkelijk als thuisland voor de Palestijnen bedoeld. Die wilden echter gewoon in Palestina blijven wonen. En die willen nu hun schade gecompenseerd zien.
Likoed laat de geschiedenis van het conflict meestal beginnen met de pogroms uit de jaren 20 tegen de Joodse settlers. Dat gaat dus voorbij aan de landrechten.
=====
Zie verder:
http://mises.org/journals/jls/5_4/5_4_2.pdf
mary [25] reageerde op deze reactie.
@THX-1138 [24]: Mijn communicatiestijl kan verbeterd worden, klopt, ik heb niet gestudeerd maar heb wel een groot rechtvaardigheids gevoel. Ik kan heel goed lezen en heb heel veel gelezen en heel veel over Palestina en het Ottomaanse rijk etc.
Gelukkig zijn er mensen zoals de persoon van dit schrijve die precies onder woorden brengen wat ik weet en voel. Heel veel dank daarvoor.
Als je bedenkt dat min.president Rutte vindt dat het geweld in Gaza geoorloofd is, weet je dat hij een zionist is, niet uit idealisme maar poen,poen,poen en begrijp je ook de stoere taal van likoed en weet je wie echt de baas is van de wereld. Amerika (AIPAC) Nederland de zionisten,( Wilders met israelvlag en al op het Binnenhof) Volgens de profetieën komt er nu een nep vrede, we zullen het maar afwachten.
Groet, Mary
Likoed Nederland [26] reageerde op deze reactie.
@mary [25]: Haha, dan is de hele Nederlandse politiek dus zionist: van de PVV tot en met de SP wijzen Hamas als schuldige aan. De SP roept zelfs om sancties tegen Hamas.
http://likud.nl/2014/07/hamas-vraagt-burgers-om-zich-te-laten-bombarderen/
mary [27] reageerde op deze reactie.
Schrijver [28] reageerde op deze reactie.
@Likoed Nederland [26]:
Hahaha, ja de hele NL politiek is zionistisch en breek me de bek niet open over de SP, gecorrumpeerd als ze zijn, het is niet meer de SP van Marijnissen. En zoals het de zionisten-lobby betaamt “sancties uitroepen tegen Hamas” Hamas is niet de terrorist, Amerika en israel zijn de enige terroristen met een agenda voor de NewWorldOrder en zoals voor de oorlog Nederland het braafste jongetje van de klas was, met alle gevolgen van dien voor de joden, zo is het nu weer, gehoorzaam aan de zionisten. En weer aan de foute kant van de geschiedenis.
@Likoed Nederland [26] en mary [27]:
De Abrahamitische religies slikken het verhaal over de exodus als zoete koek. Maar, als je hier kijkt, dan wordt iets interessants zichtbaar.
Er zou een groep van 600.000 mannen plus hun vrouwen en kinderen uit Egypte vertrokken zijn. Veertig jaar ronddolen in de woestijn heeft geen enkel acheologisch bewijs achtergelaten. Er zijn echter wel acheologisch bewijzen dat het volk Israël in Kanaaän is ontstaan. Als dit inderdaad het geval was, dan is het verhaal over de exodus en verovering van het ‘beloofde land’ onder leiding van Jozua onzin, mythevorming.
Dat is mijn eerste punt.
Volgens Genesis 9:18 is Cham de stamvader van de Kanaaänieten. Cham werd door Noach in Genesis 9:25 voor Noach vervloekt. Opmerkelijk is dat de Kanaaänieten toen nog niet bestonden, dus is deze verwijzing naar de Kanaaänieten en misschien ook wel de vervloeking er achteraf ingelegd, tussengevoegd (een interpolatie, gebruikelijk in literatuur, zie wikipedia over interpolaties).
Duidelijk is dat het niet boterde tussen de Kanaaänieten en Israëlieten. In de Bijbel worden alle vijanden van Israël afgeschilderd als slecht en goddeloos, een standaard patroon van geschiedschrijving. Die afschildering zegt verder niets over de werkelijkheid. Wie was verdorven? Brachten de Israëlieten het er zo goed vanaf? Volgens de boeken van Richteren, Koningen, Kronieken en diverse profeteten verviel Israël wanneer het maar kon in afgoderij.
Mensen denken recht te kunnen claimen op grondgebied. Vooral koningen en politieke heersers hebben daar de neiging toe. Maar als we nu eens teruggaan naar de scheppingsopdracht, dan heeft ieder mens van God het recht gekregen om te wonen waar hij maar wil op de manier die hij zelf uitkiest.
Wanneer er gevechten ontstaan tussen twee partijen, dan gebeurt het maar zelden dat beide partijen zuiver op de graat zijn. Israëlische soldaten schieten Palestijnse burgers dood, ook als ze ongewapend zijn. Daardoor ontstaat gerechtvaardigde wraakzucht en vindt vergelding plaats. Na vergelding wordt ineens geroepen ’terrorisme’. Dat is echter een flagrante verdraaiing van de werkelijkheid. De werkelijke terroristen zijn degenen die Arabische bewoners van Palestina een vrij en waardig leven ontzeggen. Dat is zowel de staat Israël als Hamas.
Likoed Nederland [29] reageerde op deze reactie.
@Schrijver [28]: Als er iets duidelijk is geworden, is dat Palestijns zelfbestuur alleen maar meer Palestijns geweld heeft opgeleverd.
Lees het Handvest van Hamas eens, het heeft maar twee doelen: Israel vernietigen en de Joden uitroeien.
http://likud.nl/2012/11/wat-wil-hamas-nu-eigenlijk/
En zo handelt het ook.
Het heeft een doodscultus, waar moeders bidden dat hun zoon zal sterven. Er is echt niets redelijks aan. Net zo min als aan Isis, Al-Shabaab enz.
http://likud.nl/2012/11/wat-wil-hamas-nu-eigenlijk/
mary [30] reageerde op deze reactie.
@Likoed Nederland [29]:
In het handvest van Theodor Hertzl, 1917 staat: israel wordt het thuisland van de joden, let op, toen nog “thuisland” geen “staat” en de huidige bewoners zullen het zelfde lot ondergaan als de Indianen van Amerika, genocide dus. Het moge duidelijk zijn dat israel op beestachtige wijze met de Palestijnen doet wat in het handvest staat.
Verder zijn begin 1900 de joden met list en bedrog naar Palestina gelokt want ze wilden liever in Europa blijven of naar Amerika immigreren. En toen kwam de slimme list van het aanwakkeren van het anti-semitisme… enfin er zijn boeken vol over geschreven dat hoef ik hier niet te vertellen. En likud ik denk dat je dit allemaal heel goed weet of je bent echt heel dom (zionisten- lobby= leugens) Eén ding weet ik zeker END OF ZIONISME IS WERELD PEACE maar dat kan israel zich niet veroorloven, zonder zondebok geen israel.
mary [31] reageerde op deze reactie.
mary [32] reageerde op deze reactie.
Likoed Nederland [33] reageerde op deze reactie.
@mary [30]:
Moet u niet dringend behandeld worden voor antisemitische haatfantasieen? Herzl heeft geen Handvest geschreven – laat staan dat uw leugens er in stonden – en in 1917 was hij al 13 jaar dood.
Beheerder, is het geen goed idee om deze persoon te blokken?
mary [35] reageerde op deze reactie.
Oh jee foutje, in 1895 heeft T.Hertzl in opdracht van ene Rothchild een manifest (handvest) geschreven met daarin wat ik hierboven al zei: Palestina wordt het thuisland van de joden…etc.
Het is de warmte die me parten speelt…en ja typisch om me te willen blokken zoals israel nu 1000 studenten heeft ingehuurd om de zionisten leugens het internet op te sturen.
Maar blok me maar, ik ben klaar hier, ik heb gezien hoe de wereld aan het ontwaken is, jullie leugens verliezen steeds meer terrein al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel. Oh ja, nog een goeie van mijn joodse oma: “je kunt geen geluk bouwen op andermans ongeluk!” Voordat je begint te gillen dat wij zelfhaat joden zijn, neuh, ook achterhaalt
@mary [30]: Ik maak een grove fout, in de eerste regel staat israel wordt…. dat moet natuurlijk Palestina zijn.
@mary [30]: In de eerste regel staat israel… moet natuurlijk Palestina zijn.
@Likoed Nederland [33]:
Deze voor als je lef hebt: http://t.co/WleyUAX4KW
Comments are closed.