De CAO is binnen. De politie vervalt weer in haar oude patroon. Burgers flitsen. Massaal. Hoe snel val je dan door de mand? Hardwerkend Nederland weet het. Direct. De eerste maandag na de CAO is dit de lijst van actieve flitsers vandaag volgens flitsservice:

 

 

Dit lijkt de voorbode te zijn van wat ons nog te wachten staat later deze week. We weten nu dat agenten die flitsen nee kunnen zeggen, dat hebben ze de afgelopen maand massaal bewezen. Om hun eigen inkomen te verhogen weigerden ze te flitsen. Wat in een andere organisatie als werkweigering zou worden opgevat met de bekende gevolgen, heeft in de politie organisatie geen gevolgen gehad.

Als u in de toekomst geflitst wordt door een agent, dan weet u vanaf nu dat die agent daarvoor kiest. Hij kan nee zeggen. hij heeft met al zijn collega’s nee gezegd toen het om zijn eigen inkomen ging. Nu de buit binnen is zegt hij ja. Massaal ja. Het is maar dat u dat weet.

 

14 REACTIES

  1. De huid is alvast verkocht, nu de beer nog even schieten? 😀
    Jagen op bestelling.

  2. Maakt U zich vooral geen illusies, handlangers zijn van alle tijden, je moet er voor in de wieg zijn gelegt, om je medeburgers te naaien in opdracht van ?!ze hebben een verborgen ongenaakbare hekel aan hun mede mensen, (jaloers), rijp voor de psychiater !

  3. Hou je aan de snelheid en je geeft hun het nakijken. Simpel.
    De snelheidsbeperkingen zijn oorspronkelijk niet bedoeld om geld mee te verdienen maar om het verkeer veiliger te maken door de explosieve toename aan deelnemers in het verkeer.
    Als daar massaal misbruik van word gemaakt is het vragen om flitspalen en strenge controles maar klaag dan ook niet, is je eigen schuld. Ik geef de politie niet de schuld van de ongevallen maar ben wel doodsbang voor sommige medeweggebruikers. Kom je mij ook bezoeken in het ziekenhuis als zo een wegpiraat mij van de weg heeft gereden?

    toute va bien [5] reageerde op deze reactie.
    Ratio [7] reageerde op deze reactie.

  4. @Matt [4]: Dit is de andere kant van de medaille, die o zo waar is, maar toch is het niet goed om alle responsabiliteit en denken bij de chauffeurs weg te halen, rij al 70 ig jaar auto’s de eersten hadden geen richting aanwijzer later kwam er een pijl uit de carroserie, je moest dus goed kijken bij het afslaan fietsers en zo, nu gaat hun richting aanwijzer uit en hup, wij reden nog in automobiles, maar ’t is waar de mentaliteit is een beetje angstig !

    Matt [6] reageerde op deze reactie.

  5. @toute va bien [5]:
    We zitten niet ver bij mekaar uit de buurt (qua leeftijd): ik heb mijn rijbewijs in ’72 gehaald en ik mag zeggen dat het toen nog leuk op de weg was. Plaats genoeg. Maar nu is dat wel even anders. Ik hou me min of meer aan de snelheid, meestal ca 5 km harder op mijn teller dan mag, en volgens mijn routeplanner zit ik dan in de buurt van de reële snelheid. Ik hinder niemand en heb al 30 jaar geen bon meer gehad. Mijn eerste auto was een NSU type 110,( niet mee te rijden met die motor achter), daarna Autobianchi Abbarth, 70 pk op 1000cc, (0-100 in 6sec.) dat was leuk!
    Dat was toen, nu is het leuke er van af.

  6. @Matt [4]: leuke cartoons onder je linkje: https://matt-de-kunstenaar.jouwweb.nl/cartoons

    Handhaving is geen toverwoord. Het is te vaak een politieke motivering voor misplaatst gedrag van de overheid. Bovendien komt de toename van verkeersslachtoffers door een categorie weggebruikers waar men dat niet van verwacht.

    Het fenomeen snelheidscontrole is een voorbeeld van hoe goede intenties worden misbruikt. Het doel verkeersveiligheid is ingeruild voor winstbejag. De trajectcontroles op snelwegen zijn buiten proportioneel en wellicht zelfs contra productief omdat mensen zich gaan vervelen en gaan telefonieren of appen. De hoeveelheid slachtoffers waar snelheid de bepalende factor is, is overigens relatief gering. Behalve bij de e-bikes. Welke verantwoordelijk zijn voor een forse toename van dodelijke slachtoffers, met name bij de oudere burger. Waar bijna overal slachtoffers dalen stijgt hier het aantal slachtoffers. Zo zie je maar dat het niet altijd zo is als men denkt. Het zijn niet alleen de hardrijdende leaserijders, of de scooterklootzakjes. Bejaarden op e bikes blijken een nieuwe dodelijke component te zijn in het verkeer. Er vallen intussen meer doden onder de ebikers dan onder de bromfietsers. https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/groeiend-aantal-verkeersdoden-op-e-bikes-vooral-ouderen~bcae7f79/

    Oppassen dus voor die bejaarde fietsers!

    Nico [9] reageerde op deze reactie.

  7. Als iedereen een half uurtje eerder van huis gaat ! (minder boetes) wordt de BTW verhoogt ! communicerend vat.

  8. @Ratio [7]: Inderdaad, leuke cartoons. Je voorbeeld van e-bikes illustreert prachtig dat alles in een individu begint of juist aan verval onderhevig is.

    De opgetuigde kerstboom van constructies en regelingen is vooral leuk voor profiteurs; adviseurs en tussenpersonen zoals advocaten, makelaars, politici, politieagenten, rechters. Wat zouden zij zonder die kerstboom zijn? Juist ja, afhankelijk van een organisatie die iets produceert of individueel onafhankelijk en zelfstandig om zelf te produceren.

    Verder kan opgemerkt worden dat technologie problemen in problematische karakters versterkt. Vindt flitsapparatuur uit en het middel wordt een doel (overmatig gebruik). Vindt e-bikes uit en het middel verzwakt het doel (ondermaatse gemakszucht).

    Jij bent één van de zeer weinigen die de aandacht richt op degenen die een middel gebruiken, zoals bij de aard en keuzes van wie een flitsapparaat bedient.

    Als het met de innerlijke natuur zodanig is gesteld dat de pure aard ervan is verziekt, dan werkt technologie contra-productief tot ronduit gevaarlijk uit. En toch wordt technologie door velen gezien als de ‘Redder en Verlosser’, een religieus concept.
    Maar toch… als het verkeerd gaat, dan ligt het gewoonlijk – zoals een vroegere collega vaak zei – niet aan het spulletje maar aan het knulletje. De oplossing is dan niet technologie hufter-proof te maken met bijvoorbeeld allerlei veiligheidsvoorzieningen. Dat is alleen maar een lapmiddel.

  9. De oude Romeinen zeiden het al: “Een echte vent wordt geen agent” (mijn Latijn is niet meer wat het eens was).

    Dit soort bermplanten waren vroeger toch een stuk minder lastig. Dat zaten zij (Jut en Jul) in de berm, met een picknickmand en op klapstoeltjes gezeten, naar het verkeer te kijken. Nu werken ze voor de staat en vallen zij je lastig.

    Nico [11] reageerde op deze reactie.
    jhon [13] reageerde op deze reactie.

  10. @jhon [13]: Na een wilde nacht slapend ‘rijk’ worden? De apparatuur doet het werk immers toch wel.

    Als het om veiligheid zou gaan, dan zouden deze mannen een bevoogdend praatje houden, als heuse moraalridders, zoals in “begrijp je wel dat je anderen in gevaar brengt?” Kwestie van opdrachten kennelijk, waarover bepaalde politieagenten bepaald niet te spreken zijn. Off the record uiteraard.

Comments are closed.